Nytt liv i en Kawasaki GPZ1000RX 1987?

Prat om tung MC.
Post Reply
Asker_Alex
Posts: 326
Joined: 02 May 2007 21:54
Location: Asker

Nytt liv i en Kawasaki GPZ1000RX 1987?

Post by Asker_Alex »

Hei folkens.

Her er det lenge siden jeg har vært aktiv. 12 år eller noe... Tiden flyr.
I mellomtiden har jeg vært uten sykkel i mange år, men i det siste kost meg på en Dragster 800RR 2015 mod.

Nok mimring ;)

Svoger har fått tak i en GPZ1000. Den har stått avregistrert siden 2013, men mye tyder på at den har stått stille lenger enn dette. Dekkene er fra 2004 og delvis slitt. Sykkelen sveiver men starter ikke. Vi har åpnet kammeret og funnet et møllspist luftfilter nedi der, heldigvis har det ikke blitt dratt inn i blokka.

Planen er å rense bytte luftfiltere og rense forgassere. Hva mer er et "must" før man tar den i bruk?

Må vel bytte bensinfilter, oljefilter og olje men dette trengs vel ikke før en start.

Noen anbefalinger på hva som bør gjøres men en slik sykkel for å få den ut på gaten igjen?
User avatar
mekkern
Posts: 5110
Joined: 22 Jan 2007 11:05
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
Location: Tranby-Lier

Re: Nytt liv i en Kawasaki GPZ1000RX 1987?

Post by mekkern »

rengjøre forgasserne skikkelig og sjekke membraner. tøm ut gammel bensin og flush med fersk 98oktan.
Post Reply