Bikeridr wrote:inunf wrote:TDM 900 står absolutt på lista! F. eks.
denne er jo fin. Hvordan er vindbeskyttelsen på den? Synes kåpe og vindskjerm ser mindre ut enn på f. eks. V-strom.
Jeg kjøpte en ekstra høy vindskjerm, men så ikke behov for eller rakk ikke å montere den. Så da jeg solgte sykkelen etter knappe 9 sesonger, fulgte den høye vindskjermen med uåpnet.
Jeg er 171 på strømpelesten og hadde ikke noen vindtrøbbel med originalskjermen. Som sagt, det finnes en høyere som ekstrautstyr, om du ev. skulle finne på å trenge en
Jeg er 180, så da vil jeg nok sannsynligvis merke mer til det enn deg. Men, som du sier, det er å få kjøpt. En MC "må" jo tilpasses uansett, og en vindskjerm er ingen stor sak.
biker7 wrote:inunf wrote:
F800GS og F650GS er begge aktuelle, men synes BMW ligger rikelig høyt i pris sammenlignet med andre merker. Sannsynligvis får man igjen for det når man en gang skal selge, men det blir fort så dyre sykler at jeg vil ha kasko, og da blir det dyrt å ha stående. Er heller ikke fan av blinklysbryterene, men det burde være kurant å bygge om. Tenkte kanskje forsikringen var dyrere på BMW, men ser den ligger på ca. det samme som de andre. Dvs. V-Strom 650 og 1000 kommer på ca. 2000 kr/året for delkasko, F800GS blir 2200 kr/året. Lånte en sånn da jeg jobbet på MC Oslo, husker konklusjonen den gangen var at den var god å kjøre men manglet litt effekt.
Var skeptisk til blinklysbryterne jeg også, men nå så fortrekker jeg nesten dem
OG ikke minst, de slår seg av selv etter en stund hvis man glemmer de
Helt topp !
Hvor gammel er du..? Jeg er 47år og betaler 1950,- for FULL kasko hos If
Og det er uten samlerabatt (kun GS), da jeg har resten hos Nemi. (kunne ikke matche If på 800GS faktisk). Men mener det var Storebrand som var nesten like billig som If for meg da jeg sjekket
Var det "650"(800ccm) eller "800"(også 800ccm) du lånte da ..? For "650" har jo faktisk 14 hester mindre og litt mindre dreiemoment
Og i alle tilfeller blir de vel minst like spreke som V-strom 650..
Jeg er 31. Full kasko hos Gjensidige kommer på rett under 3000 kr med 75 % bonus. Har stort sett brukt å få bra priser der, 2000 kr for full kasko hørtes veldig billig ut. Du er kanskje medlem av noe som gir rabatt?
Den jeg lånte den gangen var en F800GS. Inntrykket er nok litt farget av at jeg var tidlig i 20-åra og kjørte RSV Mille til vanlig. Har vel kanskje roet meg litt med alderen, eventuelt akseptert at trafikken går j. treigt uansett, så jeg ser ikke så svart på effekten nå som den gang. Har som sagt hatt et par litt lengre turer på XJ'en, og det går greit med 58 hk også.
Jeg hadde jo R1200GS en stund, og har hatt rikelig med mulighet til å venne meg til blinklysbryterne. Vil si de var kanskje 20 % av grunnen til at jeg solgte den sykkelen. Synes det var vanskelig å treffe bryteren på høyresiden f. eks. på vei ut av rundkjøring, og tok meg ofte i å se på på styret for å finne rett bryter - ikke optimalt i trafikken. Har prøvd å søke etter ombyggingskit eller om noen har bygget om, finner en del forumtråder men alle som svarer sier det samme: "Du venner deg til dem og kommer til å foretrekke det". Vel, for meg er blinklysbryterne en dealbreaker. Har sett på muligheten for å bytte brytere, men det er visst ikke bare-bare. Ser at 2013 og nyere har vanlige blinklysbrytere, men det er lite utvalg av sykler til salgs som er så nye, og de ligger desto høyere i pris.