bare to slike MC da , så 3,75 millioner er da ikke noe å lage slikt oppstyr for...
AJS fra 40-tallet...
Tenk...er jo bare to medlemmer i endeLarmen MK ....om 70 år blir nok gulvestene våre med logo solgt for langt større summer....... kanskje vel 5 millioner
håper det er et liv etter døden , det sa ihvertfall han Åge Samuelsen.....men har ikke hørt mer fra ham
Ser frem til Husqvarna Norden 901 kommer ja, har store forventninger til at denne kan være en arvtager etter KTM 950/990 Adventure. Men den blir vel kanskje ikke så forskjellig fra KTM 890 Adventure? Er vel samme motor, og sikkert mange felles komponenter? Jeg kjenner ikke detaljene til noen av modellene, for meg er det fortsatt 950/990 Adventure som gjelder, de er med på det meste.
Re: MC-nyheter
Posted: 22 Jul 2021 13:07
by ArcticTiger
knutk wrote: ↑07 Jul 2021 10:33
Flott sykkel.
Ser fra bildene at den 'kler' garasjen din.
Finner det også interessant at Ducati ikke lar seg rive helt med i racet om stadig mer kubikk og lanserer en etterkommer med litt mindre cc enn modellen den avløser og i stedet fokuserer på å bygge en modell hvor motor og ramme står til hverandre i stedet for å sette inn en hysterisk kraftig motor hvor ramma ikke helt henger med.. (ikke at jeg betviler at sykkelen har greit med kraft)
Du nevner ...motor og ramme... På V4 Multistrada (og noen andre Ducatier) er det ingen tradisjonell ramme. Motorn er bærende enhet, så er gaffel festa fremst på motor, baksving er festa bak på motorblokka, og seteramme er festa bak på motor. Det er kun en mindre skinne som går over motorn og forbinder for- og bakstilling.
Kan dette holde spurte jeg Ole Bjørn (mekaniker hos Løvaas)? Ved vanlig kjøring går det bra sier han, men ved beinhard road-racing kan motorn begynne å svette litt i sammenføyningene.