Page 28 of 46

Re: MC-nyheter

Posted: 19 Oct 2020 14:56
by kvase
JRO wrote: 19 Oct 2020 14:48
kvase wrote: 19 Oct 2020 10:43 Ducati Multistradas nye V4-motor

https://www.mcavisa.no/single-post/2020 ... 2EOOeAeIsY
Capture-111.jpg
Med 170 hk. og 125 Nm. blir nok dette bra. :D :thumleft \:D/
Står vel brått på trappa hos en kar på Kongsberg :D :D

Re: MC-nyheter

Posted: 19 Oct 2020 18:11
by pelsen
kvase wrote: 19 Oct 2020 10:43 Ducati Multistradas nye V4-motor

https://www.mcavisa.no/single-post/2020 ... 2EOOeAeIsY
Capture-111.jpg
En hel artikkel om en ny motor uten å nevne at Ducati har droppet desmo på denne... :redface :lol:
Måtte sjekke litt nærmere da jeg så noen ventilfjærer, og MCN har fått det med seg. :thumleft

Re: MC-nyheter

Posted: 20 Oct 2020 09:30
by knutk
kvase wrote: 19 Oct 2020 10:43 Ducati Multistradas nye V4-motor

https://www.mcavisa.no/single-post/2020 ... 2EOOeAeIsY
Capture-111.jpg
Synes de har greid å lage motoren imponerende kompakt :thumleft, og etter sigende ikke tyngre enn dagens to-sylindra motor.

Det er også befriende at de har valgt å lansere den som 1200cc og faktisk redusere litt på cc i forhold til nåværende modell. Et lite spark i leggen til kubikk-hysteriet :D :thumleft

Blir spennende å se hvordan man vil oppleve motoren, med sin slaglengde på kun 53mm (kilde MCN). Kanskje ikke det optimale for sakte kjøring på løst underlag, men trolig hysterisk morsomt om man har fast underlag og liberale fartsgrenser.

Tipper det blir en del MS 1200/1260 i neste års brukt-marked :D

Re: MC-nyheter

Posted: 21 Oct 2020 23:55
by JRO
pelsen wrote: 19 Oct 2020 18:11
kvase wrote: 19 Oct 2020 10:43 Ducati Multistradas nye V4-motor

https://www.mcavisa.no/single-post/2020 ... 2EOOeAeIsY
Capture-111.jpg
En hel artikkel om en ny motor uten å nevne at Ducati har droppet desmo på denne... :redface :lol:
Måtte sjekke litt nærmere da jeg så noen ventilfjærer, og MCN har fått det med seg. :thumleft
Her har du litt forklaring på hvorfor de har droppet desmo.


Re: MC-nyheter

Posted: 22 Oct 2020 08:36
by mekkern
knutk wrote: 20 Oct 2020 09:30

Blir spennende å se hvordan man vil oppleve motoren, med sin slaglengde på kun 53mm (kilde MCN). Kanskje ikke det optimale for sakte kjøring på løst underlag, men trolig hysterisk morsomt om man har fast underlag og liberale fartsgrenser.

ganske overkvadratisk på v2 1200 FTR`n min også.
Bore x Stroke4.016 in x 2.898 in (102 mm x 73.6 mm)

og på en v4 så er nok dette "greit nok" ;-)

Re: MC-nyheter

Posted: 22 Oct 2020 10:10
by knutk
mekkern wrote: 22 Oct 2020 08:36
knutk wrote: 20 Oct 2020 09:30

Blir spennende å se hvordan man vil oppleve motoren, med sin slaglengde på kun 53mm (kilde MCN). Kanskje ikke det optimale for sakte kjøring på løst underlag, men trolig hysterisk morsomt om man har fast underlag og liberale fartsgrenser.

ganske overkvadratisk på v2 1200 FTR`n min også.
Bore x Stroke4.016 in x 2.898 in (102 mm x 73.6 mm)

og på en v4 så er nok dette "greit nok" ;-)
Ja, ca som Suzuki GSX 600. Tipper den blir kvikk som rakker'n på turtall :D

Re: MC-nyheter

Posted: 22 Oct 2020 10:39
by pelsen
knutk wrote: 22 Oct 2020 10:10
mekkern wrote: 22 Oct 2020 08:36
knutk wrote: 20 Oct 2020 09:30

Blir spennende å se hvordan man vil oppleve motoren, med sin slaglengde på kun 53mm (kilde MCN). Kanskje ikke det optimale for sakte kjøring på løst underlag, men trolig hysterisk morsomt om man har fast underlag og liberale fartsgrenser.

ganske overkvadratisk på v2 1200 FTR`n min også.
Bore x Stroke4.016 in x 2.898 in (102 mm x 73.6 mm)

og på en v4 så er nok dette "greit nok" ;-)
Ja, ca som Suzuki GSX 600. Tipper den blir kvikk som rakker'n på turtall :D
Det er jo en V4, men for å beholde ducatilyden har de vel ikke tenningsrekkefølge som en vanlig firer. Antakelig to og to som fyrer samtidig, v-twin med fire sylindre?
Ganske lurt, man kombinerere den gode fyllingsgraden i små sylindre med karakteristikken til en stor twin. :thumleft

Re: MC-nyheter

Posted: 22 Oct 2020 17:38
by Tommas
Foran og bak sylindre fyrer "nesten likt" ble det sagt et sted. Samt kutt av bakerste sylindre ved stopp, for å dempe varmen for fører.

Ser ut til å bli litt av et beist :D :thumleft

Re: MC-nyheter

Posted: 23 Oct 2020 08:53
by knutk
Tommas wrote: 22 Oct 2020 17:38 Foran og bak sylindre fyrer "nesten likt" ble det sagt et sted. Samt kutt av bakerste sylindre ved stopp, for å dempe varmen for fører.

Ser ut til å bli litt av et beist :D :thumleft
Gjenstår å se.
Det vi vet er at Ducati alltid har vist vilje til tenke litt annerledes, oftest med godt resultat. :D

Blir spennende å se når den dukker opp. Hva vi har hørt til nå virker lovende :D

Re: MC-nyheter

Posted: 05 Nov 2020 10:49
by kvase

Re: MC-nyheter

Posted: 05 Nov 2020 12:55
by Ambro
Titta litt på "Nyhetene" på nye Multistrada, både det som er skrevet om, og det som er synlig på bilder.
Det som merkelig nok er en stor positiv faktor for meg er at blinklysene foran ser ut til å være flyttet inn i kåpa.
Forhåpentligvis muliggjør dette fjerning av handguards på varme dager.
Bagasjebærer ser ut til å være helt ny design, og ser noe mer robust ut, blir moro å se hva som er mulig å få til originalt og tredjepart her.
19" hjul foran, usikker på om jeg er positivt eller negativ til dette, enda.
Dobbeltsidig svingarm bak vil gjøre det betraktelig enklere å få bytta dekk dersom uhellet er ute steder en ikke har en 55mm 12-punkt nøkkel tilgjengelig...
Ny design på vindskjermen for første gang på mange år, spennende å se om denna er no bedre eller må kappes bort som forrige.
20mm smalere dekk bak, meget positivt.
14:1 Kompresjon, kan bli moro i land med dårlig bensin :roll:
Estimert 0,1 ekstra liter på mila, og mer CO2 utslipp, kan bli en avgiftsbombe i norge, og 2 liter større tank vil trolig ikke gjøre noe for rekkevidden.

Vi får se hva en prøvekjøring på vårparten forteller meg. Må heldigvis ikke bytte ut 1260en enda.

Re: MC-nyheter

Posted: 05 Nov 2020 13:43
by kvase
Med en pris nær 280000 så må det jo være grunn til å ta det pent i lysløypa med Multistrada V4 :thumleft
Kjedelig med velting etc men har man råd så har man lov :-s

Re: MC-nyheter

Posted: 10 Nov 2020 23:25
by ashland
Skulle hatt litt av de nye oppdateringene som dukker opp, men pytt sann

https://www.bikesales.com.au/editorial/ ... gQKp60S58A

Re: MC-nyheter

Posted: 30 Nov 2020 11:46
by Ambro

Ser ut som litt uavhengige har fått testa nye Multien og.

Re: MC-nyheter

Posted: 30 Nov 2020 12:58
by kvase
ashland wrote: 10 Nov 2020 23:25 Skulle hatt litt av de nye oppdateringene som dukker opp, men pytt sann

https://www.bikesales.com.au/editorial/ ... gQKp60S58A
https://www.ktm.com/en-no/models/travel ... r2021.html