Page 20 of 46

Re: MC-nyheter

Posted: 24 Oct 2019 10:23
by kvase

Re: MC-nyheter

Posted: 24 Oct 2019 10:39
by ArcticTiger
Løvaas har visst bestillt inn 30 stk, men de fleste er visst allerede bestillt bort. Så den som MÅ-HA må forte seg [-X :D :D

Re: MC-nyheter

Posted: 24 Oct 2019 21:09
by mekkern
Nææææ... holder med Indianeren for gamlingen her...sikkert morro men .....nei... :lol:

Re: MC-nyheter

Posted: 24 Oct 2019 21:41
by kvase
ArcticTiger wrote:
Løvaas har visst bestillt inn 30 stk, men de fleste er visst allerede bestillt bort. Så den som MÅ-HA må forte seg [-X :D :D

Re: MC-nyheter

Posted: 05 Nov 2019 10:51
by inunf
Tøff sykkel, har vært etterlengtet en stund. Lurer på hva dette vil ha å si for bruktprisene på den gamle streetfighteren. Slik som utviklingen har vært de siste årene har jo min faktisk vært noe så søkt som en helt grei investering.

Re: MC-nyheter

Posted: 05 Nov 2019 11:03
by kvase
Så er det litt mer info om KTM 890 her
https://scontent-arn2-2.xx.fbcdn.net/v/ ... e=5E50ED27

Re: MC-nyheter

Posted: 05 Nov 2019 15:43
by kvase
Ja ja Husqvarna 900 nesten kliss lik som ktm 790 i bak-delen :shock: fronten skiller seg ut ja :thumleft
https://www.motorradonline.de/enduro/hu ... 1-concept/

Re: MC-nyheter

Posted: 05 Nov 2019 18:22
by intruder
DEN Harleyen...svart HA-vest . Tommyhjelm og pappbit i eikene på bakhjulet :lol: :lol:
Brumm brumm
helmax Ego gubbe da vel... \:D/

FORGET IT......

Ble visst postet på feil sted :redface :redface :redface
-----------------------sorry...værsågod next man... :-#

Re: MC-nyheter

Posted: 05 Nov 2019 19:28
by tshansen
kvase wrote:Ja ja Husqvarna 900 nesten kliss lik som ktm 790 i bak-delen :shock: fronten skiller seg ut ja :thumleft
https://www.motorradonline.de/enduro/hu ... 1-concept/
Dette er en consept sykkel som er bygget på akkurat samme "ramme" og motor som 790. Sykkelen er identisk med 790 på omtrent alt bortsett fra noen små visuelle endringer.

Samme som 701 er bygget på samme sykkel som KTM 690 :thumleft

Jeg må si at den så veldig lite pen ut på bilder, men satser på at den ser bedre ut når vi får se den live, om vi får se den live i dette formatet :-)
Det som gleder meg mest når jeg så bilder av denne sykkelen er løsningen de har på instrument panel og navigering. Ser ut som de fleste aktører vil satse på carplay framover. Som gjør at de slipper å betale hysteriske summer til Garmin for dårlige løsninger =D>

Re: MC-nyheter

Posted: 05 Nov 2019 20:21
by kvase
tshansen wrote:
kvase wrote:Ja ja Husqvarna 900 nesten kliss lik som ktm 790 i bak-delen :shock: fronten skiller seg ut ja :thumleft
https://www.motorradonline.de/enduro/hu ... 1-concept/
Dette er en consept sykkel som er bygget på akkurat samme "ramme" og motor som 790. Sykkelen er identisk med 790 på omtrent alt bortsett fra noen små visuelle endringer.
Samme som 701 er bygget på samme sykkel som KTM 690 :thumleft
:-k
kvase
Den nye 890 duken har 121hp den 901 consept har 105/120 hp ? ut i fra kilder Deler på denne siden
KTM Club Scandinavia
Den konsept mc skal vist komme ut i 2021 syns den ser lovende ut
Går du de litt mer etter i sømmen så er det en god del forskjeller - dempere-bremser- en del motor teknisk -
Men ja det er mye likt også men klart er man produsent av et merke å kjøper opp et annet så må det bli noe som dras over med en rask kamm rundt slik noe
:-s

Ser ut som de fleste aktører vil satse på carplay framover. =D>
kvase
Smart som bære det :thumleft
Kan mye kan bli annerledes rundt disse modell typene tror ikke det fra de respektive opphavet de smelter sammen på mange måter

Re: MC-nyheter

Posted: 05 Nov 2019 20:32
by kvase
for den over

Re: MC-nyheter

Posted: 05 Nov 2019 20:43
by knutk
tshansen wrote:
kvase wrote:Ja ja Husqvarna 900 nesten kliss lik som ktm 790 i bak-delen :shock: fronten skiller seg ut ja :thumleft
https://www.motorradonline.de/enduro/hu ... 1-concept/
Dette er en consept sykkel som er bygget på akkurat samme "ramme" og motor som 790. Sykkelen er identisk med 790 på omtrent alt bortsett fra noen små visuelle endringer.

Samme som 701 er bygget på samme sykkel som KTM 690 :thumleft

Jeg må si at den så veldig lite pen ut på bilder, men satser på at den ser bedre ut når vi får se den live, om vi får se den live i dette formatet :-)
Det som gleder meg mest når jeg så bilder av denne sykkelen er løsningen de har på instrument panel og navigering. Ser ut som de fleste aktører vil satse på carplay framover. Som gjør at de slipper å betale hysteriske summer til Garmin for dårlige løsninger =D>
Ikke for å snakke ned 790, men personlig syntes jeg, basert på det ene bildet, at Husqvarna'n ser bedre ut enn KTM varianten. Det dreier seg selvsagt om smak og behag, men for undertegnede virker den mer attraktiv. De ubesvarte spørsmålet blir selvsagt, hva gjør det med vekten. Det vil vise seg.

Angående Carplay vs Garmin. I bilene har jeg mulighet for både den innebygde GPS eller Android Auto. Fordelen med telefonvarianten er at det er enklere å finne steder som ikke er forhåndsprogrammert, men bilen kan også kobles til nett og man kan laste inn samme veipunkt. Førstnevnte løsning er kabelbasert. mens sistnevnte løsning er trådløs.
Ser poenget med lisenspenger. Men om man ønsker å benytte Apple CarPlay koster det kunden ca kr 2 500. (Mange produsenter har allerede dette inkludert i prisen) Android koster ingen ting.
Dritten (i bil) med å benytte telfonbasert navigasjon er at navigator beslaglegger hele skjermen og man mister mye av info som ellers er vist på skjermen. Tipper sistnevnte er et forbigående problem som blir løst på fremtidige modeller.

Re: MC-nyheter

Posted: 05 Nov 2019 20:52
by hakhap

Re: MC-nyheter

Posted: 05 Nov 2019 21:00
by tshansen
kvase wrote: Den nye 890 duken har 121hp den 901 consept har 105/120 hp ? ut i fra kilder Deler på denne siden
KTM Club Scandinavia
Den konsept mc skal vist komme ut i 2021 syns den ser lovende ut
Går du de litt mer etter i sømmen så er det en god del forskjeller - dempere-bremser- en del motor teknisk -
Men ja det er mye likt også men klart er man produsent av et merke å kjøper opp et annet så må det bli noe som dras over med en rask kamm rundt slik noe
:-s
Nei, går du etter i sømmene, ser du at potten er en akrapovic variant som også er "lik" bare designet annerledes på 901. Det er en opp borret 790 motor med samme dempere som kommer i Rally versjonen til 790. Jævlig dyre dempere, og en smule overkill på en slik sykkel... men de koster 60.000,- å oppgradere til. så tipper det gjør litt med prisen til en eventuell 901. Bremser, og alt annet av komponenter er så å si identisk, samme med bremser og motor. At husquarna vil gjøre noen egne endringer fram til 2021 er liten tvil om. Men en kjapp sammenligning av 701 og 690 ser du hvor mye som faktisk er helt likt. Hvorfor kan man gjerne stille seg spørsmål til? :-k

Spent på om det kommer en arvtager til 1090... Noen er veldig overbevist om at det blir å komme en ny 990 etterhvert. Men der igjen har vi size, vekt og behov. :-k
knutk wrote:
Ikke for å snakke ned 790, men personlig syntes jeg, basert på det ene bildet, at Husqvarna'n ser bedre ut enn KTM varianten. Det dreier seg selvsagt om smak og behag, men for undertegnede virker den mer attraktiv. De ubesvarte spørsmålet blir selvsagt, hva gjør det med vekten. Det vil vise seg.

Angående Carplay vs Garmin. I bilene har jeg mulighet for både den innebygde GPS eller Android Auto. Fordelen med telefonvarianten er at det er enklere å finne steder som ikke er forhåndsprogrammert, men bilen kan også kobles til nett og man kan laste inn samme veipunkt. Førstnevnte løsning er kabelbasert. mens sistnevnte løsning er trådløs.
Ser poenget med lisenspenger. Men om man ønsker å benytte Apple CarPlay koster det kunden ca kr 2 500. (Mange produsenter har allerede dette inkludert i prisen) Android koster ingen ting.
Dritten (i bil) med å benytte telfonbasert navigasjon er at navigator beslaglegger hele skjermen og man mister mye av info som ellers er vist på skjermen. Tipper sistnevnte er et forbigående problem som blir løst på fremtidige modeller.
Det tok noen uker og ikke minst muligheten til å se den live før jeg ble fortrolig med utseendet til 790. Den så jævlig rar ut med en gang. Det kan jeg være helt enig med deg i, men smaken er som baken. Det er ikke nødvendigvis den kuleste sykkelen som er blitt laget. men designet er kanskje ikke det som står høyest i fokus når folk velger sykkel i dette segmentet? eller er det det? ;-)

Å få en solid egnet enhet man enkelt kan bruke guru maps, google maps osv er for meg en langt bedre løsning enn noe av det garmin har prestert å komme med i senere tid. Pr dags dato er garmin den enkleste og beste løsningen... Men hjelpe meg så tungrodd det er i forhold til digitale, app baserte løsninger :-#

Re: MC-nyheter

Posted: 05 Nov 2019 21:24
by kvase
tshansen
Jeg vill ikke være hardnakka påståelig for det veit jeg for lite om rundt de modellene som kommer fremover å sikkert er ikke noen her som kan detaljene på komponenter på 2020 modellene enda- :thumleft
Å si at det er det ene eller det andre av typene er kopier eller ikke veit jeg heller ikke for så mye har ikke blitt sluppet ut av info fra produsenten heller.
Men jeg skal ikke være hard med taste orda :lol:
Arvtager til 1090 kan være 890 da de svever rundt det med hva de tror blir en kassa suksess å salget i Europa kan være dårlig for segmentet rundt 1000cc å trenden går til mindre motorer for den type mc er Honda sin nye 1100 er mer å betrakte som en toring like så min
- 1090 er jo en 1050cc motor lc8 så forgjengeren 1050 var mer traust
Mener å ha registrert at 1090 er avviklet på KTM sine sider i USA for 2020