MC-nyheter

Prat om tung MC.
User avatar
JRO
Posts: 1286
Joined: 07 Oct 2015 05:00
MC: 2019 Ducati MTS 1260 Enduro.
Location: Kongsberg

Re: MC-nyheter

Post by JRO »

Ambro wrote: 30 Nov 2020 11:46
Ser ut som litt uavhengige har fått testa nye Multien og.
Her kan dere se på en video og første uavhengige test av den nye 2021 Multi, og Ambro er du i tanker om å bytte sykkel i 2021?

[media][/media]
User avatar
intruder
Posts: 4270
Joined: 03 May 2016 15:42
MC: 1993 Yamaha Virago 750
Location: Brumunddal
Contact:

Re: MC-nyheter

Post by intruder »

mekkern wrote: 07 Oct 2020 17:51 I 2022 kommer nok Suzuki med den ultimate modell som gjør at sykkelen tar en tur på egenhånd slik at føreren kan sitte trygt og komfortabelt hjemme og følge turen live over nett... :roll:

Suzuki har nok satset mindre på MC i Norge........dessuten har de problemer med å gjenta Intruder-suksessen [-X

skal be dem titte på Indian Scout.....så starter nok produksjonen prompte øyeblikkelig plutselig med en gang...... =D> .....Indian har skutt innerblink sjø :thumleft

go adventstid og hæls !! :smt031 :smt032
User avatar
Ambro
Posts: 453
Joined: 07 Oct 2015 08:57
MC: BMW K1600GT -22
Suzuki DR 650 RSE -94

Re: MC-nyheter

Post by Ambro »

JRO wrote: 30 Nov 2020 13:40 og Ambro er du i tanker om å bytte sykkel i 2021?
Skal nå prøvekjøre i alle fall. Er dog ikke veldig begeistret over at det er såpass mye utslipp fra den nye modellen, som fører til at den blir mye dyrere i Norge enn den er nedover i kontinentet.
(eks, i England, kosta forrige modell 20,999GBP, mens nye koster 21,999GBP om jeg husker rett, mens i Norge så har den gått opp 50000kr.)
Mer bensinforbruk og, med 2 liter ekstra tank tilsvarer sikkert ca samme rekkevidde.

Chassisendringer som kompenserer for 19" foran gjør sikkert sykkelen like leken som den er før, og med mer tilrettelagt sykkel for kortbente er det nok mange som blir fornøyde med det. Men jeg valgte jo Multi fordi det er en av få sykler jeg får plass på med mine lange ben.

Time will show.
knutk
Posts: 2359
Joined: 15 Jul 2009 07:56
MC: BMW R1250GSA, F850GSA, R90S

Re: MC-nyheter

Post by knutk »

Ambro wrote: 30 Nov 2020 14:40
JRO wrote: 30 Nov 2020 13:40 og Ambro er du i tanker om å bytte sykkel i 2021?
Skal nå prøvekjøre i alle fall.
.................
Da er det bare en ting å si: Gratulere med ny sykkel :D :D
Tipper du kommer til å bli særdeles fornøyd :thumleft
User avatar
JRO
Posts: 1286
Joined: 07 Oct 2015 05:00
MC: 2019 Ducati MTS 1260 Enduro.
Location: Kongsberg

Re: MC-nyheter

Post by JRO »

Ambro wrote: 30 Nov 2020 14:40
JRO wrote: 30 Nov 2020 13:40 og Ambro er du i tanker om å bytte sykkel i 2021?
Skal nå prøvekjøre i alle fall. Er dog ikke veldig begeistret over at det er såpass mye utslipp fra den nye modellen, som fører til at den blir mye dyrere i Norge enn den er nedover i kontinentet.
(eks, i England, kosta forrige modell 20,999GBP, mens nye koster 21,999GBP om jeg husker rett, mens i Norge så har den gått opp 50000kr.)
Mer bensinforbruk og, med 2 liter ekstra tank tilsvarer sikkert ca samme rekkevidde.

Chassisendringer som kompenserer for 19" foran gjør sikkert sykkelen like leken som den er før, og med mer tilrettelagt sykkel for kortbente er det nok mange som blir fornøyde med det. Men jeg valgte jo Multi fordi det er en av få sykler jeg får plass på med mine lange ben.

Time will show.
Ja, enig med deg i forbruk og utslipp. 1260 har 130 g/km og med forbruk 0,55 for den nye V4 er tallene 163 g/km og 0,65 i forbruk men innenfor Euro 5 forskriften. Dette gjør nok at prisen stiger ja, og en base modell V4 for 299k før en har begynt å leke med opsjonene så havner du fort på 340 - 350k og det blir en dyr sykkel. Har sjekket litt på Finn men få 2019 modell Enduro, kanskje jeg kan klare å få 220 - 230k for min. Da må jeg legge 120 - 130k imellom og vet ikke om det er verdt det.

Men hadde jo vært moro å ha første MC med adaptiv cruise og Blind sone varsling, 170 hk. og 125 Nm. Når det gjelder setehøyde kan du ha høyt sete på 875 mm og lavt sete på 810 mm setehøyde standard er 840 mm. så den ville nok passet både til deg og meg. Får nok ta meg en tur å prøve jeg også. :D :thumleft =D> =D> =D>
ArcticTiger
Posts: 2516
Joined: 06 Oct 2015 21:02
MC: -22 Ducati Multistrada V4 Pikes Peak
-98 Triumph Tiger 900
-06 Ducati Multistrada 1000 S DS
Location: Ænnebu, Vestfold

Re: MC-nyheter

Post by ArcticTiger »

Jeg skal nå sikkert prøvekjøre den nye V4 Multin, men har ingen tanker om å bytte inn PP i en ny. Ikke noe ventil-rassling, ikke noe Øhlins dempere :roll: Så det blir å fortsette å dau-kjøre den jeg har.
Men: Jeg har jo fått -98 Tigern nedover nå, og holder på med 25.000 km service på den. Så da skal det bli fint å kjøre litt Triple-mottor igjen, når man blir lei av Rakkle-sykkern. Og 80 Triple hester er jo akkurat passe for en Gammling :thumleft
User avatar
JRO
Posts: 1286
Joined: 07 Oct 2015 05:00
MC: 2019 Ducati MTS 1260 Enduro.
Location: Kongsberg

Re: MC-nyheter

Post by JRO »

knutk wrote: 30 Nov 2020 15:27
Ambro wrote: 30 Nov 2020 14:40
JRO wrote: 30 Nov 2020 13:40 og Ambro er du i tanker om å bytte sykkel i 2021?
Skal nå prøvekjøre i alle fall.
.................
Da er det bare en ting å si: Gratulere med ny sykkel :D :D
Tipper du kommer til å bli særdeles fornøyd :thumleft
Du snakker sikkert av erfaring @knutk , alltid farlig å prøvekjøre. [-X :-k
User avatar
intruder
Posts: 4270
Joined: 03 May 2016 15:42
MC: 1993 Yamaha Virago 750
Location: Brumunddal
Contact:

Re: MC-nyheter

Post by intruder »

Legger heldigvis for dere ikke inn bilder og sånn men kan en eller annen presentere :

Honda CMX 1100 Rebel ?

:smt033


selv om mange kanskje vil reagere med :smt022 :smt015
User avatar
Ambro
Posts: 453
Joined: 07 Oct 2015 08:57
MC: BMW K1600GT -22
Suzuki DR 650 RSE -94

Re: MC-nyheter

Post by Ambro »

JRO wrote: 30 Nov 2020 20:04
knutk wrote: 30 Nov 2020 15:27
Ambro wrote: 30 Nov 2020 14:40
Skal nå prøvekjøre i alle fall.
.................
Da er det bare en ting å si: Gratulere med ny sykkel :D :D
Tipper du kommer til å bli særdeles fornøyd :thumleft
Du snakker sikkert av erfaring @knutk , alltid farlig å prøvekjøre. [-X :-k
Det litt artige er jo at etter prøvekjøring av de ca siste 20 syklene jeg har prøvd, så har jeg alltid følt meg mer hjemme og bedre til på Multien, så jeg må jo ha gjort noe riktig, så får vi se om den nye klarer å få til noe tilsvarende. 8)
knutk
Posts: 2359
Joined: 15 Jul 2009 07:56
MC: BMW R1250GSA, F850GSA, R90S

Re: MC-nyheter

Post by knutk »

JRO wrote: 30 Nov 2020 20:04
knutk wrote: 30 Nov 2020 15:27
Ambro wrote: 30 Nov 2020 14:40
Skal nå prøvekjøre i alle fall.
.................
Da er det bare en ting å si: Gratulere med ny sykkel :D :D
Tipper du kommer til å bli særdeles fornøyd :thumleft
Du snakker sikkert av erfaring @knutk , alltid farlig å prøvekjøre. [-X :-k
He he, man kan vel snakke om en kostbar lærekurve :plystre :D
User avatar
JRO
Posts: 1286
Joined: 07 Oct 2015 05:00
MC: 2019 Ducati MTS 1260 Enduro.
Location: Kongsberg

Re: MC-nyheter

Post by JRO »

ArcticTiger wrote: 30 Nov 2020 19:55 Jeg skal nå sikkert prøvekjøre den nye V4 Multin, men har ingen tanker om å bytte inn PP i en ny. Ikke noe ventil-rassling, ikke noe Øhlins dempere :roll: Så det blir å fortsette å dau-kjøre den jeg har.
Men: Jeg har jo fått -98 Tigern nedover nå, og holder på med 25.000 km service på den. Så da skal det bli fint å kjøre litt Triple-mottor igjen, når man blir lei av Rakkle-sykkern. Og 80 Triple hester er jo akkurat passe for en Gammling :thumleft
Du har vel æresplass hos Løvaas til å prøve nye sykler, så denne må du prøve @ArcticTiger . Kanskje du vil like V4 motoren slik mange andre som har prøvd den sier, Men riktig at Desmodromik teknikken på ventilene er forlatt, nå er det vanlige ventilfjærer som gjelder. :thumleft \:D/ :plystre
ArcticTiger
Posts: 2516
Joined: 06 Oct 2015 21:02
MC: -22 Ducati Multistrada V4 Pikes Peak
-98 Triumph Tiger 900
-06 Ducati Multistrada 1000 S DS
Location: Ænnebu, Vestfold

Re: MC-nyheter

Post by ArcticTiger »

JRO wrote: 01 Dec 2020 14:49
ArcticTiger wrote: 30 Nov 2020 19:55 Jeg skal nå sikkert prøvekjøre den nye V4 Multin, men har ingen tanker om å bytte inn PP i en ny. Ikke noe ventil-rassling, ikke noe Øhlins dempere :roll: Så det blir å fortsette å dau-kjøre den jeg har.
Men: Jeg har jo fått -98 Tigern nedover nå, og holder på med 25.000 km service på den. Så da skal det bli fint å kjøre litt Triple-mottor igjen, når man blir lei av Rakkle-sykkern. Og 80 Triple hester er jo akkurat passe for en Gammling :thumleft
Du har vel æresplass hos Løvaas til å prøve nye sykler, så denne må du prøve @ArcticTiger . Kanskje du vil like V4 motoren slik mange andre som har prøvd den sier, Men riktig at Desmodromik teknikken på ventilene er forlatt, nå er det vanlige ventilfjærer som gjelder. :thumleft \:D/ :plystre
Joa, jeg får vel prøve de jeg har løst til å prøve tenker jeg. Hadde en liten sving på V4 Streetfightern på seinhøsten, og ja V4 mottorn gikk fint den. :D
Løvaas har allerede solgt mange av den nye V4 Multin (før den er kommet i butikken!), og det kommer stadig brukte Multier av forrige generasjon på markedet. Det vil vel føre til press på bruktprisene, så mellomlegget ved innbytte kan bli litt drøyt, som du har kommentert på.
User avatar
biker7
Posts: 1324
Joined: 27 Mar 2011 23:30
MC: BMW R1250GS HP -20mod.
+ Honda NX650 Dominator -89mod

Re: MC-nyheter

Post by biker7 »

intruder wrote: 30 Nov 2020 20:43 Legger heldigvis for dere ikke inn bilder og sånn men kan en eller annen presentere :

Honda CMX 1100 Rebel ?

:smt033


selv om mange kanskje vil reagere med :smt022 :smt015

Her er ihvertfall en video, intruder. Men på engelsk språk da, og itte på hedmærkjing-språk :lol: ;-) :

User avatar
ole m.
Posts: 1221
Joined: 09 Nov 2006 18:07
MC: KTM 1290 Super Adventure R - 2021
KTM 400 EXC - 2011
KTM 450 SX-F - 2010
KTM 690 Rally - 2008
KTM 950 Adventure S - 2004
Moto Guzzi Quota 1000 - 1992
Yamaha YZ 490 (T) - 1987
Yamaha SRX-6 - 1986
Yamaha IT 490 (K) - 1983
Kawasaki KX 250 - 1983
Moto Guzzi V 1000 SP - 1983
Honda XR 500 R - 1982
Suzuki RM 250 X - 1982
Yamaha XT 500 - 1978
Moto Guzzi 850-T - 1974
Location: Oslo

Re: MC-nyheter

Post by ole m. »

MV Agusta Superveloce Alpine

Image
knutk
Posts: 2359
Joined: 15 Jul 2009 07:56
MC: BMW R1250GSA, F850GSA, R90S

Re: MC-nyheter

Post by knutk »

Ingen revolusjon, men pen å se på.
Nå opp fra 750 til 850, fra 50 Hk til 63.
moto-guzzi-v7-special-1.jpg
For 50 år siden var 63 Hk fra en 850 respektabelt...
Uansett, sikkert en sykkel som er trivelig å kjøre når man er i god-lune :D
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Post Reply