Må si jeg er skuffet over den "nye" Busaen. Designet syns jeg ikke er så ille, men en ny toppmodell i 2021 uten TFT virker bare feil, så mye som analoge klokker kan se bra ut Når de samtidig tilsynelatende ikke gidder forsöke overlading eller andre motorendringer får jeg en fölelse av at de egentlig bare vil melke Busa-navnet så langt motoren holder Euro-kravene
Det er vel ikke noen endring i effekt heller, samme motor med ny plastikk?
Husker jeg prøvde den forrige modellen da den kom i 2010 eller der omkring. Analogt speedometer som går til 340 km/t er sikkert greit på autobahn, men ikke så godt å skille mellom 40 og 60. Alt under 100 kjentes ut som gangfart uansett.
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
Tipper nye Busa er en ok sykkel, men hvem kjøper den?
Teknofreaks? Virker som Suzuki har vært hos Bosch og handla. Men utfordringen ligger i at der har de fleste andre nå allerede vært, så det imponerer ingen lenger.
Speed freaks? 265 kg og 190Hk imponerer dessverre heller ikke lenger, selv om dreiemomentet ligger på 150Nm. Fordelen med ekstra moment spises opp av de ekstra kiloene.
Banekjøring? Med den vekta og manglende HK? (I forhold til R sykler med 25 flere hester og 50Kg lavere vekt)? Tipper at de fleste R sykler vil kjøre i ring rundt den.
Selv om Suzuki har lagt på gul farge rundt instrumentene tviler jeg på at dette blir en bestselger. Men bevares, for den som ønsker en trimma elefant så er kanskje dette greia?
Touring maskin? De fleste som har råd til å kjøpe den er for gamle til kjørestillingen sykkelen tilbyr.
Ønsker Suzuki lykke til med ny-lanseringen, og så håper jeg for deres del at min skepsis ikke slår til.