MC-nyheter

Prat om tung MC.
User avatar
kvase
Posts: 2578
Joined: 04 Oct 2016 10:43
MC: Dyslektiker
KTM 1090 ADV-R
Arendal/Hedmark/Romerike
Er dyslektiker min verden kan være nesten slik som i artiklen her
http://www.dagbladet.no/2016/03/09/nyhe ... /43421895/
Contact:

Re: MC-nyheter

Post by kvase »

Epylypzon wrote:En ting som forundrer meg er vekta dem oppgir. Hvorfor er den + - 20 kg mer enn hva produsenten oppgir dem til?

Sent fra min LYA-L29 via Tapatalk
Er ikke et ferdig produkt men et konsept som er nær ferdig salgs mc er dumt å opplyse om ting ikke de har landa på enda (blir vertfall misvisende)
-
Ser det er slik med flere merker oppgir vekt tørr uten olje bensin kjølevæske etc.
Vi ble født for å være Ekte ikke perfekte
https://locatoweb.com/user/kvase
for sporinger GPX etc. https://www.myrouteapp.com/travelblog/tracks/1002610#
User avatar
kvase
Posts: 2578
Joined: 04 Oct 2016 10:43
MC: Dyslektiker
KTM 1090 ADV-R
Arendal/Hedmark/Romerike
Er dyslektiker min verden kan være nesten slik som i artiklen her
http://www.dagbladet.no/2016/03/09/nyhe ... /43421895/
Contact:

Re: MC-nyheter

Post by kvase »

:-s
Last edited by kvase on 08 Nov 2019 19:37, edited 1 time in total.
Vi ble født for å være Ekte ikke perfekte
https://locatoweb.com/user/kvase
for sporinger GPX etc. https://www.myrouteapp.com/travelblog/tracks/1002610#
User avatar
Kant1
Onkel
Posts: 2757
Joined: 06 Oct 2015 06:10
MC: BMW R1250GSA 2019
Yamaha XT 600 Ténéré 1987 (Ørkenreven)
Yamaha XTZ 660 Ténéré 1997 (Gamlegutten)

Re: MC-nyheter

Post by Kant1 »

Nå er ikke jeg i posisjon for å handle mer sykkel på en stund, men synes den Husky'en ser spennende ut. kunne tilogmed levd med den lykta.
Dels fordi jeg alltid har likt de svenske syklene, og dels fordi dette nye konseptet ser interessant ut.

Skjer veldig mye spennende i mellomklassen nå, noen år etter at stadig flere begynte å etterspørre litt lettere adventuresykler. :thumleft

Gleder meg til å se hvordan den blir i produksjonsutgave :)
Nothing last forever---- Nichts is für die Ewigkeit
Norges kanskje beste MC blogg:
http://www.kant1.no
Sesongstart 2019 27500km - 31450 km(StorTigern)
0 km (GSA)
User avatar
biker7
Posts: 1128
Joined: 27 Mar 2011 23:30
MC: Kawasaki ZX9R -02mod.
+ BMW F800GS -09mod.
+ Honda NX650 Dominator -89mod

Re: MC-nyheter

Post by biker7 »

Epylypzon wrote:En ting som forundrer meg er vekta dem oppgir. Hvorfor er den + - 20 kg mer enn hva produsenten oppgir dem til?
..Tenker du på 800GS/bmw eller på mange sykler generelt..? Litt dumt i alle tilfeller.. :roll:

På Tracern min trur jeg vekta stemmer nogenlunde. Nå har jeg bare veid på "lastebilvekt", men stemmer nok brukbart til "grovmåling" ihvertfall.
Har jo plukket av litt diverse dilldall og litt lettere eksos, og vekta viser da 200kg med bortimot full tank. (oppgitt 210 kg)

GS,n viste 220kg uten jern til bagasjebokser, med veltebøyler, og med Remus-potta. Og bmw skryter nok da på seg litt lettere sykler kan det se ut som. (oppgitt 207kg "kjøreklar" (2/3 tank eller noe sånt dem regner som kjøreklar mener jeg..) )
inunf
Posts: 4721
Joined: 24 Mar 2006 19:33
MC: Ymse
Location: Ålesund

Re: MC-nyheter

Post by inunf »

JK95 wrote:660cc passer vel ikke inn i noen racing-gren, så den blir vel en slags konkurrent for Daytona 675? :-k Rent baneleketøy :-k
Sannsynligvis får man kjøre i SST600. Det står litt forskjellig i spesialreglementet, men 3 sylindere opp til 675cc og 2 sylindere opp til 750cc er tillatt i 600-klassen. Dvs. Daytona 675 og Ducati 749 går som 600. Noen steder står det nedre kubikkgrense på 401 cc uavhengig av antall sylindere, mens andre steder står det minimum 600cc for 3 sylindere og minimum 675cc for 2 sylindere. Om den er sprek nok til å hevde seg er et annet spørsmål. Det er jo også litt høyere krav til minstevekt for 2- og 3-sylindrede sykler (167 kg mot 162 for 4-sylindrede).

Som trackday-leketøy er den nok bortimot optimal!
hakhap wrote:https://www.aprilia.com/en_EN/news/2019 ... mpionship/


Young riders, starting from eleven years old, will take to the track astride the Aprilia RS 250 SP, a bike expressly designed and developed by Aprilia Racing in collaboration with Ohvale for use on the track and to make the growth of this young talent easy and gradual.
Den som bare var 11 år og hadde en rik pappa...
User avatar
intruder
Posts: 2339
Joined: 03 May 2016 15:42
MC: 1992 Suzuki Intruder 750 ....0-100 i løpet av en evighet
1996 Vespa Piaggio 50..........0-100 kun i fritt fall
Location: Brumunddal
Contact:

Re: MC-nyheter

Post by intruder »

Benelli er såvidt meg bekjent ikke representert i Norge...så en Benelli Leoniso Trail 500 på et nettsted,synes den ser lækker ut...
Bilder og slikt er ikke i min gate,,
Håper noen vil bidra med noe om dette MC-merket [-o< :thumleft
JK95
Posts: 3328
Joined: 10 Oct 2015 10:40
MC: Ducati Streetfighter 1098
Location: Sør-Trøndelag

Re: MC-nyheter

Post by JK95 »

https://www.bike.no/nyheter/ubemerket-a ... -pa-eicma/
Skal de virkelig hevde seg i 700cc ADV? :-k Med vekten på den nye 660RR så kan det jo hende de får til noe lett der også?
User avatar
ashland
U-Svingen
Posts: 1594
Joined: 11 Oct 2015 20:11
MC: BMW S1000XR - 2016mod
KTM 690 Enduro R
Location: Halden

Re: MC-nyheter

Post by ashland »

https://www.bike.no/nyheter/jorge-lorenzo-gir-seg/

Ikke helt overraskende når fjorårets sesong sammenlignes med årets. Spent på hvem Marc får med seg som team kollega
fun is not a straight line
User avatar
ashland
U-Svingen
Posts: 1594
Joined: 11 Oct 2015 20:11
MC: BMW S1000XR - 2016mod
KTM 690 Enduro R
Location: Halden

Re: MC-nyheter

Post by ashland »

Ikke direkte mc nyhet, men MC rellatert

https://www.bike.no/nyheter/velkommen-t ... more-15247
fun is not a straight line
User avatar
ojda
Bamsefar
Posts: 7619
Joined: 09 Apr 2008 20:45
MC: "Helene-GS" BMW R1200GS-Rallye. 2018.
Location: Kristiania

Re: MC-nyheter

Post by ojda »

Ikke mc-nyhet dette heller, men mere nyhet til mc :-)
Såvidt meg bekjent er det en og annen som kjører rundt med «GSA-vesker», å da kan vel denne være flott å putte på ved langturer :-)



Image


Sent from my iPad using Tapatalk
2020: 17000km. 19: 16.6k. 18: 22k. 17: 19k. 16: 28k. 15: 22k. 14: 24k. 13: 25k. 12: 19k. 11: 9k.
knutk
Posts: 1745
Joined: 15 Jul 2009 07:56
MC: BMW R1250GSA, F850GSA, R90S

Re: MC-nyheter

Post by knutk »

ojda wrote:Ikke mc-nyhet dette heller, men mere nyhet til mc :-)
Såvidt meg bekjent er det en og annen som kjører rundt med «GSA-vesker», å da kan vel denne være flott å putte på ved langturer :-)



Image


Sent from my iPad using Tapatalk
I utgangspunktet en god idé. Men greia er, man trenger kun ekstra plass når kjærringa er med, og problemet er at når koffertene blir så høye blokkerer de for passasjeren.
Har mere tro på løse, myke, små bagger som festes på toppen av lokket. Samme behovs-mønster, men vil ikke blokkere for passasjer i samme grad.

Trur eg....
User avatar
intruder
Posts: 2339
Joined: 03 May 2016 15:42
MC: 1992 Suzuki Intruder 750 ....0-100 i løpet av en evighet
1996 Vespa Piaggio 50..........0-100 kun i fritt fall
Location: Brumunddal
Contact:

Re: MC-nyheter

Post by intruder »

Hvorfor ikke ta et steg videre og montere dem på snøfreseren..?

...og brøyte Melkeveien.............. \:D/


nei herregud...nå driv je itte mottorsykkelrellevant lenger............. :redface :redface
User avatar
ojda
Bamsefar
Posts: 7619
Joined: 09 Apr 2008 20:45
MC: "Helene-GS" BMW R1200GS-Rallye. 2018.
Location: Kristiania

Re: MC-nyheter

Post by ojda »

knutk wrote:
ojda wrote:Ikke mc-nyhet dette heller, men mere nyhet til mc :-)
Såvidt meg bekjent er det en og annen som kjører rundt med «GSA-vesker», å da kan vel denne være flott å putte på ved langturer :-)



Image


Sent from my iPad using Tapatalk
I utgangspunktet en god idé. Men greia er, man trenger kun ekstra plass når kjærringa er med, og problemet er at når koffertene blir så høye blokkerer de for passasjeren.
Har mere tro på løse, myke, små bagger som festes på toppen av lokket. Samme behovs-mønster, men vil ikke blokkere for passasjer i samme grad.

Trur eg....

Det er mulig, å jeg sier mulig at du har rett mht passasjer, men det er ett ikke-problem for meg på denne siden av en skjilsmisse :roll:
Fordelene er at man slipper å løsne disse baggene hver gang man skal i hi for natten, samt at de faktisk ikke er vantette :(
Jævelig møkkete og sandete blir de også :-s
Jeg har, og har brukt slike extravesker til å sette oppå sideveskene bla på årets sommerferie, å har satt stor pris på de, men en hard løsning ville nok vært enda bedre ‘for meg’ :thumleft
Behovene og meningene er nok nesten like mange som potensielle brukere :thumleft
2020: 17000km. 19: 16.6k. 18: 22k. 17: 19k. 16: 28k. 15: 22k. 14: 24k. 13: 25k. 12: 19k. 11: 9k.
User avatar
intruder
Posts: 2339
Joined: 03 May 2016 15:42
MC: 1992 Suzuki Intruder 750 ....0-100 i løpet av en evighet
1996 Vespa Piaggio 50..........0-100 kun i fritt fall
Location: Brumunddal
Contact:

Re: MC-nyheter

Post by intruder »

klarer meg lenge med lærveskene....og skal derfor avstå fra å kommentere...
men klarte selvsagt ikke fullføre intensjonen.. :o
User avatar
ashland
U-Svingen
Posts: 1594
Joined: 11 Oct 2015 20:11
MC: BMW S1000XR - 2016mod
KTM 690 Enduro R
Location: Halden

Re: MC-nyheter

Post by ashland »

ojda wrote:Ikke mc-nyhet dette heller, men mere nyhet til mc :-)
Såvidt meg bekjent er det en og annen som kjører rundt med «GSA-vesker», å da kan vel denne være flott å putte på ved langturer :-)

Sent from my iPad using Tapatalk
Disse så faktisk ikke gæli ut :thumleft

Men de er da i helt feil farge [-X
fun is not a straight line
Post Reply