Den store Dekktråden

Prat om tung MC.
User avatar
Trondgv
Posts: 2977
Joined: 07 Oct 2015 13:15
MC: 1994 Ducati 900SS
Location: Karmøy

Re: Den store Dekktråden

Post by Trondgv »

Hørtes mistenkelig ut som diesel på våt veg. Samme som skjedde meg for ca 2 år siden når jeg velta i rundkjøring. Hadde ikke sjans å rette opp sykkelen, det var fra "fult grep" til ingenting på et sekund. Og med påfølgende sykemelding på 5-6 mnd..

Etter det har jeg vært ekstra påpasselig i på våt asfalt, spesielt i rundkjøringer.
User avatar
kvase
Posts: 4016
Joined: 04 Oct 2016 10:43
MC: Dyslektiker
KTM 1290 SAR 21/22 mod
Er dyslektiker min verden kan være nesten slik som i artiklen her
http://www.dagbladet.no/2016/03/09/nyhe ... /43421895/
Contact:

Re: Den store Dekktråden

Post by kvase »

Trondgv wrote:Hørtes mistenkelig ut som diesel på våt veg. Samme som skjedde meg for ca 2 år siden når jeg velta i rundkjøring. Hadde ikke sjans å rette opp sykkelen, det var fra "fult grep" til ingenting på et sekund. Og med påfølgende sykemelding på 5-6 mnd..

Etter det har jeg vært ekstra påpasselig i på våt asfalt, spesielt i rundkjøringer.
Kan også være støv etter lengre oppholdsvær svevestøv + pollen etc å slik dritt pleier å være glatt som fy
Vi ble født for å være Ekte ikke perfekte
https://locatoweb.com
For turplanleging å sporinger GPX etc. https://www.myrouteapp.com/routelab
User avatar
Borg
Posts: 1676
Joined: 14 Jun 2006 21:12
MC: Triumph Speed Triple RS
Yamaha Ténéré 700
Location: Larvik

Re: Den store Dekktråden

Post by Borg »

Palma wrote:Lei opplevelse Borg. Godt du taklet den med stoisk ro og tok den pent inn. Det virker jo som om det kunne vært noe diesel i veien der?? Bensinstasjon i nærheten??
Har vært borti lignende, ikke gøy egentlig.
Ja dette skjedde ca 400 meter fra nærmeste bensinstasjon, så kunne jo vært det.
Men uansett hva det var så skjules det jo godt på våt veg, MEN... jeg ER veldig forsiktig på våt asfalt, spesielt i rundkjøringer Og skarpere svinger. Sikkert også noe av grunnen til at det gikk så greit.
_______________
Triumph Speed Triple RS & Yamaha Ténéré 700
voodoodoo
Posts: 453
Joined: 30 Oct 2015 21:50
MC: Suzuki Hayabusa 2013

Re: Den store Dekktråden

Post by voodoodoo »

Jeg tenkte jeg skulle teste ut hvor dårlige blir egentlig ett sett dekk av å ligge i garasjen.
Har et sett pr4 som ble tatt av etter 300mil og har ligget i garasjen siden høsten 2018.
Er ca 75% mønster igjen på de.
Siden mann går inn i den glatteste delen av sesongen passer det perfekt å se om de sitter bedre enn pirelli hjula jeg har på nå..

Er forøvrig særdeles lite imponert over angel gt og mistenker at de har blitt vesentlig dårligere av å bli produsert i Kina. Før fikk jeg som regel 8-9000km ut av et sett men nå er bakdekket slicks pp sidene etter 4500km..


Sent fra min LYA-L29 via Tapatalk
I dont suffer from insanity, i enjoy every minute of it.
User avatar
sankyo
Posts: 3
Joined: 08 Nov 2015 19:58
MC: Suzuki Gsx1250f

Re: RE: Re: Den store Dekktråden

Post by sankyo »

voodoodoo wrote: Er forøvrig særdeles lite imponert over angel gt og mistenker at de har blitt vesentlig dårligere av å bli produsert i Kina. Før fikk jeg som regel 8-9000km ut av et sett men nå er bakdekket slicks pp sidene etter 4500km..


Sent fra min LYA-L29 via Tapatalk
Er sikkert for å få frem en voldsom utvikling fra Angel GT til GT2 [emoji1305]

Sent fra min Pixel 3 via Tapatalk
voodoodoo
Posts: 453
Joined: 30 Oct 2015 21:50
MC: Suzuki Hayabusa 2013

Re: Den store Dekktråden

Post by voodoodoo »

Skal ikke se bort i fra at du har rett i det...
Vurderer å kjøre ett sett med pilot power bare for å se hvor lenge de holder ift pirelli.

Sent fra min SM-T860 via Tapatalk
I dont suffer from insanity, i enjoy every minute of it.
User avatar
Ambro
Posts: 453
Joined: 07 Oct 2015 08:57
MC: BMW K1600GT -22
Suzuki DR 650 RSE -94

Re: Den store Dekktråden

Post by Ambro »

Kjører på mitt andre sett med Angel GT 2 nå, og synes det er liten forbedring over gamle Angel GT. Punkterte jo på sørlandet, og har Michelin Road 5 (arvtager etter pilot road 4), og jeg er ikke fornøyd med dette. Veigrep på vått føre har ført til mye mer innslag av traction kontroll enn jeg noen sinne har hatt med Angel GT/2, så blir å fortsette med pirelli for meg når jeg har slitt ned dette.

Jeg fikk ca 9000km ut av gamle Angel GT, og får litt mer ut av GT 2.
User avatar
Trondgv
Posts: 2977
Joined: 07 Oct 2015 13:15
MC: 1994 Ducati 900SS
Location: Karmøy

Re: Den store Dekktråden

Post by Trondgv »

Det sies at pilot road 4 er bedre på vått en 5en. Kjørte selv med road 4 på KTMen jeg hadde. Nå som jeg har handla Ducati tenker jeg at det blir Angel GT.


Sent from my iPhone using Tapatalk
User avatar
Trondgv
Posts: 2977
Joined: 07 Oct 2015 13:15
MC: 1994 Ducati 900SS
Location: Karmøy

Re: Den store Dekktråden

Post by Trondgv »

Fikk bra pris på Bridgestone BT016 i dag. Er det noen som har noe erfaring med disse? Har jeg gått på en smell? :redface Finner ikke så mye info om dem på nettet..
User avatar
intruder
Posts: 4271
Joined: 03 May 2016 15:42
MC: 1993 Yamaha Virago 750
Location: Brumunddal
Contact:

Re: Den store Dekktråden

Post by intruder »

Kjøpte bakdekk Bridgestone E-Max R 140 / 90 -15 TL 70 H til Intruderen idag. :D

1457 kroner.....ganske billig :plystre ........god omtale i asfaltkretser iallefall :smt024
Jonta
Posts: 540
Joined: 07 Aug 2016 01:32
MC: Fant, 96 Cagiva Elefant 750
Santa Lisa ll, 98 Ducati ST2
73 Tempo corvette

Re: Den store Dekktråden

Post by Jonta »

Hello, jeg må snart ha nye dekk til min Cagiva Elefant. Gjerne litt grove on/off road dekk TT tube type. Men jeg ser det kan være vanskelig å finne TT dekk til min sykkel. men kanskje TL (tubeless) går fint, med slange inni?
Noen som har dekk å anbefale? Dim er 140/80 R17 og 100/90R19.
Ser at Xlmoto har tilbud nå, og jeg har også fått en 20% rabattkode som jeg kanskje kan bruke i tilegg...
B.l.a. Metzler Tuorance. Jeg tenkte kanskje litt mer offroad da, men kanskje ikke så viktig.
Motorspeed har et rimelig Dunlop Trailmax.
Agm har Bridgestone Battlax Adventurecross AX41 Fordekk til en grei pris.
User avatar
pelsen
Posts: 1113
Joined: 28 Apr 2005 07:53
MC: litt
Location: Oslo

Re: Den store Dekktråden

Post by pelsen »

Jonta wrote: 25 Sep 2022 01:33 Hello, jeg må snart ha nye dekk til min Cagiva Elefant. Gjerne litt grove on/off road dekk TT tube type. Men jeg ser det kan være vanskelig å finne TT dekk til min sykkel. men kanskje TL (tubeless) går fint, med slange inni?
Noen som har dekk å anbefale? Dim er 140/80 R17 og 100/90R19.
Ser at Xlmoto har tilbud nå, og jeg har også fått en 20% rabattkode som jeg kanskje kan bruke i tilegg...
B.l.a. Metzler Tuorance. Jeg tenkte kanskje litt mer offroad da, men kanskje ikke så viktig.
Motorspeed har et rimelig Dunlop Trailmax.
Agm har Bridgestone Battlax Adventurecross AX41 Fordekk til en grei pris.
Tubeless dekk med slange har jeg brukt siden åttitallet, så det går fint. Det du ikke kan gjøre er å kjøre uten slange på en felg som ikke er for tubeless.
Jeg har Dunlop Trailmax på en sykkel, de er fine på asfalt. Det lille jeg har kjørt på grus med dem var også bra, men de er ikke skikkelige off road dekk.
User avatar
Palma
Posts: 4730
Joined: 09 Oct 2015 19:20
MC: BMW R1150GS 2000mod. "Betty"
BMW F650GS 2001 Mod. "Litjkar'n" solgt 2018
BMW F650GS 2003 mod. "650'n" solgt 2018
BMW F800GS 2013 mod. "800'n"
Honda Crf250L 2020 mod.
Location: Tjura
Contact:

Re: Den store Dekktråden

Post by Palma »

For å skyte inn et lite tips om dekk, Jeg har prøvd mange forskjellige og høre masse. Motoz har endel veldig bra dekk. Alt fra snille 50/50 dekk til mer endurolignende greier. Jeg kjører Motoz Rallz foran på min 800GS og Motoz Adventure bak, en helt knall kombinasjon. Og de varer LENGE! Satt på et TKC80 bak før helga men det rekker ikke Motoz til navet en gang...
User avatar
TAM
Posts: 26
Joined: 30 May 2021 20:40
MC: BMW R1250 GSA Rallye 2022 mod.

Re: Den store Dekktråden

Post by TAM »

Palma wrote: 25 Sep 2022 20:41 For å skyte inn et lite tips om dekk, Jeg har prøvd mange forskjellige og høre masse. Motoz har endel veldig bra dekk. Alt fra snille 50/50 dekk til mer endurolignende greier. Jeg kjører Motoz Rallz foran på min 800GS og Motoz Adventure bak, en helt knall kombinasjon. Og de varer LENGE! Satt på et TKC80 bak før helga men det rekker ikke Motoz til navet en gang...
Jeg har prøver å tak i et dekksett med Motoz Adventure til GSA min, men finner de ikke. Hvor kjøper du Palma?

Ser at BackCountryMc har Motoz Tractionator GPS. Men det er vel et 50/50 dekk. Jeg er jo forsåvid fornøyd med TKC dekkene, bortsett fra kjørelengden.
User avatar
kvase
Posts: 4016
Joined: 04 Oct 2016 10:43
MC: Dyslektiker
KTM 1290 SAR 21/22 mod
Er dyslektiker min verden kan være nesten slik som i artiklen her
http://www.dagbladet.no/2016/03/09/nyhe ... /43421895/
Contact:

Re: Den store Dekktråden

Post by kvase »

Vi ble født for å være Ekte ikke perfekte
https://locatoweb.com
For turplanleging å sporinger GPX etc. https://www.myrouteapp.com/routelab
Post Reply