Kjøreskoler i Oslo: Noen tips?

Prat om tung MC.
Post Reply
User avatar
drunt
Posts: 14
Joined: 18 Sep 2005 12:26
Location: Oslo
Contact:

Kjøreskoler i Oslo: Noen tips?

Post by drunt »

I løpet av uka har jeg tenkt å få satt meg opp ved en av kjøreskolene her i Oslo, så jeg får begynt å ta lappen så fort den ufordraglige snøen forsvinner.

Forumet her frekventeres av så mye kunnskapsrike og sympatiske :wink: personer, så jeg tenkte jeg skulle spørre om noen av dere har spesielle erfaringer med noen av byens kjøreskoler som hadde vært lurt å vite om når jeg skal velge meg en. Regner med at priser og sånn er mer eller mindre det samme, men kanskje det er andre ting dere har opplevd eller hørt om - positivt eller negativt - som er greit å vite.

Takker og bukker
User avatar
Cartman
Posts: 814
Joined: 23 Apr 2005 14:21
Location: Stavanger

Post by Cartman »

I stavanger er det iallefall som du sier, veldig liten forskjell på kjøreskolene med tanke på pris.. en ringerunde og snakke med kjørelæreren som har mc-elevene er en ok måte å velge skole på.. velger utifra den du liker / klikker best med. Positiv erfaring er også en måte å velge ut på, men føler at alle sier noe positivt om skolen sin så lenge de ikke har opplevd en veldig ubehagelig ting.. forslag: spør etter skoler folk IKKE anbefaler? :D
Lykke til iallefall...
User avatar
supermons
Administrator
Posts: 6263
Joined: 18 Nov 2005 17:32
MC: Suzuki GSX750
Location: Hovedstaden

Re: Kjøreskoler i Oslo: Noen tips?

Post by supermons »

drunt wrote:I løpet av uka har jeg tenkt å få satt meg opp ved en av kjøreskolene her i Oslo, så jeg får begynt å ta lappen så fort den ufordraglige snøen forsvinner.
Har ca samme plan som drunt her, å ta lappen så fort snøen forsvinner. Men er usikker på kjøreskole, har søkt mye rundt her og finner lite om selve skolene. Har lest positive ting om: AutoTeam Lørenskog, Storo&Sannergata Kjøreskole, Lundes Kjøreskole. Noen som har noe mer utfyllende å si om noen av dem? Noen skoler jeg burde holde meg unna?

drunt, har du valgt deg skole enda?
Last edited by supermons on 10 May 2006 09:56, edited 2 times in total.
Bhrsrk
Posts: 176
Joined: 02 Oct 2005 21:47
Location: Oslo

Lundes kjøreskole

Post by Bhrsrk »

Jeg tok lappen hos Lunde helt på tampen av sesongen i år. De har to motorsykkellærere, Tormod og Petter. Jeg kjørte med Tormod, og jeg fikk inntrykk av at begge er flinke kjørelærere med genuin interesse for motorsykler. Tror kanskje de arrangerer en årlig tur til Beitostølen for tidligere elever også.

I fjor brukte de Valle Hovin som kjøregård sammen med Svein Svendsens kjøreskole, og oppmøte er vanligvis i kjøregården. De hadde Yamaha FZ6 (naken) og Honda CB500 som skolesykler (Svein Svendsen hadde bl.a. FZ6 og en Transalp eller lignende). Jeg kjørte Yamaha og hadde stor sans for den - gode bremser, god motor, kanskje litt klonkete girkasse. Den er kvikk og fin i trafikken, det var mulig å kjøre åttetallet praktisk talt uten gass og bare bruke clutch, nødbremsingen var grei med de gode bremsene, og den er fin å kjøre slalomen med. Et av hovedkravene ved innkjøp var da også at den skulle være morsom å kjøre for Tormod og Petter. Hondaen var i hovedsak for de som ønsket en lavere motorsykkel. Jeg aner ikke om de skal bruke Valle Hovin i år også, eller om de bytter ut noen av syklene.

Jeg må innrømme at jeg bidro negativt til strykprosentstatistikken deres, uten at jeg bebreider dem for det på noen måte. Årsaken var mest grunnløs nervøsitet som gikk ut over flyt, planlegging og oppmerksomhet.

Prismessig tror jeg ikke det er særlig stor forskjell på skolene i Oslo, og det er nok ikke så mange som har prøvd flere og har sammenligningsgrunnlag. Siden de fleste forteller om gode erfaringer med de ulike kjøreskolene tror jeg også at du kommer til å bli fornøyd med alle kjøreskolene som er nevnt her.
User avatar
supermons
Administrator
Posts: 6263
Joined: 18 Nov 2005 17:32
MC: Suzuki GSX750
Location: Hovedstaden

Post by supermons »

Flott :D Akkurat sånn info jeg er ute etter. Takk skal du ha
Post Reply