Galileeblogg - Våkner fra dvale

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
User avatar
Galilee
Posts: 934
Joined: 16 Oct 2006 21:24
MC: 2013 Ducati Multistrada S Granturismo
Location: Horten

Re: Galileeblogg - Bilder fra Vindfjelltunet

Post by Galilee »

I går var jeg på en en liten rundtur. Kjørte fra jobb i Sandvika til Drammen
Vestfossen-Eidsfoss, En rystende opplevelse på helt horrible veier, telehiv, hull og sprekker hele veien. En skulle ikke tro vi levde i et av verdens rikeste land.
Eidsfoss-Hof på fine svingete veier.
Hof-Hvittingfoss med bensinpause i Hvittingfoss.
Deretter nedover lågendalen litt på begge sider av elva og opp til Vindfjelltunet.
Kikka på masse motorsykler, spiste middag og traff masse hyggelige mennesker.
Image
Det var flere eldre japanske sykler der. Og en herlig mix av Cruisere, offroad, touring og flere sidevognsekvipasjer.
Denne syntes jeg var artig:
Image
Tilbaketuren gikk via Svarstad-Passebekk (Skrimfjellet). Flotte svingete veier på ny asfalt store deler av veien. Bare avbrutt av iltre kyr i veien (kyr liker IKKE motorsykkellyder og horn forresten).
Sundbyfoss-Kronlia-Svinevoll-Horten er ikke så spennende, dessuten er det mye (og treg) trafikk der. Neste gang velger jeg litt mindre traffikerte veier.

Alle var enige om at det hadde vært en fin tur. :D
Last edited by Galilee on 07 Jul 2008 22:30, edited 1 time in total.
--
Faster, faster, faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death...
- Hunter S. Thompson
User avatar
Cheron
Posts: 587
Joined: 08 Sep 2007 16:54
MC: Yamaha Thunderace 1000R 2000 modell
Location: Høyjord - Vestfold

Re: Galileeblogg - Bilder fra Grava

Post by Cheron »

Jeg var der og, og jeg tittet faktisk på sykkelen din og lurte på åssen i huleste du hadde klart å lappe den sammen :D Men så det nå etter jeg leste bloggen din :)
User avatar
Galilee
Posts: 934
Joined: 16 Oct 2006 21:24
MC: 2013 Ducati Multistrada S Granturismo
Location: Horten

Re: Galileeblogg - mer mekking

Post by Galilee »

Litt mekking i dag. Da jeg sjekket kjedet fant jeg ut at jeg kunne flytte bakre tannhjul sideveis. Så da var det bare å demotere for å undersøke:

Image

Fant ingenting som så ut til å kunne forårsake noe sånt. alle kuleager virket fine, og gummidempere også:

Image

Når den først var demontert så benyttet jeg sjansen til å vaske litt:

Image

Depotstøtta (ullent mobilfoto):

Image

Siden jeg ikke fant noe, så skrudde jeg alt ihop for å sjekke igjen, og fant ut at akselmutteren var mye lengre innskrudd da jeg dro den rundt til spesifisert moment (hjulmuttere skal dras til MYE mer enn jeg trodde), og slarken var borte. Jaja, greit å være HELT sikker. Og greit at hjulakslingen sitter fast også.
--
Faster, faster, faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death...
- Hunter S. Thompson
User avatar
Galilee
Posts: 934
Joined: 16 Oct 2006 21:24
MC: 2013 Ducati Multistrada S Granturismo
Location: Horten

Re: Galileeblogg - sykkelbygging

Post by Galilee »

AJ_Twin wrote:Hey TDM pal!
Så sykker'n din på 'Grava' i dag. jeg! Men deg så jeg ingenting til... :(
Her er beviset:
Image.
Dette går veien, det! Snart er sykker'n god som ny igjen :smt023

Lånte litt av bildet til ny avatar. Det var vel på tide å oppdatere den?
--
Faster, faster, faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death...
- Hunter S. Thompson
User avatar
Galilee
Posts: 934
Joined: 16 Oct 2006 21:24
MC: 2013 Ducati Multistrada S Granturismo
Location: Horten

Re: Galileeblogg - Mer mekking

Post by Galilee »

Nedtelling til ferie har startet. Snille sjæfen gav meg fri på fredag også, så da drar jeg torsdagskvelden.

Sykkelen er lånt bort de neste ukene, så hvis noen ser den, så behøver dere ikke å presse den av veien og banke opp føreren.

ScummVM ( http://www.scummvm.org/ )er lagt inn på telefonen, iPod er fyllt opp med ny musikk og lydbøker og kofferten er pakket.
--
Faster, faster, faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death...
- Hunter S. Thompson
User avatar
Jeanette
Administrator
Posts: 7496
Joined: 05 Sep 2006 19:45
MC: 12 Honda VFR
X: 07 Yamaha FZ6-S
Location: Oslo

Re: Galileeblogg - Mer mekking

Post by Jeanette »

Torsdag kveld er passert, så du er nok på tur, men hvor går turen? Tror ikke jeg har fått med meg det? :)
mathfjeld
Posts: 222
Joined: 24 Apr 2008 09:48
MC: *Selges*
KTM 690 DUKE III 2008
*Selges*

Prosjekt:
Triumph Tiger Cub 200 1957
Kjørt i 1985-2008- 0km

Re: Galileeblogg - Mer mekking

Post by mathfjeld »

Nesodden baby!

Det bildet du ikke husket hvor var tatt litt oppi her.
User avatar
Jeanette
Administrator
Posts: 7496
Joined: 05 Sep 2006 19:45
MC: 12 Honda VFR
X: 07 Yamaha FZ6-S
Location: Oslo

Re: Galileeblogg - Mer mekking

Post by Jeanette »

mathfjeld wrote:Nesodden baby!

Det bildet du ikke husket hvor var tatt litt oppi her.
Jeanette wrote:Hei, og takk for i går! Hyggelig å hilse på deg. Utsikten vi stoppet på heter Varden :)
Litt sent ute, Øyvind ;) (Selv om Nesodden var litt mer uspesifikt enn Varden, som jeg skrev!)
User avatar
Galilee
Posts: 934
Joined: 16 Oct 2006 21:24
MC: 2013 Ducati Multistrada S Granturismo
Location: Horten

Re: Galileeblogg - Mer mekking

Post by Galilee »

DAAAA var jeg tilbake igjen....fra Spania må vite. Først Madrid, så hurtigtog til Malaga (over 300km/t!) så et par uker i Fuengirola og 2 dager i Madrid igjen før vi dro hjem.

Vi fikk låne et hus der nede som stod tomt (til salgs forresten).

Alle var enige om at det hadde vært en fin tur. :D
--
Faster, faster, faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death...
- Hunter S. Thompson
User avatar
Jeanette
Administrator
Posts: 7496
Joined: 05 Sep 2006 19:45
MC: 12 Honda VFR
X: 07 Yamaha FZ6-S
Location: Oslo

Re: Galileeblogg - tilbake fra ferie

Post by Jeanette »

Velkommen hjem fra varmen - til enda mer varme ;)
User avatar
Galilee
Posts: 934
Joined: 16 Oct 2006 21:24
MC: 2013 Ducati Multistrada S Granturismo
Location: Horten

Re: Galileeblogg - tilbake fra ferie

Post by Galilee »

Jeanette wrote:Velkommen hjem fra varmen - til enda mer varme ;)
Takker så mye.
--
Faster, faster, faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death...
- Hunter S. Thompson
User avatar
Galilee
Posts: 934
Joined: 16 Oct 2006 21:24
MC: 2013 Ducati Multistrada S Granturismo
Location: Horten

Re: Galileeblogg - tilbake fra ferie

Post by Galilee »

Jeg monterte Osram nighbreaker pærer på sykkelen, og fikk prøvd dem i orntli' mørke nå i forrige uke.

Dette er vanlige H3 og H1 pærer med samme effekt som 'vanlig' men etter det Osram sier, MYE mer lys med samme effekt.

I forhold til noname lampene som satt i fra før fikk jeg MYE bedre lys, kanskje ikke 90% mer som Osram hevder. Men mørkekjøring er ihvertfall ikke en skremmende opplevelse lengre. DEFINITIVT verdt et forsøk før man evt. vurderer Xenon konvertering eller lignende.

ANBEFALES
--
Faster, faster, faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death...
- Hunter S. Thompson
User avatar
Galilee
Posts: 934
Joined: 16 Oct 2006 21:24
MC: 2013 Ducati Multistrada S Granturismo
Location: Horten

Re: Galileeblogg - tilbake fra ferie

Post by Galilee »

AJ_Twin wrote:
Galilee wrote:Jeg monterte Osram nighbreaker pærer på sykkelen, og fikk prøvd dem i orntli' mørke nå i forrige uke.

Dette er vanlige H3 og H1 pærer med samme effekt som 'vanlig' men etter det Osram sier, MYE mer lys med samme effekt.

I forhold til noname lampene som satt i fra før fikk jeg MYE bedre lys, kanskje ikke 90% mer som Osram hevder. Men mørkekjøring er ihvertfall ikke en skremmende opplevelse lengre. DEFINITIVT verdt et forsøk før man evt. vurderer Xenon konvertering eller lignende.

ANBEFALES
Og hvor får man så tak i disse pærene? Din anbefaling gjør meg nysgjerrig på å prøve. Bedre lys nå når vi går inn i mørketiden er absolutt av det gode... 8)
Bilrekvisitabutikker som fører Osram bør ha dem. Jeg kjøpte på Mekonomen, men det er vel flere som fører Osram?
--
Faster, faster, faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death...
- Hunter S. Thompson
User avatar
Jeanette
Administrator
Posts: 7496
Joined: 05 Sep 2006 19:45
MC: 12 Honda VFR
X: 07 Yamaha FZ6-S
Location: Oslo

Re: Galileeblogg - mørkekjøring

Post by Jeanette »

Jeg mener å huske at vi på Esso hadde enkelte lyspærer til bil/mc (H1, H2, H3, H4 osv) med ekstra lysstyrke, fra Osram, så der kan du jo også høre :)
User avatar
Galilee
Posts: 934
Joined: 16 Oct 2006 21:24
MC: 2013 Ducati Multistrada S Granturismo
Location: Horten

Re: Galileeblogg - Biltema

Post by Galilee »

Jeg var en tur på biltema å shoppa en del MC saker.

Bla DENNE:
Image

Kjekk sak for oss som ikke har hovedstøtte. Tilogmed enklere å bruke enn depotstøtte, og lite format, så den går i toppboksen. Kjekt når kjedet skal smøres, eller om det skulle skje noe med bakdekket.

Billig var den også. 70 kr.
Last edited by Galilee on 11 Aug 2008 14:05, edited 1 time in total.
--
Faster, faster, faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death...
- Hunter S. Thompson
Post Reply