Andreas Sin blogg :D

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
huskeyman
Posts: 182
Joined: 23 Oct 2007 16:53
MC: Yamaha Yzf R125 i svart :D Og en Suzuki Tsx 50

Re: Andreas Sin blogg :D

Post by huskeyman »

Nei, har ikke det "/ Men bremsene er utrolig gode da ;) Menne den skal gå i 130, det er testet av andre ;)

Tja.. Nå er ikke jeg såå intressert i Rs pga har merket at jeg synes at en Racing har for mye plastikk som kan bli ødelagt ved eventuell velting, og jeg ville valgt en Husqvarna vis jeg kunne valgt om på nytt. Men tilbake til spørsmålet så tror jeg faktisk at jeg ville valgt en NY rs, men det er pga den er like fin i utseende også er det to takt og slikt. Ville vært veldig usikker jeg også hvis jeg var deg og jeg sto mellom disse to syklene, men det som du kan tenke på er 4 takt eller 2 takt du mest vill ha.

2 takt er greit å trimme og den har godt drag på høyt turtall. MEN den har også en negativ side som ikke 4 takt har, det er at den kan fort skjære seg pga du må fylle på to plasser med olje og hvis du glemmer det en gang og det da tørker ut så har du tapt mye penger på å måtte kjøpe ny sylinder osv. også bruker det mer bensin ofte.

4 takt har et greit drag gjennom hele registeret, "større sykkel lyd", bruker mindre bensin og er bare en plass å fylle på olje. Negative er at pottene koster mere antageligvis hvis du vil bytte..

Begge er jo ca like fine i utseende foran vil jeg mene, så tror du bare må velge mellom hvilken motor du vil ha hvis det ikke er noen andre sykler du liker og vurderer ;)
huskeyman
Posts: 182
Joined: 23 Oct 2007 16:53
MC: Yamaha Yzf R125 i svart :D Og en Suzuki Tsx 50

Re: Andreas Sin blogg :D

Post by huskeyman »

I det siste har det skjedd litt av hvert siden forumet ikke har virket på en stund..
På tirsdagen klarte jeg teori prøven, 4 feil :-# og helga som var kjørte jeg 40 mil med pappa og venner av han :)
På mandagen kjøpte pappa en ny Fjr 1300 :O :P
huskeyman
Posts: 182
Joined: 23 Oct 2007 16:53
MC: Yamaha Yzf R125 i svart :D Og en Suzuki Tsx 50

Re: Andreas Sin blogg :D

Post by huskeyman »

Ja.. Da var alle eksamene overstått og det er bare velstand :D På søndag var jeg ute å kjørte Mc'en enda en gang. Jeg kjørte med pappa og en kompis av han til Stavanger. Nærmere bestemt mosterøy hvis noen vet hvor det er :P Der var vi å besøkte noe familie og var der litt.
Senere så kjørte vi tilbake til Sola for å levere noen ting til tanta mi, og da ble til min store begeistring søskenbarnet av pappa med også en liten tur :D Han har jo kjøpt seg en helt ny Honda Cbr Fireblade 08 :D Var vanvittig rå sykkel!! Og som om det ikke var rått å se den når vi sto stille var den enda bedre å kunne kjøre fremst og se i speilene på den nydelige sykkelen bak :D Kan bare si ett ord. RÅTT :twisted:
Det ble akkurat 40 mil den dagen. Kunne gjerne vært lenger men hadde eksamen på mandag og måtte heim å øve "/

I går var sykkelen på første gangs service etter å ha kjørt 120 mil :P Er fint å være ferdig med innkjøringen, eller har dratt på litt i det siste for å prøve myten "harderere innkjørt, jo bedre går den.." Men det var ikke før ca 70 mil ;)

Men alt i alt er livet bare herlig med dette nydelige været, biken i garasjen, teorien i boks og snart ferie så jeg kan få jobbet litt mer \:D/
huskeyman
Posts: 182
Joined: 23 Oct 2007 16:53
MC: Yamaha Yzf R125 i svart :D Og en Suzuki Tsx 50

Re: Andreas Sin blogg :D

Post by huskeyman »

Skjedde enda en ny ting i går :D Fikk ringt å bestilt oppkjøringstime, og nå er det bare velstand :D Men må jo vente til 27 oktober for å bli 16... Men hvertfall så har jeg den siste oppkjøringstimen i Egersund den 28.10.08. Så har noe å se fram til :)
Hvis noen er fra egersund eller har erfaring derfra så må dere gjerne fortelle så mye dere vet :)
Post Reply