SuperBaben sin blogg

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
User avatar
Lølle
Posts: 2964
Joined: 29 Apr 2007 23:37
MC: 2007 Honda XL 1000 VA Varadero

Re: SuperBaben sin blogg

Post by Lølle »

Det er aldri for sent å gi opp!!
Image
Image
Bimma
Posts: 918
Joined: 12 Nov 2007 21:28
MC: 2008 BMW F800ST
Location: Drammen

Re: SuperBaben sin blogg

Post by Bimma »

Banditbiker wrote:Det viser bare at om det er aldri å ille, så er det fortsatt håp. :D
Det er aldri for seint å snu og ta til fornuften [-X
Lølle wrote:Det er aldri for sent å gi opp!!
Hehehe... Optimister! =D> :lol:
BLOGGEN MIN ligger her: http://blogg.mc-tourer.com/#home

Kjørt 2008: 24.539 km
Kjørt 2009: 17.300 km
Kjørt 2010: 17.889 km

Livet består av øyeblikk - nyt dem !
Banditbiker
Posts: 3853
Joined: 26 Apr 2005 19:41
MC: HD FLSTCI Softail Heritage Classic

Re: SuperBaben sin blogg

Post by Banditbiker »

Optimisten er ikke påtrengende nærværende hos meg i dag :roll:
Bimma
Posts: 918
Joined: 12 Nov 2007 21:28
MC: 2008 BMW F800ST
Location: Drammen

Re: SuperBaben sin blogg

Post by Bimma »

Banditbiker wrote:Optimisten er ikke påtrengende nærværende hos meg i dag :roll:
Huff da. Høres ikke bra ut. :-k Nå som det er vår i luften og 'Blå' står trofast og venter på deg. I tillegg har jeg bestilt en flott sommer med mange flotte turer....(selv om jeg ikke selv kjører HD da) :twisted:
BLOGGEN MIN ligger her: http://blogg.mc-tourer.com/#home

Kjørt 2008: 24.539 km
Kjørt 2009: 17.300 km
Kjørt 2010: 17.889 km

Livet består av øyeblikk - nyt dem !
User avatar
Lølle
Posts: 2964
Joined: 29 Apr 2007 23:37
MC: 2007 Honda XL 1000 VA Varadero

Re: SuperBaben sin blogg

Post by Lølle »

Banditbiker wrote:Optimisten er ikke påtrengende nærværende hos meg i dag :roll:
Så så.. det går nok galt, skal du se!
Image
Image
superbaben
Posts: 150
Joined: 05 Jun 2007 12:06
MC: Gate: GSX-R 750 (K7) og RG250
Bane: GSX-R 600 (K6)
Cross: RMZ 450
http://plasticmc.com
Location: Ørsta (og Drammen)
Contact:

Re: SuperBaben sin blogg

Post by superbaben »

Lenge siden jeg har vært her nå. Travelt opptatt med sesongforberedelsene for tida. Nå er det bare nytt innerbein som mangler på 600 banesykkelen min før den er klar for sesongen. Er lisenskurs på Rudskogen om 14 dager så jeg får nok ikke prøvt den før da. Har fått sponsa ny dress til banekjøring så jeg har en til bane og en til gate. Greit når jeg tar med meg gatesykkelen hjem til sunnmøre og banesykkelen står her. Nye kjørestøvler er også på vei. Alpinestars Superteck til racing og Teck6 Stella til cross... Gleder meg... Må vel ut og kjøre inn den nye skinndressen min i dag. Kjipt å komme på bane og ikke klare å bevege seg.

Ellers er sesongen godt i gang. Mens gutta i teamet jeg er med på løp (Motorteknikk Roadravingteam) var og viste seg frem og hjalp til på Erling Sande messa i Oslo i helga, var jeg med Plassen gutta til Anderstorp på treningsweekend. Utrolig rått baneanlegg... Og en vanvittig fart over langstrekket. Tror den høyeste farta over langstrekket er målt med GPS til godt over 300 km/t. Gutta fikk virkleig prøvt de nye 1098Rene sine selv om vi våkna til SNØ på lørdag morgen. Det er jo tracktion control på de 1098Rene, men tror ikke de er ment til å brukes på snø... Hehe! Banen tørka opp til slutt og de fikk kosekjørt litt med SC0 dekk. Satt ok. På søndag ble det 15 pluss og bra forhold. Da våkna gutta virkelig til live. Utrolig moro å se de gromme syklene i action. Jeg fikk kjørt meg med dekkskift hele helga. Var inn og skifta dekk for hvert treningspass så jeg fikk virkelig stått på. Må jo utøve litt forsiktighet når jeg spaker om de dyre magnesiumfelgene med bare dekkspaker. Deilig å være i gang igjen. Har virkelig savna lyden av hylende motorsykler:))
I "stallen" nå:
Suzuki GSX-R 750 K7 (gatesykkel)
Suzuki RG 250 (gatesykkel)
Suzuki GSX-R 600 K6 (banesykkel)
Suzuki RMZ 450
Pocketbike
Skidoo Formula MX 470 (Snøscooter)
VW Passat 2,5 TDI 4 motion
(+et par traktorer:)

http://www.plasticmc.com
superbaben
Posts: 150
Joined: 05 Jun 2007 12:06
MC: Gate: GSX-R 750 (K7) og RG250
Bane: GSX-R 600 (K6)
Cross: RMZ 450
http://plasticmc.com
Location: Ørsta (og Drammen)
Contact:

Re: SuperBaben sin blogg

Post by superbaben »

Skremmende så lite aktiv jeg er på dataen om dagene. Er så utrolig mye å gjøre ellers.

Kommet hjem til Ørsta for å jobbe litt. Har vært på lisenskurs siden sist. Måtte dra uten å få ferdig sykkelen skikkelig. Ikke fått de nye fjærene til demperene mine ennå. Så oppsettet er til den forrige eieren som er ca 30 kg tyngre enn meg. Slakka på forspennet på fjæra bak og satte i originale fjærer i gaflene. Men merka godt at sykkelen ikke var optimal. Den ville liksom ikke helt det jeg ville i svingene, og den stussa litt bak. Men spilte ingen rolle, siden jeg følte meg ganske rusten og merka at jeg ikke hadde kjørt noe sykkel i år.

Image

Bilde av meg i depotsvingen... Den svingen jeg liker MINST av alle...siden det går så sakte der...


Image
Image
Image

Meg i forbikjøringer... Mye å gå på ang å krype ned bak skjemen...

Image
Køkjøring opp av slakteren...

Fikk brukt mye tid på å bli kjent med sykkelen som jeg aldri har kjørt før... Uvant med snabb-gass og quickshilt... Men moro å bare holde gassen i bånn og mate på med gir. Men skummelt med nedlegg siden sykkelen "nøkka" litt når den slo i gir.

Er bare mye kjøring som må til...Kan ikke forvente at jeg skal være der jeg var i fjor første dagen:)

Fikk meg en tur på Rudskogen på onsdag for å kjøre. Men ble sittende fast i trafikk-kork i Sarpsborg og rakk bare 2 av 4 pass. 20 min pluss 10 min. Men moro å få kjørt litt alikevel...selv om det var lang tid for lite kjøretid...



Image
Meg i slakteren...Begynt å regne og bli vått og glatt...
I "stallen" nå:
Suzuki GSX-R 750 K7 (gatesykkel)
Suzuki RG 250 (gatesykkel)
Suzuki GSX-R 600 K6 (banesykkel)
Suzuki RMZ 450
Pocketbike
Skidoo Formula MX 470 (Snøscooter)
VW Passat 2,5 TDI 4 motion
(+et par traktorer:)

http://www.plasticmc.com
superbaben
Posts: 150
Joined: 05 Jun 2007 12:06
MC: Gate: GSX-R 750 (K7) og RG250
Bane: GSX-R 600 (K6)
Cross: RMZ 450
http://plasticmc.com
Location: Ørsta (og Drammen)
Contact:

Re: SuperBaben sin blogg

Post by superbaben »

Så har vi vært på Falkenberg i Sverige i helga. Plassen-gutta kjørte BOT og REC løp der borte. BOT er Bottle of Twins (for v-twin sykler). og REC er 4-timers løp.

Gutta har ikke fått kjørt de nye Ducati 1098Rene sine så mye ennå. Bare en helg på Anderstorp, og som instruktører på lisenskurset på Rudskogen. Så vi var veldig spente på hvordan det ville gå. Mest for Tor Erik som bare har kjørt 600 tidligere og rekkefirer. Ollys jobber på Løvaas Motor og har kjørt Ducati i alle år...og i fjor kjørte han 1098Sen, som er ganske lik i chassiset. 1098Ren har 100 kubikk mer (1198), og rundt 190 hester på hjulet og mye gromme deler.

Det gikk veldig fint den første dagen. Gutta fikk testa litt mer tractioncontrollen som de ikke helt fikk til å funke på Anderstorp. Det ble mye fin trening, selv om det ikke var helt trygt ut på bana siden det var så store hastighetsforskjeller blant førerne (selv blant A-førerne). Ikke enkelt å kjøre forbi heller...siden bana er smal og mange hadde veldig rare spor. Midt på dagen på fredag krasja Tor Erik med en fører som bråbremsa og skifta spor forran han, når Tor Erik var på vei forbi han på yttern. Det ble en kraftig smell og Tor Erik kjørte av banen...og kasta seg av sykkelen når han skjønte at han ikke kunne unngå dekkstabenen. Sykkelen kom i retur og traff Tor Erik. Fronten på sykkelen var knust, og Tor Erik brista ribbeben og fikk seg en smell i ryggen. Den andre føreren kom fra det med en kul på leggen. GRISEFLAKS.

Image

Her har jeg plukka av all skada plast og instrumenter.

Begynte å plukke ned sykkelen med en gang vi fikk den ut...Såg rimelig stygt ut. Men etterhvert som jeg fikk plukka av de skada delene fant vi ut at vi trodde vi skulle få sykkelen kjørbar til dagen etterpå.
Tor Erik gikk rundt og svima og var rimelig ør i hodet...og ikke helt klarte å bestemme seg om han skulle følge legens råd om å dra på sykehus. Hjelmen var skalla av det ytterste laget på , så han hadde fått seg en smell i hodet uten tvil. Og siden han var så kortpusta så var legen bekymra for lungene hans...lett å punktere dem når man brekker ribbeben. Kjørte han inn til Varberg på sykehus. Og viste seg at gutten var i ok form. Brista ribbeben og en smell i ryggen og i låret. Fikk seg en dose med smertestillende til å sove på.
Når vi kom tilbake hadde Ollys og Geir kasta seg over sykkelen og funnet ut at gaflene, hjulbolten og bremseskivene hadde fått seg en trøkk. Hjulbolten var så bøyd at den ikke kunne kjøres med...og hjulbolt hadde vi ikke med. Begynte en hektisk leiterunde i depoet for å se om noen tilfeldigvis hadde en bolt vi kunne låne/kjøpe. Andre felger og bremseskiver hadde vi jo. Ingen hadde...og vi ringte rundt i halve sverige for å se om noen kunne skaffe fra en butikk (alle er lørdagsstengt). Til slutt fikk vi ordna noen som kunne dra til Løvaas for å hente en, og kjøre den til sverige (FEM TIMERS KJØRING). Men lørdag morgen dukka det opp en reddende engel fra Göteborg som hadde hørt om at vi mangla en bolt. Så da slapp den hyggelige mekken fra Norge å kjøre bortover med den. Vi jobba til langt på natt med å skru på deler og tilpasse nye kåper og sånn...Og 2 minutter før KVALEN var sykkelen ferdig. Ollys kvala seg til pole position, og Tor Erik til en imponerende 4. plass med den skada kroppen. På løpet på lørdagen tok Ollys starten og leda til mål. Svenske Jan Greven på 2. og Palmer på 3. Tor Erik lå lenge på 3. plass men måtte se seg slått til slutt. Men bør være veldig fornøyd forholda tatt i betraktning.

Hadde et problem med at dekka ble rivd veldig fort. Pirelli har kommet med nye dekk i år. Og SC2 dekka holder ikke så lenge. Fant ut at de skulle prøve å justere oppsettet. Slakke den litt bak. Og justere lufttrykket. Kan bli slitsomt med for mye dekkskift på firetimersen. Hadde planer om å være forsiktig med gasspådraget og legge seg i et rolig masjtempo. Er gjerne depotstoppa som tar tid. Håper på å klare oss med et bakhjulsskift.

Søndag starta med kval til 4 timers løpet. Plassen Racing Team stilte med 3 personer på laget. Ollys, Tor Erik og Are Legaard (sjef og eier av Løvaas). Are har ikke kjørt roadracing siden 2002 og hadde litt prestasjonsangst. Hehe! Han fikk kjøre hele kvalen nesten, siden han trengte tid på sykkelen. De kjørte med sykkelen til Ollys... De kvala inn som nr 5, tror jeg.
Så ble det en litt heller dårlig start på neste løp (løp nr 2 i BOT). Arrangørene hadde satt opp TRENING på tidsplanen på infoen som gikk ut til førerne, men egentlig mente de KVAL...og da var ikke sykkelen til Ollys klar for å kjøre da de skjønte det var KVAL og at de måtte kjøre der for å få godt startspor. Vi fikk avklart at Ollys fikk kjøre alikevel, men måtte starte bakerst. Tor Erik kvala inn som nr 2, bak Jan Greven.

Så gikk starten på 4-timersen og Ollys starta og kjørte i over en time. Vi hadde fått låne oss bensinfylleutstyr med Kjetil Aarnes, siden vi ikke ante at det var påbudt med brannsikkert tøy og hetter og spes.fyllingsutstyr.
Da Tor Erik tok over så var PACECARen ute (sikkerhetsbilen)...da må alle førerne følge den, og ikke lov å kjøre forbi. Denne kom ut fordi de skulle plukke sykler ute på bana og ambulansa var ute på. Da de endelig fikk begynne å gasse igjen så stoppa sykkelen:( Tor Erik løp med sykkelen rundt halve bana og kom seg inn i banedepoet. Da skjønte vi at løpet var kjørt. Det lukta svidd av sykkelen og det viste seg at regulatoren var svidd.

Så var det bare å kaste seg over sykkelen igjen og se om vi fikk den i orden til neste løp. Regulatoren ble til slutt kobla i fra og batteriet lada. Vi var spent på om det ville holde 25 runder.
Var spennende da gutta stod på startplata... Tor Erik i 2. startspor...klar til å kjøre fra den rutinerte ringreven Jan Greven som stod på 1. startspor...og Ollys som starta fra siste startrekke på startspor nr 20. Ollys tok starten og kjørte seg opp 13 plasser før første sving. Tor Erik kom seg ut som nr 3...og passerte raskt de to forran seg. Men Jan Greven ble hengende i ryggen hans. Ollys kjørte som han hadde stjelt sykkelen...og var snart i ryggen på Jan Greven. Vi som stod og sekunderte frykta et skikkelig oppgjør blant de to brødrene som begge liker å være best. Ollys tok til slutt ledelsen, og holdt den til mål. Tor Erik fikk til slutt luke bak til Jan Greven og kjørte inn på en 2. plass med god margin bak til 3.plassen:)

Image
Gutta på pallen

Image
To glade gutter etter løpet søndag

Image
Ollys i siget. Tar en på yttern

Image
Image
Image
Ollys

Image
Image
Tor Erik. Duccen er da tøff i sorte kåper også:) De er uferdige og ulakka, og jeg mekka noen tall i en fart. Ble satt på etter krasjen av de lekre røde kåpene.

Image
Jeg hjelper Tor Erik å justere tractioncontrollen i banedepoet
I "stallen" nå:
Suzuki GSX-R 750 K7 (gatesykkel)
Suzuki RG 250 (gatesykkel)
Suzuki GSX-R 600 K6 (banesykkel)
Suzuki RMZ 450
Pocketbike
Skidoo Formula MX 470 (Snøscooter)
VW Passat 2,5 TDI 4 motion
(+et par traktorer:)

http://www.plasticmc.com
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: SuperBaben sin blogg

Post by tshansen »

Kule bilder.

Det er bare noe med jenter i skinndress :twisted:
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
superbaben
Posts: 150
Joined: 05 Jun 2007 12:06
MC: Gate: GSX-R 750 (K7) og RG250
Bane: GSX-R 600 (K6)
Cross: RMZ 450
http://plasticmc.com
Location: Ørsta (og Drammen)
Contact:

Re: SuperBaben sin blogg

Post by superbaben »

Hehe! Takk :)
I "stallen" nå:
Suzuki GSX-R 750 K7 (gatesykkel)
Suzuki RG 250 (gatesykkel)
Suzuki GSX-R 600 K6 (banesykkel)
Suzuki RMZ 450
Pocketbike
Skidoo Formula MX 470 (Snøscooter)
VW Passat 2,5 TDI 4 motion
(+et par traktorer:)

http://www.plasticmc.com
drivingnirvana
Posts: 152
Joined: 28 Aug 2007 00:02
Location: Oslo

Re: SuperBaben sin blogg

Post by drivingnirvana »

Noen som har det veldig gøy! Hadde vært gøy å dukket opp på en åpen bane-event bare for å oppleve motorsykkel på bane :)
Hei du
superbaben
Posts: 150
Joined: 05 Jun 2007 12:06
MC: Gate: GSX-R 750 (K7) og RG250
Bane: GSX-R 600 (K6)
Cross: RMZ 450
http://plasticmc.com
Location: Ørsta (og Drammen)
Contact:

Re: SuperBaben sin blogg

Post by superbaben »

drivingnirvana wrote:Noen som har det veldig gøy! Hadde vært gøy å dukket opp på en åpen bane-event bare for å oppleve motorsykkel på bane :)
Hei på deg! Fullt mulig å komme å se på både treninger og løp. Hærlig gjeng med førere som gjerne deler litt erfaringer med andre. Du får nok neppe kjørt så mye på bane selv før du enten får lappen eller lisens. Eneste er vel kansje Full Kontroll opplegget på mandager. Der er det en kjøreskole som står for opplegget. Men jeg tror det er fullt. Men kom gjerne å join miljøet på treninger og løp :) Man lærer utrolig mye av å bare høre på de rutinerte førerne..
I "stallen" nå:
Suzuki GSX-R 750 K7 (gatesykkel)
Suzuki RG 250 (gatesykkel)
Suzuki GSX-R 600 K6 (banesykkel)
Suzuki RMZ 450
Pocketbike
Skidoo Formula MX 470 (Snøscooter)
VW Passat 2,5 TDI 4 motion
(+et par traktorer:)

http://www.plasticmc.com
User avatar
Kilamor
Posts: 240
Joined: 29 Jan 2008 17:22
MC: Suzuki GSXR 750 K6
Location: Trondheim
Contact:

Re: SuperBaben sin blogg

Post by Kilamor »

Kjøpt dei hvit Spidi du også? Morsomt å være med på løp ja... Ønska dagan hadd mang fleir tima enn de har..

Når e det Ringentur for dokker da Bea? Vi kjem te Oslo den 18 (el. va det 19) juni, hadd vært kult å hilsa på, men eg ane jo ikke kor vi ska bo hen eller nå te vi ska på Kielferga dagen etter, følge bære på eg ;-)
#Suzuki GSXR 750, K6
superbaben
Posts: 150
Joined: 05 Jun 2007 12:06
MC: Gate: GSX-R 750 (K7) og RG250
Bane: GSX-R 600 (K6)
Cross: RMZ 450
http://plasticmc.com
Location: Ørsta (og Drammen)
Contact:

Re: SuperBaben sin blogg

Post by superbaben »

Kilamor wrote:Kjøpt dei hvit Spidi du også? Morsomt å være med på løp ja... Ønska dagan hadd mang fleir tima enn de har..

Når e det Ringentur for dokker da Bea? Vi kjem te Oslo den 18 (el. va det 19) juni, hadd vært kult å hilsa på, men eg ane jo ikke kor vi ska bo hen eller nå te vi ska på Kielferga dagen etter, følge bære på eg ;-)
Fikk sponsa meg en dress...og da var det for dumt å takke nei. Hadde nok ikke valgt hvit dress hvis jeg hadde noe valg. Den blir jo skitten bare jeg ser på den. Men greit å ha to dresser når jeg har syklene på hvert sitt sted. Stress å dra med seg alt utstyret på flyet hver gang. Skal bruke den hvite bare på bane..

Vi drar med båten den 12. juni og tilbake 19. juni. Har vi flaks så møtes vi kansje:)
I "stallen" nå:
Suzuki GSX-R 750 K7 (gatesykkel)
Suzuki RG 250 (gatesykkel)
Suzuki GSX-R 600 K6 (banesykkel)
Suzuki RMZ 450
Pocketbike
Skidoo Formula MX 470 (Snøscooter)
VW Passat 2,5 TDI 4 motion
(+et par traktorer:)

http://www.plasticmc.com
User avatar
Kilamor
Posts: 240
Joined: 29 Jan 2008 17:22
MC: Suzuki GSXR 750 K6
Location: Trondheim
Contact:

Re: SuperBaben sin blogg

Post by Kilamor »

Ja da tror jeg virkelig vi skal ha flaks...

Greitt med to dresser ja, og skal det satses noe innen RR så er vel den dressen der full av asfalteksem innen høsten, uten at jeg nå jinxer deg..
#Suzuki GSXR 750, K6
Post Reply