Ole jørgen sin blogg

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
User avatar
Joachim
Posts: 927
Joined: 26 Mar 2007 16:06
Location: Oslo(Ålesund)

Re: Ole jørgen sin blogg

Post by Joachim »

Gixxerman wrote:Kan jeg bli med å leke :)
"Vi leker ikke motorsyklist" :lol:
- Triumph Daytona T595, 1998-modell
- Aprilia RS 250 Harada Replica, 2000-modell
OJS
Posts: 32
Joined: 16 Dec 2007 18:47
MC: Aprilia RS250

Re: Ole jørgen sin blogg

Post by OJS »

Simen H wrote:Da sees vi kanskje på veiene neste sessong :D 8) Dragge mot meg :lol:
Joda, det kan vi sikkert....
Men du er klar over at selv om du trimmer din sykkel til helvetet har du ikke kjangs ikke sant?
Så er ikke det bare å skyte deg selv i foten?

Blir litt sånn som om jeg prøver å ha drag race med Gixxerman. Du vet resultatet før du gjør det.
Med mindre noe eksploderer da....

Men gixxerman, du vet sikkert om noen banedager. Da kan vi leke litt. Må være en veldig svingete bane da. ;-)
Simen H
Posts: 626
Joined: 31 Oct 2006 21:55

Re: Ole jørgen sin blogg

Post by Simen H »

Jeg bare tullet med dragg da :) Jeg har orginal til og med :oops: Selv om det hadde vært gøy å sett deg på veien, da kommer jeg til å opp kampen :lol: Har bare sett en rs 250 i området her før.

Jeg blir så oppspilt bare jeg ser en 250 på veien \:D/
User avatar
Maverick
Posts: 381
Joined: 23 Jun 2007 22:39
MC: 03' Honda NSR

Re: Ole jørgen sin blogg

Post by Maverick »

Gratulerer med blogg, og velkommen til forumet ;-)
Image
- Honda NSR 2003
huskeyman
Posts: 182
Joined: 23 Oct 2007 16:53
MC: Yamaha Yzf R125 i svart :D Og en Suzuki Tsx 50

Re: Ole jørgen sin blogg

Post by huskeyman »

Hehe, ti grader er jo konge:D
Konge sykkel du har fått deg da =D>
OJS
Posts: 32
Joined: 16 Dec 2007 18:47
MC: Aprilia RS250

Re: Ole jørgen sin blogg

Post by OJS »

Da ble det jul og bursdag på en gang da.
En kamerat var hos en skrap handler for noen deler til bilen sin, han ringte meg og spurte om jeg kunne komme og hjelpe han demontere stort sett hele forstillingen.
Jeg kom og der rett ved siden av bilen vi skulle jobbe på lå en sikkelig vraket Honda NS400R. Så ut som den hadde ligget der lenge så jeg spurte den hyggelige mannen i bua hvor mye han skulle ha for motoren og resten av delene den trengte, og for 500kr fikk jeg den men da måtte jeg ta med deg resten av sykkelen også fordi den lå sånn i veien. :)

Litt irriterende at jeg holder på å trimme orginal motoren men jeg tror dette heller blir mitt langtids prosjekt, da har jeg noe å holde på med neste vinter også.
Nå skal motoren bare gis en overhaling også skal den trimmes.
Må nok lese opp om NS400R motoren. Men tror den har litt mer å gi en 250'en som sitter i der nå.

Et lite bilde av en motor så dere skjønner hva jeg snakker om:
Image

Her er hva jeg har funnet så langt om konverteringen. 100 hester på bakhjulet er jo ikke verst det. :)
There is the NS400 conversion which Anderzander first talked about on the RGV forum. YOu can eitehr use standard engine, standard engine with big bores to get 500cc, engine with CR cylinders, CR cyls with big bore cr cylinders. AParently, NSR250 carbs fit, and with a decent set of expansion chambers I dont think it would be too hard to get a genuine 100bhp from this combination - CR cylinders and big carbs should do it, definately if you big bore them, with NSR250 carbs.
Anderzander, Bloodnut and Matt Grant on the RGV forum are doing this mod. CHannel Hopper on the NS400r forum is going for a least cost NS400 engine tune but not sure which chassis he is using. Only problem is getting the engine, which is a bit scarce, and various fixes and workaround shave to be performed since Honda dont produce the crank parts anymore, but other conrods form Yamaha fit with a bit of work.
I have seriously considered this conversion for a spare VJ21 chassis but then real life comittments like job and family keep stopping (or waking me up) me from doing it.
Anderzander says it is easy to do, kickstart in right place, even one engine bolt ligning up, with minimal frame welding. MGA on this forum/gixerboy on the RGV forum will be producng a frame moutning kit in the near future I believe. I would say this is a medium cost conversion, since engines are £500 plus, but with good power to cost.
inunf
Posts: 4916
Joined: 24 Mar 2006 19:33
MC: Ymse
Location: Ålesund

Re: Ole jørgen sin blogg

Post by inunf »

God idè. Den skal visst passe ganske bra i RGV-chassiet, og da passer den nok til RSen også. Du får holde oss oppdatert ;-).
OJS
Posts: 32
Joined: 16 Dec 2007 18:47
MC: Aprilia RS250

Re: Ole jørgen sin blogg

Post by OJS »

Ja nei som jeg sa dette her blir nok neste vinter. Skal nok kanskje finne ut av litt denne vinteren med hvordan man skal montere den og slike ting.
Var jo veldig mye et impuls kjøp, jeg SKULLE egentlig ikke ha noe slikt denne vinteren, men men.
Men den skal nok trimmes litt før den settes inn for godt.
Blir nok big bore på denne.
inunf
Posts: 4916
Joined: 24 Mar 2006 19:33
MC: Ymse
Location: Ålesund

Re: Ole jørgen sin blogg

Post by inunf »

Har tenkt tanken selv, men 3-sylindret 500 er ikke "ekte" 500. Må vel til med en RG 500 motor. Det er saker. BDK i UK lager konverteringssett slik at man kan bruke RGV-sylindere. Da har man en "ganske" kompetent pakke. Men en RG 500 motor koster vel opp i mot 50 ganger det du gav for den NSen, så alt til sin pris. Bruk tida til å få den i topp stand før du setter den inn. Få laget et skikkelig PV-system, det som er der er vel ganske dårlige saker om jeg ikke husker helt feil.
OJS
Posts: 32
Joined: 16 Dec 2007 18:47
MC: Aprilia RS250

Re: Ole jørgen sin blogg

Post by OJS »

Tja, er vel på tide med en liten oppdatering.
Nå er vi jo 3 stykker som driver og kraftig modifiserer RS250 her på forumet. Men vi tar jo alle ganske forskjellig ruter da.

Jeg kjøpte litt carbon deler:
Image
Image

Og slik at det ikke blir så mye "gøgge" i eksosventil huset (Dette er noe som dreper eksos ventilene) så kjøpte jeg nye deksler med drenering:
Image
Image

Styrelageret mitt var gåent. Og da når jeg måtte ta av gafflene uansett så kjøpte jeg oppgraderings kit og leverer de inn til Esp1tech for service og oppgradering:
Image

Nå kommer denne sykkelen til å gå bra uansett hva jeg gjør med den!

Image
Image
Image
Image
Image
Image

Til dere som ikke skjønner hva dette er så er det helt ny elektronikk (CDI, eksos ventil styring, og tennings styring) til sykkelen min, der jeg kan stille på alt mulig.
Fra når eksos ventilene åpner seg, og hele tennings kurven.
Med den håndholdte programmereren kan jeg stille på og endre hele kurven. Den kan lagre 10 forskjellige kurver.
Vil du vite mer les her:
http://www.zeeltronic.com/page/home.php
Simen H
Posts: 626
Joined: 31 Oct 2006 21:55

Re: Ole jørgen sin blogg

Post by Simen H »

Deilig carbon :D
Post Reply