Finjustering av Kawasaki Kx-250

Prat om ATV og Cross
Post Reply
KX-250
Posts: 8
Joined: 15 Jan 2007 21:42
MC: Kawasaki KX-250
Location: Vega

Finjustering av Kawasaki Kx-250

Post by KX-250 »

Har byttet stempel på sykkelen og kjørt ca 10 timer med den, men jeg synes ikke den yter maks. Har justert frem og tilbake på blandeskruen ca 1000 ganger, men den "murrer" fortsatt når den begynner å få litt turtall. kommer først skikkelig på turtallet når man girer... pluggen soter en del, så den byttes ganske ofte. kjører med 2% oljeblanding. noen som kan hjelpe meg?
vrom vrom
FV
Posts: 2332
Joined: 27 Feb 2007 19:05
Location: Karmøy

Re: Finjustering av Kawasaki Kx-250

Post by FV »

Er det en 2-takt eller 4-takt?
User avatar
mekkern
Posts: 5143
Joined: 22 Jan 2007 11:05
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
Location: Tranby-Lier

Re: Finjustering av Kawasaki Kx-250

Post by mekkern »

blandeskruen er kun for tomgang+litt...dette er det ikke på en kx..slipp ned dysenåla et hakk og se om det hjelper..
KX-250
Posts: 8
Joined: 15 Jan 2007 21:42
MC: Kawasaki KX-250
Location: Vega

Re: Finjustering av Kawasaki Kx-250

Post by KX-250 »

det er en 2t, 92mod. har prøvd å justere nåla både opp og ned. synes liksom det mangler litt fra midten av registeret og oppover. plages med at pluggen soter veldig fort. det er ikke så mye mer å justere på enn nåla og blandeskruen... er det noen standardinnstillinger man kan gå ut fra?
vrom vrom
User avatar
mekkern
Posts: 5143
Joined: 22 Jan 2007 11:05
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
Location: Tranby-Lier

Re: Finjustering av Kawasaki Kx-250

Post by mekkern »

da må du prøve med å bytte hoveddyse da.....får du kjørt den så den går seg rein da?ikke noe boblekjøring....
KX-250
Posts: 8
Joined: 15 Jan 2007 21:42
MC: Kawasaki KX-250
Location: Vega

Re: Finjustering av Kawasaki Kx-250

Post by KX-250 »

har blåst gjennom forgasseren med trykkluft for å få bort evt skitt. har gått over alt av pakninger og skiftet de fleste, så det skal ikke være falskluft noen steder. men jeg lurer på om blandeskruen skal nesten helt inne? har begynt med å skru den helt inn, og skru en kvart omdr ut for hver gang, men får den altså ikke til å gå helt rent. kan sotingen ha noe med 2t-oljen å gjøre? kan man bruke hvilken type 2t-olje som helst på en crosser? lurer på om man kun må bruke spesialolje pga det høye turtallet
vrom vrom
User avatar
mekkern
Posts: 5143
Joined: 22 Jan 2007 11:05
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
Location: Tranby-Lier

Re: Finjustering av Kawasaki Kx-250

Post by mekkern »

du får den nok ikke til å gå rent på lavt/tomgang....ca 1.5 runde fra bunn...kan jo sjekke luftfilter om det er rent.. eventuellt rense eksosanlegget...kammerdel og demper..bruk en syntetisk olje..fks castrol tts
Post Reply