Led Zeppelin's Stairway to Heaven

Her kan du diskutere akkurat hva du vil, det trenger ikke være MC-relatert.
User avatar
Griffin
Posts: 247
Joined: 26 Apr 2005 18:53
Location: Barteby

Post by Griffin »

Lasta den ned nå nettopp og hørte på den...

1. Det er uten tvil Stairway to Heaven (Noooo.... :shock: Geee...really?)
2. Det er definitivt ikke Robert Plant som synger, ei heller Jimmi Page som spiller gitar.(Noooo.... :shock: Geee...really?)
3. Det høres mye ut som Stairway to Heaven spilt som Pink Floyd ville spilt det... Altså... det høres ut som et band (ikke PF) som prøver å spille som PF på andre sanger....
4. Det er definitivt et konsertopptak.
5. Pga. at det er et lavkvalitets konsertopptak...noe a'la en Bootleg, så kan det likevel være PF. Ikke helt typisk PF når det gjelder solo (på slutten) hvor Gilmoure eller Waters tar mer av enn det de er kjent for og lydbilde er litt vel...rocka......men det kan være at de bare har det morro... Det hender jo at band leker seg litt med andre låter...
6. PF har garantert ikke spilt inn dette...dvs. at er det PF så er det bootleg. Du finner det ikke på noen DVD eller cd...
7. Det var ganske kult... :wink:
User avatar
Griffin
Posts: 247
Joined: 26 Apr 2005 18:53
Location: Barteby

Post by Griffin »

Lasta ned hele "skiten"... Skal jeg gjette, så vil jeg tro at Robert Plant synger og Jimmi Page spiller Leadgitar med bandet Pink Floyd på en av PF's konserter... Robert og Jim er der på en gjesteopptreden... Stilig var det nå i hvertfall...
R
Posts: 418
Joined: 23 Apr 2005 19:02

Post by R »

Har du lastet ned hele låta Griffin?
User avatar
Griffin
Posts: 247
Joined: 26 Apr 2005 18:53
Location: Barteby

Post by Griffin »

Jess... :wink:
Fikk litt mer ut av det enn det klippet du la ut... 8)
R
Posts: 418
Joined: 23 Apr 2005 19:02

Post by R »

Da regner jeg med at du forhører deg litt du også;) Må finne ut hvem/hva/hvor.
R
Posts: 418
Joined: 23 Apr 2005 19:02

Post by R »

På tide å ta opp igjen denne tråden, med tanke på at jeg ikke har kommet nærmere noe riktig svar. Jeg overfører en femtilapp til de som kommer med eksakt versjon, dvs navn på artist og navn på versjonen av låta og i hvilken sammenheng den ble utgitt.
Gixxerman

Post by Gixxerman »

Kan være cover-låt da, ingen som har foreslått det ennå ? :-k Har en del coverlåter til Dio og det er jo klart noe annet :)
User avatar
Griffin
Posts: 247
Joined: 26 Apr 2005 18:53
Location: Barteby

Post by Griffin »

Robert Plant og Jimmi Page har gjesteopptreden på en Pink Floyd konsert...
Ikke utgitt...det er mp3 versjon av en bootleg...
Hvilken konsert...no fuc**** idea...

Det er mitt tipp... Siste del av låta er tydelig Page som synger...eller en jæ**** god imitator, og det er typisk Page-stil over gitarsoloen...

Jepp...det er mitt tipp... :wink:
R
Posts: 418
Joined: 23 Apr 2005 19:02

Post by R »

Griffin wrote:Robert Plant og Jimmi Page har gjesteopptreden på en Pink Floyd konsert...
Ikke utgitt...det er mp3 versjon av en bootleg...
Hvilken konsert...no fuc**** idea...

Det er mitt tipp... Siste del av låta er tydelig Page som synger...eller en jæ**** god imitator, og det er typisk Page-stil over gitarsoloen...

Jepp...det er mitt tipp... :wink:
Snakker vi om samme versjonen el? Det kan vi umulig gjøre om du mener den ikke er utgitt. Så altfor lettvint å si, spesielt når man hører at det er tatt opp fra en vinyl plate - altså må den være utgitt.
User avatar
lassie
Posts: 865
Joined: 01 May 2005 00:17
MC: 08 HD Fat bob
Location: akershus

Post by lassie »

Vet at "far corporation" spilte den, og den er vel på ca 10 minutter, så det kan stemme. Er forresten en meget god utgave, banner vel i kjerka hvis jeg sier den er best, så det gjør jeg jo ikke :)

Ja, det er cover så klart...
User avatar
Griffin
Posts: 247
Joined: 26 Apr 2005 18:53
Location: Barteby

Post by Griffin »

R wrote: Snakker vi om samme versjonen el? Det kan vi umulig gjøre om du mener den ikke er utgitt. Så altfor lettvint å si, spesielt når man hører at det er tatt opp fra en vinyl plate - altså må den være utgitt.
Dårlig opptak er det i hvertfall...
Er temmelig sikker på at det er Pink Floyd...også temmelig sikker på at det er Page og Plant...
I og med at hele bandet er Pink, så er det Page og Plant som er gjester...
Pink Floyd har ikke utgitt dette...ergo så er det ikke alt for lett å si at det ikke er utgitt... Ikke bare etter hva jeg hører, men også etter disckografien til Pink Floyd...
R
Posts: 418
Joined: 23 Apr 2005 19:02

Post by R »

På tide å bringe på det rene hvem som utfører denne versjonen. Kom igjen a folkens?!
Post Reply