Page 1 of 1

Fra sorte til hvite skilter?

Posted: 05 Jun 2005 13:11
by et0n
Vurderer å kjøpe meg motard med skilter, da det blir for lite kjøring med en gang i uka.
1. Kommer over endel alternativer som er reg med sorte skilt, men hva er egentlig betalt ekstra på disse i forhold til de som ikke har sorte skilter?

2. Dersom/Når jeg skal registrere sykkelen med hvite skilter, vil jeg da få normalt bruksfradrag fra den dagen sykkelen ble reg med sorte skilt?

3. Er det bare en vanlig visning for å registrere fra sorte til hvite skilter, eller er det noe mer som må til?

Posted: 05 Jun 2005 13:18
by TDK
Er ikke sorte skilt ''arbeidsskilt'', slik at du kun kan bruke kjøretøyet i arbeidssammenheng?

Posted: 05 Jun 2005 13:36
by Kriz
TDK wrote:Er ikke sorte skilt ''arbeidsskilt'', slik at du kun kan bruke kjøretøyet i arbeidssammenheng?

eh jeg trodde det var skilt sånn at du kunne kjøre til bane for trening og løp

Posted: 05 Jun 2005 13:41
by TDK
Kriz wrote:
TDK wrote:Er ikke sorte skilt ''arbeidsskilt'', slik at du kun kan bruke kjøretøyet i arbeidssammenheng?

eh jeg trodde det var skilt sånn at du kunne kjøre til bane for trening og løp
Sorte skilter på ATV er ihvertfall det jeg nevnte over...

Posted: 05 Jun 2005 14:10
by Tore^NSR
Kriz wrote:
TDK wrote:Er ikke sorte skilt ''arbeidsskilt'', slik at du kun kan bruke kjøretøyet i arbeidssammenheng?

eh jeg trodde det var skilt sånn at du kunne kjøre til bane for trening og løp
stemmer det :wink:

Re: Fra sorte til hvite skilter?

Posted: 05 Jun 2005 15:04
by Wright
et0n wrote:Vurderer å kjøpe meg motard med skilter, da det blir for lite kjøring med en gang i uka.
1. Kommer over endel alternativer som er reg med sorte skilt, men hva er egentlig betalt ekstra på disse i forhold til de som ikke har sorte skilter?

2. Dersom/Når jeg skal registrere sykkelen med hvite skilter, vil jeg da få normalt bruksfradrag fra den dagen sykkelen ble reg med sorte skilt?

3. Er det bare en vanlig visning for å registrere fra sorte til hvite skilter, eller er det noe mer som må til?
2. vil få bruksfradrag fra f.gangs registrering, og må regne avgiftene fra når den ble momsa inn i landet.

3. er vel bare å vise tenker jeg, evnt kanskje få noen papirer fra importøren om at den er gategodkjent eller hva man skal kalle d, men d må den vel egentlig være for å få svarte skilt i d hele også ?

Posted: 05 Jun 2005 15:24
by et0n
Sorte skilt, er skilt til bruk frem og tilbake i anledning trening og løp. På ATV er det vel grønne skilter dere prater om. Men nok om det.

Wright: Nå blandet du inn førstegangsreg og innmomsing. Det er jo ofte to forskjellige datoer. Når man førstegangsregger en sykkel/bil bruker man jo bare en dato til beregning av avgifter.

Men har funnet en sykkel som er reg med hvite skilter nå, så nå må jeg bare bestemme meg om jeg vil ha WR450 eller EXC 525 :D

Posted: 05 Jun 2005 15:37
by Wright
et0n wrote:Sorte skilt, er skilt til bruk frem og tilbake i anledning trening og løp. På ATV er det vel grønne skilter dere prater om. Men nok om det.

Wright: Nå blandet du inn førstegangsreg og innmomsing. Det er jo ofte to forskjellige datoer. Når man førstegangsregger en sykkel/bil bruker man jo bare en dato til beregning av avgifter.

Men har funnet en sykkel som er reg med hvite skilter nå, så nå må jeg bare bestemme meg om jeg vil ha WR450 eller EXC 525 :D
stemmer d, vet ikke helt hva jeg tenkte på :oops: bare f.g.reg ja.