MuV's blogg *Garageplass i Bergen noen?*

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
User avatar
MuV
Posts: 124
Joined: 08 May 2005 14:49
Location: Ørsta / Bergen

Re: MuV's blogg

Post by MuV »

Ja jeg er klar over den sto litt dårlig parkert der. Men turte ikke å sette den langt ned i gata der, var fult over alt. Greit å se den fra vinduet :)
(-) Aprilia RS 250 '99 Rossi Replica
(x) Aprilia RS 125 '00 Tetsuya Harada Replica
(x) Yamaha TZR 50 '04

Image
User avatar
MuV
Posts: 124
Joined: 08 May 2005 14:49
Location: Ørsta / Bergen

Re: MuV's blogg *Garageplass i Bergen noen?*

Post by MuV »

En stund siden jeg posta her sist, kan man si... Har glemt av hele bloggen.

Men, iallefall; sykkelabstinensene begynner å ta overhond, og jeg klør i fingrene etter å få satt sammen sykkelen igjen. Problemet er at jeg nå bor i Bergen og har ingen plass å sette sykkelen. Så jeg lurte på om kanskje noen har en ledig plass den kan oppbevares mot en liten leiesum? Det er snakk om slutten av april/begyndelsen av mai, frem til midten av juni en gang. Og så muligens til høsten igjen når skolene starter. Skrik ut her eller send PM om det skulle være av interresse for noen! :)
(-) Aprilia RS 250 '99 Rossi Replica
(x) Aprilia RS 125 '00 Tetsuya Harada Replica
(x) Yamaha TZR 50 '04

Image
inunf
Posts: 4916
Joined: 24 Mar 2006 19:33
MC: Ymse
Location: Ålesund

Re: MuV's blogg *Garageplass i Bergen noen?*

Post by inunf »

Mangler du mye på å få orden på kassa? Er det noe annet som feiler?
User avatar
MuV
Posts: 124
Joined: 08 May 2005 14:49
Location: Ørsta / Bergen

Re: MuV's blogg *Garageplass i Bergen noen?*

Post by MuV »

Nei, mangler vel bare det jeg ødela når jeg demonterte den (fire klips og vannpumpepropellen). Men dette har jeg bestilt. Hadde vært fint om det kom i neste uke, siden jeg har langhelg og kunne fått den klar da. Kassa tror jeg er helt fin, skal få den sjekka av en mekaniker for sikkerhetsskyld samtidig som å få lagt om bakdekket. Så da skal sykkelen iallefall være kjørbar. Ytterligere gjøremål blir utsatt til sommerferien, siden jeg blir hjemme på sunnmøre da.

Det som irriterer meg er hva som egentlig var galt... Kanskje det faktisk bare var så lite som litt justering på staget til girsjalteren. Da blir jeg nesten litt oppgitt, etter så mye styr. Fikk jo dødsdom med en gang på RGV-forumet. Men vi får se, satse på det ordner seg.
(-) Aprilia RS 250 '99 Rossi Replica
(x) Aprilia RS 125 '00 Tetsuya Harada Replica
(x) Yamaha TZR 50 '04

Image
inunf
Posts: 4916
Joined: 24 Mar 2006 19:33
MC: Ymse
Location: Ålesund

Re: MuV's blogg *Garageplass i Bergen noen?*

Post by inunf »

Høres bra ut. Du har siste eksamen i midten av juni? Må få oss noen turer i sommer.

Er det lett å ta knekken på vannpumpeimpelleren (tror det er det den heter) når man demonterer den? Er det ikke mulig å demontere girkassa uten å tappe av kjøleveska?
FV
Posts: 2332
Joined: 27 Feb 2007 19:05
Location: Karmøy

Re: MuV's blogg *Garageplass i Bergen noen?*

Post by FV »

inunf wrote: vannpumpeimpelleren (tror det er det den heter)
Det medfører riktighet ;)
User avatar
MuV
Posts: 124
Joined: 08 May 2005 14:49
Location: Ørsta / Bergen

Re: MuV's blogg *Garageplass i Bergen noen?*

Post by MuV »

Siste eksamen skal være unnagjort til midten av juni ja. Blir du i Ålesund i sommer? I tilfelle dkulle det jo lett la seg gjøre med noen turer :)

Vannpumpepropellen, impeller om du vil, satt godt fast ja! Jeg prøvde å dra den ut ved hjelp av en tang på ene bladet, så det knakk. Så du må få den ut ved å komme til bak med skruhjern eller noe annet flatt. Impelleren må av for å få av clutchdekselet, så ja, du må nok ut med kjølevannet. Skal du ut med kassa di før sesongen ang. tørrclutch?
(-) Aprilia RS 250 '99 Rossi Replica
(x) Aprilia RS 125 '00 Tetsuya Harada Replica
(x) Yamaha TZR 50 '04

Image
inunf
Posts: 4916
Joined: 24 Mar 2006 19:33
MC: Ymse
Location: Ålesund

Re: MuV's blogg *Garageplass i Bergen noen?*

Post by inunf »

Jeg blir i Ålesund i sommer ja. Er ferdig her i slutten av mai.

Mener på at jeg har lest at det går ann å ta ut kassa uten å tappe av kjøleveska. Men kanskje det er bare kassa og ikke clutchen.

Har vel igrunn funnet ut at jeg må ha tørrclutch, så da må jeg til med samme operasjon. Vet ikke helt om det lar seg gjøre å få tak i den typen jeg vil ha enda, men håper på at det går. Vet ikke om jeg får sykkelen klar før jeg er ferdig her, for det er MYE arbeid som gjenstår. Har ihvertfall nesten alle delene som trengs, mangler bare styrebroene.
FV
Posts: 2332
Joined: 27 Feb 2007 19:05
Location: Karmøy

Re: MuV's blogg *Garageplass i Bergen noen?*

Post by FV »

Ikke snakk når jeg avbryter! :lol: Legger meg litt inn i det tekniske.
En liten ters vil vel kanskje gjøre jobben enklere om man skal ha av impelleren. Da slipper man å være redd for å slå istykker akslingen også. Viktig med rett verktøy til jobben, samme hva man skal gjøre.
User avatar
MuV
Posts: 124
Joined: 08 May 2005 14:49
Location: Ørsta / Bergen

Re: MuV's blogg *Garageplass i Bergen noen?*

Post by MuV »

Ja altså, kjøleslangen går i et T ledd, bort til impelleren. Man kan vel forsåvidt være kjapp og tette slangen når man tar den av. Iallefall så må impelleren av for å få av clutchdekselet (sidedekselet på motoren). Og clutchen må jo ut for å videre kunne ta ut selve kassa.

Det blir heftig om du får til, ikke minst fin lyd :D Ja du har vel en del jobb forran deg. Er ikke alltid like lett å få gjort så mye med kun korte visitter hjemme, har jeg erfart. Men så lenge delene er for hånd skal vel det meste kunne la seg gjøre 8)
(-) Aprilia RS 250 '99 Rossi Replica
(x) Aprilia RS 125 '00 Tetsuya Harada Replica
(x) Yamaha TZR 50 '04

Image
inunf
Posts: 4916
Joined: 24 Mar 2006 19:33
MC: Ymse
Location: Ålesund

Re: MuV's blogg *Garageplass i Bergen noen?*

Post by inunf »

Liten ters er notert ;-)

Ja, er ikke lett å få gjort så mye på sånne korte visitter. Når jeg først er hjemme så vil jeg helst henge med vennene mine og ha det gøy, i stedet for å skru. Dessuten får jeg et problem når jeg må lage/få laget deler. Kan liksom ikke bare gå ned i kjelleren og ta noen mål. Må få laget noen spacere til fremakslingen, og det er sannsynligvis de som kommer til å forhindre meg fra å få sykkelen ferdig før jeg har sommerferie.
User avatar
MuV
Posts: 124
Joined: 08 May 2005 14:49
Location: Ørsta / Bergen

Re: MuV's blogg *Garageplass i Bergen noen?*

Post by MuV »

Ja sant det, kan ikke vær kjip og skru hele tiden når man først er hjemme. Fryktelig kjedelig å vente på deler ja, irriterende når det er delemangel som stopper skruinga. Jeg går bare å krysser fingrene for at delene mine skal komme innen neste torsdag så jeg kanskje kan få kjøre nedigjen til Bergen på søndagen med den :D

PS, bergensere, har fortsatt ikke garageplass :-#
(-) Aprilia RS 250 '99 Rossi Replica
(x) Aprilia RS 125 '00 Tetsuya Harada Replica
(x) Yamaha TZR 50 '04

Image
User avatar
Kjitta8648
Posts: 662
Joined: 09 Feb 2007 23:27
MC: Kawazaki ZRX 1200 R, grønn som seg hør og bør.
Location: Bergen

Re: MuV's blogg *Garageplass i Bergen noen?*

Post by Kjitta8648 »

Skal sende deg en PM hvis noe dukker opp. :)

:mrgreen:
http://www.zrxocboard.com/board/index.php

"In order to attain the impossible one must attempt the absurd."
- Miguel de Unamuno
Give a man a fire he's warm for a day,set a man on fire and he's warm for the rest of his life.
User avatar
MuV
Posts: 124
Joined: 08 May 2005 14:49
Location: Ørsta / Bergen

Re: MuV's blogg *Garageplass i Bergen noen?*

Post by MuV »

Tusen takk for det! Er så sinnsykt gira på å få starta sesongen. Håper på å få sykkelen ned til søndag den 27. april (?) Sett plakater om at det skal være et vårtreff da :)
(-) Aprilia RS 250 '99 Rossi Replica
(x) Aprilia RS 125 '00 Tetsuya Harada Replica
(x) Yamaha TZR 50 '04

Image
Post Reply