Opplevelser i trafikken?

Prat om tung MC.
Post Reply
User avatar
Bizcocho
Posts: 503
Joined: 11 Jul 2006 18:53
MC: 2012 Ducati 848 EVO, Termignoni slipon og sotet vindskjerm
Location: Oslo

Opplevelser i trafikken?

Post by Bizcocho »

Hei,
jeg husker å ha lest noen threads om hissige MCere i fjor. Tenkte bare høre om det er noen gode historier fra året som er? Med så mange MCer på veien må det finnes noen hendelser man ønsker å dele med oss andre :) Gjerne positive eller negative.
v Ducati 848 Evo 2012
x Kawasaki ZX636R 2005
x Suzuki SV650S 2003
Gixxerman

Re: Opplevelser i trafikken?

Post by Gixxerman »

Senest på vei til jobb idag lå jeg i høyre fil innover mot oslo. Det var tre filer her hvorav det ene er kollektiv og går over i vanlig fil. Det er forøvrig rett før Aker Brygge for de som er kjent, altså rett før den korte tunellundergangen. Lå på side av en trailer, som plutselig ville over i min fil. Jeg gasset på for å berge meg selv, og da tutet han på meg. Ristet bare på hue jeg :roll:
User avatar
quantumduck
Posts: 247
Joined: 25 Aug 2006 13:20
MC: Hayabusa
Location: Nesodden

Re: Opplevelser i trafikken?

Post by quantumduck »

Gixxerman wrote: Ristet bare på hue jeg :roll:
... vanskelig å sparke av speilet på de der ...

Reiser vanligvis kollektivt til jobben og da må jeg gå strekningen Lysaker - Fornebuvn på sykkelsti. Opplever det som langt farligere enn å kjøre til jobb. Morsomste opplevelse hittil var å se "adrenalinsint" syklist som dro SUV-sjåfør halvveis ut av vinduet etter slipset ... burde funke på mc også :-) Desverre/heldigvis ikke noe annet hårreisende å rapportere.
User avatar
supermons
Administrator
Posts: 6263
Joined: 18 Nov 2005 17:32
MC: Suzuki GSX750
Location: Hovedstaden

Re: Opplevelser i trafikken?

Post by supermons »

Har hatt et par idioter (en taxi og en dame) som kjører halvveis ut i veien før de plutselig ser meg, også stopper de opp midt i veien.. Håper de fikk med seg de stygge blikkene de fikk, var litt for opptatt med å bråbremse og svinge for å kunne vise akkurat hva jeg syntes om dem..

På den positive siden så er det mange som gjør seg klar til å bli forbikjørt (legger seg litt inn og er oppmerksom) når de hører at du kommer bak dem :)
User avatar
Bizcocho
Posts: 503
Joined: 11 Jul 2006 18:53
MC: 2012 Ducati 848 EVO, Termignoni slipon og sotet vindskjerm
Location: Oslo

Re: Opplevelser i trafikken?

Post by Bizcocho »

demons wrote:På den positive siden så er det mange som gjør seg klar til å bli forbikjørt (legger seg litt inn og er oppmerksom) når de hører at du kommer bak dem :)
Iallefall på morran. Er litt værre på ettermiddagen :)
v Ducati 848 Evo 2012
x Kawasaki ZX636R 2005
x Suzuki SV650S 2003
Chivas
Posts: 6
Joined: 19 Jun 2007 17:04
MC: -00 Suzuki GSX-R 600

Re: Opplevelser i trafikken?

Post by Chivas »

Tja, i går hadde jeg tre "opplevelser" på samme tur :lol:

1. Klassiske med ei dame bak rattet, som tydeligvis fant ut at å ligge i kø var kjedelig, og at blindsone/speil er bare tull - svingte ut rett foran meg, slik at jeg nærmest måtte sleike betongklossene på sida.
2. Krysset Bogstadveien/Jacob Aalls gt, svært hull i veien jeg ikke var oppmerksom på, der og da fikk jeg en døden nær opplevelse :shock: ...de som sto på fortauet så ut til å more seg ihvertfall :lol:
3. Selvforskyldt....lå bak en søndagskjører som jeg skulle kjøre forbi, kakket ned fra 2. til 1. og føyk rett på hjulet,med "vobbel" i lufta...litt lei opplevelse 8)

Parkerte sykkelen, og gikk på byen i stedet - mye tryggere :lol: \:D/
User avatar
quantumduck
Posts: 247
Joined: 25 Aug 2006 13:20
MC: Hayabusa
Location: Nesodden

Re: Opplevelser i trafikken?

Post by quantumduck »

demons wrote: På den positive siden så er det mange som gjør seg klar til å bli forbikjørt (legger seg litt inn og er oppmerksom) når de hører at du kommer bak dem :)
Det gjorde jeg også her om dagen (i bilen), la meg inn til høyre da jeg hørte fin Triumph-lyd, men MC'n skulle forbi på veiskuldern ... så dårlig stereohørsel er altså like ille som blindsoner :-)

Kjøring med fjernlys hjelper også bra på, merker tydelig at flere viker til siden så det tolker jeg som om at det øker synligheten betraktelig samtidig som irritasjonsmomentet er minimalt. Sånn apropos diverse fjernlys-tråder her ...
User avatar
quantumduck
Posts: 247
Joined: 25 Aug 2006 13:20
MC: Hayabusa
Location: Nesodden

Re: Opplevelser i trafikken?

Post by quantumduck »

Chivas wrote: 3. Selvforskyldt....
Teller de også? OK, holdt på å kjøre ned Aylar i en fotgjengerovergang her i vår, sykkelen går dit man fester blikket osv. Prøvde å slippe over, men hun skulle gå over bak meg selv om jeg var nede i kryp-fart, så det ble ganske corny ...
Tore^NSR
Posts: 1467
Joined: 17 May 2005 21:19

Re: Opplevelser i trafikken?

Post by Tore^NSR »

Kjørte nettopp gjennom byen(som er en forkjørsvei) da en stor lastebil ikke holdt vikeplikten sin,og dermed tvingte meg over i motgående felt, noe som kunne blitt veldig spennede :shock: (Det var med bil)
User avatar
Bizcocho
Posts: 503
Joined: 11 Jul 2006 18:53
MC: 2012 Ducati 848 EVO, Termignoni slipon og sotet vindskjerm
Location: Oslo

Re: Opplevelser i trafikken?

Post by Bizcocho »

Kjørte litt senere til jobb i dag, og da var det så klart en 'idiot i bur' da i venstrefeltet i Ekebergtunnelen som skulle holde akkurat 70. Det samme gjorde jo da så klart bilen i høyrefeltet. Etter å ha blinket med lysene gjennom nesten hele tunnelen fikk jeg nok og splittet mellom bilene (Ja vet, idiot). Men i det jeg hadde passert bilene og lagt meg inn, så så jeg at det hadde hengt seg på en sykkel som hadde lagt i døvinkelen min før jeg passerte bilene. Ganske skummelt i etterkant at jeg ikke så han. I utgangen av tunnelen lå han også såpass nært meg, rett bak. Noe som gjorde det veldig vanskelig å se han selv om jeg visste at han var der. I det vi kom ut på langstrekka så passerte han meg i mitt felt på høyre side.

Nok et argument for formasjonskjøring.
v Ducati 848 Evo 2012
x Kawasaki ZX636R 2005
x Suzuki SV650S 2003
Babelfisken
Posts: 570
Joined: 19 Mar 2007 22:32

Re: Opplevelser i trafikken?

Post by Babelfisken »

Akkurat kjørt tur/retur Assen med avstikkere, ikke en eneste hendelse.
Vet ikke hva som feiler meg siden jeg ikke opplever noe :-)
User avatar
supermons
Administrator
Posts: 6263
Joined: 18 Nov 2005 17:32
MC: Suzuki GSX750
Location: Hovedstaden

Re: Opplevelser i trafikken?

Post by supermons »

Tydligvis har du flaks.. Senest i dag var det en som rygget fra en bussholdeplass og skulle snu som rygget over i nesten hele feltet mitt..

Men jeg tror han fikk med seg akkurat hva jeg syntes om den typen oppførsel, får håpe ser seg litt bedre om neste gang..
vegsir
Posts: 234
Joined: 25 Dec 2006 21:28
MC: Husaberg FE600 00mod. digitalt speedo,sm-felger.
pissepåKTMedition!
Location: ærendal
Contact:

Re: Opplevelser i trafikken?

Post by vegsir »

fylte bensin i går. og siden sykkelen ikke har støtte. så sto den lent opp til pumpa. da jeg kom tilbake sto det en fyr og fylte bensin på en crv. han hadde lagt slangen over fremhjulet mitt. jeg er som regel rolig og avbalanser så jeg begynte å ta på meg hjelmen, men da han skulle henge slangen på plass igjen, og slangen kom inn i forskjermen. sa jeg at han måtte være forsiktig med sykkelen min.
'' jeg var vel ikke nær sykkelen.''
jo du sto jo å kikka ned når du gjorde det.
'' jeg la slangen under skjermen''

ble ikke sagt noe mere så jeg starta sykkelen å kjørte. var ikke så farlig, men når jeg står å ser på at han bender skjermen litt. og han sier han ikke var nær :twisted:

kjørte så videre møtte en haug med mc-er. måtte hilse først på alle sammen(de trodde sikkert jeg kjørte moped) de hilste nå tilbake da. men den ene så litt overrasket ut, men jeg så tydelig at han pumpa opp å ned med hånden. riktignok over styret. så jeg roa ned. møtte føere mcer som hilste på vanlig måte. jeg ble litt skeptisk siden det var bare en som viste at jeg måtte roe ned. så jeg kjørte en annen vei hjem. og fikk senere høre at det var kontroll den veien jeg hadde tenkt å kjøre.

skjønner ikke hvorfor ingen av de andre mc-ene viste tegn :-k :evil:
Husaberg FE 600 00 mod med sm-felger og litt annet snackshttp://www.finn.no/finn/mc/object?finnk ... =22&tot=26
2xBMW 535 IA E-34

X bikez:02 NSR uplombert potte, og fp cdi. 98 TSX masse trim, 97 KX80, 90 KX 125. gammel haug av en dt
Banditbiker
Posts: 3853
Joined: 26 Apr 2005 19:41
MC: HD FLSTCI Softail Heritage Classic

Re: Opplevelser i trafikken?

Post by Banditbiker »

Sikkert for at de fleste er vant til dette med å hilse, men ikke nødvendigvis har noe forhold til dette med å varlse om andre ting.
Victor
Posts: 3
Joined: 15 Jul 2007 23:32
MC: Honda CBR XX Blackbird 99-mod. Sort.
Kanskje den peneste sykkelen som er laget...

Re: Opplevelser i trafikken?

Post by Victor »

Jeg ler litt av det nå, 2-3 år etterpå. Kjørte nedover i en undersjøisk tunnell bak en trailer. Det var utenfor Stavanger mot Rennesøy, 3km nedover og de samme 3 km opp igjen. Like før bunnen ville jeg forbi - og det fort. Ga alt min gamle BMW k100 hadde og for forbi. Idet jeg er forbi begynner motbakken, og jeg oppdager at gassen har hengt seg opp. Farten er 110 og øker. Jeg har 3 km strak motbakke foran meg og ingen biler, med andre ord god tid til å tenke over saken: Hva gjør jeg nå? Min første tanke er at jeg ikke tar av tenningen nå inne i tunnellen, venter til jeg kommer ut. BMW'en hadde mer krefter enn jeg ante. I bratt motbakke økte farten jevt og trutt og farten ut av tunnellen var vanvittig. Jeg jobbet alt jeg kunne med gasshåntaket, og plutselig slapp det - en lettelse. Det skjedde en gang til, så jeg listet meg til verksted...
Post Reply