Romy's

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
User avatar
Romy
Posts: 256
Joined: 31 Oct 2006 20:46
MC: Suzuki SV650s 1999. Rød som bare det!
Location: Drammen

Romy's

Post by Romy »

Heihei allesammen.. Min tur i kveld antar jeg :)
Tenkte det var på tide å lage en blogg nå som jeg har holdt på her inne en stund, (selvom det ikke ser sånn ut) ;)

For å begynne tradisjonelt med litt om meg selv, så er jeg en gutt på snaaaart 18 (18 mai), koser meg i 2.klasse ved St.Hallvard VGS, Idrettslinja. Ligger i nærheten av Drammen, om noen skulle lure!
Bor på et sted som mange Oslofolk vil se på som landet, men mulighetene for at jeg flytter til storbyen neste år er ikke små..

Jeg åpnet øynene for verdens beste kjøretøy for ca. 1 år siden, jeg vet ikke hvordan, men jeg ble plutselig helt hekta, noe jeg tydligvis ikke var fra før, der jeg putra rundt på scooter'n min :(
Plutselig hadde jeg meldt meg på føreropplæring og begynt å kikke på sykler på internett, og det var vel i grunn tilfeldig at jeg fant dette forumet da jeg prøvde å finne ut hvor mange hk. jeg kunne kjøre med som 18-åring :)

I dag smiler verden til meg. Ny (gammel) sykkel står i garasjen, og første kjøretime ligger å venter i overimorgen. Blir spennende å se hvor mange 10-talls ekstra timer jeg trenger :( Skal vel følge opp kjøringa i bloggen her, kan jo hende noen får seg en god latter :roll:

Jeg legger ut bilder av nyanskaffelsen min her :)
Suzuki SV650s 1999 mod.
(Om noen skule selge noen deler til denne, blinklys eller andre fancy ting, så ta kontakt da ;);))

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Den er rød 8)


Med vennelig hilsen
Romy

*Edit
Last edited by Romy on 17 Jan 2008 21:20, edited 1 time in total.
Min største synd hittil i livet var min Scooter som kom da jeg ble 16, en Peugot Vivacity, 05 modell! :(
Tilgi meg!
User avatar
EvenDeven
Posts: 3180
Joined: 23 Jan 2007 15:03

Post by EvenDeven »

Grattis med blogg :D
Fet sykkel ;)
Før - Honda NSR 2003
Nå - GasGas 125 SM
User avatar
Hawken
Posts: 2799
Joined: 29 Apr 2005 23:26
MC: Ducati SS 750
Location: Trondheim

Post by Hawken »

Wow, det var en liten tank-pad :shock:

Men sykkelen var kjempe fet! :D
Fint å se at det er flere på min alder (ble 19 i går) som skal ta lappen. Kjekt å ha noen å dele erfaringene med utover sommeren 8)

Lykke til med kjøretimen! Skal ha min første så fort kjørelæreren min sin sykkel er ute på veien igjen :)
Nå: BMW F800R
X: Ducati SS 750 i.e
X: Honda CBR 600F
X: Suzuki Bandit 400
User avatar
derbi sm
Posts: 653
Joined: 31 Jan 2007 00:13
Location: tromsø

Post by derbi sm »

gratulere med blogg :D å det var en kjempe fin sykkel :D
Tempo Corvette 380 73 modell
------------------------------------------------------
derbi supermotard med gianelli eff.anlegg 50ccm
_______________________________________
hva har jeg sagt om å kjøre fra en ferrari med derbien din?
User avatar
Alas
Posts: 1713
Joined: 22 Sep 2006 15:47
MC: 08 Suzuki DR-Z 400 SM, Yoshi fullanlegg, KN filter og oppdyset.
Location: Bergen

Post by Alas »

Grattis med blogg!

Og jeg er jo forpliktet til å si at det var en fin sykkel du hadde fått deg :wink:

Har jo en selv, bare et år nyere, og at det er en toppers begynnersykkel blir jeg bare meg og mer overbevist om! Kommer nok til å få mange fine timer på den der!

Mvh
User avatar
Romy
Posts: 256
Joined: 31 Oct 2006 20:46
MC: Suzuki SV650s 1999. Rød som bare det!
Location: Drammen

Post by Romy »

Takk takk :) Virker nesten som om jeg har gjort et godt kjøp :)
Skal ha den inn 7 mai for å kvitte meg med noen hester da :(

Gleder meg som en unge til å se hvordan kjøretimen går i morgen! Spennede :!:

Ja, vi får prøve å dele noen erfaringer Hawken :smt082

\\Romy
Min største synd hittil i livet var min Scooter som kom da jeg ble 16, en Peugot Vivacity, 05 modell! :(
Tilgi meg!
User avatar
Romy
Posts: 256
Joined: 31 Oct 2006 20:46
MC: Suzuki SV650s 1999. Rød som bare det!
Location: Drammen

Post by Romy »

Hmm, tenkte jeg skulle ta å stramme kjedet litt på egenhånd i dag..

Noen som har noen gode teknikker som gjør det lettere å få dratt hjulet bakover, føler at det sitter bom fast selvom muttrene er skrudd nesten helt ut...

Kan vel bare inrømme med en gang at jeg aldri har skrudd eller mekka noe som helst, så måtte spørre meg frem til hvordan jeg skulle stramme kjedet :oops: :oops:

\\Romy
Min største synd hittil i livet var min Scooter som kom da jeg ble 16, en Peugot Vivacity, 05 modell! :(
Tilgi meg!
User avatar
Alas
Posts: 1713
Joined: 22 Sep 2006 15:47
MC: 08 Suzuki DR-Z 400 SM, Yoshi fullanlegg, KN filter og oppdyset.
Location: Bergen

Post by Alas »

Man drar ikke hjulet bakover, man løsner hjulmutteren, også skrur man på de boltene som sitter bakerst på svingarmen, ikke mye, bare litt. Det skal ikke mye til for å stramme kjedet. Det er merker på svingarmen som skal være like på hver side, såkalte referansemerker.

Skal stå i instruksjonsboken, hvis du ikke har den så gå inn her og finner manualen.

Det er sånn jeg har gjort det, men har ikke gjort det så mye, så det kan være feil, bare rett meg om jeg tar feil noen.

Mvh
User avatar
Romy
Posts: 256
Joined: 31 Oct 2006 20:46
MC: Suzuki SV650s 1999. Rød som bare det!
Location: Drammen

Post by Romy »

Hmm.. Da får jeg prøve det.. Spurte en verksteds fyr på Suzuki, som forklarte meg at jeg skulle gjøre dette.. Får prøve igjen :)

Takk for linken !:)
Min største synd hittil i livet var min Scooter som kom da jeg ble 16, en Peugot Vivacity, 05 modell! :(
Tilgi meg!
User avatar
Baron von Waffel
Posts: 3477
Joined: 15 Feb 2007 19:21
MC: Veslederoen -Honda Varadero 125, Paragrafen - §uzuki DL 1000 V-strom
Location: Oslo, Dal

Post by Baron von Waffel »

Gratulerer med blogg. Det blir skikkelig overgang fra scooter (mopedstørrelse antar jeg) til skikkelig sykkel.
På hjul med
Min stolte Gnager: Suzuki DL 1000 V-strom
Smågnageren: Honda XL125 Varadero
Honda FR-V
Merida Twentynine
Merida Miami m/piggdekk
Ungdomssynder: Suzuki AC 50, Suzuki A100, Honda Camino
User avatar
Romy
Posts: 256
Joined: 31 Oct 2006 20:46
MC: Suzuki SV650s 1999. Rød som bare det!
Location: Drammen

Post by Romy »

Ja, blir en aldri så liten overgang, men den er jeg gla for :D

Hadde første kjøretime i dag, gikk jo fo såvidt bra, men i følge kjørelæreren som jeg ikke skjønte så mye av hva mente, kom det til å bli rundt 7 ekstra timer gjennom hele kjøreperieoden. Når de koster 630,- ser jeg pengene fly:( Men, jeg antar det er verdt det når man sitter der med sykkelen mellom beina =)

Ser til og med ut til at det blir før slutten av Mai! 8)

\\Romy
Min største synd hittil i livet var min Scooter som kom da jeg ble 16, en Peugot Vivacity, 05 modell! :(
Tilgi meg!
User avatar
Romy
Posts: 256
Joined: 31 Oct 2006 20:46
MC: Suzuki SV650s 1999. Rød som bare det!
Location: Drammen

Post by Romy »

Ja, du hadde rett Alas, jeg må ha misforstått verkstedtypen litt..
Har stramma kjedet nå, men kan noen si meg hvor stor skade som kan skje om det er littegranne for stramt. Leser i teori boka at slakken skal være på 1-1,5cm, så det er vel rimelig generelt det?

Kan som sagt ikke mye om det tekniske:( Men lærer så lenge man lever...

\\Romy
Min største synd hittil i livet var min Scooter som kom da jeg ble 16, en Peugot Vivacity, 05 modell! :(
Tilgi meg!
User avatar
Romy
Posts: 256
Joined: 31 Oct 2006 20:46
MC: Suzuki SV650s 1999. Rød som bare det!
Location: Drammen

Post by Romy »

I dag fikk jeg vite at jeg får kjøre opp 24 mai. Jippii!
Det ble en kortvarig glede, for da jeg ringte til statens vegvesen og bestilte visningstime for sykkelen min, som dessverre må registreres som mellomtung før jeg kan kjøre den, måtte jeg vente til 22 Juni, og da må jeg kjøre 3 timer til Arendal :(

Er det noen som har peiling på mulighetene for å føre sykkelen om jeg skulle ha med dokumentasjon om at den er plombert, eller muligheter for å få en midlertidig godkjenning/dispensasjon som gjelder en liten stund?

Dersom dette ikke er mulig, er det noen som holder til i Oslo/Drammens området som vet om fine steder å evt. leie en motorsykkel!?

Jeg vil ut på veien :(

\\Romy
Min største synd hittil i livet var min Scooter som kom da jeg ble 16, en Peugot Vivacity, 05 modell! :(
Tilgi meg!
User avatar
crab
Posts: 1224
Joined: 25 Dec 2006 22:32
MC: Aprilia RS50
-Kundo 48mm
-Kundo veiv
-Kundo reed
-Kundo effanlegg
-14mm Delorto x)
Location: Sula;D

Post by crab »

ah :) Oppkjøring er fint ;)
liker den sykkelen din der utrolig godt ;) Gulle sykkel ;)
Aprilia RS50 Kundo Edition :D
Beating a Honda is like banging a fat chick. Everyone can do it but who wants to brag about it?
Image
User avatar
Hawken
Posts: 2799
Joined: 29 Apr 2005 23:26
MC: Ducati SS 750
Location: Trondheim

Post by Hawken »

Får oppkjøring i Juni en gang jeg :o
Nå: BMW F800R
X: Ducati SS 750 i.e
X: Honda CBR 600F
X: Suzuki Bandit 400
Post Reply