Thomas sin mc blogg

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
Thomas
Posts: 166
Joined: 29 Oct 2006 08:16
MC: x Suzuki SV650S
x Husqarna WR250
Location: Sandefjord

Thomas sin mc blogg

Post by Thomas »

test
Last edited by Thomas on 17 Sep 2007 02:07, edited 5 times in total.
"If you always do what you always done, you always get what you always got"
Thomas
Posts: 166
Joined: 29 Oct 2006 08:16
MC: x Suzuki SV650S
x Husqarna WR250
Location: Sandefjord

Post by Thomas »

Idag var batteriet flatt gitt, vet ikke helt hvorfor men jeg hadde helt sikkert en finger med i spillet. Fikk i allefall skrudd litt på sykkelen.. Tok ut batteriet, ladet det og satte det på plass så startet den på første forsøk.

Kjørte ca 1,5 mil idag retning Larvik, mest svingete veier, men alt for mye grus og dårlig vei :oops: Jaggu begynte det å hagle idag ettermiddag også.

Var på Speed og kjøpte meg ryggskinne samt lås til mcen. :D

Noen som vet om en suzuki forhandler i området Vestfold?
"If you always do what you always done, you always get what you always got"
User avatar
Alas
Posts: 1713
Joined: 22 Sep 2006 15:47
MC: 08 Suzuki DR-Z 400 SM, Yoshi fullanlegg, KN filter og oppdyset.
Location: Bergen

Post by Alas »

Hei.

Grattis med ny sykkel og ny blogg!

Er jo et prakteksemplar av en SV du har skaffet deg!!

Skulle gjerne hjulpet deg mtp forhandler men jeg vet ikke helt, men du finner oversikt her :wink:

Mvh
Thomas
Posts: 166
Joined: 29 Oct 2006 08:16
MC: x Suzuki SV650S
x Husqarna WR250
Location: Sandefjord

Post by Thomas »

Takker!

Har tittet litt på den siden. Eneste som skrur suzuki iflg den oversikten er Hagia (jernvarehandel) og Memo (forhandler av skibsplast båter) så jeg ble litt skeptisk. Får vel bare ta en telefon imorgen :)

Drar til Thailand på onsdag og kunne tenkt meg å tatt en service mens jeg var borte. Hørte på Speed i Sandefjord men de ville helst ikke og hadde heller ikke ledig time før utti mai.. Mange som skal ha syklene sine klare til sesongen nå vel :wink:
"If you always do what you always done, you always get what you always got"
hsimpson
Posts: 661
Joined: 27 Jan 2007 17:58
MC: YZF R6 Blå/hvit
Location: Oslo

Post by hsimpson »

Thomas wrote:Idag var batteriet flatt gitt, vet ikke helt hvorfor men jeg hadde helt sikkert en finger med i spillet. Fikk i allefall skrudd litt på sykkelen.. Tok ut batteriet, ladet det og satte det på plass så startet den på første forsøk.

Kjørte ca 1,5 mil idag retning Larvik, mest svingete veier, men alt for mye grus og dårlig vei :oops: Jaggu begynte det å hagle idag ettermiddag også.

Var på Speed og kjøpte meg ryggskinne samt lås til mcen. :D

Noen som vet om en suzuki forhandler i området Vestfold?
Hvis du vrir nøkkelen for langt når du skal sette på rattlåsen, så vil baklyset stå på. Hva slags funksjon dette er aner jeg ikke, sikkert hvis man må sette fra seg sykkelen i veikanten av en eller annen grunn.
Yamaha R6 Blå/hvit
Fiesta ST150 Performance-blue
-71 1302
User avatar
Hawken
Posts: 2799
Joined: 29 Apr 2005 23:26
MC: Ducati SS 750
Location: Trondheim

Post by Hawken »

hsimpson wrote:Hvis du vrir nøkkelen for langt når du skal sette på rattlåsen, så vil baklyset stå på. Hva slags funksjon dette er aner jeg ikke, sikkert hvis man må sette fra seg sykkelen i veikanten av en eller annen grunn.
Er samme opplegget på min Bandit :roll:
Nå: BMW F800R
X: Ducati SS 750 i.e
X: Honda CBR 600F
X: Suzuki Bandit 400
Thomas
Posts: 166
Joined: 29 Oct 2006 08:16
MC: x Suzuki SV650S
x Husqarna WR250
Location: Sandefjord

Post by Thomas »

Ok, greit å vite :lol:

Hadde avtalt med Memo om å levere sykkelen der imorgen. Til min overraskelse ringte en kamerat nettop og sa "Thomas, erru klar? -For hva? -Thailand!! -Er det idag? -Ja.... faen du er ikke klar du" så da ble jeg pent nødt til å avbestille tid der og heller få gjort det etter påska.

Var ute og kjørte idag også, 15 grader i sola og god stemning. Kjørte E18 til Larvik, dereter gamle e18 fra larvik og til tønsberg, tok E18 tilbake til Sandefjord igjen. :) Behagelig temp å kjøre i. Har fått lagt til 261 km på telleren siden lørdag. :D Litt støv i lufta og endel grus på småveiene, men det er bare å ta det med ro. Våren er i allefall her, ut med syklene :wink:

So long!
"If you always do what you always done, you always get what you always got"
Ditto
Posts: 70
Joined: 28 Apr 2005 04:29

Post by Ditto »

Det ser meget bra ut det som har blitt gjort med sykkelen :D . Jeg vil tro du har gjort et meget godt kjop. Naar det er blitt satt av saapass mye tid "og kjaerliget" til en sykkel, har det nok heller ikke blitt spart paa vedlikehold o.l. Flott sykkel!
Thomas
Posts: 166
Joined: 29 Oct 2006 08:16
MC: x Suzuki SV650S
x Husqarna WR250
Location: Sandefjord

Post by Thomas »

Takk :)

Endelig hjemme fra Thailand :roll: Hørte det har vært strålende vær i Norge så jeg har vel egentlig bare gått og trippet. Fikk dekket litt av abstinensene med 125 og 250 cross og 125 gocart heldigvis. Våknet opp idag til strålende sol og "ok" temperatur.

Nå skal sykkelen vaskes også blir det nok noen timer med kjøring :D
"If you always do what you always done, you always get what you always got"
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Post by tshansen »

Ja bare å nyte det :)

Bra tur til thailand eller? Selv har vi fått litt påskesnø her i Ålesund, noe som irriterer meg noe grenseløst. Men det ser ikke ut som det blir liggende :)

Stram Wire......kjør forsiktig
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
Thomas
Posts: 166
Joined: 29 Oct 2006 08:16
MC: x Suzuki SV650S
x Husqarna WR250
Location: Sandefjord

Post by Thomas »

Snø?? :roll: Hvaforno? :cry: Huff, føler med deg, men det blir vel ikke liggende lenge. Får satse på mange plussgrader og sol, sol og atter sol. Veldig pen sykkel du har LordShaft 8)

Turen til Thailand var ganske bra, kroppen sier bekreftende ja på det i allefall. Føler meg som en gammel mann, dårlig pust bare av å gå i trappene idag. Bare å dra om du får sjansen! :)

Ble 11 mil idag gitt, deilig å se at sopebilene har vært ute de fleste steder :) Traff endel likesinnede ute idag, og jeg har planer om å fare litt rundt på Østlandet imorgen også..

Hadde ufrivillig stram wire paralelt med forbrems på crossbanen i thailand, det endte med knall og fall. Takker gudene for at det skjedde BAK jordvollen og at ingen så det eller at noen av kompisene fikk filmet det. Møkkahanske! :oops:
"If you always do what you always done, you always get what you always got"
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Post by tshansen »

Hehe ja kroppen tåler ikke like mye alkohol som da jeg var 18 hehe:)

Blir mest sannsynlig en 3 ukers tur i september/oktober på meg. blir vel Phi Phi don eller hva det heter/skrives.

Her har det faktisk lavet ned enda mere snø! Ligger 10 - 20 cm over hele linja! ARGH! måtte dette skitværet snu igjen brennkvikkt.

Men i kveld blir det full pupp.... har litt alkohol som skal innabords.
Fortsatt god påske 8)
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
EvenDeven
Posts: 3180
Joined: 23 Jan 2007 15:03

Post by EvenDeven »

Her snør det som juling, makan til drittvær skal man lete lenge etter.
100 lavtrykk i timen for faen :P

Irriterende!
Før - Honda NSR 2003
Nå - GasGas 125 SM
Thomas
Posts: 166
Joined: 29 Oct 2006 08:16
MC: x Suzuki SV650S
x Husqarna WR250
Location: Sandefjord

Post by Thomas »

Har nå vært strålende vær her en god stund nå og det har blitt ganske mye kjøring. Har til og med fått testet en eldre modell av gsxr 750, gikk som et svin i forhold til sv'n men var ikke like behagelig å kjøre. Skal ha stor service på sv'n i neste uke så jeg regner med at sesongen min med langturer starter etter dette. Ellers skjer det ikke stort, har fått vært ute på by'n idag og bøtta nedpå litt :D Skal noen kjøre på Østlandet i helga er det bare å ta kontakt.
"If you always do what you always done, you always get what you always got"
Thomas
Posts: 166
Joined: 29 Oct 2006 08:16
MC: x Suzuki SV650S
x Husqarna WR250
Location: Sandefjord

Post by Thomas »

Da var sykkelen levert på service. Speilvisiret var kommet i posten og det er meldt bra vær fremover :D

Bare synd det er 45 timer igjen på jobb denne uka :roll:

Tenkte en tur til Skien/Porsgrunn natt til 1. mai og til Tyrigrava 2. mai med noen venner. Sier gjerne hei til andre fra forumet 8)
"If you always do what you always done, you always get what you always got"
Post Reply