Nye skilt

Her kan du diskutere akkurat hva du vil, det trenger ikke være MC-relatert.
User avatar
Gorgeous
Posts: 1772
Joined: 06 Feb 2007 20:54
MC: Suzuki DR-Z 400 SM
Location: Her

Nye skilt

Post by Gorgeous »

Hvordan er _egentlig_ reglene for dette? Jeg NEKTER å ha nytt skilt med blå del og N på (pluss flagg).. :? Jeg har sett de som har kunne valgt bort dette, men det er vel ikke biler/sykler som er ny-regga? Eller kan jeg være så heldig å slippe? Kan vel bli tatt for dok.falsk hvis jeg får lagd meg et skilt privat uten dette, eller? :?
Team PINK
Image
Jeg liker bare ting hvis de er rooooosaaa <3
User avatar
Jarle
Posts: 2836
Joined: 02 Jul 2006 13:57
MC: Antall km i 2012: 997
Contact:

Post by Jarle »

Sett flere sykler med dette på... synes da ikke det er så ille... bare indikerer at dette er nytt :wink:
Honda CB1000R 2015
(x) Yamaha R1 2008
(x) Yamaha R6 2008
(x) Yamaha R6 2002
User avatar
Gorgeous
Posts: 1772
Joined: 06 Feb 2007 20:54
MC: Suzuki DR-Z 400 SM
Location: Her

Post by Gorgeous »

MacPlaya wrote:Sett flere sykler med dette på... synes da ikke det er så ille... bare indikerer at dette er nytt :wink:
Blæææ Hehe.. Fonten er helt grei, bare ikke RØDT, HVITT og BLÅTT! :? Arg..
Team PINK
Image
Jeg liker bare ting hvis de er rooooosaaa <3
User avatar
RH racing
Posts: 4947
Joined: 17 May 2005 00:14
MC: Ninja - Troublemaker
Location: Borgenhaugen

Post by RH racing »

du kan kjøre med skilt uten det flagget.. du kan få dette helt lovlig.. men i vissa andre land er ikke disse godkjent.. å få laget skilt fra eks pit stop kan medføre til "dokument forfalsk" men aldri hørt om noen det har skjedd med enda...
kort reaskjonstid = ikke tenk, kjør på instinkt... gi full gass!!! BAD MANNERS MC!!

Streetracing is not a crime!!!
User avatar
Jarle
Posts: 2836
Joined: 02 Jul 2006 13:57
MC: Antall km i 2012: 997
Contact:

Post by Jarle »

Gorgeous wrote:
MacPlaya wrote:Sett flere sykler med dette på... synes da ikke det er så ille... bare indikerer at dette er nytt :wink:
Blæææ Hehe.. Fonten er helt grei, bare ikke RØDT, HVITT og BLÅTT! :? Arg..
Hehe... sett flere gamle biler som er blitt regga etter det nye skiltet kom og de har uten dette på siden... så skulle tro man kan velge det bort på mc skiltene også... mener også å ha hørt at det var klistremerke som tilsynet hadde som man klistret over... lite pent på bilskiltene da man får ett stort mellomrom foran bokstavene, men på mc skiltet har det jo ingen betydning :wink:
Honda CB1000R 2015
(x) Yamaha R1 2008
(x) Yamaha R6 2008
(x) Yamaha R6 2002
User avatar
RH racing
Posts: 4947
Joined: 17 May 2005 00:14
MC: Ninja - Troublemaker
Location: Borgenhaugen

Post by RH racing »

skiltet er fortsat gigantisk stort.. har selv et sånnt med norskflagg liggende.. dette skal aldri på sykkelen min.. skal bestille nytt fra pit stop jeg.. og heller ha det andre under salen in case of an police..
kort reaskjonstid = ikke tenk, kjør på instinkt... gi full gass!!! BAD MANNERS MC!!

Streetracing is not a crime!!!
User avatar
Gorgeous
Posts: 1772
Joined: 06 Feb 2007 20:54
MC: Suzuki DR-Z 400 SM
Location: Her

Post by Gorgeous »

Ja, hørt om det med et klistremerke.. Men jeg har faktisk sett disse nye skiltene uten klistremerke OG blå del.. gikk helt bort til en bil bare for å sjekke hehe.. Så det burde jo gå men...
Team PINK
Image
Jeg liker bare ting hvis de er rooooosaaa <3
User avatar
Gorgeous
Posts: 1772
Joined: 06 Feb 2007 20:54
MC: Suzuki DR-Z 400 SM
Location: Her

Post by Gorgeous »

RH racing wrote:skiltet er fortsat gigantisk stort.. har selv et sånnt med norskflagg liggende.. dette skal aldri på sykkelen min.. skal bestille nytt fra pit stop jeg.. og heller ha det andre under salen in case of an police..
Er de så fornøyde med det uansett a? Hørte om noen som ble anmeldt for dok-falsk pga at de hadde laget et "nytt" skilt..
Team PINK
Image
Jeg liker bare ting hvis de er rooooosaaa <3
User avatar
Jarle
Posts: 2836
Joined: 02 Jul 2006 13:57
MC: Antall km i 2012: 997
Contact:

Post by Jarle »

Treffer man den "rette" politimann så blir man nok anmeldt... når jeg solgte en bil engang, så kom politiet bort til han karen som kjørte... ba han knekke skiltet i to, og sa han måtte skaffe seg nytt... hadde da ett mini skilt som ikke var godkjent foran på bilen :?
Honda CB1000R 2015
(x) Yamaha R1 2008
(x) Yamaha R6 2008
(x) Yamaha R6 2002
User avatar
RH racing
Posts: 4947
Joined: 17 May 2005 00:14
MC: Ninja - Troublemaker
Location: Borgenhaugen

Post by RH racing »

ja.. men har dem blit anmeld eller dømt? teorietisk så gjør du ikke en forfalskning.. men en kopi.. ingen steder det står at skiltet skal være av den typen som du får av biltilsynet.. kjøretøy forskriftene sier bare reg skilt.. men er dette plassert på "vanlig" måte.. så går det nok bra...
kort reaskjonstid = ikke tenk, kjør på instinkt... gi full gass!!! BAD MANNERS MC!!

Streetracing is not a crime!!!
Banditbiker
Posts: 3853
Joined: 26 Apr 2005 19:41
MC: HD FLSTCI Softail Heritage Classic

Post by Banditbiker »

Jo, det er faktisk bare biltilsynet som har autorisasjon for å utstede skilter i Norge. Alle andre skilter er ulovlige i utgangspunktet.
Det hjelper lite at skiltet er en kopi, det er ikke "ekte vare" og således en forfalskning av et "offentlig dokument"
User avatar
Gorgeous
Posts: 1772
Joined: 06 Feb 2007 20:54
MC: Suzuki DR-Z 400 SM
Location: Her

Post by Gorgeous »

Banditbiker wrote:Jo, det er faktisk bare biltilsynet som har autorisasjon for å utstede skilter i Norge. Alle andre skilter er ulovlige i utgangspunktet.
Det hjelper lite at skiltet er en kopi, det er ikke "ekte vare" og således en forfalskning av et "offentlig dokument"
Ja akkurat.. Håper bare jeg slipper dette ekstrafeltet..
Team PINK
Image
Jeg liker bare ting hvis de er rooooosaaa <3
User avatar
RH racing
Posts: 4947
Joined: 17 May 2005 00:14
MC: Ninja - Troublemaker
Location: Borgenhaugen

Post by RH racing »

Banditbiker wrote:Jo, det er faktisk bare biltilsynet som har autorisasjon for å utstede skilter i Norge. Alle andre skilter er ulovlige i utgangspunktet.
Det hjelper lite at skiltet er en kopi, det er ikke "ekte vare" og således en forfalskning av et "offentlig dokument"
Nei..faktisk ikke. Et skilt av den typen som står på kjøretøy nå skal være av autorisert type for å være GODKJENTE. men et skilt på en bil må ikke være godkjent for å ikke være dokument forfalsk. se f.eks en gammel veteran.. til disse kan du lage egene skilt..så lenge di følger visse normer og viser bilens identitet.. blitt stoppet mange ganger med såkalte miniskilt på bil.. aldri fått no pes med disse så lenge disse ikke er gjemt, feil nr eller på en annen måte uleslige...
kort reaskjonstid = ikke tenk, kjør på instinkt... gi full gass!!! BAD MANNERS MC!!

Streetracing is not a crime!!!
Banditbiker
Posts: 3853
Joined: 26 Apr 2005 19:41
MC: HD FLSTCI Softail Heritage Classic

Post by Banditbiker »

Som så på så mange områder gjelder det egne regler for veterankjøretøyer.

Det at du ikke har fått pes når du har blitt stoppet betyr ikke nødvandigvis at skiltet har vært lovlig, men du har trolig møtt på folk som ikke har sett det som noen big deal. Men det finnes folk som så absolutt ser på dette som big deal, og lager sak av det.

Det finnes helt klare krav til hvordan et skilt skal se ut med tanke på både størrelse og mere til. Fyller ikke skiltet disse kraven KAN du få problemer.

Ta en titt på Kjøretøyforskriftene.
User avatar
RH racing
Posts: 4947
Joined: 17 May 2005 00:14
MC: Ninja - Troublemaker
Location: Borgenhaugen

Post by RH racing »

ja..nettop.. i følge kjøretøyforskiftene står det ikke noe om at et skilt skal ha denne typen font og norsk flagg på skiltet.. kun strl på skilt, farge og plassering ;)
kort reaskjonstid = ikke tenk, kjør på instinkt... gi full gass!!! BAD MANNERS MC!!

Streetracing is not a crime!!!
Post Reply