Trimming av Rieju Mrx
Trimming av Rieju Mrx
Hva må til for å få en Rieju til å dra bra?
Det jeg har gjort med den hittil er og skifte dyse,ta bort plomba,drevet den om,nå gjørd en rundt 80-100km/t
Men vil at den skal dra bedre.
Funker den bedre med Powerfilter ?
Og hvilket powerfilter? (speedoptions.no)
Takker for svar.
Det jeg har gjort med den hittil er og skifte dyse,ta bort plomba,drevet den om,nå gjørd en rundt 80-100km/t
Men vil at den skal dra bedre.
Funker den bedre med Powerfilter ?
Og hvilket powerfilter? (speedoptions.no)
Takker for svar.
Rieju Mrx 50 (2006)
![Image](http://i14.tinypic.com/2qm3vus.jpg)
---------------------------------------------------
![Image](http://i14.tinypic.com/2qm3vus.jpg)
---------------------------------------------------
Powerfilter (støvsamlar) hjelp lite eller ingenting på effekta i sykkelen om du ikkje stiller gassarane riktig og motoren får riktig blanding!
Eit par hol i den originale luftfilterboksa gir samme effekt![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Powerfilter slepp også inn meir drit (veistøv, grus osv.) og vatn en det originale.
Motoren skjer seg dessuten lettare om den får for mykje luft.
Det du kan gjere er å dreve ned sykkelen (veit ikkje ka dreving du har no) eller kjøpe sylinder! Sit vel AM6 i 50cc Rieju-syklar? Godt utvalg både på http://www.mc-deler.no, http://www.speedoptions.com og http://www.crash.no!![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Erling
Eit par hol i den originale luftfilterboksa gir samme effekt
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Powerfilter slepp også inn meir drit (veistøv, grus osv.) og vatn en det originale.
Motoren skjer seg dessuten lettare om den får for mykje luft.
Det du kan gjere er å dreve ned sykkelen (veit ikkje ka dreving du har no) eller kjøpe sylinder! Sit vel AM6 i 50cc Rieju-syklar? Godt utvalg både på http://www.mc-deler.no, http://www.speedoptions.com og http://www.crash.no!
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Erling
Porte den originale eller kjøre ny (og større) trimsylinder.
Når man kjøper sånt trenger man vanligvis også å kjøpe endel "småting" ved siden av, men det er generelt veldig overvurdert.
Powerfilter er oppskryt og veldig overvurdert, spesielt i mopedverden.
Eneste fordel det gir er lyd og at det er kompatibelt med større forgassere.
Når man kjøper sånt trenger man vanligvis også å kjøpe endel "småting" ved siden av, men det er generelt veldig overvurdert.
Powerfilter er oppskryt og veldig overvurdert, spesielt i mopedverden.
Eneste fordel det gir er lyd og at det er kompatibelt med større forgassere.
- Skyt her -
Ok,skjønner,tror jeg driter i powerfilter.
Lar heller mopeden være som den er og heller dreve den om jeg vil ha bedre aks(men litt mindre toppfart)
Skal heller style den,men vet dere om noen nettsider hvor det er bra styling utenom crash.no,mc-deler.no og speedoptions ?
Lar heller mopeden være som den er og heller dreve den om jeg vil ha bedre aks(men litt mindre toppfart)
Skal heller style den,men vet dere om noen nettsider hvor det er bra styling utenom crash.no,mc-deler.no og speedoptions ?
Rieju Mrx 50 (2006)
![Image](http://i14.tinypic.com/2qm3vus.jpg)
---------------------------------------------------
![Image](http://i14.tinypic.com/2qm3vus.jpg)
---------------------------------------------------
Hei du!
Jeg vil anbefale deg å kjøpe en mild trimsylinder, et effektanlegg/bruke org anlegg og en 21mm dellorto ds forgasser med et triminnsug(gjerne reed) og et større fordrev. Da vil du få bedre aks og toppfart.
Du kan jo prøve dette oppsettet:
Hebo titan anlegg
Hebo replica sylinder
24mm forgasser med innsug og hebo reed
Org bakdrev og et 16 tenners fordrev, da vil du få en toppfartsmaskin som drar det meste av mopeder.
Toppfart på rundt 110-115 på sletta.
Vil du ha enda mer toppfart kjøper en barskere sylinder mk sp/mk pr/mhr team osv.
Jeg vil anbefale deg å kjøpe en mild trimsylinder, et effektanlegg/bruke org anlegg og en 21mm dellorto ds forgasser med et triminnsug(gjerne reed) og et større fordrev. Da vil du få bedre aks og toppfart.
Du kan jo prøve dette oppsettet:
Hebo titan anlegg
Hebo replica sylinder
24mm forgasser med innsug og hebo reed
Org bakdrev og et 16 tenners fordrev, da vil du få en toppfartsmaskin som drar det meste av mopeder.
Toppfart på rundt 110-115 på sletta.
Vil du ha enda mer toppfart kjøper en barskere sylinder mk sp/mk pr/mhr team osv.
Hei
24mm gasser på Hebo replica? Har du slått deg?Evje wrote:Hei du!
Jeg vil anbefale deg å kjøpe en mild trimsylinder, et effektanlegg/bruke org anlegg og en 21mm dellorto ds forgasser med et triminnsug(gjerne reed) og et større fordrev. Da vil du få bedre aks og toppfart.
Du kan jo prøve dette oppsettet:
Hebo titan anlegg
Hebo replica sylinder
24mm forgasser med innsug og hebo reed
Org bakdrev og et 16 tenners fordrev, da vil du få en toppfartsmaskin som drar det meste av mopeder.
Toppfart på rundt 110-115 på sletta.
Vil du ha enda mer toppfart kjøper en barskere sylinder mk sp/mk pr/mhr team osv.
17,5mm skal være mer enn nok.
- Skyt her -
Å neida mister. Jeg har ikke slått meg. Det er ingen problem å ha en 24 mm forgasser på hebo replica. Kjøp enten 21 eller 24mm forgasser.Eike_Oak wrote:24mm gasser på Hebo replica? Har du slått deg?Evje wrote:Hei du!
Jeg vil anbefale deg å kjøpe en mild trimsylinder, et effektanlegg/bruke org anlegg og en 21mm dellorto ds forgasser med et triminnsug(gjerne reed) og et større fordrev. Da vil du få bedre aks og toppfart.
Du kan jo prøve dette oppsettet:
Hebo titan anlegg
Hebo replica sylinder
24mm forgasser med innsug og hebo reed
Org bakdrev og et 16 tenners fordrev, da vil du få en toppfartsmaskin som drar det meste av mopeder.
Toppfart på rundt 110-115 på sletta.
Vil du ha enda mer toppfart kjøper en barskere sylinder mk sp/mk pr/mhr team osv.
17,5mm skal være mer enn nok.
Hei
Altså det går helt fint å kjøre 21/24 forgasser, det er jo det speedoptions anbefaler! Ikke minst så får dem mer bensin og luft som øker forbrenninga og draget. Den vil ikke drukne med 24 mm forgasser og du vil fortsatt ha et godt toppdrag. Jeg kjører selv med 21mm forgasser som de fleste andre gjør med airsal/hebo replica. Er jo folk som har vært oppi 26-28mm på mid-racere men da går dem selvfølgelig ikke helt optimalt lenger. Har du ikke vært innom mopedportalen.com før så anbefaler jeg deg å gå innom og spørre hvilke forgasser de fleste bruker med en midrace, det er nemmelig 21mm. 17.5mm, 19mm og 24mm vil også funke.
Hei
Motoren går nok greit med 21/24mm gasser, det gjør den forsåvidt også hvis du ikke har fylt på girolje.Evje wrote:Altså det går helt fint å kjøre 21/24 forgasser, det er jo det speedoptions anbefaler! Ikke minst så får dem mer bensin og luft som øker forbrenninga og draget. Den vil ikke drukne med 24 mm forgasser og du vil fortsatt ha et godt toppdrag. Jeg kjører selv med 21mm forgasser som de fleste andre gjør med airsal/hebo replica. Er jo folk som har vært oppi 26-28mm på mid-racere men da går dem selvfølgelig ikke helt optimalt lenger. Har du ikke vært innom mopedportalen.com førhttp://www.nmcu.org/ så anbefaler jeg deg å gå innom og spørre hvilke forgasser de fleste bruker med en midrace, det er nemmelig 21mm. 17.5mm, 19mm og 24mm vil også funke.
Speedoptions er altfor selgerglad.
Det at du mistenker at motoren drunker ved for stor gasser viser hvor lite peiling du har på dette området.
Jeg er en del innom MP, større samling av folk med minimalt skrupeiling og altfor god selvtillit skal du lete lenge etter.
Hvis "alle andre" hadde puttet strålspon inni veivhuset sitt for å øke kompresjon, ville du gjort det samme då?
Nå, vær så vennlig å fortell meg konsekvense ved for stor forgasser.
- Skyt her -
Når du hiver på en større forgasser så får den mer bensin og luft, den vil få et bedre og bedre gassrespons(det gjorde jeg). Men jo større forgasser jo dårligere drag, altså hvis du har en svær forgasser i forhold til hva motoren kan klare å forbrenne om du har en overkill-forgasser. Men du har fortsatt et hissig toppdrag og den drar godt med 21mm, bare så det er sagt.
Og jeg tenker såpass langt at jeg ikke hadde gjort det siste som du sa.![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Og jeg kan jo nevne at en kammerat med mt5 med am6 i hadde en oko 19mm flatside forgasser når den var uplombert.
En annen kammerat hadde en derbi med leovince og 21mm forgasser. Den klarte seg fint.
Og jeg tenker såpass langt at jeg ikke hadde gjort det siste som du sa.
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Og jeg kan jo nevne at en kammerat med mt5 med am6 i hadde en oko 19mm flatside forgasser når den var uplombert.
En annen kammerat hadde en derbi med leovince og 21mm forgasser. Den klarte seg fint.
Hei
Tror nok det var mer innstillingene enn størrelsen på gasseren som gjorde at du fikk bedre gassrespons.Evje wrote:Når du hiver på en større forgasser så får den mer bensin og luft, den vil få et bedre og bedre gassrespons(det gjorde jeg). Men jo større forgasser jo dårligere drag, altså hvis du har en svær forgasser i forhold til hva motoren kan klare å forbrenne om du har en overkill-forgasser. Men du har fortsatt et hissig toppdrag og den drar godt med 21mm, bare så det er sagt.
Og jeg tenker såpass langt at jeg ikke hadde gjort det siste som du sa.
Og jeg kan jo nevne at en kammerat med mt5 med am6 i hadde en oko 19mm flatside forgasser når den var uplombert.
En annen kammerat hadde en derbi med leovince og 21mm forgasser. Den klarte seg fint.
Folk ser ut til å til stadighet å glemme at motorer uten turbo ol. suger til seg blanding, den får det ikke dyttet inn.
Nå, tenk deg en motor som suger inn juice fra ett hull som er akkuratt passe og en motor som suger inn juice fra ett hull som er for stort.
Forskjellen?
- Skyt her -