ADLERTAG UBER ALLES

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
Post Reply
User avatar
Adlertag
Posts: 140
Joined: 07 Dec 2006 20:05
MC: Honda Transalp 600
Location: Tønsberg

ADLERTAG UBER ALLES

Post by Adlertag »

Adlertag's Blogg

VVVRRRROOOMMM, VVVRRRRROOOOOMMM, brøler det gjennom nabolaget mitt klokka 06 30 på morran. Jeg skal på jobben og har starta opp min Honda XR 125 crosser med piggdegg. Det er galskap å kjøre noe annet enn crosser når du bor i vinterlandet Norge, og bruker biken til jobben året rundt. Det er første uka i desember, og det har pissregna i 5 uker sammenhengende. Jeg elsker ekstremvær. Trøster meg med at innvandrerne har det værre enn meg, for jeg er jo tross alt oppvokst med det.

Crosser'n min velter ut på veien, og dundrer fremover på max turtall. Med mine 190 cm og 100 kg veltrente muskler burde jeg strengt tatt hatt en Harley. Alle som kjenner meg sier at jeg ville kledd en Harley. Ja, jeg ville fått en Harley til å se tøff ut. Drar på litt over sletta, selv om jeg står opp tidlig for å leke meg litt på jordet og en skogssti før det blir lyst, har jeg alltid dårlig tid. Det jævla tidspresset altså.

Jeg liker å bruke crosseren til det den er laget for, men etter 5 uker med regn er jordet under vann, så vi tar asfaltveien idag. Heldigvis er det veiarbeid utenfor Meny Råel, 100 meter med grusvei som er hullet opp med vannpytter. Bilene foran meg bremser ned, ikke spør meg hvorfor, og da kommer crosseren til sin rett. Jeg gasser på og legger meg midt i grusveien, og NYTER at jeg kjører forbi alle dustene i bil. Sølevannet spruter så jeg blir våt til skinnet, og jeg elsker det. Har alltid vært en sjusk.

Selvfølgelig kommer jeg først frem til lyskrysset, som ikke vil skifte til grønt fordi biken min ikke har nok magnetisk trykk. Jeg har aldri likt biler jeg. Joda, jeg eide en Ford Cortina da jeg var i 20 årene, og den var solid nok, tok 3 utforkjøringer og 2 kollisjoner før den ble opphogd, og jeg gikk over til sykkel. "Four wheels is bad, two wheels is good", som dem sier. Trengte en bil for å frakte dykkerutsyret, klatreutstyret og fallskjermen, men det var før jeg ble klar over hvor mye last man faktiskt kunne stroppe på en mc.
Lærer hele tida.

Kommer endelig på jobben, og kan parkere alene på mc-plassen. Har ikke sett andre sykkler der på noen uker nå, tydelig at feminiseringen av samfunnet har kommet langt. Det er først i garderoben at jeg merker at jeg er våt både på trusa og sokkene. Som om jeg ikke er irritabel nok fra før. Men jeg er mann, så jeg biter tenna sammen og tar på meg tivoli-klærne som arbeidsgiveren min forlanger at jeg skal gå med.

Ingen gidder å lese lange innlegg, så jeg fordeler det litt
Honda TransAlp
I am a mountain climbing cowboy, on a mountain climbing steel horse I ride.
Gixxerman

Post by Gixxerman »

Leste alt jeg :lol:

Velkommen til forumet :wink:
User avatar
Adlertag
Posts: 140
Joined: 07 Dec 2006 20:05
MC: Honda Transalp 600
Location: Tønsberg

fortsettelse

Post by Adlertag »

Takk for velkomsten Gixxerman, jeg er glad for å være her.


Jeg har aldri likt å jobbe, og kommer på jobben kun for å få penger. Ærlighet betyr mye for meg, og jeg prøver å leve et liv som er verdifullt i seg selv, uten å måtte nedverdige meg ovenfor Janteloven. Liker ikke hyklere som påstår at dem kommer på jobben for å utvikle faglig kompetanse eller for å ta samfunnsansvar. Jeg er minst mulig mentalt tilstede, og har automatisert kroppen til å utføre jobben uten å tenke, så mentalt er jeg på en plass med masse nakne damer.
Bedre sånn.

Endelig skal jeg hjem, og legger meg i midtrabatten mens bilene tuter. Hater å stå i kø. Parkerer crosseren i garasjen, som kostet dobbelt så mye som sykkelen. Liker ikke sykkeltyver. I det ville vesten hengte dem hestetyver, men rører du en sykkeltyv så er det DU som får svi. Det første jeg gjør når jeg er innafor døra, er å ta en slurk whisky, så spiser jeg litt, blogger litt, og går ut og pumper vekter en time, liker å holde kroppen i form i tilfelle jeg må bruke den en gang. Vet aldri når du møter noen som klår på sykkelen.

Joda, jeg har stor hund, men bruker den ikke som vakthund. Folk tror jeg kødder, men skiltet på garasjen der det står "Drit i bikkja, det er eieren som er farlig" er sannt i mitt tilfelle. Har mange år i FN og IntOps tjeneste, og vet nøyaktig hva jeg skal gjøre med sykkeltyver.

Noen kvelder, når det er mørkt og blåser skikkelig, kjører jeg opp til en lokal fjellvegg for å klatre litt. Liker å klatre i i mørke, for det blir så artig lys av hodelykta. Dessuten har grunneieren problemer med å jage meg på kvelden, fordi han sitter inne og ser på TV.

Jeg har forsåvidt ikke noe imot biler i seg selv, men hater å bruke bilbelte. Det sa jeg til den rettsutnevnte terapeuten også, på den tida jeg fikk mange dommer. Utrolig at jeg har beholdt førerkortet. Min filosofi er at hvis jeg ikke bruker bilbelte, så skader jeg ingen andre enn meg selv, og derfor burde det være en privatsak. Noe helt annet er det derimot å kjøre påvirket av rusmiddler, for da kan man skade andre også, så slikt driver jeg ikke med.

Pusser alltid tennene i whiskey før jeg legger meg
Honda TransAlp
I am a mountain climbing cowboy, on a mountain climbing steel horse I ride.
Gixxerman

Post by Gixxerman »

Høres ut som en vaskeekte norsk Mr.T 8) Artig med litt nytt blod her hehe
User avatar
Adlertag
Posts: 140
Joined: 07 Dec 2006 20:05
MC: Honda Transalp 600
Location: Tønsberg

Adlertag om seg selv

Post by Adlertag »

Gixxerman wrote:Høres ut som en vaskeekte norsk Mr.T 8) Artig med litt nytt blod her hehe
Takk for den Gixxerman, jeg begynner å like deg.

Ja, jeg er en vaskeekte norsk mr. T, idealtypen på en risikotagende eventyrer som elsker ekstremaktiviteter. Jeg er en desperat hedonist med en livsførsel som i utgangspunktet er svak, kriteriene for fremgang uklare, meningsopplevelsen diffus og det sanselige livet mitt er fattigslig.

Det er hverdagens anomiske karakter som tvinger meg til å søke ytterligheter, som fjellklatring, dykking, fallskjermhopping, grotting, mange år i FN-tjeneste, risikofylt yrke i toppen av boretårn og kjøring av mc hele året, tilogmed om vinteren, for å erfare noen absolutter i tilværelsen min. Jeg finner livsintensitet kun ved å balansere på grensen mellom liv og død, og er kjent for å sovne i familieselskaper.

Joda, jeg får mye kritikk, familien min er opptatt av modernismens tanke om det rasjonelle trygghetsorienterte mennesket som er sikkerhetsbevisst til alle døgnets tider, viser måtehold i behov, tar vare på helsa og ikke gjør dumme ting. Men nå har det seg slik, at jeg er ikke helt plastisk, og under overflaten min bobler det en masse behov for sanselige opplevelser, styrt av gener som er utviklet i forhold til en huleboer-livssituasjon med utfordringer, jakt, krig og usikkerhet.

Problemet er Janteloven. Familien min og samfunnet forøvrig aksepterer kun risiko hvis mange nok driver med aktiviteten, eller tidshorisonten for skade er lang. Man aksepterer bilkjøring, men ikke basehopping. Man aksepterer kultivert risiko som røyking og drikking, der skaden først kommer om mange år, men ikke grottedykking. Det Norske likhetsidealet, Janteloven, favner alle de som driver med det som flertallet aksepterer som normalt og riktig, men fordømmer nådeløst subkulturene som drives av de få.

Jeg tror at jeg er ene og alene ansvarlig for mine handlinger, så derfor driter jeg stort sett i hva andre mener. Det betyr ikke at jeg ikke tar ansvar for andre, for jeg deler nemlig menneskene inn i to grupper. En gruppe mennesker som ikke forstår sin egen begrensning, og en annen som er pålagt å ta ansvar for denne gruppen som ikke kan vurdere sin egen begrensning. Derfor ser jeg alltid an publikum før jeg grisekjører eller klattrer solo.

nok, håper ikke at jeg kjeder dere
Honda TransAlp
I am a mountain climbing cowboy, on a mountain climbing steel horse I ride.
Gixxerman

Post by Gixxerman »

Om jeg får si så, så skriver du på en måte som trollbinder publikum. Vet ikke hvor du tar det fra, men jeg bare må lese neste setning. Veldig fengende :) Bare å fortsette i samme stil, så skal jeg lese hvert et ord 8)
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Post by tshansen »

Hahaha....dette er bare genialt. Måtte dra på smilebåndene noen ganger her ja.

Velkommen til forumet, fortsetter du denne blogginga blir den nok mye lest!

Kudos for godt formulerte innlegg!
Kjenner meg litt igjen i det du beskriver med tanke på søken etter nye utfordringer. Leve litt på kanten, kjenne at du lever.

Keep it up mate :wink:
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
Odin
Posts: 267
Joined: 10 Dec 2005 22:29

Post by Odin »

genialt!! eneste ordet jeg kan bruke til å beskrive tekstene dine! jeg føler meg "hjemme" i en del av det du sier!! jeg er også en som kjører 2hjuling om vinteren,riktignok moped da men det blir nok mer sykkelkjøring etter at jeg får gå litt opp i ccm..! vinteren er jo tross alt ganske morsom med 2hjuling! keep on writing!
Ford Escort mk2 som skal bli Cosworth
Ford Escort mk4 som er bulka
User avatar
Adlertag
Posts: 140
Joined: 07 Dec 2006 20:05
MC: Honda Transalp 600
Location: Tønsberg

takk

Post by Adlertag »

Takk for den positive velkomsten.

At dere liker det jeg skriver, har nok sammenheng med at dere kjenner dere igjen, og føler dere "hjemme". Vi bikere har nok mye felles verdier, vi er moderne cowboyer som rir sammen inn i solnedgangen på stålhestene våre. Joda, selvfølgelig er det dem som mener at ekte bikere ikke finnes, at vi her på forumet bare er Herr og Fru som patetisk forsøker å leve ut dagdrømmer fra ungdomstida. Men vi må ikke tillate kjedelige fakta å føkke opp livsløgnen. Se på sykkelen din som en virkelighetsflukt, og nyt den.

Dessverre har vi ingen garanti for at jeg skal fortsette bloggen i samme stil, dagsformen min er meget varierende avhengig av hvor mye sprit jeg bøtter i meg. Jeg er vel heller ikke så betydningsfull at jeg kan leve evig, så derfor er jeg alltid forberedt på å kunne dø imorgen.

En annen risikofaktor er den direkte stilen min, som ofte plager og støter andre, og jeg opplever ofte å bli utestengt fra forum. Selvfølgelig kan jeg moderere meg, men den som ikke tør å fornærme andre kan heller ikke være ærlig, og jeg hater falskhet mer enn jeg frykter sosial utstøtelse. Så jeg fortsetter vel i samme stilen helt til admin sier stopp.
Honda TransAlp
I am a mountain climbing cowboy, on a mountain climbing steel horse I ride.
User avatar
Odin
Posts: 267
Joined: 10 Dec 2005 22:29

Post by Odin »

hehe skulle si kjenner meg igjen igår men klarte ikke få ut det ordet så da ble det bare "hjemme" :P
Ford Escort mk2 som skal bli Cosworth
Ford Escort mk4 som er bulka
User avatar
_Adler_
Posts: 1153
Joined: 14 Jun 2005 21:46

Post by _Adler_ »

Velkommen til forumet, Adlertag! Du skriver veldig bra og fengende, som allerede nevnt. Interessant lesing og mye bra i det du skriver. F.eks. det med janteloven. Jeg hater den! Bryr meg ikke om hva andre mener om mine meninger og det jeg står for f.eks.

Du har også "Adler" i nicket :) Ørnedag. Fint navn det. Jeg for min del kaller meg bare Adler (ørn) ;)

Hvor gammel er du?
Yamaha Aerox 2004

Image
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: takk

Post by tshansen »

Adlertag wrote: Jeg er vel heller ikke så betydningsfull at jeg kan leve evig, så derfor er jeg alltid forberedt på å kunne dø imorgen.

En annen risikofaktor er den direkte stilen min, som ofte plager og støter andre
Jeg selv lever i nuet! jeg har selv opplevd så mye på godt og vondt at i morra kan det plutselig være meg som står for tur! Ingen lever evig og det er alt for naivt å tro at ting aldri skjer meg!

Har selv en tendens til å være for ærlig å direkte. Har jeg ei meining, eller noen spør meg om hva jeg syns. går jeg ikke en time rundt grøten. Da kommer det ett ærlig svar med en gang!

Men jeg går ikke bevisst inn for å støte andre, det prøver jeg heller å unngå :wink:

Jeg leste at du driver å trener en del. Hvordan i alle dager klarer du å kombinere så mye drikking å effektiv trening? Klart no skriver du på en måte som gjør at alt kan tolkes på forskjellige måter.
Men ja, :wink:

Driver selv å trener en del å jeg merker helt klart settback's når jeg drikker mye.

Mvh
-Shaft-
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
Adlertag
Posts: 140
Joined: 07 Dec 2006 20:05
MC: Honda Transalp 600
Location: Tønsberg

Post by Adlertag »

nevermind
Last edited by Adlertag on 16 Dec 2006 11:09, edited 1 time in total.
Honda TransAlp
I am a mountain climbing cowboy, on a mountain climbing steel horse I ride.
Gixxerman

Post by Gixxerman »

Er heller ingen nazi selvom jeg er litt kort i luggen :lol:
User avatar
Adlertag
Posts: 140
Joined: 07 Dec 2006 20:05
MC: Honda Transalp 600
Location: Tønsberg

Re:flatfyll du lissom ?

Post by Adlertag »

LordShaft wrote: Jeg leste at du driver å trener en del. Hvordan i alle dager klarer du å kombinere så mye drikking å effektiv trening?
Driver selv å trener en del å jeg merker helt klart settback's når jeg drikker mye.

Mvh
-Shaft-
Når du har vært mange år i krigsområder, hjelper det med en slurk sovesaft før du legger deg, for å holde de værste spøkelsene unna. Drikker kun Southern Comfort, ublandet og i romstemperatur, det er best slik.
Har trenet vekter og kondis fra jeg var 12 år, så kroppen min er herdet og tåler både trening og drikking. På innlegget ditt kan det tolkes som du snakker om at flatfyll gir setbacks på treninga. Nå driver ikke jeg med flatfyll, men tar noen slurker av flaske før jeg legger meg, er litt forskjell der.
Honda TransAlp
I am a mountain climbing cowboy, on a mountain climbing steel horse I ride.
Post Reply