mellomklasse sykkel, noen tips om hvilken?

Prat om mellomtung MC
Post Reply
User avatar
motybana
Posts: 31
Joined: 07 Nov 2006 11:35
MC: Nå: 2017 KTM 1290 Super Duke R
Hatt: 2014 KTM 690 SMC-R
Location: Tønsberg

mellomklasse sykkel, noen tips om hvilken?

Post by motybana »

heisann :wink: fyller 18 til sommeren nå, og har så lenge jeg kan huske vært 2-hjuls dilla:p hehe

drømmen er jo sm (finnes det noe bedre? :P hehe) derfor lurer jeg på om det er noen her som har noen tips(?).. har hørt at husaberg har dårlig oljetrykk og må på service "ofte" , stemmer dette? men tenker mest på KTM

takker for alle svar :smt060
User avatar
NeoN
Posts: 865
Joined: 10 May 2005 18:14
Location: Trondheim

Post by NeoN »

alt av supermotard må ha servicene sine ganske så ofte! Ellers har du jo rs 250, nedplombert r6/r1/gsx-r600/1000 osv ( men hvem klarer å holde den nedplombert? ) mye utvalg!

Ktm generelt er jo helt vilt, men er mye prakk på dem! Venn av meg fikk hull i siden på blokka på sx 450'n, ble 17 000 i reperasjoner :?
Før:
Honda NSR 1998, Svart og rød
Honda NSR 2002, Svart og grå
Husqvarna sm 125 2005, svart og blå
Cagiva Mito 125 2005, svart
Aprilia MX 125 2004, rød
Honda CRF 450 SM 2002, rød
Husqvarna sm 125 2007

nå: BMW 320 E46 M-tech<333
User avatar
motybana
Posts: 31
Joined: 07 Nov 2006 11:35
MC: Nå: 2017 KTM 1290 Super Duke R
Hatt: 2014 KTM 690 SMC-R
Location: Tønsberg

Post by motybana »

er ikke en "r" fan må jeg si, men si at jeg kjøper en sm til rundt 80 k sparer jeg på det i lengden ? forsikring osv...
User avatar
Husaberg motard
Posts: 97
Joined: 12 May 2005 21:32
Location: Jevnaker

Post by Husaberg motard »

NeoN wrote:
Ktm generelt er jo helt vilt, men er mye prakk på dem! Venn av meg fikk hull i siden på blokka på sx 450'n, ble 17 000 i reperasjoner :?
du sier KTM er helt vilt når det gjelder motarder, men har du egentlig prøvd Husaberg?
Image
Gixxerman

Post by Gixxerman »

Ville helt klart gått for Husaberg FS650 :wink:
User avatar
motybana
Posts: 31
Joined: 07 Nov 2006 11:35
MC: Nå: 2017 KTM 1290 Super Duke R
Hatt: 2014 KTM 690 SMC-R
Location: Tønsberg

Post by motybana »

husaberg er utrolig tøffe^^ liker de bedre enn ktm egentlig=) men åssen er det m,ed mellomtung egentlig? har hørt at det må være mindre enn 34 kh på "crossere" gpa utslippet eller noe sånn tull (?)
Gixxerman

Post by Gixxerman »

De fleste motarder kan kun registreres som mellomtung nettopp pga det du sa. Men tar vel ikke lange tiden å gjøre dem til fulleffekter. Ikke at det er så lurt, men folk får ta sine egne avgjørelser :wink:
User avatar
Husaberg motard
Posts: 97
Joined: 12 May 2005 21:32
Location: Jevnaker

Post by Husaberg motard »

Gixxerman wrote:Ville helt klart gått for Husaberg FS650 :wink:
jepp! uten tvil :wink:
Image
User avatar
motybana
Posts: 31
Joined: 07 Nov 2006 11:35
MC: Nå: 2017 KTM 1290 Super Duke R
Hatt: 2014 KTM 690 SMC-R
Location: Tønsberg

Post by motybana »

takker og bukker for alle svar^^ :smt055
User avatar
4stroke
Posts: 19
Joined: 24 Nov 2006 02:42

Post by 4stroke »

Man kan som sagt høre mye rart og negativt om alle sykler, spørs hvem man snakker med..

Men eg skal være ærlig, kjøpte Husabergen min når den var gått 80timer.. Da hadde han vært inne på Morstad og hatt en service.

Og så kjøpte eg den, kjørte helt fra Larvik og til Bergen.. Det er langt på en slik sykkel. Men alt gikk fint, ingen problemer. Det eneste var at eg gikk tom for bensin;)

OG nå har den gått 140T... Går like fint enda... Men eg husker å skifte olje+filter ofte. Og justere ventilene.... Og det er ikke noe vanskelig i det hele tatt heller.

Så eg e fornøyd med sykkelen! :lol:
"A Husaberg has something special and it is different to other bikes! Let's call it: Magic."
vegsir
Posts: 234
Joined: 25 Dec 2006 21:28
MC: Husaberg FE600 00mod. digitalt speedo,sm-felger.
pissepåKTMedition!
Location: ærendal
Contact:

Post by vegsir »

jeg kan i hvertfall anbefale husaberg på det sterkeste :D harh att min i 4-5mndr nå og er storfornøyd, blir stadig overasket over hvilke krefter som bor i min 400. bare jeg tør å nappe litt i styret og gi full gass.
den var gått 400mil når jeg fikk den, og er ikke blitt så fryktelig mange flere. men ikke hatt noen nevneverdige problemer med den til nå, og dette på en 6 år gammel sykkel. har mista skruen som holder bremsepedalen fast i pumpa, og det spretter nagler ut av potta(vanlig på alle større 4t) og så er det dekkslitasjen på mitt endurobakdekk :smt079 og jeg har mistet en skrue.

ventiljustering, og oljeskift gjøres unna på en liten time når du blir vant til det.(et nytteig tips: få den du kjøper den av til å gi deg en gjennomgang av ventiljustering før du kjøper!!)

men hvis du vil ha noe som sikkert går greit nok og som du nesten slipper service med så har du jo alltid suzuki drz :smt064
Husaberg FE 600 00 mod med sm-felger og litt annet snackshttp://www.finn.no/finn/mc/object?finnk ... =22&tot=26
2xBMW 535 IA E-34

X bikez:02 NSR uplombert potte, og fp cdi. 98 TSX masse trim, 97 KX80, 90 KX 125. gammel haug av en dt
Post Reply