Hva må til for å registrere tungsykkel som mellomtung?
Hva må til for å registrere tungsykkel som mellomtung?
Heisann sveisann!
Har kikket etter en brukt R sykkel som er registrert som mellomtung, ikke lett og finne noen som er 2000 mod eller nyere.
Men jeg kan kjøpe kit herfra og sette det på denne for eksempel.
Hvor mye vil det koste og omregistrere den til mellomtung?
Hvor mye tar et service verksted for å sette på dette kitet?
Takk for hjelpen!
Har kikket etter en brukt R sykkel som er registrert som mellomtung, ikke lett og finne noen som er 2000 mod eller nyere.
Men jeg kan kjøpe kit herfra og sette det på denne for eksempel.
Hvor mye vil det koste og omregistrere den til mellomtung?
Hvor mye tar et service verksted for å sette på dette kitet?
Takk for hjelpen!
Da jeg skulle kjøpe mellomklasse mc i vår så kom jeg frem til at det billigste ble å kjøpe en som allerede var plombert. Prisen på å få en tungsykkel plombert til mellomklasse har jeg fått oppgitt til alt mellom 3000 (en luring som ville selge meg en tung 400) og 8000 kr (forhandleren i Ålesund). Uansett ville jeg holdt meg unna TT 600. Til og med engelskmennene innrømmer at det er en DÅRLIG sykkel.
Ellers så har jeg en RS 250 til salgs, registrert som mellomklasse. Interresert?
Ellers så har jeg en RS 250 til salgs, registrert som mellomklasse. Interresert?
- Lasseleeten
- Posts: 445
- Joined: 31 Aug 2006 10:01
- MC: Husaberg FS 650
m/ Leo-V X3 - Location: Tønsberg
Jeg hadde så etter noe av det samme faktisk, minus det at jeg skulle ha meg en streetfighter, eller cafèracer av en eldre modell. (+ at jeg hadde 40 000 mindre høvdinger å handle med )
Er jo rimeligere forsikring på en streetfighter framfor R sykkel, og hvis du skal registrere en R sykkel på deg selv må du regne med litt penger der også.
En annen ting er "autosøk" på Finn.no. Der lagrer man de søkedata man vil ha med, slik at man får en mail vær gang det legges inn en ny sykkel som matcher dine kriterier En kjekk ting som hjalp meg en del
Er jo rimeligere forsikring på en streetfighter framfor R sykkel, og hvis du skal registrere en R sykkel på deg selv må du regne med litt penger der også.
En annen ting er "autosøk" på Finn.no. Der lagrer man de søkedata man vil ha med, slik at man får en mail vær gang det legges inn en ny sykkel som matcher dine kriterier En kjekk ting som hjalp meg en del
Nå: BMW F800R
X: Ducati SS 750 i.e
X: Honda CBR 600F
X: Suzuki Bandit 400
X: Ducati SS 750 i.e
X: Honda CBR 600F
X: Suzuki Bandit 400
På en nyere R-sykkel med masse plastikk så er kasko et must. På meg hos Gjensidige (som er billigst så lenge du ikke har en bil eller et hus du kan forsikre hos Terra.) ble det 15 lapper i året for ZX 6 og GSX-R 600. Ble vel rett over 10 lapper for CBR 600 (ikke RR'en), ZXR 400 og VFR / RVF 400. RS' en ble vel rett over 11 000 for full kasko. Så forsikring er absolutt noe du bør ta med i regnestykket. Har du flere kriterier, som f. eks. hvor "fokusert" sykkel du vil ha? Da jeg skulle kjøpe sykkel i vår så var det flere Thundercat'er som var plombert. Kan det være aktuellt?
- Lasseleeten
- Posts: 445
- Joined: 31 Aug 2006 10:01
- MC: Husaberg FS 650
m/ Leo-V X3 - Location: Tønsberg
Vel, må jo skaffe plomberinger, få et godkjent verksted til å sette de inn, også ordne med visning og papirarbeid, nytt vognkort/evt merknad i vognkort. Så litt arbeid er det jo, men hvis man virkelig vil ha en sykkel går da vel dette bra
Nå: BMW F800R
X: Ducati SS 750 i.e
X: Honda CBR 600F
X: Suzuki Bandit 400
X: Ducati SS 750 i.e
X: Honda CBR 600F
X: Suzuki Bandit 400
Sånn nå har jeg kikket litt rundt, endte opp med to sykler som faller i min smak. Hva syntes dere om disse?
Suzuki GSX-R 600 1998
Suzuki GSX-R 600 1997
(ps: skal regges som mellomtung)
Suzuki GSX-R 600 1998
Suzuki GSX-R 600 1997
(ps: skal regges som mellomtung)
- Aprilia rs 124 04 mod -