Alas, ny sesong endelig!

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
Post Reply
User avatar
Alas
Posts: 1713
Joined: 22 Sep 2006 15:47
MC: 08 Suzuki DR-Z 400 SM, Yoshi fullanlegg, KN filter og oppdyset.
Location: Bergen

Post by Alas »

Hepidihepp

Da var lås bestilt fra Tyskland, håper den kommer vel fram.

Ble en slik en

Image

Den ser solid nok ut og Gixxerman virket jo fornøyd med OnGuard så da får vi håpe jeg blir det og. Var vanskelig å finne den lange typen jeg ville ha, og trenger. Men det gikk til slutt.

Litt usikker på totalprisen, dem skal jo trekke fra tysk moms, men de gjorde ikke det på fakturaen, det utgjør bare en hundrelapp, men rett skal være rett. Er jeg heldig går den igjennom tollen uten tull, er lov å håpe, men er beredt å betale. Kommer uansett under 1000-lappen håper jeg.

Ellers er nå ikke livet så ille.

Mvh
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Post by tshansen »

Du har nå hvertfall funnet deg lås til sykkelen om ikke annet :roll:

Noe sir meg at den står hakke tryggere nå, enn før!

Under 1000,- lappen for den der var ikke gale! Hukser ikke helt hva jeg betalte for min skivelås her i norge, men den var jaggu dyr nok!
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
Alas
Posts: 1713
Joined: 22 Sep 2006 15:47
MC: 08 Suzuki DR-Z 400 SM, Yoshi fullanlegg, KN filter og oppdyset.
Location: Bergen

Post by Alas »

Jepp, håper på at den står litt tryggere, ikke at noen vil ha en SV da menne..

Idag har jeg fått gjort masse! Føles litt godt, ikke så mye skolearbeid da, men andre ting.

Begynte dagen som vanlig med nettaviser og frokost. Leste litt før det bar på sykehuset. Pga sykdommen min så må jeg belage meg på sykehus/legebesøk 4-6 ganger i året, minst, kontroll og sånne ting. Men alt var bra med meg, ikke noe problem med blodsukker og det er jo det som er målet. Hentet medisinene mine og jeg har klart å få meg frikort, i første kvartal, så jeg vant konkurransen jeg og min mor hadde. Det er jo ikke noe kjekt å vinne en sånn konkurranse sånn egentlig, men vi tar det med godt mot begge to. :D

Etter sykehustur så gikk jeg ned på to av de lokale sykkelsjappene, måtte jo snope litt :wink:

Fikk kjøpt meg ryggskinne, ble en Halvarssons Track, den virket som om den bygget minst av de dem hadde. Ulempen var at den lukter noe så inn for jæ..... Men men, med ryggskinne under skindressen så satt den, som et pølseskinn, skal bli interessant å komme seg på sykkelen ihvertfall.

Fikk meg en sånn sidestøttekopp, sånn at støtten ikke skal gå igjennom underlaget, en visirbag, som selvfølgelig var litt for liten arg!

Depotstøtte og et Held regntrekk fikk jeg meg og. Og til slutt, prikken over i'en, et speilvisir. Sånn ble det....

Image

Image

Meget fornøyd med det!!

Fikk med et sånt innergreie, laget etter pinlock-patent. Har det på det klare visiret mitt og det er konge, det lille jeg kjørte i høst var jo endel i regn og det var ikke noe problem med dugg da nei.

Kom meg hjem og begynte på neste oppdrag, regndress, de hadde min størrelse hos Spidi-forhandleren så da måtte jeg ned der, så når er jeg innehaver av en knallgul regndress :D

Jepp, nesten så det er svimerker på kortet mitt idag, men det er så sjelden at jeg overlever nok.

Den beste nyheten er at jeg snakket med dem om når jeg kunne hente sykkelen, og før jeg visste ordet av det så er den klar til henting imorgen eller på fredag. Begynt å glede meg seriøst nå!!!

Servicen var utført og det var bare å topplade batteriet og hente den fra lageret, regner med at alt er som det skal være da.

Livet er ikke så verst av og til nei.

Mvh

Og leste du alt dette er jeg imponert :wink:
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Post by tshansen »

Heheh jeg følger med deg vettu ;) Speilvisiret er helt klart prikken over i'en. Jeg syns hvertfall det er grisetøft på svart hjelm.

Ellers så kan du forvente deg ett par ubehaglige timer på biken. Det tar sin tid før dressen går seg til. Min blir gradvis bedre, men slet med å få fotene opp på fothvilerne hehe :roll:

Kommer nettopp inn igjen fra en 3 timers tur. Kakao smaker helt sinnsykt godt nå som det er litt kjølig i luften, men alikevell litt sol :P

Tenker det blir godt å få ut biken. Tror nok det blir en lang sesong for oss alle i år.

Mvh
-Shaft-
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
Alas
Posts: 1713
Joined: 22 Sep 2006 15:47
MC: 08 Suzuki DR-Z 400 SM, Yoshi fullanlegg, KN filter og oppdyset.
Location: Bergen

Post by Alas »

Godt det er noen som leser da. Gjør meg ikke så masse igrunn om folk ikke leser da men.

Glemte forresten at jeg driver og dealer om å få sendt en svart vindskjerm og et ekstra passasjersete fra england. Kommer litt an på hva fraktkostnaden blir og om jeg får paypal til å virke :oops:

Skjermen er svart og av vanlig type, med blå-anodiserte skruer til. Selv om den er brukt tror jeg det kan bli tøft, sykkelen min er jo brukt så da.

Det ekstra setet vil jeg bruke til å feste en toppboks på, om jeg skaffer meg det en gang. Eventuelt modifisere det litt sånn at jeg kan få festet sidevesker i hardplast. Får se, karen skulle ha £40 for begge deler pluss frakt så det er ikke store summene det er snakk om.

Mvh
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Post by tshansen »

Svart vindskjerm gjør seg nok veldig bra. Er den helt svart eller bare tona liksom?

Er det bare Monosete på sykkelen din orginalt? eller skal du ha deg ett nytt bare?

Utrolig hvor lite som skal til for å snobbe til sykkelen ;) 40 pund er ikke rare greiene.
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
Alas
Posts: 1713
Joined: 22 Sep 2006 15:47
MC: 08 Suzuki DR-Z 400 SM, Yoshi fullanlegg, KN filter og oppdyset.
Location: Bergen

Post by Alas »

Den er helt svart, så vet ikke om det er mulig å se igjennom den, men det får gå sin gang.

Skal ha et ekstra sete for å "ødelegge", jeg husker ikke hvor jeg så det, var i et mc-blad, at man tok festeplaten til toppboksen og festet i baksetet, så slipper man permanente løsninger, det er bare å ta det på som et vanlig sete. Derfor må jeg ha to stk. Et til passasjer og et til toppboks.

Men jeg mangler toppboks da :|
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Post by tshansen »

Åja slik ja!

Ja dette har jeg sett blitt gjort før. Igrunn ikke så dumt å feste det rett i setet.
Toppboks får du nok tak i enten brukt eller kan det igrunn være så jævlig dyrt for ei ny?
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
Alas
Posts: 1713
Joined: 22 Sep 2006 15:47
MC: 08 Suzuki DR-Z 400 SM, Yoshi fullanlegg, KN filter og oppdyset.
Location: Bergen

Post by Alas »

Jeg tror det er en god løsning, er ikke så fan av de tingene som er på sykkelen permanent, de har en tendens til å ødelegge linjer...

De hadde toppboks på butkken der jeg har sykkelen, kostet 990,- men var i minste laget. Uansett har jeg brukt nok penger akkurat nå, men om jeg skal på langtur til sommeren kan det jo være en grei sak å ha.
User avatar
Hawken
Posts: 2799
Joined: 29 Apr 2005 23:26
MC: Ducati SS 750
Location: Trondheim

Post by Hawken »

Hvordan er sikten i speilvisir kontra sotet? Siklet litt på et speilvisir en stund nå =P~
Nå: BMW F800R
X: Ducati SS 750 i.e
X: Honda CBR 600F
X: Suzuki Bandit 400
User avatar
Alas
Posts: 1713
Joined: 22 Sep 2006 15:47
MC: 08 Suzuki DR-Z 400 SM, Yoshi fullanlegg, KN filter og oppdyset.
Location: Bergen

Post by Alas »

Hawken wrote:Hvordan er sikten i speilvisir kontra sotet? Siklet litt på et speilvisir en stund nå =P~
Nå har ikke jeg prøvd sotet visir da, men han karen i butikken sa at speilvisiret var omtrent som et lett sotet visir. Det ble igrunnen ikke så mye mørkere med det på, men det var nok til at jeg ikke ble så veldig sjenert av den lave ettermiddagssolen her i Stavanger.

Satt innomhus, med hjelm, og gliste som en unge på julaften :D
User avatar
Hawken
Posts: 2799
Joined: 29 Apr 2005 23:26
MC: Ducati SS 750
Location: Trondheim

Post by Hawken »

Jeg har sotet visir på hjelmen jeg har nå, men synes det er finere med speilvisir på sort hjelm. Får se hva prisen ligger på!
Først må jeg få lappen, koster flesk det også :roll:
Nå: BMW F800R
X: Ducati SS 750 i.e
X: Honda CBR 600F
X: Suzuki Bandit 400
User avatar
Alas
Posts: 1713
Joined: 22 Sep 2006 15:47
MC: 08 Suzuki DR-Z 400 SM, Yoshi fullanlegg, KN filter og oppdyset.
Location: Bergen

Post by Alas »

Å for en strålende dag!!!!!

Fikk telefon fra butikken vel halv tolv, var bare å komme og hente sykkelen! Litt skolearbeid ble skuflet unna før det bar hjem og på med utstyr.

Helt utrolig digg å sitte på sykkelen igjen!

Tok det rolig til å begynne med, prøvde å holde meg i sporene siden det så ut til å være endel veistøv i midten. Men det var tørre og fine veier her nede. Så to-tre andre sykler på min vei. Ble ikke lange turen, var litt kaldt så neste gang blir det å ta på seg regndressen, den skjemer jo litt for vind. Det kom litt vind igjennom dressen, men det er nå greit.

Har nå fått satt på tanktrekket og lagt førstehjelpsputen på plass, så nå er alt bare fryd og gammen. Så lenge regnet ikke kommer i like strie strømmer som tidligere iår så er jo det duket for en toppers sesong!

Mvh
User avatar
Alas
Posts: 1713
Joined: 22 Sep 2006 15:47
MC: 08 Suzuki DR-Z 400 SM, Yoshi fullanlegg, KN filter og oppdyset.
Location: Bergen

Post by Alas »

Solen tittet nettopp fram her i Stavanger, og jeg må på jobb :( Og når jeg er ferdig i sekstiden er det vel blitt mørkt kan jeg tenke jeg.

Misfornøyd!!
User avatar
Alas
Posts: 1713
Joined: 22 Sep 2006 15:47
MC: 08 Suzuki DR-Z 400 SM, Yoshi fullanlegg, KN filter og oppdyset.
Location: Bergen

Post by Alas »

En dag på sykkelen er en bra dag! Nytt jungelord :wink:

Fikk meg noen kilometer på sykkelen idag og det er jo bare toppers. Litt kaldt på fingre og bein, men ellers godt og varmt. Tok på meg regndressen utenpå skinndressen og det hjalp veldig. Problemet med hanskene mine er at de ikke puster noe særlig, det er litt dumt. Har lyst på Rukka sine med gore-tex..... Ellers har jeg merket at hjelmen er trang som fy, eller kanskje det er jeg som er tjukk i hue.... Får håpe den utvider seg litt etter endel flere timer på knollen.

Har og begynt med selvlæring! Fikk boken "Full Kontroll" etter å ha meldt meg inn i NMCU så nå prøver jeg å være litt mer bevist på hvordan sykkelen og jeg oppfører meg. Har jo store mangler når det gjelder kjøreteknikk, så det blir øving øving og øving framover. Men er jo litt usikker på noen ting, føles litt dumt å legge ene rumpeballen utfor setet når jeg tøffer rundt en slak sving i 50km/t, men det får gå. Kontrastyring bruker jeg stort sett når jeg svinger, det er visst bra.

Kanksje noen kan svare på dette, å legge ned sykkelen mens man selv er oppreist, er det en god ting eller en dårlig ting? Skal man heller ha sykkelen oppreist og seg selv hengende utenfor eller hur?


Ha en fin kveld folkens!

Mvh
Post Reply