Dentist

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Post by Desmo »

Dentist wrote:Bor i Moelv. Jobber på Gjøvik.

Hmmm... jeg har en etterlysning;

HAR NOEN SETT SOMMEREN???


Sammar'n ær i ællfæll itte på Toten! :smt102
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
Jalmar
Posts: 7988
Joined: 26 Apr 2005 07:53

Post by Jalmar »

Har riktignok vært noen gløtt av sol i dag, men vi har ikke fått sommer her på Lørenskog heller. :evil:
1980 Kawasaki Z650SR "Gamle Blå" (I deler for øyeblikket)
2015 Kawasaki KLX250S
2023 Citroen e-C4
2004 Suzuki Liana 4WD
1987 Citroen 2CV Dolly
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Post by Desmo »

I dag var det en brukbar vår?dag! :shock:
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
User avatar
Dentist
Posts: 306
Joined: 09 May 2005 10:21
MC: Yamaha FJ 1100 m/1200 motor og gearkasse
Location: Hamar

Post by Dentist »

Er det ikke typisk... i går var det jo nesten fint vær utover ettermiddagen og kvelden... men da hadde jeg ikke sjans til å kjøre.

Så drar jeg på jobb i dag tidlig, og det er fint vær... men utover dagen har det blitt surt, kaldt og overskya... med min sedvanlige flaks regner det sikkert innen jeg kommer hjem og kunne kjørt en tur! :evil:

Iflg. både kort og langtidsvarsel på http://met.no ser det ikke akkurat lovende ut heller. Litt blanda vær, men ikke noe ordentlig sommervær.

Vel vel, jeg får heller få ut finger'n og få montert sykkelcomputeren og se over syklen så den er klar til Sverigetur på torsdag.
User avatar
Dentist
Posts: 306
Joined: 09 May 2005 10:21
MC: Yamaha FJ 1100 m/1200 motor og gearkasse
Location: Hamar

Post by Dentist »

Ja, da sitter jeg på internett cafeen på Swedish Bikemeet! Er sliten...og sliten! Hehe... men fytterakkern for en opplevelse dette er! Angrer ikke ett sekund på at jeg dro hit! :D

Nesten värt bra vär også, kom litt regn fra morgenen av idag, men da lå vi alle utslått...

Slade konserten igår var rock'n roll så det holdt og ikveld spiller Sweet. Men det blir rolig med alkoholen ikveld tror jeg... vi skal pröve å dra tidlig imorgen. Er ett stykke hjem igjen (tror det ble totalt 60-65 mil hit på torsdag for meg).

Dentist signing off from Swedish Bikemeet 2005!
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Post by Desmo »

Sjanser for våt hed'marking på hjemvei fra "våre venner i Øst",i dag????
Hutte! Men turen dit var vel frivillig? Så hvis du blir syk,er det en "selvpåført lidelse" akkurat som fyllesyken.... :wink:
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
User avatar
Dentist
Posts: 306
Joined: 09 May 2005 10:21
MC: Yamaha FJ 1100 m/1200 motor og gearkasse
Location: Hamar

Post by Dentist »

Hjemturen igår gikk helt greit. Hadde veldig blanda vær, og vi fikk ett par kraftige regnskurer - men også mye fint vær.
Eneste stedet jeg ble bløt var hanskene. De nye klærne jeg har kjøpt i år fungerte iallefall som de skulle :D
Så ingen fare for at jeg ble syk... og ja; turen var høyst frivillig, hehe... 8)

Bortsett fra været, hadde vi jo ett par "happenings" underveis...

En i følget blåste rødt i testen før vi skulle dra, så i stedet for å la ham bli igjen ble syklen hans lastet ombord i følgebilen! En vanlig Toyota Hiace, som fra før var stappa fra gulv til tak med bagasje :shock:
(Vi var 19 sykler som hadde bagasjen i bilen). Så, etter bare 8-10 mil gikk en stk. Yamaha R1 rett vest! Motoren skar seg mest trolig. Så da var det å laste ut gixxeren til han som blåste rødt og inn med R1'en istedet.

Bortsett fra disse småtingene har hele helga, turen, treffet og alt vært knall!

Anbefaler alle med MC å ta turen til Swedish Bikemeet neste år! :D

Jeg kjørte 138 mil på turen.
User avatar
NoName
Posts: 3684
Joined: 23 Apr 2005 10:54
MC: 07 Buell XB12Scg
09 Buell 1125CR

Post by NoName »

Bilder bilder bilder bilder.... :D
User avatar
Dentist
Posts: 306
Joined: 09 May 2005 10:21
MC: Yamaha FJ 1100 m/1200 motor og gearkasse
Location: Hamar

Post by Dentist »

Skal se om jeg får sjansen til å få ut noen bilder i kveld.
Har dessverre lite bilder fra lørdag og så og si ingen fra søndag... batteriet på kameraet mitt tok kvelden. Fikk ladet det opp litt på lørdagen så jeg fikk noen flere bilder, men på søndag fikk jeg vel 2 eller 3 bilder av køen på promilletesten så tok kameraet og takket for seg :evil:
Gixxerman

Post by Gixxerman »

Så konklusjonen er: Enkelte kjører kanskje R1, men har en gixxer som backup :smt044
User avatar
Dentist
Posts: 306
Joined: 09 May 2005 10:21
MC: Yamaha FJ 1100 m/1200 motor og gearkasse
Location: Hamar

Post by Dentist »

Nja... :lol:

Han som kjørte R1'en ble ufrivillig bilpassasjer resten av turen. Han som blåste rødt med gixxeren kjørte den selv etter at R1'en gikk til h*****e... om han var i kjørbar stand da vites ikke... :roll:
User avatar
Dentist
Posts: 306
Joined: 09 May 2005 10:21
MC: Yamaha FJ 1100 m/1200 motor og gearkasse
Location: Hamar

Post by Dentist »

Da har jeg klart å få lagt ut noen bilder fra SBM2005. Har lagt ut 98 bilder så langt i ett album her!

Har også lagd en tråd med smakebiter her!

Har nå fått fordøyd turen, og det var en himla morsom tur. Noen "høydepunkter" og observasjoner fra turen/treffet;

-Lang tur (ca. 140 mil tur/retur for min del)
-Veldig fint treffområde med nok toaletter og dusjer med VARMT vann :D
-Dyr mat, og ikke akkurat verdens beste kvalitet
-"Billig" drikke :P (30,- for en 1/2 øl, 20,- for en 0.35 med vann)
-2 stk i følget vårt ble kjeppjaget ut fra Bandidos sin plass. Etter hva de kan huske! kastet den ene av de en ølboks etter en Bandidos vakt. De hadde mast seg til å komme inn på plassen til de, men bler kastet ut da Bandidos skulle ha ett møte... noe han ene ikke likte... :shock:
-Mr. ölbuk ble ett veritabelt mannlig strippeshow fredag... hvor en av våre "went all the way" - han likte ikke bildene av det dagen derpå :P
-Miss wet t-shirt fredag var bestemorkveld :( ...men lørdag var det litt mer kvalitet :wink:
-Rusing av sykler er morsomt første dagen... men ble en veritabel plage resten av tida... spesielt midt på natta og tidlig morgen... og rett siden av teltet vårt :evil:
-Utrolig hvor mye en vanlig Hiace kan få plass til...
-Været ble ca. 50/50 - veldig fint hele torsdag, opphold og en del sol fredag, regnskurer lørdag fra morgenen og ut til ettermiddagen, fint resten av dagen, opphold tidlig søndag men fikk noen kraftige regnskyll enkelte steder i Sverige på hjemturen... men også perioder med fint vær.

Sikkert mye mer også... får ta det etterhvert.
User avatar
Dentist
Posts: 306
Joined: 09 May 2005 10:21
MC: Yamaha FJ 1100 m/1200 motor og gearkasse
Location: Hamar

Post by Dentist »

Hmmm... tiden flyr....

Jeg er egentlig litt forbannet på meg selv for at jeg ikke har tid til å kjøre noe særlig MC nå... :o

Mye som skjer... vi skal snart til Island (om 3 uker akkurat) i ett bryllup. Blir en kombinert ferie/bryllupsfeiring - 1 uke på Island. Gleder meg til den turen!

Sliter meg igjennom de siste dagene på jobben - nå torsdag er min siste dag på jobben! Nå er det usikkert når jeg kan begynne i den nye jobben (de flytter frem og tilbake datoene på når de skal åpne hele tiden), så jeg må i verste fall melde meg arbeidsledig eller finne meg noe midlertidig i ett par måneder... :(

Og frue, hund, familie, gressplen, hus og hage krever sitt!!!

Kjøpte Battlefield 2 på fredag, så plutselig begynte jeg å spille igjen også... (akkurat som jeg ikke har nok å bruke tiden på!)

Bottom line; jeg må ta meg selv i nakkeskinnet så jeg får kjørt litt mer enn bare noen sporadiske småturer - det har blitt lite kjøring siden jeg kom tilbake fra Swedish Bikemeet.
User avatar
Cartman
Posts: 814
Joined: 23 Apr 2005 14:21
Location: Stavanger

Post by Cartman »

Sommeren går skremmende fort Dentist... selv kjører jeg uansett vær og vind, må nyte det mens vi kan... er bare å kle seg godt, det som er mest stress er å ta av og på seg på alle småturene..
Hørtes ut som en finfin feri på Island, har lest om flere som har kjørt rundt der på moped.. men krever jo endel planlegging, og nytter ikke med en R-sykkel ;)

Mulig å legge inn et spørsmål her kanskje :D prøver meg jeg:
er du tannlege ?
Ragnhild
Posts: 5368
Joined: 01 May 2005 18:01
MC: BMW R1200GS Adventure
Location: Ikke kjør fortere enn skytsengelen din flyr

Post by Ragnhild »

Så en reportasje i GoldWing-blekka for noen år siden om et GoldWing-gjeng som hadde vært på tur der borte på Sagaøya, så ut som en fin tur :)
Image
Ørkendyret kjørte i 2007: 19.820 km, 2008: 22.000 km, 2009: 18.300 km
Er vanligvis å treffe på MCsidens forum
Post Reply