köra fort er nice!

Her kan du diskutere akkurat hva du vil, det trenger ikke være MC-relatert.
User avatar
mr.watson
Posts: 4
Joined: 13 Jul 2006 15:21
Location: Skien

köra fort er nice!

Post by mr.watson »

hallo jag e en kille på 23 år som søker nån som har samma intresse som mej... dvs att køra fort! : :D jag har en yamaha R6 och jag bor i skien.. så om det ær nån som kænner sej træffad så ær det bara att sænda mej ett mail. på jcohw@hotmail.com PEASE OUT: mr.watson :D
User avatar
rufse
Posts: 116
Joined: 08 May 2006 03:03
Location: Bergen
Contact:

Post by rufse »

Å kjøre fort er ikke gøy - men måten du kommer opp i fart :wink:
User avatar
Kriz
Posts: 2305
Joined: 26 Apr 2005 17:03
Location: Gjøvik
Contact:

Post by Kriz »

rufse wrote:Å kjøre fort er ikke gøy - men måten du kommer opp i fart :wink:
eller kanskje kjøre fort i svinger ? :P
User avatar
mr.watson
Posts: 4
Joined: 13 Jul 2006 15:21
Location: Skien

Post by mr.watson »

ni kønner vad jag menar.. liker att køra fort på kurviga vægar.. :D
User avatar
RH racing
Posts: 4947
Joined: 17 May 2005 00:14
MC: Ninja - Troublemaker
Location: Borgenhaugen

Post by RH racing »

liker selv å kjøre fort jah.. men fort både i sving og nær toppfart på motorvei. (ikke det at jeg gjør sånnt, er jo ikke lov i norge ;)
kort reaskjonstid = ikke tenk, kjør på instinkt... gi full gass!!! BAD MANNERS MC!!

Streetracing is not a crime!!!
User avatar
Einar
Posts: 650
Joined: 26 Apr 2005 15:03
Location: Tofte

Post by Einar »

Jeg kan ikke kjøre fort.
Du trenger bare 1
User avatar
moonlit
Posts: 331
Joined: 02 Jul 2006 21:50
Location: Rett bak deg

Post by moonlit »

33.R.P.M. wrote:Jeg kan ikke kjøre fort.
Du har en Savage 650 ser jeg! Ei venninne har en slik, litt gammel, men er i helt fin stand.

Men motoren, mann! Den har så utrolig lite drag. Jeg får den fint opp i 90 på flatmark, deretter går det treigere, ved 110 har den det ikke godt i det hele tatt. Hun sliter litt med å holde følge i 100-sona på motorveien med den. Er det virkelig normalt?

Er det normalt, eller burde hun fått justert ventilene eller noe i den dur? Skal kikke på luftfilteret hennes en gang jeg har tid.
User avatar
bandit
Posts: 1039
Joined: 24 Oct 2005 14:11
MC: Honda CBR 1100 XX Super Blackbird
Location: Bergen

Post by bandit »

Det hørtes mildt sagt veldig puslete ut for en 650cc..! Hadde ingen problemer med å holde følge med større sykler opp til 150kmt (ved "normal" kjøring) med min Bandit 400 i sin tid!
'05 Honda CBR 1000RR

X: '97 Honda CBR1100 XX SuperBlackbird
X: '86 Kawasaki GPZ 900 R
X: '92 Suzuki Bandit 400
X: '94 Suzuki GN125
User avatar
Einar
Posts: 650
Joined: 26 Apr 2005 15:03
Location: Tofte

Post by Einar »

Det høres ut som den sykkelen ikke har det bra.
Savagen er kjent for å ha godt drag...m.a.o. plenty tourqe...(den er hyssig på lav hastighet med sin 652cc sylinder) men det er litt vanskeligere med høy toppfart... min ligger fint i 110-120(cruising speed) og 140 var ikke noe problem.(i 5. gir).. eneste at sykkelen kan bli litt vinglete i den hastigheten på motorveien p.g.a. lav vekt....
Du trenger bare 1
User avatar
Weezer
Posts: 407
Joined: 02 Jun 2005 23:41
MC: Monster S2R800 - 07
Location: Fosen

Post by Weezer »

Prøvde en Savage for ei stund siden, og effekten tatt i betraktning ble jeg imponert over draget :) Ikke noen merkbar effekttopp, men et jevnt og fint drag.

Det som jeg imidlertid ikke fant meg tilrette med var sittestillingen. Sykkelen er ganske liten, og med mine 190 cm følte jeg at jeg satt med knærne under haka.
A motorbike is an engine you can sit on
Gixxerman

Post by Gixxerman »

http://media.putfile.com/Isle-of-Mann-TT-2005

Går jo fort til tider på offentlig vei, men disse har hvertfall peiling ÓG lov 8)
User avatar
bandit
Posts: 1039
Joined: 24 Oct 2005 14:11
MC: Honda CBR 1100 XX Super Blackbird
Location: Bergen

Post by bandit »

Gixxerman wrote:http://media.putfile.com/Isle-of-Mann-TT-2005

Går jo fort til tider på offentlig vei, men disse har hvertfall peiling ÓG lov 8)
Wow! :shock:
Fatter ikke at de tør å kjøre så sinnsykt "på grensen"..! Syklene ligger jo i mer eller mindre konstant høyhastighetswobble, og de bare mater på og opp på hjul og i det hele tatt. Respect..! :shock:
'05 Honda CBR 1000RR

X: '97 Honda CBR1100 XX SuperBlackbird
X: '86 Kawasaki GPZ 900 R
X: '92 Suzuki Bandit 400
X: '94 Suzuki GN125
User avatar
Olav'en
Posts: 1992
Joined: 06 Jun 2005 20:51
MC: Suzuki DR 125
Nermer seg 50 000 på tellern, 48 600 for øyeblikket.
*vi gasar tils det rasar*
Location: Adrenalin hovudstaden - Voss

Post by Olav'en »

moonlit wrote: Men motoren, mann! Den har så utrolig lite drag. Jeg får den fint opp i 90 på flatmark, deretter går det treigere, ved 110 har den det ikke godt i det hele tatt. Hun sliter litt med å holde følge i 100-sona på motorveien med den. Er det virkelig normalt?

Er det normalt, eller burde hun fått justert ventilene eller noe i den dur? Skal kikke på luftfilteret hennes en gang jeg har tid.
Dette burde ho seriøst få sjekket! Det høyres ut som du beskriver min Suzuki DR125 på 124ccm og 12hk. Den er akuratt som du beskdiver, seigt drag, men får den fint opp i 90 på flata, men så dauer den av igjen. Saken er den, at eg har 125ccm 4t med dårlig komp og som er alt for høgt dreva. Så at ein 650 skal vere lik min, høyres meget snodig ut! :shock:
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Post by Desmo »

bandit wrote:
Gixxerman wrote:http://media.putfile.com/Isle-of-Mann-TT-2005

Går jo fort til tider på offentlig vei, men disse har hvertfall peiling ÓG lov 8)
Wow! :shock:
Fatter ikke at de tør å kjøre så sinnsykt "på grensen"..! Syklene ligger jo i mer eller mindre konstant høyhastighetswobble, og de bare mater på og opp på hjul og i det hele tatt. Respect..! :shock:
Noe som også bør nevnes i denne sammenhengen er; Det er noen opp gjennom årene som har forlatt Isle of Man i kiste.
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
User avatar
RH racing
Posts: 4947
Joined: 17 May 2005 00:14
MC: Ninja - Troublemaker
Location: Borgenhaugen

Post by RH racing »

Isle skal være verdens mest ekstreme mc-ritt... dakar rally er visstnok ikke så ekstremt (selv om det er to totalt forskjellige ting da)
kort reaskjonstid = ikke tenk, kjør på instinkt... gi full gass!!! BAD MANNERS MC!!

Streetracing is not a crime!!!
Post Reply