Jobb intervju - tips?

Her kan du diskutere akkurat hva du vil, det trenger ikke være MC-relatert.
User avatar
Shortybebeh
Posts: 3456
Joined: 26 Apr 2005 12:13
MC: Rød Ducati Monster, 1998 mod. Gått 29 000 km da den ble kjøpt.
Jeg fikk lappen 06.09.07!
Location: Skjetten
Contact:

Post by Shortybebeh »

Ja, det er klart det er bra, men det er tross alt en butikk-jobb, og det handler jo om kundebehandling, alt man trenger vite om musikken man skal selge kan man lære seg når man får jobben!

Det er uansett ikke rettferdig å invitere folk på intervju ute å si et ord om en "masse-test"! Hvem går rundt med et musikk-leksikon i hodet?

Men joda, de får jo i hvertfall de med mest musikk-kunnskap, så får jo kundebehandling og oppsyn være det samme.. :roll:
Death Is The Road To Awe.
User avatar
Speedy Gonzales
Posts: 1715
Joined: 24 May 2005 14:08
MC: Z1000 08
Location: Os

Post by Speedy Gonzales »

rerell wrote:Jag tycker att det verkar rätt bra att de satsar på personal som kan något om det dem ska sälja.
Er egentlig enig med deg rerell
Saab 9-3 SS 03 mod
Kawasaki z1000 08 mod
X: Yamaha R6 00 mod
X: Honda CBR 600 98 mod
X: Honda CBR 600 98 mod
Gixxerman

Post by Gixxerman »

Hvorfor det ? Vi kjøper da ikke musikk :lol:
User avatar
Kriz
Posts: 2305
Joined: 26 Apr 2005 17:03
Location: Gjøvik
Contact:

Post by Kriz »

Altså du skal jo ikke overbevise noen om at det er produktet de skal kjøpe, de går inn sier hva de vil ha.. du gir det til dem... værre er det ikke, evt hvis de vil ha noe innenfor en spesiel sjanger så kan jo det læres bort, viktigere å være utadvent osv. Jeg vil heller kjøpe noe av en fyr jeg kan prate normalt med enn en gother som har super peil men ikke har noen sosial skills...
User avatar
Speedy Gonzales
Posts: 1715
Joined: 24 May 2005 14:08
MC: Z1000 08
Location: Os

Post by Speedy Gonzales »

Kriz wrote:Altså du skal jo ikke overbevise noen om at det er produktet de skal kjøpe, de går inn sier hva de vil ha.. du gir det til dem... værre er det ikke, evt hvis de vil ha noe innenfor en spesiel sjanger så kan jo det læres bort, viktigere å være utadvent osv. Jeg vil heller kjøpe noe av en fyr jeg kan prate normalt med enn en gother som har super peil men ikke har noen sosial skills...
Det finnes jo alltid en grense men er veldig irriterenes å komme inn i en butikk å si hva du skal ha så har de ikkje peiling på hva du snakker om..
Men at det skulle være så vanskelig å få seg jobb i en musikk shappe hadde eg aldrig trodd
Saab 9-3 SS 03 mod
Kawasaki z1000 08 mod
X: Yamaha R6 00 mod
X: Honda CBR 600 98 mod
X: Honda CBR 600 98 mod
Den Røde Fare
Posts: 968
Joined: 23 Mar 2006 20:45
Location: Bergen

Post by Den Røde Fare »

Jaaaja, jeg jobbet mange år i diverse platesjapper, og dere aner neppe hvor mange rare spørsmål kundene kunne komme med. Vet ikke om de som kom og nynnet eller sang var bedre enn de som kom inn og skulle ha den derre...."Øøh?" "Han derre fyren som synger, også spiller han gitar" Jaha!?

DJ's som er ute etter noe FØR det kommer på VG-listen, for ikke å snakke om alle som er ute og skal kjøpe CD i gave til noen.....Noen kom ut med et gavekort, men det var fordi de ikke ante noe om smaken til mottaker.

Videre kan det være greit å ha en viss peil på at et band faktisk har gitt ut flere plater før de fikk det store gjennombruddet. Eller at vokalisten i et band, for noen år siden var vokalist i et annet, eller har gitt ut soloplate...

Og så er det veldig mange som kommer og ber om anbefalinger til andre band/artister i en sjanger de nettopp har "oppdaget", og veldig mange som også vil diskutere litt :)

Så kan man kombinere det med god kundebehandling selvsagt.

Om man ikke har slike krav eller behov som de som er beskrevet ovenfor, kan man kjøpe musikken sin på bensinstasjonen, eller laste den ned fra nettet :roll:
-86 ugjenkjennelig Sportster
-07 grell XL883R
Bhrsrk
Posts: 176
Joined: 02 Oct 2005 21:47
Location: Oslo

Post by Bhrsrk »

Platekompaniet har hatt den type inntaksprosess med høye krav til musikk-kunnskap hos ansatte ganske lenge. De har også bygget seg opp til å bli den største platekjeden i landet. Er det tilfeldigheter eller kan det være en sammenheng?
User avatar
Kriz
Posts: 2305
Joined: 26 Apr 2005 17:03
Location: Gjøvik
Contact:

Post by Kriz »

Bhrsrk wrote:Platekompaniet har hatt den type inntaksprosess med høye krav til musikk-kunnskap hos ansatte ganske lenge. De har også bygget seg opp til å bli den største platekjeden i landet. Er det tilfeldigheter eller kan det være en sammenheng?
kanskje fordi de har lavest pris også?
Post Reply