Forsikring mellom mc

Prat om mellomtung MC
Lyn89
Posts: 3
Joined: 05 Jun 2006 14:29

Forsikring mellom mc

Post by Lyn89 »

Hei

Er det noen som veit hvor mye det vil sån cirka koste for en r-sykkel eller en street racer når man er 18 år?
Wright
Posts: 360
Joined: 07 May 2005 20:39
MC: Ducati 748 Bip 2002 modell Troy Bayliss
Location: Egersund , Rogaland

Re: Forsikring mellom mc

Post by Wright »

Lyn89 wrote:Hei

Er det noen som veit hvor mye det vil sån cirka koste for en r-sykkel eller en street racer når man er 18 år?
sparebank1 har fast pris på mellomklasse sykkel for 18åringer, 5600 om jeg ikke husker feil (kanskje litt avhengig hvor du bor også) for full kasko.
Kawasaki Zx750r Ninja.
inunf
Posts: 4916
Joined: 24 Mar 2006 19:33
MC: Ymse
Location: Ålesund

Post by inunf »

DET skal jeg skjekke opp! Jeg betaler 8150 kr for delkasko på min aprilia RS 250. I Gjenstridige. Og de var de eneste som ville forsikre meg overhodet. Og da har jeg to års erfaring fra lettsykkel, og har aldri krasjet eller veltet.
Wright
Posts: 360
Joined: 07 May 2005 20:39
MC: Ducati 748 Bip 2002 modell Troy Bayliss
Location: Egersund , Rogaland

Post by Wright »

inunf wrote:DET skal jeg skjekke opp! Jeg betaler 8150 kr for delkasko på min aprilia RS 250. I Gjenstridige. Og de var de eneste som ville forsikre meg overhodet. Og da har jeg to års erfaring fra lettsykkel, og har aldri krasjet eller veltet.
kamerat av meg har rs 250, han gir under 5x00 for delkasko i gjensidige. husker ikke hvor mange 100 lapper d var snakk om.
Kawasaki Zx750r Ninja.
inunf
Posts: 4916
Joined: 24 Mar 2006 19:33
MC: Ymse
Location: Ålesund

Post by inunf »

Jammen hva faen da! Jeg har 30% bonus, rabatt for skivelås, garasje, sikkerhetsklær og alarm. Og jeg bor på en særdeles avsidesliggende og øde plass. Hva mer kan jeg gjør?
User avatar
Magnalf
Posts: 439
Joined: 17 Jan 2006 18:31
MC: 07´ CBR1000RR | Fireblade *solgt*

Lyst på: Ny 1000 :)
Location: Vestfold

Post by Magnalf »

4960kr hos Terra
Road Rider c" ,)
inunf
Posts: 4916
Joined: 24 Mar 2006 19:33
MC: Ymse
Location: Ålesund

Post by inunf »

For å forsikre mc i Terra må man være totalkunde+kunde i sparebanken. De ville ikke ha meg :(
Impervium
Posts: 204
Joined: 27 Apr 2005 13:44
Location: Bergen

Post by Impervium »

Personlig jaktet jeg på forsikring for en stund siden, og etter en lang ringerunde kom jeg fram til at gjenstridige var den eneste som ikke ba om "totalkunde".
Derimot gjør ikke gjenstridige lenger forskjell på mellomtung og tung. Så, det spiller ingen rolle hvor mange hk sykkelen din har, den regnes som tung uansett dersom den i det hele tatt er over 5 eller 600 ccm.

Sparebank1 var villig uten prat om totalkunde, men da jeg nevnte merke og modell, sa de mer eller mindre med disse ord: "Jeg håper du mener en annen sykkel, for den er registrert hos oss som høyrisiko, og derfor får du ikke forsikring på den."

For øvrig var det en R6 av 99 modell.
User avatar
Sondrev
Posts: 69
Joined: 18 Feb 2007 19:38
MC: Suzuki GSX-R k5
Location: Mosjøen/Trondheim
Contact:

Post by Sondrev »

Jeg er 19år Har en Suzuki GSXR600 05Mod.

Når jeg kjøpte sykkelen i fjor sommer, ringte jeg til alle selskapene, og fikk forskjellige svar.

Ingen av selskapene nektet meg forsikring, men de hadde skyhøye priser.

If var villige til å registrere den på min mor, og med meg som deleier. Prisen ble 6700.-
Gjensidige gav meg et tilbud på rundt 30000, med 30% bonus, og alt av tilleggsbonuser
Sparebank1 var den billigste, men siden de er den enste aktøren som fortsatt kjører med priser etter Vekt/HK tok jeg ikke sjansen, da min sykkel har fjernet plombe

Jeg landet UTROLIG nok på gjensidige, men jeg ringte rundt mange ganger, og traff til slutt en kar som var meget hjelpsom, og landet til slutt på 13000 på meg selv med 30% bonus.

Legg litt arbeid i det, og du får bedre priser enn ved første forsøk:D
User avatar
Romy
Posts: 256
Joined: 31 Oct 2006 20:46
MC: Suzuki SV650s 1999. Rød som bare det!
Location: Drammen

Re: Forsikring mellom mc

Post by Romy »

Wright wrote:
Lyn89 wrote:Hei

Er det noen som veit hvor mye det vil sån cirka koste for en r-sykkel eller en street racer når man er 18 år?
sparebank1 har fast pris på mellomklasse sykkel for 18åringer, 5600 om jeg ikke husker feil (kanskje litt avhengig hvor du bor også) for full kasko.

Dersom dette er sant, så er det jo helt sykt i forhold til andre selskap.. Men det er vel snakk om totalkunde eller andre betingelser?

Må sjekke opp dette jeg nå :)

\\Romy
Min største synd hittil i livet var min Scooter som kom da jeg ble 16, en Peugot Vivacity, 05 modell! :(
Tilgi meg!
User avatar
Romy
Posts: 256
Joined: 31 Oct 2006 20:46
MC: Suzuki SV650s 1999. Rød som bare det!
Location: Drammen

Post by Romy »

Fikk forresten nettopp et tilbud fra Gjensidige;

24 595,- for en Yamaha R6 99 mod. Garasje, alarm, gjenfinningssystem, alt sikkerhets utstyr, gjensidige godkjent lås. 20% startprosent.

Nå skal det sies at jeg ikke er fylt 18 enda, men er ikke helt sikker på hvorvidt dette er viktig?

En ting, det er kansje letter å prute osv dersom du ringer et selskap, fremfor å snakke pr. mail vil jeg tro!?!

\\Romy
Min største synd hittil i livet var min Scooter som kom da jeg ble 16, en Peugot Vivacity, 05 modell! :(
Tilgi meg!
User avatar
Jeanette
Administrator
Posts: 7496
Joined: 05 Sep 2006 19:45
MC: 12 Honda VFR
X: 07 Yamaha FZ6-S
Location: Oslo

Re: Forsikring mellom mc

Post by Jeanette »

Wright wrote:
Lyn89 wrote:Hei

Er det noen som veit hvor mye det vil sån cirka koste for en r-sykkel eller en street racer når man er 18 år?
sparebank1 har fast pris på mellomklasse sykkel for 18åringer, 5600 om jeg ikke husker feil (kanskje litt avhengig hvor du bor også) for full kasko.
Jeg er kunde hos SpareBank1 (bsu og vanlig lønnskonto), og kontaktet dem ang. forsikring. Helt generelt spørsmål om mc-forsikring. Fikk da til svar at for å forsikre mc hos dem, så må man ha f.eks. hus- eller bilforsikring hos dem fra før av. Dermed blir det ikke forsikring der for min del, når den tid kommer..
User avatar
Tekumseh
Posts: 2072
Joined: 03 Aug 2006 01:50
MC: 1980 Yamaha SR500
1958 Tempo Lett Swing
Location: Steinkjer

Re: Forsikring mellom mc

Post by Tekumseh »

jeanettesme wrote:Jeg er kunde hos SpareBank1 (bsu og vanlig lønnskonto), og kontaktet dem ang. forsikring. Helt generelt spørsmål om mc-forsikring. Fikk da til svar at for å forsikre mc hos dem, så må man ha f.eks. hus- eller bilforsikring hos dem fra før av. Dermed blir det ikke forsikring der for min del, når den tid kommer..
Det hørtes veldig rart ut. De driver ikke god butikk da. Det bør være frivillig hvor mange forsikringer man vil ha.

Men det blir billigere hvis man har flere forsikringer. Jeg har hus, innbo, bil, mc- og uføreforsikring hos Sparebank1. Tror det går 1300,- pr mnd, til tross for helkunderabatt m.m.
User avatar
Jeanette
Administrator
Posts: 7496
Joined: 05 Sep 2006 19:45
MC: 12 Honda VFR
X: 07 Yamaha FZ6-S
Location: Oslo

Re: Forsikring mellom mc

Post by Jeanette »

Tekumseh wrote:
jeanettesme wrote:Jeg er kunde hos SpareBank1 (bsu og vanlig lønnskonto), og kontaktet dem ang. forsikring. Helt generelt spørsmål om mc-forsikring. Fikk da til svar at for å forsikre mc hos dem, så må man ha f.eks. hus- eller bilforsikring hos dem fra før av. Dermed blir det ikke forsikring der for min del, når den tid kommer..
Det hørtes veldig rart ut. De driver ikke god butikk da. Det bør være frivillig hvor mange forsikringer man vil ha.

Men det blir billigere hvis man har flere forsikringer. Jeg har hus, innbo, bil, mc- og uføreforsikring hos Sparebank1. Tror det går 1300,- pr mnd, til tross for helkunderabatt m.m.
Jeg syntes også det var litt rart, men tror jeg har lest/hørt før at i enkelte banker så må man ha en annen forsikring fra før av.. Men, men, jeg må uansett forhøre meg :)
User avatar
Romy
Posts: 256
Joined: 31 Oct 2006 20:46
MC: Suzuki SV650s 1999. Rød som bare det!
Location: Drammen

Post by Romy »

Uhm, et lite spørsmål :P

Noen som kan gi svar på hvordan IF tør å gi meg et tilbud på en Kawasaki ZX6R med ca. 30% rabatt, da altså på faren min, med førere under 30 år,
35 000 lapper.....

Noen som har opplevd noe liknende i det hele tatt??

Ser jo folk nede i 19 år her med R-sykler som får det til laaangt billigere...
Hva kan man eventuelt gjøre får at de skal bli litt snillere? :)

\\Romy
Min største synd hittil i livet var min Scooter som kom da jeg ble 16, en Peugot Vivacity, 05 modell! :(
Tilgi meg!
Post Reply