Ducati +effekt

Prat om tung MC.
Jalmar
Posts: 7988
Joined: 26 Apr 2005 07:53

Post by Jalmar »

Da er det nesten litt synd på deg Lassie. :lol:

"Sjel" eller "personlighet" eller kall-det-hva-du vil får sykkelen etterhvert som den brukes. Selvom to sykler av samme merke og modell har vært like i utgangspunktet, utvikler de seg forskjellig under bruk. De får spesielle lyder eller andre særegenheter som er unikt for hver sykkel. Det er det jeg mener med "sjel" i forbinnelse med mc. Og selvfølgelig historikken som lages sammen med eieren/brukeren etterhvert som sykkelen blir eldre. :D

Hvis man har hatt en mc i mange år, og fortsatt ser på den som en haug med aluminium, plast og jern, syns jeg litt synd på eieren. Fordi han eller hun da har gått glipp av en fin del av mc-livet. Nemlig den delen som handler om følelser for det man kjører med. Derfor mener jeg også at merke og modell eller motortype ikke har noe å si når det gjelder "sjel". Det er særegenhetene med akurat den sykkelen man har som er "sjelen" etter min mening. :D
1980 Kawasaki Z650SR "Gamle Blå" (I deler for øyeblikket)
2015 Kawasaki KLX250S
2023 Citroen e-C4
2004 Suzuki Liana 4WD
1987 Citroen 2CV Dolly
User avatar
lassie
Posts: 865
Joined: 01 May 2005 00:17
MC: 08 HD Fat bob
Location: akershus

Post by lassie »

Meg er det ikke synd på, det er værre med de som bruker masse penger på en mc de tror har sjel :D

Er enig i det meste her jalmar, men man kan ikke gå i butikken og kjøpe seg en ny sykkel med sjel, slik noen her sier.
Det holder ikke å bare si at den nye sykkelen min har sjel, det er derfor jeg kjøpte den. Kom med noe håndfast mener jeg, hvorfor velger man en ducati? Det er så mange gode svar på det utenom sjel.

En mc er kun en haug med materialer, men uansett blir man glad i den etter mange år, det er fordi man kjenner den ut og inn, og man har en historie.

Helt enig i at merke og modell ikke har noe å si, folk er for fastlåst i merke. Men det igjen kommer oftest fra historie, satt man som fjortis og sikla med skjelvende knær på H2 så har kawa en god plass senere. :)
Post Reply