Ducati +effekt
Ducati +effekt
Regner Ducati hestekrefter på hjulet snarere enn i motoren eller er de bare svakere effektmessig enn sine asiatiske konkurrenter
Mito
- Desmo-Dude
- Posts: 916
- Joined: 28 Jun 2005 00:12
- MC: Kawasaki ZX-6R 2005
x Ducati 916 SPS 1998 mod.Prod.nr:721
Ducati gjorde vel det før,men nå tror jeg de måler på veiv som alle andre produsenter.Uansett så mener jeg at det er ikke antall hester som teller,eller om du kan kjøre i 300km/t eller ikke...når det er snakk om Ducati,så er det snakk om følelser!
2006 VW Passat
2005 Kawasaki ZX-6R
x 1998 Ducati 916 SPS
2005 Kawasaki ZX-6R
x 1998 Ducati 916 SPS
- Desmo-Dude
- Posts: 916
- Joined: 28 Jun 2005 00:12
- MC: Kawasaki ZX-6R 2005
x Ducati 916 SPS 1998 mod.Prod.nr:721
Hvis jeg mener at de har mer sjel enn mye annet,så må jeg jo få lov til å mene det.Det er jo de som kjører disse fantastiske italienske maskinene som påstår dette ,og ikke fabrikken som bruker det som en unskyldning for lavere effekt.Hadde jeg vært ute etter mest mulig effekt,så hadde jeg selvfølgelig valgt noe annet.Hadde det ikke vært usedvanlig kjedelig om alle skulle skulle kjørt rundt på R1,eller 999 for den sakens skyld?
2006 VW Passat
2005 Kawasaki ZX-6R
x 1998 Ducati 916 SPS
2005 Kawasaki ZX-6R
x 1998 Ducati 916 SPS
Grunnen til at Ducatiene ikke har like mye effekt som sine japanske artsbrødre er vel at Ducati operer med V-twin mens alle de japanske har rekkefirere.
Aprilia sine 1000cc sykler har også V-twin og ligger rundt effekten til Ducati. Er vel rett å slett slik at man ikke får ut like mye gamp av en V-twin som i en rekkefirer?
Aprilia sine 1000cc sykler har også V-twin og ligger rundt effekten til Ducati. Er vel rett å slett slik at man ikke får ut like mye gamp av en V-twin som i en rekkefirer?
Aprilia RS 125 FP
Uplombert Potte - El. Eksosventil - Uplombert CDI - Uplombert luftfilter
Uplombert Potte - El. Eksosventil - Uplombert CDI - Uplombert luftfilter
- VaraStreet
- Posts: 144
- Joined: 26 Apr 2005 19:26
- Location: Trondheim
- Contact:
Kan japsene vise til LYD i samme klasse som en Ducati
Lyd er viktig
Lyd er viktig
Honda Varadero 125 Streetfighter
Prøv å finne en likedan...
Sjekk ut for info og bilder http://www.freewebs.com/hafstad/varastreet.htm
Prøv å finne en likedan...
Sjekk ut for info og bilder http://www.freewebs.com/hafstad/varastreet.htm
- Desmo-Dude
- Posts: 916
- Joined: 28 Jun 2005 00:12
- MC: Kawasaki ZX-6R 2005
x Ducati 916 SPS 1998 mod.Prod.nr:721
- Desmo
- Posts: 9112
- Joined: 22 May 2005 08:52
- MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900 - Location: Lena
Yamaha TRX 850, Honda VTR 1000 SP-1 og -2 og Suzuki TL 1000 R er absolutt "hevet over den gemene hop" når det kommer til lyd.VaraStreet wrote:Kan japsene vise til LYD i samme klasse som en Ducati
Lyd er viktig
Men de er ikke "the Real McCoy".
Vet ikke om jeg vil bruke "sjel" og "karakter" som "grunn/unnskyldning" for at jeg ble ducatisti for 2 år siden. Heller det at jeg ikke ville ha en A4-sykkel. For selv om jeg har Ducati en den hverken gul eller rød. Ikke er har den kåpe heller. Og selv etter 13 år med Monster i produksjon, og eier i 2, syns jeg ikke den er pen! Når det gjelder det med hestekrefter,og målemetode, er det ett fett. Det blir nesten som med Rolls-Royce-bilene; Nok.
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
-Pogo
dere kan jo ikke se helt blind på hk her da. hva skal du med hester når du ikke har dreimoment. Ducati har masse dreimoment og vinner en del på det. ducati ble jo på andre plass i motogp nå på søndag og det kan de takke dreimomentet sitt for. og helt klart føreren selfølgelig. synd med rossi som fikk tekniske problemer.
gsxr 750 street figther yamaha yzf r1