Ducati +effekt

Prat om tung MC.
brederei
Posts: 10
Joined: 22 May 2006 18:33

Ducati +effekt

Post by brederei »

Regner Ducati hestekrefter på hjulet snarere enn i motoren eller er de bare svakere effektmessig enn sine asiatiske konkurrenter :?:
Mito
User avatar
Desmo-Dude
Posts: 916
Joined: 28 Jun 2005 00:12
MC: Kawasaki ZX-6R 2005
x Ducati 916 SPS 1998 mod.Prod.nr:721

Post by Desmo-Dude »

Ducati gjorde vel det før,men nå tror jeg de måler på veiv som alle andre produsenter.Uansett så mener jeg at det er ikke antall hester som teller,eller om du kan kjøre i 300km/t eller ikke...når det er snakk om Ducati,så er det snakk om følelser! :smt007
2006 VW Passat
2005 Kawasaki ZX-6R
x 1998 Ducati 916 SPS
brederei
Posts: 10
Joined: 22 May 2006 18:33

Post by brederei »

Ok. Med andre ord så er det lavere effekt og høyere vekt på ducatier? Såg at en 749 veide inn på 188 kg. Men de er jo designmessige perler om ikke annet :)
Mito
Joda
Posts: 143
Joined: 22 May 2006 16:42

Post by Joda »

Pjattet med at Ducati har så mye "sjel" er vel bare en unnskyldning for at de er ytelsesmessig underlegne...
03 GSX-R 1000
User avatar
Desmo-Dude
Posts: 916
Joined: 28 Jun 2005 00:12
MC: Kawasaki ZX-6R 2005
x Ducati 916 SPS 1998 mod.Prod.nr:721

Post by Desmo-Dude »

Hvis jeg mener at de har mer sjel enn mye annet,så må jeg jo få lov til å mene det.Det er jo de som kjører disse fantastiske italienske maskinene som påstår dette :D ,og ikke fabrikken som bruker det som en unskyldning for lavere effekt.Hadde jeg vært ute etter mest mulig effekt,så hadde jeg selvfølgelig valgt noe annet.Hadde det ikke vært usedvanlig kjedelig om alle skulle skulle kjørt rundt på R1,eller 999 for den sakens skyld?
2006 VW Passat
2005 Kawasaki ZX-6R
x 1998 Ducati 916 SPS
Joda
Posts: 143
Joined: 22 May 2006 16:42

Post by Joda »

Joda, glad vi har forskjellig smak! :)
Men det er bare standardsvaret til alle Ducatister når det bli snakk om ytelser og sånt: "sjel"
03 GSX-R 1000
TDK
Posts: 1098
Joined: 26 Apr 2005 15:55
Location: Asker

Post by TDK »

Grunnen til at Ducatiene ikke har like mye effekt som sine japanske artsbrødre er vel at Ducati operer med V-twin mens alle de japanske har rekkefirere.
Aprilia sine 1000cc sykler har også V-twin og ligger rundt effekten til Ducati. Er vel rett å slett slik at man ikke får ut like mye gamp av en V-twin som i en rekkefirer?
Aprilia RS 125 FP
Uplombert Potte - El. Eksosventil - Uplombert CDI - Uplombert luftfilter
Joda
Posts: 143
Joined: 22 May 2006 16:42

Post by Joda »

Skarpingen.....
03 GSX-R 1000
brederei
Posts: 10
Joined: 22 May 2006 18:33

Post by brederei »

Sjekket sidene til Ducati. Gampen er målt i benk :D
Mito
User avatar
VaraStreet
Posts: 144
Joined: 26 Apr 2005 19:26
Location: Trondheim
Contact:

Post by VaraStreet »

Kan japsene vise til LYD i samme klasse som en Ducati :twisted:

Lyd er viktig :wink:
Honda Varadero 125 Streetfighter
Prøv å finne en likedan...:D
Sjekk ut for info og bilder http://www.freewebs.com/hafstad/varastreet.htm
User avatar
Desmo-Dude
Posts: 916
Joined: 28 Jun 2005 00:12
MC: Kawasaki ZX-6R 2005
x Ducati 916 SPS 1998 mod.Prod.nr:721

Post by Desmo-Dude »

brederei wrote:Sjekket sidene til Ducati. Gampen er målt i benk :D
Med andre ord på hjulet?
2006 VW Passat
2005 Kawasaki ZX-6R
x 1998 Ducati 916 SPS
User avatar
NoName
Posts: 3684
Joined: 23 Apr 2005 10:54
MC: 07 Buell XB12Scg
09 Buell 1125CR

Post by NoName »

Jepp
brederei
Posts: 10
Joined: 22 May 2006 18:33

Post by brederei »

Ja på hjulet. Ved bruk av en dyno benk. Samme som de bruker til å teste biler...
Mito
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Post by Desmo »

VaraStreet wrote:Kan japsene vise til LYD i samme klasse som en Ducati :twisted:

Lyd er viktig :wink:
Yamaha TRX 850, Honda VTR 1000 SP-1 og -2 og Suzuki TL 1000 R er absolutt "hevet over den gemene hop" når det kommer til lyd. :wink:
Men de er ikke "the Real McCoy".

Vet ikke om jeg vil bruke "sjel" og "karakter" som "grunn/unnskyldning" for at jeg ble ducatisti for 2 år siden. Heller det at jeg ikke ville ha en A4-sykkel. For selv om jeg har Ducati en den hverken gul eller rød. Ikke er har den kåpe heller. Og selv etter 13 år med Monster i produksjon, og eier i 2, syns jeg ikke den er pen! Når det gjelder det med hestekrefter,og målemetode, er det ett fett. Det blir nesten som med Rolls-Royce-bilene; Nok. :lol:
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
stiann
Posts: 122
Joined: 18 Sep 2005 21:48
Location: hamar

Post by stiann »

dere kan jo ikke se helt blind på hk her da. hva skal du med hester når du ikke har dreimoment. Ducati har masse dreimoment og vinner en del på det. ducati ble jo på andre plass i motogp nå på søndag og det kan de takke dreimomentet sitt for. og helt klart føreren selfølgelig. synd med rossi som fikk tekniske problemer.
gsxr 750 street figther yamaha yzf r1
Post Reply