Kjøre for stor klasse?

Prat om tung MC.
Post Reply
User avatar
artofdesign
Posts: 23
Joined: 09 May 2006 19:52
Contact:

Kjøre for stor klasse?

Post by artofdesign »

Har nettopp kjøpt meg en Suzuki Bandit 400.
Og tar lappen tunglappen om en ca en mnd.

Blir 21 i oktober.

Dvs at jeg ikke har lov til å kjøre den før om 4 mnd.
(kun mellomklasse før jeg er 21). Og da jeg fyller 21 kan jeg kjøre tung klasse.


Om jeg skulle bli stoppet i lovlig hastighet, rutinekontroll etc...
Hva kan værtes utfall være?

Har jo "på en måte" tunglappen, bare mangler 4 mnd i alder.




(Har hatt billappen i 1,5 år).
chopperen
Posts: 175
Joined: 18 Feb 2006 18:25

Post by chopperen »

du har ikke mellomklasse?
da skal du få sperrefrist/miste billappen i 6mnd, og opptil 12 mnd dersom du volder større skade. vær også obs på at du ikke har gyldig forsikring når du kjører uten lappen, dvs at gjør du noe skade vil ikke forsikringssepskapet gi deg en eneste krone.

dvs gjør du noen ufør kan du selv tenke deg hva det vil koste deg.. :roll:
selv har jeg ikke oppkjøring før 9juni og fristelsen min står også i garasjen, for det meste hvertfall.. :twisted:
Nå: Yamaha Dragstar XVS 125
x: Hyosung sense 50ccm (små trimma)
User avatar
artofdesign
Posts: 23
Joined: 09 May 2006 19:52
Contact:

Post by artofdesign »

chopperen wrote:du har ikke mellomklasse?
Får mellomklasse lappen om en ca mnd... den går over til tung da jeg fyller 21 i okt.


Kjører ikke med sykkelen før jeg i det minste har fått mc lappen for mellomklasse.
Litt øving i gården skal jeg nok få til, men ikke ut på veien.
User avatar
Doofy
Posts: 131
Joined: 24 Feb 2006 03:09
Location: Vestfold
Contact:

Post by Doofy »

Jeg slipper å vente noe mer.. idag den 19. Mai fullførte jeg oppkjøringen med glans, ikke en eneste anmerknign i det hele tatt, det kjipe er at det regner på akkurat denne dag.... KJIPT!!!!!!!!!!!!!! Men jeg får heller bare smøre meg med tolmodighet. Det er uansett ikke noe hyggelig å kjøre sykkel i regn alikevel!!!
Doofy
DUCATI "The closest ting to an orgasm"
<<JUST>> Ducati 900SS
User avatar
artofdesign
Posts: 23
Joined: 09 May 2006 19:52
Contact:

Post by artofdesign »

GRATTIS DOFFY
User avatar
Einar
Posts: 650
Joined: 26 Apr 2005 15:03
Location: Tofte

Post by Einar »

Gratulerer! Doofy
Da ser vi deg på Grava snart?


artofdesign : det er surt å ikke kunne kjøre.. men jeg ville ikke tatt sjansen... i tilfelle noe skjer.. da sitter du i deep shit.
Du trenger bare 1
User avatar
artofdesign
Posts: 23
Joined: 09 May 2006 19:52
Contact:

Post by artofdesign »

33.R.P.M. wrote:artofdesign : det er surt å ikke kunne kjøre.. men jeg ville ikke tatt sjansen... i tilfelle noe skjer.. da sitter du i deep shit.

Jeg er så enig så enig... men, ahhh... Duverden! Fin i garagen, får tenke... :(
User avatar
bandit
Posts: 1039
Joined: 24 Oct 2005 14:11
MC: Honda CBR 1100 XX Super Blackbird
Location: Bergen

Post by bandit »

Jeg tror jeg kan snakke på vegne av chopperen når jeg sier at vi på det sterkeste anbefaler deg å vente de ukene det tar deg å få formalitetene på stell før du legger ut på landeveien..!

En kveld da vi akkurat hadde skrudd sammen min gamle GN etter litt bytting av slitedeler, fant vi ut at vi skulle ta en ørliten prøvetur for å se at alt var som det skulle. En liten kilometer ned til en småbåtkai, langs en øde bondevei i 22-tiden om kvelden. Hadde bare kjørt noen hundre meter da onkel blå fikk ferten av oss og vinket oss inn. Jeg hadde fortsatt et par uker igjen til jeg hadde lappen (på tung sykkel, hadde ikke lettlappen fra før heller).. Dessuten hadde jeg ikke satt skilt på sykkelen ennå, skulle gjøre det når jeg fikk lappen. På toppen av det hele kjørte vi uten hjelm begge to. Det var teoretisk "umulig" at polisen skulle befinne seg akkurat der akkurat da, men teori og praksis går ikke alltid hånd i hånd.. Det ble en dyr lærepenge for å si det sånn.. :shock:
'05 Honda CBR 1000RR

X: '97 Honda CBR1100 XX SuperBlackbird
X: '86 Kawasaki GPZ 900 R
X: '92 Suzuki Bandit 400
X: '94 Suzuki GN125
Post Reply