og da var sesongen over for meg

Her kan du diskutere akkurat hva du vil, det trenger ikke være MC-relatert.
User avatar
_Adler_
Posts: 1153
Joined: 14 Jun 2005 21:46

Post by _Adler_ »

Dumt :(

Har inntrykk av at Politiet liker Saab veldig godt. Ser ofte Saab politibiler og hørt om mange som har blitt tatt av Saab biler... Både moped, lett mc og bil...
Yamaha Aerox 2004

Image
Eike_Oak
Posts: 1236
Joined: 27 Apr 2005 20:31

Post by Eike_Oak »

Jeg tar alltid en liten titt i rettningen til "parkeringsplass for politiets uttrykkningskjøretøy" når jeg går forbi. Har bare sett 2 saab biler der.

De har ett veldig variert utvalg, det skal de ha, alt ifra småstylede primeraer til Toyota SUVer

Dette er i Bergen :)
- Skyt her -
User avatar
bandit
Posts: 1039
Joined: 24 Oct 2005 14:11
MC: Honda CBR 1100 XX Super Blackbird
Location: Bergen

Post by bandit »

Eike_Oak wrote:Jeg tar alltid en liten titt i rettningen til "parkeringsplass for politiets uttrykkningskjøretøy" når jeg går forbi. Har bare sett 2 saab biler der.

De har ett veldig variert utvalg, det skal de ha, alt ifra småstylede primeraer til Toyota SUVer

Dette er i Bergen :)
Såpass? Jeg har sett den mørkeblå SUV'en (var det en RAV4?) du nevnte, men ingen primera. Har også sett en koksgrå Peugeot 406 og naturligvis et utall mørkeblå volvoer og mondeo stasjonsvogner.. Men jeg hadde aldri tatt en 9-3 cab for å være sivil! :shock:

Hørte forresten en historie om at onkel blå kjøpte en senka, trimma og sota FORD TAUNUS for 5-6 år siden og de hanket inn en haug med førerkort fra rånere på bondelandet som ville kappkjøre..! :lol:

Men moralen er: Kjør under "lappen-grensen" til enhver tid!
'05 Honda CBR 1000RR

X: '97 Honda CBR1100 XX SuperBlackbird
X: '86 Kawasaki GPZ 900 R
X: '92 Suzuki Bandit 400
X: '94 Suzuki GN125
User avatar
lassie
Posts: 865
Joined: 01 May 2005 00:17
MC: 08 HD Fat bob
Location: akershus

Post by lassie »

Politiet kjører veldig mye rart. I oslo er det til og med brukt en ford mustang, men den var privateid og kjørt av eier. Noen år siden men den dro til seg mye kappkjøring den også.

Politiet leaser vel biler de og, så du er aldri trygg..eller jo, hvis du kjører lovlig da.

Føler med deg medic, det lugger å miste lappen i begynnelsen av sesongen.
Æ'ndalitten
Posts: 1209
Joined: 25 Apr 2005 23:24
Location: Æ'ndal

Post by Æ'ndalitten »

Det er vel kanskje en grunn til at politiet kjører i alle mulige slags biler, og det er at de ikke skal bli gjenkjent.
Du grisekjører ikke hvis du vet at du har politi i ræva eller rett forran deg.
TDK
Posts: 1098
Joined: 26 Apr 2005 15:55
Location: Asker

Post by TDK »

bandit wrote:
Eike_Oak wrote:Jeg tar alltid en liten titt i rettningen til "parkeringsplass for politiets uttrykkningskjøretøy" når jeg går forbi. Har bare sett 2 saab biler der.

De har ett veldig variert utvalg, det skal de ha, alt ifra småstylede primeraer til Toyota SUVer

Dette er i Bergen :)
Såpass? Jeg har sett den mørkeblå SUV'en (var det en RAV4?) du nevnte, men ingen primera. Har også sett en koksgrå Peugeot 406 og naturligvis et utall mørkeblå volvoer og mondeo stasjonsvogner.. Men jeg hadde aldri tatt en 9-3 cab for å være sivil! :shock:

Hørte forresten en historie om at onkel blå kjøpte en senka, trimma og sota FORD TAUNUS for 5-6 år siden og de hanket inn en haug med førerkort fra rånere på bondelandet som ville kappkjøre..! :lol:

Men moralen er: Kjør under "lappen-grensen" til enhver tid!
Hvordan kan du se at dette er sivilbiler? Har du noen tips for gjenkjenning av sivilbiler?
Aprilia RS 125 FP
Uplombert Potte - El. Eksosventil - Uplombert CDI - Uplombert luftfilter
User avatar
bandit
Posts: 1039
Joined: 24 Oct 2005 14:11
MC: Honda CBR 1100 XX Super Blackbird
Location: Bergen

Post by bandit »

Har sett disse bilene blinke med blålysa.. 8) Ellers er det jo greit å være obs på stasjonsvogner (særlig de som fåes i litt spreke utgaver) med tonede ruter og ekstra antenner på taket.. :wink:

Men som det ble nevnt, politiet kjører alt mulig rart, så det er best å holde seg i skinnet på traffikert vei..! Bare synd det ikke finnes noen baner a la Rudskogen her på vestlandet. Hadde vært gøy å fått prøvd seg litt både i bil og på sykkel..
'05 Honda CBR 1000RR

X: '97 Honda CBR1100 XX SuperBlackbird
X: '86 Kawasaki GPZ 900 R
X: '92 Suzuki Bandit 400
X: '94 Suzuki GN125
User avatar
medic1136
Posts: 415
Joined: 26 Apr 2005 19:57
MC: yamaha MT09 SP 2023 model
Location: moss

Post by medic1136 »

TDK wrote: Hvordan kan du se at dette er sivilbiler? Har du noen tips for gjenkjenning av sivilbiler?
Før så kunne du se det på antall antenner, men etter at det kom multifunksjonelle antenner på markedet (politiet bruker disse) så er det ikke lenger mulig å se dem. Mange av bilene har blålysene så godt skult at du nesten ikke ser dem om bilen står rolig.

I Oslo så har (eller hadde, er ikke sikker) Politier en sivli 911 turbo. Denne bilen er riget opp med blålys og alt annet. Den pleide å stå nede ved sentrum. Har ikke sett den på lenge.
Eike_Oak
Posts: 1236
Joined: 27 Apr 2005 20:31

Post by Eike_Oak »

Jeg prøver alltid å se etter noe uvanlig når jeg ser politi sine sivilbiler, har ennå ikke fanget opp noe bortsett fra at de er glad i forholdsvis billige biler med stor motor.
- Skyt her -
Winalot
Posts: 1777
Joined: 23 Apr 2005 19:31
Location: Stavanger

Post by Winalot »

Hvis du er heldig så kan du se det i grillen på bilene, men dette kan du bare på de bilene som ikke har dem såpass gjemt inni der :roll: Så dette begynner bare å gjelde noen få av bilene...
Image
User avatar
medic1136
Posts: 415
Joined: 26 Apr 2005 19:57
MC: yamaha MT09 SP 2023 model
Location: moss

Post by medic1136 »

og da er sesongen i gang i gjen for meg, fikk tilbake lappen i dag :)
User avatar
Olav'en
Posts: 1992
Joined: 06 Jun 2005 20:51
MC: Suzuki DR 125
Nermer seg 50 000 på tellern, 48 600 for øyeblikket.
*vi gasar tils det rasar*
Location: Adrenalin hovudstaden - Voss

Post by Olav'en »

Gratulerer, gratulerer.
Må du kjøyre forsiktig og etter fartsgrensene no då! :twisted:
Gixxerman

Post by Gixxerman »

Grattis mannen :D Du er nok absolutt ingen versting, og slik kjøring foregår daglig på norske veier uten at jeg ser på det som noe vilt akkurat. Hater selv og kjøre rundt Oslo og omegn da jeg konstant må følge med i speilet. Er så utrolig irriterende, og her senest igår kveld var jeg bombesikker på at jeg hadde fått en sivil motorsykkel bak meg. Kjørte fra Tønsberg rundt 23-tiden. Litt etter Sandebommen passerte jeg en CBR1100XX(rød) med tankveske og kofferter. Tenkte ikke noe utover dette, da han lå i 110 kanskje i høyrefilen. Dette var bombesikkert en kar på tur, tenkte jeg, uten å rynke på nesa. Så jeg duret forbi i 130 på meteret. La meg inn i høyrefilen etter en Porsche som også lå i ca. samme fart. Da jeg hadde lagt dem hvertfall 500 meter bak meg, så kom plutselig begge to, og da lå jeg i venstrefil igjen. La meg inn i høyre og sakket av. Porschen la seg foran meg, og sakket også av, og sykkelen la seg inn bak meg. Porschen gasset på som faen videre, og jeg tok det helt kuli. 1100XX'en lå der fortsatt, og lå der og lå der. Faen tenkte jeg, kan da umulig være sivilsnut med full oppakning, men jeg tok ingen sjangser. Lå på grensa, helt til Drammen broa. Der var det sperret for kvelden, så det ble første til høyre etter tunellen. Han tok første til venstre i rundkjøringen, og jeg til høyre mot Oslo. Herlig tenkte jeg, så slapp jeg å ha han hengende etter. Var sikkert ikke purk, men aldri si aldri, og da er det lapp eller ikke lapp. Hater sånne situasjoner :oops: :lol:
User avatar
medic1136
Posts: 415
Joined: 26 Apr 2005 19:57
MC: yamaha MT09 SP 2023 model
Location: moss

Post by medic1136 »

skal gjøre så godt jeg kan.

Er ikke uvanelig at mc som tar igjen en mc legger seg bak for å få selskap. men er enig med deg i at det er best å være forsiktig nå som onkel har fått seg så mye rart å kjøre på. er vel ikke lenge før de kommer i traktor også tenker jeg. :lol:
User avatar
bandit
Posts: 1039
Joined: 24 Oct 2005 14:11
MC: Honda CBR 1100 XX Super Blackbird
Location: Bergen

Post by bandit »

Grattis med lappen igjen! Tror de må modifisere en traktor ganske mye for at den skal holde følge med oss på mc :lol:
'05 Honda CBR 1000RR

X: '97 Honda CBR1100 XX SuperBlackbird
X: '86 Kawasaki GPZ 900 R
X: '92 Suzuki Bandit 400
X: '94 Suzuki GN125
Post Reply