Hybrid mellom supermotard og R ?? ;) Hva er det å velge i?

Prat om tung MC.
Post Reply
Husky
Posts: 4
Joined: 07 May 2006 13:52

Hybrid mellom supermotard og R ?? ;) Hva er det å velge i?

Post by Husky »

Hei.

Trodde jeg hadde en bruker her, men den var visst slettet. Sånn går det vel når man svikter sykkelmiljø i et år for å bære kongens merke og grønne klær.

Heldigvis gav det året grunnlaget for å jobbe i videre og dermed strømmer pengene inn. Har tidligere hatt to Husqvarna (02 SM570 og 99 TE610) samt at jeg har hatt en naken 99 GSXR750. Alle sammen har jo vært relativ nye, så jeg har sluppet unna så mye skruing.

Har kjørt litt aktivt supermotard og liker å leke meg litt med sykkelen. Litt wheelies og stoppies bl.a. Har skjønnt såpass de siste årene at det passer seg best på avstengte områder, så da slipper vi å starte den diskusjonen :D. Men dette stiller visse krav til sykkelen.

Sykkelen må altså være:
- lett
- sterk, men ønsker ikke ketchup-effekt
- ikke fullt så lang akselavstand som en ren R-sykkel.
- Prisklasse: helst rundt 60000,- men har penger til å legge i mer.

Har kjørt litt Ducati Monster 620, og for all del: fantastisk sykkel, men ikke akkurat det jeg så etter. Digger supermotard, men endunkeren fungerer dårilg det jeg bor. Trenger noe jeg kan kjøre litt lengre med. En effektsterk 2 sylindre motor hadde vært fint, for da beholder jeg bunndraget også.

Er det noe som har noe å anbefale. Vurderer å bygge en skikkelig streetfighter også, men vet ikke helt.
Gixxerman

Post by Gixxerman »

Kjøp en Highlander da vel. Er vel rundt 1000 kubikk og 85 hester mener jeg å huske. Fåes som en voksen motard. Må vel importere fra Sverige da det sikkert finnes svært få her i Norge.
Husky
Posts: 4
Joined: 07 May 2006 13:52

Post by Husky »

Hmm.. Men prisen da? Husker ikke helt hvordan den sykkelen var jeg? Har du noen link til den ?

Vurderer en 750 igjen men forsikringen var ikke akkurat billig som 20-åring. Noen andre tips?
Gixxerman

Post by Gixxerman »

User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Post by Desmo »

Noen "små-rampete" sykler;
Image
KTM 990 Superduke.

Image
Triumph Speed Triple.

Image
Aprilia RSV 1000 Touno R.

Eller om du kan vente til neste år;
Image
Ducati Hypermotard.

Vil bare si at jeg kan skjønne at du ikke ble så fornøyd med 620 Monster. :wink:
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
Husky
Posts: 4
Joined: 07 May 2006 13:52

Post by Husky »

Gixxer: Søkte på Highlander, men fant kun Toyota Highlander.
Uannsett så ligger sykkelen i en litt høy prisklasse. Dessverre

Desmo: Det kjempes en kamp i hodet mitt.. Lysten mot fornuften. Dessverre har fornuften et balletak på lysten, så jeg kan ikke blåse av over 100000 på en sykkel.

Hvordan er S4R'en i forhold til Monsteren når det gjelder kjøreegenskaper?
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Post by Desmo »

Nå er jeg jo særdeles uhildet, subjektiv og trangsynt når det kommer til min egen sykkel. Og jeg startet karriæren som ducatisti på S4R. Så jeg overlater ordet til min venn Jon A. Lystad Minitest av Ducati Monster S4R i Vi Menn. Joda, det er sykkelen min som er brukt i testen. Og jeg som er "fotomodell". :oops: :oops:
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
Gixxerman

Post by Gixxerman »

Husky wrote:Gixxer: Søkte på Highlander, men fant kun Toyota Highlander.
Uannsett så ligger sykkelen i en litt høy prisklasse. Dessverre
Heter Highland, ikke Highlander. Fant også fort ut at det er svært få treff på Highland også, så da prøvde jeg bare å taste inn http://www.highland.se og det funka som fjell det :) Dyre ? Hørt om brukt ? :)
Driver X
Posts: 38
Joined: 29 Dec 2005 22:52
Location: Trondheim

Post by Driver X »

Bygg egen streetfighter,sett din egen preg over hele sykkelen,det er konge det kan jeg love deg.
**1999 Gsx-R Streetfighter**
**2001 Impreza Wrx**
Post Reply