Bakdekk og fjerning av bakskjerm Yamaha YZF 1000R Thunderace

Prat om tung MC.
Post Reply
torstebo
Posts: 80
Joined: 06 May 2006 23:23
Location: Oslo

Bakdekk og fjerning av bakskjerm Yamaha YZF 1000R Thunderace

Post by torstebo »

Hei!

Har en Yamaha Thunderace som jeg må skifte bakdekk på. Har nå 180/55 dimensjon. Noen som vet hvor bredt dekk det er mulig å få på en slik sykkel? Lyst på 190 eller 200. Noen som sier at den blir vanskelig i svingene da, mens andre sier man ikke merker forskjell. Hva sier man i dette forumet? Hørt at man også da bør få bredere fordekk. Noen som vet dimensjon jeg bør ha da? Til slutt vil jeg se mer av bakdekket. Har lyst å fjerne baksjermen og plata skiltet er skrudd fast til. Har hørt man kan fikse blinklys til å feste i kåpa over. Men hva med skiltet? Hvordan får man festet det uten bakskjerm? Mener at festet er i bakskjermen. Kom gjerne med forslag

Torstein
User avatar
Keihin
Posts: 827
Joined: 11 Aug 2005 23:19
Location: Lier
Contact:

Post by Keihin »

190 går, men til 200 burde du hatt bredere felg. Ikke bare bredde som teller, også profil. Det "normale" er 190/50 på nye sykler i dag, som gir flatere dekk og mer tungstyrt sykkel. Alternativt kan du kjøre på med 190/55 eller 60 for å motvirke, men da får du mindre "posøreffekt" som du utvilsomt er ute etter ;)

Se f.eks. http://pitstopmcimport.no/shop/prod_lis ... YZF%201000
for undertray til ThunderAce.
99 R1TIC
03 Audi RS6
Image
torstebo
Posts: 80
Joined: 06 May 2006 23:23
Location: Oslo

Post by torstebo »

Takk for raskt svar! Jeg er litt fersk i dette gamet. Bredere felg høres dyrt ut. 190/50 høres enda bedre ut enn 190/55, så tror jeg går for det. Må kanskje bytte fordekk også da eller? Hva anbefales da? Forslag til merke også? Hvis jeg velger å fjerne bakskjerm, er det strengt tatt et must å ha undertray da? En del utgifter om dagen, så kan ikke få kjøpt alt på neste lønning :cry: Og hvis jeg skulle klare skrape sammen cash til undertray, hvor fester jeg skiltet? Til slutt, har hørt at det er noen steder man kan kjøre burn outs i mai..Bor i Oslo. Vet noen området? Må jo få testet ut sykkelen litt :wink:

Torstein
User avatar
Keihin
Posts: 827
Joined: 11 Aug 2005 23:19
Location: Lier
Contact:

Post by Keihin »

Altså, med posøreffekt er det underforstått at det kun er visuelle grunner til å ha bredere dekk enn 180 bak og 120 foran. Skal du øke bak gjør du bare "vondt værre" med å ha flatere dekk foran også. Sykkelen blir altså tyngre å styre inn i svinger for hver dimensjon du øker eller profil du senker på hver av dekkene.

Undertray har som oftest feste til skilt.

Burning er ikke lov uansett :( Både pga støy, røyk etc. Og de svartkledde klarer sikkert spa opp et par lover til de kan slå i hodet på oss. Alle steder øde nok til å ikke plage noen med andre ord =)
99 R1TIC
03 Audi RS6
Image
torstebo
Posts: 80
Joined: 06 May 2006 23:23
Location: Oslo

Post by torstebo »

Må igjen takke for hjelp. Den siden du ga meg gjorde at jeg fikk mange ideer i hodet om hva jeg har lyst å gjøre med sykkelen. Må ha undertray med blinklys :lol: og rear seat cowl :D og kanskje til og med rear hugger. Jeg er vel litt ute etter looken på sykkelen ja. Var egentlig mest sugen på en R1, men forsikringen hadde jeg ikke en sjanse på. 26000 i året når man bor i Oslo, ikke har bonus, og må ha full kasko pga lånebevis. Så jeg er nok ute etter å få Thunderacen til å se mer sport ut :D Jeg tar en tur på Jeco MC og hører hva de anbefaler angående dekk. Kanskje de fikser undertray etc også. Eller har du erfaring med priser der i forhold til andre steder?

Torstein
Gixxerman

Post by Gixxerman »

Jeco har flytta til Karihaugen, men det har du kanskje fått med deg. Før hadde de jo ganske store lokaler, men der de har flyttet nå syntes jeg var et ganske stort hopp bakover i tid :?
User avatar
Keihin
Posts: 827
Joined: 11 Aug 2005 23:19
Location: Lier
Contact:

Post by Keihin »

Hvis Jeco kan skaffe noe sånnt, noe jeg betviler, så er jeg redd det ikke blir billig. JMV er billig, men det tok sin tid å få fra pitstop (Kjøpte derfra til min R1). Anbefaler å få den levert ulakkert, da det var grunnen til lange forsinkelser og lakkeringsjobben var dårlig :)
99 R1TIC
03 Audi RS6
Image
torstebo
Posts: 80
Joined: 06 May 2006 23:23
Location: Oslo

Post by torstebo »

Hei igjen!

Så det anbefales at jeg bestiller en ulakkert JMV undertray fra Pitstopmcimport med andre ord? 1500 kr er grei pris. Forslag til hvor jeg kan få lakkert den da? Og ca pris for lakkering? Har enda noen få spørsmål, nå som jeg er i gang. Har sett en hjemmeside der gutta hadde stæsjet Thunderacene sine litt. Å heve baken er noe jeg har lyst til. Kunne visstnok skifte ut LSL Dogbones. Ble da 4 cm høyere. Noen som er kjent med dette? Ca pris? Fikser JecoMC dette f.eks? Eller er det andre måter å få opp baken på MC litt? Ser på en side at JMV har mange interessante produkter, som Rear Hugger, og ikke minst Seat Cowl. Ser ikke at pitstopmcimport har dette til Thunderace, men de kanskje skaffer? Kan noen svare på alt dette da tro ? :oops:

Torstein
User avatar
Bernt`ern
Posts: 165
Joined: 01 May 2005 23:18
Location: Lørenskog

Post by Bernt`ern »

Gixxerman wrote:Jeco har flytta til Karihaugen, men det har du kanskje fått med deg. Før hadde de jo ganske store lokaler, men der de har flyttet nå syntes jeg var et ganske stort hopp bakover i tid :?
Ehh.........hopp bakover i tid?
Kan du forklare meg hva du mener med det?
Living is Riding....
User avatar
Speedy Gonzales
Posts: 1715
Joined: 24 May 2005 14:08
MC: Z1000 08
Location: Os

Post by Speedy Gonzales »

Bernt`ern wrote:
Gixxerman wrote:Jeco har flytta til Karihaugen, men det har du kanskje fått med deg. Før hadde de jo ganske store lokaler, men der de har flyttet nå syntes jeg var et ganske stort hopp bakover i tid :?
Ehh.........hopp bakover i tid?
Kan du forklare meg hva du mener med det?
Sikkert at lokalet var mindre enn det de hadde før :roll:
Saab 9-3 SS 03 mod
Kawasaki z1000 08 mod
X: Yamaha R6 00 mod
X: Honda CBR 600 98 mod
X: Honda CBR 600 98 mod
Gixxerman

Post by Gixxerman »

Jepp. Nye stedet ser ut som en sjappe som prøver å starte opp med litt dårlig økonomi :lol:
User avatar
Speedy Gonzales
Posts: 1715
Joined: 24 May 2005 14:08
MC: Z1000 08
Location: Os

Post by Speedy Gonzales »

Hehe, kan jo hende at de ikkje gikk så bra da og trappet ned på utgifter
Saab 9-3 SS 03 mod
Kawasaki z1000 08 mod
X: Yamaha R6 00 mod
X: Honda CBR 600 98 mod
X: Honda CBR 600 98 mod
Post Reply