tshansen - *Shoot & Ride*

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: tshansen - *Ferie*

Post by tshansen »

freddy123 wrote:Blir enda lettere å lanesplitte nåda[emoji41]

Det var det eneste som irriterte meg med sideveskene på ktmn i alpene, ble jævlig trangt innimellom, fikk en langfinger og noen rare blikk [emoji28]

Sent fra min CLT-L29 via Tapatalk
Kommet deg hjem nå? Alt gikk bra på turen?

Ja det er om å gjøre å ha så smal, lett og enkel sykkel som mulig! Liker å være helt selvhjulpen slik at om noe skjer så har jeg en mulighet til å løse det uten hjelp!
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
freddy123
Posts: 1775
Joined: 05 Oct 2015 20:11
MC: sportster 883 iron...
yaaaamahahaha FZ8`n heftig racing

Re: tshansen - *Ferie*

Post by freddy123 »

Hjemme igjen ja, alt gikk strålende for seg, men burde kjørt og kost meg noen dager til der nede.

Sikler egt litt på ny hjelm om dagen, hvordan opplever du arai xd4 hjelmen?

Sent fra min CLT-L29 via Tapatalk
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: tshansen - *Ferie*

Post by tshansen »

freddy123 wrote:Hjemme igjen ja, alt gikk strålende for seg, men burde kjørt og kost meg noen dager til der nede.

Sikler egt litt på ny hjelm om dagen, hvordan opplever du arai xd4 hjelmen?

Sent fra min CLT-L29 via Tapatalk
Jeg opplever den som beste alternativet på markedet i dag for meg! Jeg blir å handle Arai igjen :thumleft

This one says it all ;-)
[youtube][/youtube]
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: tshansen - *Ferie*

Post by tshansen »

Ble en liten runde på meg også i dag! https://www.myrouteapp.com/track/open/188747
Hadde en liten lyst til å kjøre opp å møte vår kjære Bamsefar på Refviksanden i dag, men å haste opp der, for så å haste hjem igjen i morgen orket jeg rett og slett ikke. Jeg skal oppover der første dagen av det store høst eventyret 2019 \:D/

Image

Så jeg tenkte at Røldal kunne være fint på en varm dag som i dag. Men når jeg kom til Halhjem tok jeg fergen til Våge i stede å utforsket noe grusveier som stod igjen siden sist gang jeg var der. Som dere sikker skjønner... planene forandrer seg fort :plystre

Image

Image

Image

Jeg tenkte jeg skulle prøve å lage litt film i dag, men når jeg kom hjem å skulle laste opp alt materialet (som ikke var rent lite) var det bare 64 giga med innsiden av tankvesken og motorlyd :lol: :lol: Faen, er det mulig! Tok ikke så mye bilder, ble mest film, men det jeg har tatt med sony'en har liksom ikke noe sammenheng uten materialet jeg liksom skulle hatt fra GoPro'en. Jaja, lesson learned! Jeg ser nå at jeg må lage meg et bedre system for å sjekke om kamera er av eller på når jeg kjører med den forbanna vindsokken :roll:

Image

Kiosk åpen sa du.... 28 grader sier gradstokken... is, kald drikke, hva som helst! Må ha det nå!! :plystre

Image

Det var bra oppmøte på landhandelen i dag, en god del spreke jenter som hadde slått seg til ro foran ene nøstet gjorde at jeg naturligvis måtte gå litt rundt å se etter egnet foto sted. Komposisjon er viktig vet dere ;-)

Image

Dekkene mine har rullet 1000 km, å det er ikke mye som tyder på "tung" slitasje. Jeg har fått testet ut litt ekstra i Rally modus på sykkelen å jeg er godt fornøyd med denne komboen. Det er meldt tropenatt, det er 23 grader i skrivende stund og det er meldt over 30 på kvikksølvet i morgen. Dæven da blir det rolig i skyggen.

Kanskje jeg sniker meg til å kjører litt på lørdag og søndag. Vi får se hva helgen bringer \:D/ (jeg er akkurat ferdig med 2 strøket på gelenderet rundt huset :lol:
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: tshansen - *Ferie*

Post by tshansen »

En liten video fra gårsdagens prøving og feiling på tractioncontrol justeringene.

Rally Mode på sykkelen er helt genial, men krever litt tilpassing for å finne sweet spotten til min kjørestil og de forskjellige underlagene :thumleft

[youtube][/youtube]

Mye film gikk i vasken i går, så ble lite variasjon i kameravinkler :plystre Det får jeg bare beklage!
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

tshansen - *Snart Den store Høstturen 2019*

Post by tshansen »

Ja, hva gjør jeg? Jo jeg sitter å fordømmer varmen, også kjent som helvetes ilden som raser fra oven! Dette er ikke noe for old pappasan! :roll:

Så da får man bruke tiden produktivt foran maskina. Jeg har fått stilt inn musa med alt som er av knapper slik at jeg enklere kan kutte, slette, hoppe frame by frame forover og bakover uten å måtte fram og tilbake mellom mus og tastatur. Det høres ikke ut som mye, men dæven så tidsbesparende det er når man driver å redigerer =D>

Jeg begynner så smått å få en større forståelse for hvordan man bygger opp effekter i DaVinci Reslove 16. Det meste skjer med "nodes" som det heter og kan virke litt bakvendt til å begynne med, men når man forstår gangen i det, er det forbausende lett.

Image

Så nå sitter jeg å lager forhåndsinstallerte effekter og templates som jeg kan bruke i forbindelse med filmene jeg lager. Vi snakker ikke noe voldsomt fancy, men litt 3D effekter og prøver å holde det beskjedent og stilfullt. Man utvikler nye egenskaper og jeg ser jo mer og mer tydeligheten av å ha kvalitet i det du faktisk filmer. Det forteller langt mer enn alle mulige slags fancy effekter. Men det er noe med helhetsinntrykket da... klarer man å legge til noe som ikke seer helt får med seg, men driver de framover i historien, så er det gevinst i seg selv.

Image

Vi får se hvordan ting formes etterhvert. En ting er hvertfall sikkert.... dette syntes jeg er gøy :-D
PS! ja, jeg har fulgt en tutorial på youtube :-P Men det er slik man lærer

[youtube][/youtube]

Slik blir resultatet.... kan legge inn hvilket som helst bilde, legge til farge, osv!

Er det noe spesielt folket ønsker å se? hva er det som fenger folket mest? Kom gjerne med "ønsker" som jeg kan utfordre meg på. Det er bare kjekt!
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
jhn
Posts: 2063
Joined: 10 Nov 2008 01:25
MC: Suzuki V-Strom
HD sportster 883

Re: tshansen - *Ferie*

Post by jhn »

tshansen wrote:En liten video fra gårsdagens prøving og feiling på tractioncontrol justeringene.

Rally Mode på sykkelen er helt genial, men krever litt tilpassing for å finne sweet spotten til min kjørestil og de forskjellige underlagene :thumleft

[youtube][/youtube]

Mye film gikk i vasken i går, så ble lite variasjon i kameravinkler :plystre Det får jeg bare beklage!
Dette var en strålende video :thumleft
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: tshansen - *Ferie*

Post by tshansen »

jhn wrote: Dette var en strålende video :thumleft
Takk for det jhn :redface
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
Erling71
Posts: 132
Joined: 24 Jan 2017 23:18
MC: BMW S1000XR 2016
Location: Oslo

Re: tshansen - *Snart Den store Høstturen 2019*

Post by Erling71 »

Knall video ja. :thumleft Du er flink Thomas :D
Hvis du har flere tips på bruken av DaVinci Reslove 16, så setter jeg veldig stor pris på det.
Har jo akkurat begynt å dykke inn i programmet selv, og finner grensesnittet ikke fullt så intiutivt som andre programmer jeg har prøvd.
Det fine med Resolve, er jo at det renderingen av sluttproduktet går raskere enn f.eks Gopros egne PC-programmer, og ikke minst Premiere, som er sååå tregt....
2019:
????? km - Michelin Road 5
53865 km - Pirelli Angel GT II
41960 km - Metzeler Roadtec 01
27110 km - Metzeler Roadtec Z8 Interact
14337 km - Bridgestone Battlax T30 EVO
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: tshansen - *Snart Den store Høstturen 2019*

Post by tshansen »

Erling71 wrote:Knall video ja. :thumleft Du er flink Thomas :D
Hvis du har flere tips på bruken av DaVinci Reslove 16, så setter jeg veldig stor pris på det.
Har jo akkurat begynt å dykke inn i programmet selv, og finner grensesnittet ikke fullt så intiutivt som andre programmer jeg har prøvd.
Det fine med Resolve, er jo at det renderingen av sluttproduktet går raskere enn f.eks Gopros egne PC-programmer, og ikke minst Premiere, som er sååå tregt....
Takk for det :-) Vel, jeg kan ikke annet enn å anbefale Youtube.... begynte selv med how to filmer, også fulgte jeg steg for steg samme som de gjorde, uten at jeg nødvendigvis hadde planer om å bruke det samme som de laget eller hvordan de klippet, men jeg fikk en langt større og dypere forståelse for hvordan programmet fungerte.

Så gikk jeg videre til å mekke filmer selv. Prøve å filme, forskjellige vinkler osv osv osv... ta alt med hjem også prøve å sette det sammen med effekter, lyder, musikk og fornuftig klipping. Det også er en litt sånn langtekkelig prosess, men man lærer seg hva man skal ta med, hva som blir kjedelig og hva man skal se etter når man bruker kamera.

Også når man føler man har litt kontroll på de tingene, får tilbakemeldinger (ærlige) på hvordan ståa er, så finner man filmer av spesifikke ting man vil ha med i filmene også prøver å lage det selv.
Dette er hvertfall min framgangsmåte. Når det kommer til film, er det en ting jeg føler jeg går veldig igjen... hastverk er lastverk! Du skal være rimelig god til å redigere for å kunne spy ut filmer på løpende bånd :-P

Også er det noe med det å like hva man gjør og prosessen rundt det. Hele tiden utvikle seg, prøve seg fram og tørre nye ting basert på de ærlige tilbakemeldingene man får også tenke at ti neste år... da begynner jeg nok å bli såpass flink at jeg har litt roen på det :-)
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: tshansen - *Snart Den store Høstturen 2019*

Post by tshansen »

Endelig er vi tilbake til normalen her på Vestlandet :-D

Gradestokken falt som en stein, vannet bøtter ned og Hansen har løpt naken gjennom nabolaget med den grill-konge melodien på full guffe \:D/

[youtube][/youtube]
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: tshansen - *Snart Den store Høstturen 2019*

Post by tshansen »

I dag kom det pakke i posten igjen =D> \:D/

Alltid kjekt med varsel om pakke på posten, da vet du at det er noe bra... Akkurat nå har jeg en del bestillinger inne, så overraskelsen var ekstra stor når det var pakken fra Olmaxmotors som dukket opp. Endelig, dekkomlegger på meg også \:D/

HELVETE så godt pakka inn det var. :evil: 800,- I forenklet fortolling takk! damn! Jaja, det er ikke der budsjettet ryker, men hele enheten ble strak litt dyrere totalt sett :redface

Tromma sammen noen små videosnutter om det er av interesse.... skal prøve å lage en film når jeg legger om å avbalanserer litt senere :thumleft

[youtube][/youtube]
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
intruder
Posts: 4298
Joined: 03 May 2016 15:42
MC: 1993 Yamaha Virago 750
Location: Brumunddal
Contact:

Re: tshansen - *Snart Den store Høstturen 2019*

Post by intruder »

Ikke noe turaktig,men...

Det brant ned et fjøs her for mange år siden...nærmere tjue kyr brant opp...
I mjølkerommet sto et HB-apparat som ikke var brukt på lenge...en brannmann gjemte dette,han syntes bonden hadde problemer nok etter omstendighetene.En nysgjerrigpis fortalte selvsagt dette til politiet...
Som selvsagt måtte etterforske og styr og stell....
Husker ikke resultatet...men mye tullball....
Hallogett
User avatar
mekkern
Posts: 5126
Joined: 22 Jan 2007 11:05
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
Location: Tranby-Lier

Re: tshansen - *Snart Den store Høstturen 2019*

Post by mekkern »

Jeg modifiserte XL moto sin dekkomlegger ved å dreie ned akselen fra 18mm til 15mm og har et rustfritt rør som er 15innv.og 18 utapå..
Hvis aksel er 15 til 17 så trer jeg hjulet på og smetter så på røret slik at "armen" ikke slarker.
Er aksel større så forer jeg bare med ei hylse mot aksel- eventuelt dreier en spesial i POM.
Må nok lage en spesial i høst når jeg skal skifte på bastarden for den har jo "bilfelg".
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: tshansen - *Snart Den store Høstturen 2019*

Post by tshansen »

mekkern wrote:Jeg modifiserte XL moto sin dekkomlegger ved å dreie ned akselen fra 18mm til 15mm og har et rustfritt rør som er 15innv.og 18 utapå..
Hvis aksel er 15 til 17 så trer jeg hjulet på og smetter så på røret slik at "armen" ikke slarker.
Er aksel større så forer jeg bare med ei hylse mot aksel- eventuelt dreier en spesial i POM.
Må nok lage en spesial i høst når jeg skal skifte på bastarden for den har jo "bilfelg".
Ja om jeg har forstått det rett så er det 25 mm åpning på felgene mine, å staget på denne er 20mm, men den kone hylsen fikser det slik at felgen ligger stabilt. Problemet er hvis jeg skal hjelpe noen med mindre diameter. Så får se om jeg klarer å trikse til noe med den fra Biltema som Knut tipset om :thumleft
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
Locked