Yamaha R6

Prat om tung MC.
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Post by tshansen »

Det hadde jeg ikke betalt i forsikrings premie, da hadde jeg heller funnet meg en annen sykkel!
23.000 er rett og slett for drøyt!

-Shaft-
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
Speedy Gonzales
Posts: 1715
Joined: 24 May 2005 14:08
MC: Z1000 08
Location: Os

Post by Speedy Gonzales »

Ja det er dyrt det.. men er ikkje mer enn 23 da så da blir det fort dyrt :(
Saab 9-3 SS 03 mod
Kawasaki z1000 08 mod
X: Yamaha R6 00 mod
X: Honda CBR 600 98 mod
X: Honda CBR 600 98 mod
User avatar
Dominator
Posts: 1057
Joined: 26 Apr 2005 22:46
MC: -93 Kawasaki ZZR1100 D1
Location: Bærum

Post by Dominator »

Dette er skjebnens ironi... dagens ungdom betaler blodpris på MC-forsikring i dag fordi fedrene deres kjørte gris midt på åttitallet... tiåret da "alle" attenåringer på bursdagen sin sprang til banken der de kastet penger etter en, etter det sprang de videre til MC-forhandleren og kjøpte de råeste R-sykler som var å få kjøpt. Er det rart de daua som fluer? :cry:
User avatar
Kenny2k
Posts: 47
Joined: 25 Apr 2006 02:28

Post by Kenny2k »

Hei folkens. Jeg skal begyne på lappen på sykkel nå . Også er jeg litt usikker på hvilken sykkel jeg skal ha . Men det skal blir en R sykkel værtfall. Har sett litt på Yamha r6 og suzuki Gsxr 600. Er det mye forskjell på di . Anngående kjøre egenskaper osv ? .. Eller er det noen andre sykkler dere vile ha annbefalt ?

Tenkte jeg kunne legge dette ut her siden det er jo snakk om valg av sykkel .. :)
Next up is: Suzuki Gsx-R 07 600cc black !
x:Aprilia rs50
X: Aprilia rs125
Norris
Posts: 153
Joined: 16 May 2005 15:59
Location: oslo

Post by Norris »

hvilken års modell da?
2001 vRak6
User avatar
Kenny2k
Posts: 47
Joined: 25 Apr 2006 02:28

Post by Kenny2k »

Norris wrote:hvilken års modell da?
Blir vel fra 2000 til 2002 tenker jeg :)
Next up is: Suzuki Gsx-R 07 600cc black !
x:Aprilia rs50
X: Aprilia rs125
Norris
Posts: 153
Joined: 16 May 2005 15:59
Location: oslo

Post by Norris »

spør du meg sier jeg klart R6,men det er jo opptil envær og finne den sykkelen man liker,men suzukien føles mye større en yamahan,dessuten syns jeg det er dårlig finish på den år gangen,virker litt lite forseg gjort,(ikke bare jeg som syns) :lol:
2001 vRak6
User avatar
Kenny2k
Posts: 47
Joined: 25 Apr 2006 02:28

Post by Kenny2k »

Norris wrote:spør du meg sier jeg klart R6,men det er jo opptil envær og finne den sykkelen man liker,men suzukien føles mye større en yamahan,dessuten syns jeg det er dårlig finish på den år gangen,virker litt lite forseg gjort,(ikke bare jeg som syns) :lol:
Ja ok.. Ja jeg har tenkt mye på å kjøpe meg R6.. men for min del synes jeg der er litt vannsklig å velge. det beste hadde jo å vært å prøvd dem . Men dt kan jo bli litt vannsklig det å . Men værtfall takk for svar da norris ;)
Next up is: Suzuki Gsx-R 07 600cc black !
x:Aprilia rs50
X: Aprilia rs125
Gixxerman

Post by Gixxerman »

Kjøp den du liker best. Er så like alle disse japsene, så du trenger egentlig ikke å tenke så mye på sånt. Finn deg en favoritt, så drar du til en butikk som har en slik, og du finner raskt ut om du bare må ha den, eller ikke. Ytelser er så og si de samme.
User avatar
Kenny2k
Posts: 47
Joined: 25 Apr 2006 02:28

Post by Kenny2k »

Gixxerman wrote:Kjøp den du liker best. Er så like alle disse japsene, så du trenger egentlig ikke å tenke så mye på sånt. Finn deg en favoritt, så drar du til en butikk som har en slik, og du finner raskt ut om du bare må ha den, eller ikke. Ytelser er så og si de samme.
ja ok.. Ja du har jo rett i det du sier. blir vel så mye om og men hvis man skal si hva som er bra å ikke bra med di sykklene . :)
Next up is: Suzuki Gsx-R 07 600cc black !
x:Aprilia rs50
X: Aprilia rs125
Gixxerman

Post by Gixxerman »

Til syvende og sist så er det den du liker synsmessig best, som du kommer til å kjøpe. Bare vent :wink:
User avatar
bandit
Posts: 1039
Joined: 24 Oct 2005 14:11
MC: Honda CBR 1100 XX Super Blackbird
Location: Bergen

Post by bandit »

Kenny2K: Spør du meg, så er en R6 ganske drøy kost for en som nettopp har tatt lappen. Den er VELDIG sprek, bare så det er sagt.. Du må selvfølgelig gjøre som du vil, men jeg tror du gjør lurt i å kjøpe en litt eldre, rimeligere sykkel til de første par sesongene. For det første reduseres sjangsen for at du må skrapes ned fra en lastebilgrill hvis du kjøper en litt "roligere" variant a la GSX600F eller Bandit 600. For det andre kommer du "garantert" til å velte en gang eller tre i løpet av den første tiden, og da er det kjedelig å måtte reparere svindyre kåpedeler på en nyere R6.. Jeg siklet også etter R6 før jeg fikk lappen, men ble frarådet dette på det sterkeste fra en som hadde R6 sjøl. Han var en voksen kar som hadde "gått gradene" selv. Er glad jeg fulgte rådet hans, for å si det sånn! :wink:
'05 Honda CBR 1000RR

X: '97 Honda CBR1100 XX SuperBlackbird
X: '86 Kawasaki GPZ 900 R
X: '92 Suzuki Bandit 400
X: '94 Suzuki GN125
User avatar
Ninja Turtle
Posts: 447
Joined: 17 Jul 2005 14:01
MC: 06 Yamaha FZ1
01 Peugeot Vivacity
Location: Auli

Post by Ninja Turtle »

bandit wrote:Kenny2K: Spør du meg, så er en R6 ganske drøy kost for en som nettopp har tatt lappen. Den er VELDIG sprek, bare så det er sagt.. Du må selvfølgelig gjøre som du vil, men jeg tror du gjør lurt i å kjøpe en litt eldre, rimeligere sykkel til de første par sesongene. For det første reduseres sjangsen for at du må skrapes ned fra en lastebilgrill hvis du kjøper en litt "roligere" variant a la GSX600F eller Bandit 600. For det andre kommer du "garantert" til å velte en gang eller tre i løpet av den første tiden, og da er det kjedelig å måtte reparere svindyre kåpedeler på en nyere R6.. Jeg siklet også etter R6 før jeg fikk lappen, men ble frarådet dette på det sterkeste fra en som hadde R6 sjøl. Han var en voksen kar som hadde "gått gradene" selv. Er glad jeg fulgte rådet hans, for å si det sånn! :wink:
Veit ikke helt om jeg er helt enig der altså. Til syvende og sist kommer det helt an på hodet inni hjelmen. Jeg begynte med en zxr 750 i sin tid og hadde ikke noen problemer med det. Jeg sier ikke at den er like vass som r6 altså, men den er sintere enn gsx f ihvertfall. Og at det er "garantert" at du går i bakken er vel også å ta i litt syns jeg. Jeg har ihvertfall aldri vært over ende.

Men, som sagt... Det kommer mest an på hodet inni hjelmen. Og har du råd og lyst på r6 så kjøp det, men BRUK HUE!!
Den Røde Fare
Posts: 968
Joined: 23 Mar 2006 20:45
Location: Bergen

Post by Den Røde Fare »

Enig med Frode.

Samboeren mins førstegangssykkel var en V-Max....Kjørelæreren hans bare ristet på hodet, og han var ikke den eneste :wink:

Men sambo lever fremdeles i beste velgående, selv om han har gått andre veien-fra over 160 hk til +-100....
-86 ugjenkjennelig Sportster
-07 grell XL883R
User avatar
bandit
Posts: 1039
Joined: 24 Oct 2005 14:11
MC: Honda CBR 1100 XX Super Blackbird
Location: Bergen

Post by bandit »

Ingen regel uten unntak. Finnes også 110 år gamle mennesker som hra røykt 20 sigaretter for dagen i alle år, men det er ikke nødvendigvis sunt å røyke av den grunn.. :roll:

Det finnes to typer motorsyklister, de som har veltet, og de som kommer til å velte. :?
'05 Honda CBR 1000RR

X: '97 Honda CBR1100 XX SuperBlackbird
X: '86 Kawasaki GPZ 900 R
X: '92 Suzuki Bandit 400
X: '94 Suzuki GN125
Post Reply