MC utstyr på Lidl..

Diskutèr kjøreutstyr her. F.eks: Hjelmer, støvler, dresser, hansker m.m.
ATWindsor
Posts: 1296
Joined: 28 Apr 2005 10:17
MC: Suzuki SV650 2002

Re: MC utstyr på Lidl

Post by ATWindsor »

FemIce wrote:Mc-utstyr på Lidl... trudde ikke det var sant jeg...
De har det samme over hele fjæla tror jeg. En på vstrom-forumet I england hadde kjøpt seg regndressen og noen kart. Og en i Danmark skulle ta seg en tur og kikke.
Her er en link til hva en som har sett på utstyret mener.
http://11109.rapidforum.com/topic=104675711651

Har min tvil om kvaliteten på det kjøreutstyret der, men har man ikke råd til annet så er det absolutt bedre enn ingenting!?!?
Og jeg hadde heller puttet på passasjeren min en billig Lidldress enn jeans og boblejakke... For det er noe av det verste jeg ser... da burde man heller latt passasjeren ta bussen!

-FemIce-
Igjen, sålenge passasjeren er informert om risikoen, så mener jeg passasjeren selv har ansvaret for sine handlinger.

AtW
User avatar
indianeren
Posts: 973
Joined: 29 Apr 2005 14:54

Post by indianeren »

hehe...var innom lidl idag..
Støvlene var litt cheesy synes jeg.. men skoene virket litt bedre..
Men til mc-kjøring ville jeg nok kjøpt litt høyere støvler uansett.. men til moped og atv kanskje .

Hjelmene virket greie nok de...tilsvarende andre hjelmer til rundt 1000 kroner hos forhandler kanskje.

Men..stoler mere på en dyrere hjelm av anerkjent merke...

Kjøpte to sånne regndresser, sokker, sånn hjelmlue-dings, nyrebelte og intercom til 60 kroner:)
Kjøpte også med en bukse..men mulig jeg beholder den selv.. kan egentlig ikke se store forskjellen på den og annet tilsvarende utstyr.
Jakka de selger så også grei ut.. men det spørs jo hvordan den er bygget opp. Har fin skinnjakke jeg...men kunne noen ganger tenkt meg å ha noe litt mere vanntett bukse mens veien tørker opp etter et regnskyll.. uten å måtte ta på regntøy.

vil heller at ungdommen kjører moped/lett-mc med Lidl utstyr enn nesten inget utstyr
User avatar
rerell
Posts: 1321
Joined: 26 Apr 2005 08:02

Post by rerell »

Köpte 2 regndresser och en tankbag. Det är ju praktiskt taget gratis. Om det fungerar på en enda lång tur så är jag nöjd.
User avatar
indianeren
Posts: 973
Joined: 29 Apr 2005 14:54

Post by indianeren »

rerell wrote:Köpte 2 regndresser och en tankbag. Det är ju praktiskt taget gratis. Om det fungerar på en enda lång tur så är jag nöjd.
helt enig.. det kan kastes med god samvittighet dersom det går i stykker.
Kjøpte forresten også en tankbag:) Den gamle har ikke magneter..og nylonstropper og varme indian topper har ikke vært en god kombinasjon.

skal forresten sette lading på 748R'en ikveld... håper ikke det er så mange ukene til at den kan luftes en runde:)
Den Røde Fare
Posts: 968
Joined: 23 Mar 2006 20:45
Location: Bergen

Post by Den Røde Fare »

Lidl hadde MC-utstyr ifjor også. Kjøpte skivelåsen ifjor. Har jeg husket å bruke den? Neeei :wink:

Tankveskene nekter jeg å engang kikke på, siden det ble handlet to stk Oxford vesker ifjor på MC-sjappe. (Men samvittigheten er ikke dårlig, valgte den mest praktiske, kikket på mange andre billigere, men Oxford vant!)
-86 ugjenkjennelig Sportster
-07 grell XL883R
User avatar
FemIce
Posts: 521
Joined: 27 Nov 2005 12:25
MC: Lille-V, 2004 mod
Location: Oslo-området
Contact:

Post by FemIce »

Var innom på Lild for å kikke... skulle bare kikke av ren nysgjerrighet :lol:
Og kom ut igjen med tankveske og sokker...
Jaja - det eneste med den tankveska var at den kunne godt hatt noen magneter på midten... Ellers var jeg overrasket over hva jeg fikk for 190 kroner. Resten av mc-utstyret duger fint til mopedbruk ihvertfall og det var mange av dem der som shoppet seg utstyr.

Skal opp i garasjen i helga og da skal jeg teste den på v-strommen :-)

BTW - så syntes jeg det er førereren har ansvaret når han drar med seg en dårlig kledd passasjer. Jeg ville ikke hatt med med en som var dårlig kledd.... hva om det skjer en ulykke og passasjeren blir hardt skadd eller stryker med fordi han/hun var dårlig kledd??
Og vil det ikke være en risiko for at du som fører da kan bli tiltalt for uaktsomt drap fordi det er du som har ansvar for ditt kjøretøy inkl din passasjer?

-FemIce-
User avatar
brap
Posts: 254
Joined: 17 Jul 2005 01:02

Post by brap »

FemIce wrote:Og vil det ikke være en risiko for at du som fører da kan bli tiltalt for uaktsomt drap fordi det er du som har ansvar for ditt kjøretøy inkl din passasjer?
Nei, det er ingen risiko for dette, med mindre myndighetene kan bevise at det var førerens feil at liv gikk tapt. Et eksempel på dette er ved hasardiøs kjøring, se http://www.bt.no/lokalt/article254693.ece

I følge regelverket er passasjeren ansvarlig for sitt eget utstyr så lenge denne er fylt 15 år, så hvis noen dør av å falle av sykkel uten hjelm under "vanlig" kjøring kan ingen andre tas for dette.

Selv er jeg 99.9% ATGATT på mc, og det gjelder også de som skal sitte på, men regelverket slik jeg forstår det er altså ikke det :)
il4
User avatar
NoName
Posts: 3684
Joined: 23 Apr 2005 10:54
MC: 07 Buell XB12Scg
09 Buell 1125CR

Post by NoName »

ATGATT=?? :roll:
Gixxerman

Post by Gixxerman »

Jeg óg :roll:
User avatar
NoName
Posts: 3684
Joined: 23 Apr 2005 10:54
MC: 07 Buell XB12Scg
09 Buell 1125CR

Post by NoName »

All The Gear All The Time 8)
ATWindsor
Posts: 1296
Joined: 28 Apr 2005 10:17
MC: Suzuki SV650 2002

Post by ATWindsor »

FemIce wrote:BTW - så syntes jeg det er førereren har ansvaret når han drar med seg en dårlig kledd passasjer. Jeg ville ikke hatt med med en som var dårlig kledd.... hva om det skjer en ulykke og passasjeren blir hardt skadd eller stryker med fordi han/hun var dårlig kledd??
Og vil det ikke være en risiko for at du som fører da kan bli tiltalt for uaktsomt drap fordi det er du som har ansvar for ditt kjøretøy inkl din passasjer?

-FemIce-
At du ikke vil ha med deg en dårlig kladd passasjer har jeg respekt og forståelse for. Men om andre tar med seg en dårlig kladd passasjer, og passasjeren kjenner risikoen, så synes jeg ansvaret ligger ene og alene på passasjeren.

AtW
Ragnhild
Posts: 5368
Joined: 01 May 2005 18:01
MC: BMW R1200GS Adventure
Location: Ikke kjør fortere enn skytsengelen din flyr

Post by Ragnhild »

Sålenge det er jeg som håndterer sykkelen og tar alle avgjørelsene om hvordan den håndteres er det jeg som har ansvaret for både min og passasjerens sikkerhet.
Derfor fullt kjøreutstyr hver gang.
Image
Ørkendyret kjørte i 2007: 19.820 km, 2008: 22.000 km, 2009: 18.300 km
Er vanligvis å treffe på MCsidens forum
User avatar
rerell
Posts: 1321
Joined: 26 Apr 2005 08:02

Post by rerell »

Ragnhild wrote:Sålenge det er jeg som håndterer sykkelen og tar alle avgjørelsene om hvordan den håndteres er det jeg som har ansvaret for både min og passasjerens sikkerhet.
Derfor fullt kjøreutstyr hver gang.
Har du den principen i bil också? Alltså om en vuxen passagerare väljer att inte sätta på sig bältet t.ex., vad gör du då?
Gixxerman

Post by Gixxerman »

Da er det bare å si at man ikke kjører før vedkommende har tatt på seg beltet. Hvor vanskelig er det egentlig ?
Banditbiker
Posts: 3853
Joined: 26 Apr 2005 19:41
MC: HD FLSTCI Softail Heritage Classic

Post by Banditbiker »

Men sier du:

"Jeg kjører når du har tatt på deg hjelmen som passer deg, og ryggskinnen og resten av sikkerhetsutstyret før jeg kjører?"

Neppe...........

Og det er sikkert ikke begrunnet ut i fra at man sitter sikrere på en MC en man gjør i en bil.

Om man er glad i den man har bakpå, burde man stille krav der også.

Tanker i tiden............
Post Reply