MC utstyr på Lidl..

Diskutèr kjøreutstyr her. F.eks: Hjelmer, støvler, dresser, hansker m.m.
User avatar
NoName
Posts: 3684
Joined: 23 Apr 2005 10:54
MC: 07 Buell XB12Scg
09 Buell 1125CR

MC utstyr på Lidl..

Post by NoName »

User avatar
indianeren
Posts: 973
Joined: 29 Apr 2005 14:54

Post by indianeren »

jeg har sko/støvler og lås kjøpt der..
Bra nok kvalitet.. selv om jeg bruker skoene i garasjen :)
Har også en ryggskinne derfra. Men bruker mest en annen skinne jeg har hatt fra tidligere.

Vet om flere som har vært fornøyd med det de har kjøpt der.
Spør du meg..så burde ikke en regndress koste mere enn 139kr..
De varer ikke så lenge..spesielt kort hvis man har kickstart og varm eksospotte ...:)
Fidel
Posts: 415
Joined: 23 May 2005 22:56
MC: Moto Guzzi 1000 SP3, Moto Guzzi V65TT, Moto Guzzi EV1100 California (snart) m/sidevogn, Moto Guzzi 750 Breva, KTM 690 Enduro m/ rallykit,

Post by Fidel »

Herrejemini... MC-utstyr på Lidl? Hva blir det neste? FMX-sykler på Rimi? Av en eller annen grunn har jeg klokkertro på at når det gjelder MC-sikkerhetsutstyr, får du stort sett den kvaliteten du betaler for. Jeg gidder i alle fall ikke spare penger på sikkerhetsutstyret ved å kjøpe Lidl-kvalitet når jeg har handlet meg sykkel til over hundre tusen spenn...
User avatar
Kriz
Posts: 2305
Joined: 26 Apr 2005 17:03
Location: Gjøvik
Contact:

Post by Kriz »

Så lenge det er CE-godkjent så burde det vel være greit å kjøpe vurderer selv og kjøpe ryggskinne og passasjer hjelm der
Fidel
Posts: 415
Joined: 23 May 2005 22:56
MC: Moto Guzzi 1000 SP3, Moto Guzzi V65TT, Moto Guzzi EV1100 California (snart) m/sidevogn, Moto Guzzi 750 Breva, KTM 690 Enduro m/ rallykit,

Post by Fidel »

Nåja, du vet - en CE-godkjenning sier uansett bare noe om en minstenorm.
Æ'ndalitten
Posts: 1209
Joined: 25 Apr 2005 23:24
Location: Æ'ndal

Post by Æ'ndalitten »

Man finner som regel ikke ut om sikkerhetsutstyr er sikkert nok før ulykken er der, da er det litt seint å angre...
Jeg ville i alle fall unnet livet mitt en litt tryggere beskyttelse :? , gjerne hjelm til 8-9 ganger den prisen.
User avatar
Kriz
Posts: 2305
Joined: 26 Apr 2005 17:03
Location: Gjøvik
Contact:

Post by Kriz »

kjørehjelmen min er nok over 10 ganger prisen, men passasjer hjelm.. også for meg er det lidl utstyr eller ingenting.. er fattig og bare 16
Fidel
Posts: 415
Joined: 23 May 2005 22:56
MC: Moto Guzzi 1000 SP3, Moto Guzzi V65TT, Moto Guzzi EV1100 California (snart) m/sidevogn, Moto Guzzi 750 Breva, KTM 690 Enduro m/ rallykit,

Post by Fidel »

Da er det vel sånn at passasjeren skal ha det beste utstyret (og altså den råeste hjelmen) - du gir ikke Lidl-hjelm til passasjeren og kjører Shoei selv, vel?
Gixxerman

Post by Gixxerman »

Hadde aldri selv kjøpte noe derfra, men men. Leste for noen år siden at nordmenn er verst hva klesstil blandt motorsyklister gjelder. Kjøper man derfra så kommer man vel fort inn under den gruppen :lol:
chopperen
Posts: 175
Joined: 18 Feb 2006 18:25

Post by chopperen »

Gixxerman wrote:Hadde aldri selv kjøpte noe derfra, men men. Leste for noen år siden at nordmenn er verst hva klesstil blandt motorsyklister gjelder. Kjøper man derfra så kommer man vel fort inn under den gruppen :lol:
syns nesten alle har full kjøredress jeg :roll:

de jeg mener ikke kler seg er de fleste som stunter på film.. maange stygge fall og ulykker...
Nå: Yamaha Dragstar XVS 125
x: Hyosung sense 50ccm (små trimma)
Gixxerman

Post by Gixxerman »

chopperen wrote: de jeg mener ikke kler seg er de fleste som stunter på film.. maange stygge fall og ulykker...
Ja men de er jo så tøffe :roll:
ATWindsor
Posts: 1296
Joined: 28 Apr 2005 10:17
MC: Suzuki SV650 2002

Post by ATWindsor »

Fidel wrote:Da er det vel sånn at passasjeren skal ha det beste utstyret (og altså den råeste hjelmen) - du gir ikke Lidl-hjelm til passasjeren og kjører Shoei selv, vel?
Det er jo greit å ha en hjelm som "uansett ikke passer" og en hjelm som passer godt til deg selv, om du har mange forskjellig passasjerer? Passasjerer er også mennesker med ansvar for egne avgjørelser.

AtW
User avatar
indianeren
Posts: 973
Joined: 29 Apr 2005 14:54

Post by indianeren »

så, alt som er dyrt og solgt hos forhandler i norge er MYE tryggere og bedre enn allt annet..?

Det virker som om norske forhandlere har ganske bra margin ...og vi lever jo også i et høykost land.

Men.. jeg foretrekker selv hjelmer/ støvler av mere anerkjente merker...og skinn kjøredress.

Dog, så er det jo ikke helt sikkert at de hjelmene de har der er så veldig dårligere enn en annen plasthjelm til under 1000 kroner hos en forhandler?
Grunnen til at de er billigere er jo at de har kjøpt store kvanta..

Men...uansett.. i morgen kjøper jeg LIDL regndress...skal hente en chokekabel nede i byen uansett.
Tviler på at levetiden er noe særlig kortere enn en "gullforgyllt" og dyr regndress hos en forhandler.. kickstarten (macho vettu) ser ut til å raskt ta knekk på overtrekkstøvler, støvler og regndresser.. pluss eksospotta like ved foten da..:) TIl 139 kroner så kan jeg KASTE den hvis sola skinner og jeg har handlet for mye stash:)
Vurderer også den lille grønne traktoren der:)


Fikk handlet caberg hjelm, handsker og litt annet stash i Danmark for noen helger siden.. det var mye billigere der nede. Kvalitet og sikkerhet koster ja.. men det behøver ikke være like dyrt som i Norge:)
Bra utstyr burde følges opp med vettug kjøring..ellers er det ikke så mye det hjelper...
User avatar
Speedy Gonzales
Posts: 1715
Joined: 24 May 2005 14:08
MC: Z1000 08
Location: Os

Post by Speedy Gonzales »

Regndress, lås og annet sånt smått utstyr kunne eg godt kjøpt hos lidl, mens med klær, hjelm osv er det ikkje snakk om..
Saab 9-3 SS 03 mod
Kawasaki z1000 08 mod
X: Yamaha R6 00 mod
X: Honda CBR 600 98 mod
X: Honda CBR 600 98 mod
User avatar
FemIce
Posts: 521
Joined: 27 Nov 2005 12:25
MC: Lille-V, 2004 mod
Location: Oslo-området
Contact:

MC utstyr på Lidl

Post by FemIce »

Mc-utstyr på Lidl... trudde ikke det var sant jeg...
De har det samme over hele fjæla tror jeg. En på vstrom-forumet I england hadde kjøpt seg regndressen og noen kart. Og en i Danmark skulle ta seg en tur og kikke.
Her er en link til hva en som har sett på utstyret mener.
http://11109.rapidforum.com/topic=104675711651

Har min tvil om kvaliteten på det kjøreutstyret der, men har man ikke råd til annet så er det absolutt bedre enn ingenting!?!?
Og jeg hadde heller puttet på passasjeren min en billig Lidldress enn jeans og boblejakke... For det er noe av det verste jeg ser... da burde man heller latt passasjeren ta bussen!

-FemIce-
Post Reply