Høy rpm og svak akselerasjon med lavere topphastighet

Prat om moped & scooter.
Post Reply
tnuis
Posts: 1
Joined: 01 Aug 2023 14:22
MC: SMC Mistral Sport 50

Høy rpm og svak akselerasjon med lavere topphastighet

Post by tnuis »

Heisann,
Gjelder en SMC Mistral Sport 50cc 2010 modell.
Den har mindre kraft enn den skal ha og når over 9000rpm allerede ved ca 20-25km/t (altså ved halparten av normal topphastighet). Dette er altså med bånngass. Får ikke gitt mer gass.
Har skiftet variator og ruller (5gr) og satt på ny reim, selv om de gamle så helt ny ut. Jeg har pusset litt på de bremseskoene til clutchen så de er friske. Ser også at jeg ikke får reimen lenger enn ca halveis opp på variatoren ved bånn gass. Noen som vet hva feilen kan være her og evt hvordan gå frem med videre feilsøking?

P.S. Vet ikke om det er direkte relatert til samme feil som herover, men revers fungerer nesten aldri. Er så vidt det går av og til. Har justert revers stangen til maksimum den ene veien og det klikker over til revers når jeg setter den i revers. Men det slipper taket så fort jeg gir gass og ofte så blir i dette tilfellet rpm hengene på et høyerer turtall. Må da skru av motoren for å sette den i nøytral også starte på nytt. Se vedlagte bilder og lenke herunder til video:

https://www.jottacloud.com/s/0545ae15c4 ... 53a583e5d9
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Post Reply