Brunt brennevin... hva foretrekker du?

Her kan du diskutere akkurat hva du vil, det trenger ikke være MC-relatert.
User avatar
Bjerknez
Posts: 881
Joined: 31 May 2023 10:43
MC: Triumph Rocket III GT
Contact:

Re: Brunt brennevin... hva foretrekker du?

Post by Bjerknez »

Til helgen er det julebord, så da skal Calvados'en og Cognac'en få kjørt seg :)

Starter nok lett med en Xante for å varme opp 8)
ArcticTiger
Posts: 2526
Joined: 06 Oct 2015 21:02
MC: -22 Ducati Multistrada V4 Pikes Peak
-98 Triumph Tiger 900
-06 Ducati Multistrada 1000 S DS
Location: Ænnebu, Vestfold

Re: Brunt brennevin... hva foretrekker du?

Post by ArcticTiger »

Av Brændeviin er det igrunnen bare Aqua Vitae jeg liker. Så, når jeg en sjelden gang beveger meg over grensen til Svea-Riket, så kjøper jeg ei halv flaske på Systembolaget. Sist ble det denne Vestkyst-krukka, litt ekte Svensk Brændeviin må da være gode saker. Tenkte jeg. Joa, smaken vakke så verst, men skuffelsen ble stor da jeg leste med liten skrift at den var produsert i….Germany. Ja skuffelsen ble så stor at seinere har det ikke blitt noe mer drekking🙄
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
User avatar
Bjerknez
Posts: 881
Joined: 31 May 2023 10:43
MC: Triumph Rocket III GT
Contact:

Re: Brunt brennevin... hva foretrekker du?

Post by Bjerknez »

Det er snart julaften og da er det tid for å smake på enda mere brunt for min del. Faktisk skal jeg drikke såpass mye at jeg vil huske julen som noe positivt. Det er også mye lettere og takke overbevisende for de "flotte" gavene man får.

Er man heldig blir man bedt om å gå tidlig fra festen, så man får litt ro før nyttårsfeiringen hvor det i nabolaget er en slags uskreven konkurranse om hvem som har raketten som smeller høyest. :lol:

For å si det sånn... den kampen har jeg aldri vunnet. Jeg nøyer meg med et glass cognac eller en ØL med varmedressen på med ræva godt plantet i en campingstol mens jeg humrer litt over naboen som nettopp tente på 2.000 spenn. :lol:
User avatar
intruder
Posts: 4290
Joined: 03 May 2016 15:42
MC: 1993 Yamaha Virago 750
Location: Brumunddal
Contact:

Re: Brunt brennevin... hva foretrekker du?

Post by intruder »

ArcticTiger wrote: 21 Dec 2023 14:55 Av Brændeviin er det igrunnen bare Aqua Vitae jeg liker. Så, når jeg en sjelden gang beveger meg over grensen til Svea-Riket, så kjøper jeg ei halv flaske på Systembolaget. Sist ble det denne Vestkyst-krukka, litt ekte Svensk Brændeviin må da være gode saker. Tenkte jeg. Joa, smaken vakke så verst, men skuffelsen ble stor da jeg leste med liten skrift at den var produsert i….Germany. Ja skuffelsen ble så stor at seinere har det ikke blitt noe mer drekking🙄
I ungdommen ble det nok i meste laget av joledrykk so heretter blir det å suga på labben , her eg sit i lag med andre sjølopptatte navlelobefengte kaffedrikkarar på kafeen på Mølla og let smella gå
...kanskje blir det ei rødvinspølse ilag med sjøla i romjola :plystre \:D/
ArcticTiger
Posts: 2526
Joined: 06 Oct 2015 21:02
MC: -22 Ducati Multistrada V4 Pikes Peak
-98 Triumph Tiger 900
-06 Ducati Multistrada 1000 S DS
Location: Ænnebu, Vestfold

Re: Brunt brennevin... hva foretrekker du?

Post by ArcticTiger »

Jole-lunch idag😛
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Post Reply