Rollatorer - "Turreferatene er også i en egen tråd"

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Re: Rollatorer - "Turreferatene er også i en egen tråd"

Post by Desmo »

Nokså ensporet for tiden,med andre ord. ;-)
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
User avatar
Baron von Waffel
Posts: 3477
Joined: 15 Feb 2007 19:21
MC: Veslederoen -Honda Varadero 125, Paragrafen - §uzuki DL 1000 V-strom
Location: Oslo, Dal

Re: Rollatorer - "Turreferatene er også i en egen tråd"

Post by Baron von Waffel »

Er det ikke typisk for mc-førere å være ensporet?

Det er buristene som legger to spor etter seg. Dog er deg vel bedre å operere med to spor enn to tunger?

Edit: Og for at jeg ikke skal misforstås, jeg prøvde her å være dyp, ikke å anklage noen for noe. (Lagt til 25.10.08.)
På hjul med
Min stolte Gnager: Suzuki DL 1000 V-strom
Smågnageren: Honda XL125 Varadero
Honda FR-V
Merida Twentynine
Merida Miami m/piggdekk
Ungdomssynder: Suzuki AC 50, Suzuki A100, Honda Camino
Ragnhild
Posts: 5368
Joined: 01 May 2005 18:01
MC: BMW R1200GS Adventure
Location: Ikke kjør fortere enn skytsengelen din flyr

Re: Rollatorer - "Turreferatene er også i en egen tråd"

Post by Ragnhild »

Hr Baron
Jeg vet fra andre sammenhenger at jeg kan forståes på flere måter, og når man som jeg har vært innom så mange forskjellige tråder på forumet, kan nok det jeg sier taes ut av en sammenheng og settes mot hverandre. Sånn er det bare, og det kan jeg leve med.

Det er godt med avstand, og de par dagene jeg har hatt forumfri, har gitt meg litt tid til ettertanke, og rydding i hodet. Masteroppgaven maler og maler inni hodet mitt og krever plass, derfor må jeg rydde og ta noen avgjørelser på hva jeg vil bruke tid på framover, sånn at oppgaven får den plassen den må ha nå i innspurten. Og så skal hodet ha fri når den er levert.
Det har vært ei trivelig tid på forumet, nærmere tre og et halvt har det blitt og over 5000 innlegg har jeg lagt etter meg. De fleste innleggene har jo holdt en høy faglig, etisk og moralsk standard ;) og seriøsiteten kan vel heller ikke diskuteres ;) Jeg mener jeg har klart å holde tunga bent i munnen og unngått å bruke karakteristika om andre som jeg ikke vil at skal bli brukt om meg. Noen feilskjær har det kanskje vært, men ikke flere enn at både jeg og dere andre har kunnet leve med dem. (Håper jeg da inderlig)
Når jeg nå reduserer og sannsynligvis avslutter aktiviteten er det fordi jeg opplever at forumet drives på en måte som jeg ikke kan forsvare å delta i. Beklager NN, men slik er det. Du har gjort en fantastisk innsats med å holde forumet i drift, og Gixx skal ha all ære for å ha ideen og dra dette prosjektet i gang den gangen vinteren/våren 2005.
Men likevel det mangler en nerve, det mangler et mål for hva forumet skal være. Det ser ut for meg som vanlig bruker av forumet at man styrer etter kornprisene på Hawaii, og de svinger som kjent med været og humøret til gud og hvermann. Jeg har prøvd et par ganger å dra i gang en diskusjon om innhold og hva vi som brukere vil med forumet, vill vi ha de lovløse tilstandene som har vært det siste året, eller vil vi ha en form på forumet som både tar vare på mangfoldet, og som samtidig gjør at man kan åpne en tråd uten å møte personhets på et nivå som hører hjemme i sandkassa i barnehagen.
Tenkte jeg som mod kunne bidra med noe positivt, men forsto jo snart at mitt bidrag som mod ikke var populært hos NN, så da droppa jeg hele det prosjektet. Og har funnet at jeg klarer meg bra uten MC-forumet, og jeg vil tro at MC-forumet klarer seg bra uten meg.
Image
Ørkendyret kjørte i 2007: 19.820 km, 2008: 22.000 km, 2009: 18.300 km
Er vanligvis å treffe på MCsidens forum
User avatar
Baron von Waffel
Posts: 3477
Joined: 15 Feb 2007 19:21
MC: Veslederoen -Honda Varadero 125, Paragrafen - §uzuki DL 1000 V-strom
Location: Oslo, Dal

Re: Rollatorer - "Turreferatene er også i en egen tråd"

Post by Baron von Waffel »

Huffda. Ingen Ragnhild her i fremtiden. :(

For min del kommer jeg nok til å bli her. Jeg har sett fora slite med både konflikter og diskusjon om kurs før. Og det er ikke blitt bedre av atnoen har forlatt dem. Det er sikkert ikke blitt dårligere heller.

Det verste med deltakelsen på et forum er vel egentlig at forholdet til det, den stormende forelskelsen, gir seg og at man tusler videre på rutinen. Og det som går på rutine blir man lett likegyldig til. Så prøver man ut noe nytt. Nye typer tråder. Nye vinklinger. Og så kan det bli feil.

Håper du slenger innom en gang i blant og at du opprettholder din bruker her. Så kan de som vil komme i kontakt med deg for en brosmemiddag eller en kjøretur nå deg.

Uansett vet jeg at du fortsetter å bidra rundt deg, det være som MC-ravn eller som instruktør i Senior-Mc. Og som en flott representant for oss MC-førere når du legger ut på tur.
På hjul med
Min stolte Gnager: Suzuki DL 1000 V-strom
Smågnageren: Honda XL125 Varadero
Honda FR-V
Merida Twentynine
Merida Miami m/piggdekk
Ungdomssynder: Suzuki AC 50, Suzuki A100, Honda Camino
User avatar
Cheron
Posts: 587
Joined: 08 Sep 2007 16:54
MC: Yamaha Thunderace 1000R 2000 modell
Location: Høyjord - Vestfold

Re: Rollatorer - "Turreferatene er også i en egen tråd"

Post by Cheron »

Og ikke glem at jeg og madammen har planlagt en stopp i Trondheim til sommeren på vei opp til Lofoten ;)
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Rollatorer - "Turreferatene er også i en egen tråd"

Post by tshansen »

Jeg synes det er helt feil at du skal gi deg.

Mc-forumet klarer seg ikke uten sine medlemmer og jeg syns at du skal legge hodet i bløt litt til og heller bli! Heller ta en liten pause så du får tenkt deg om! Du har bidradd med såpass mye bra og nyttig at jeg helst ser at du blir værende.

Mc-forumet har mistet nok medlemmer nå!!! [-( [-X
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
Ulvinnen
Posts: 4874
Joined: 01 May 2007 21:16
MC: Harley Davidson Sportster 883 Custom 2009 modell

2008: 10000 km
2009: 7000 km
2010: 6000 km
2011: 3900 km
Location: Akershus

Re: Rollatorer - "Turreferatene er også i en egen tråd"

Post by Ulvinnen »

Godt at Josie er her da, når du drar, Ragnhild. Jeg ville ha savnet at noen tiltalte meg med "Ulvinne". Det er det bare dere to (og AJ for lenge siden) som gjør.

Husk at det alltid er lov til å snu og komme tilbake.
User avatar
Josie
Posts: 85
Joined: 18 Oct 2008 10:35

Re: Rollatorer - "Turreferatene er også i en egen tråd"

Post by Josie »

Beklager Ulvinnen
jeg syns det blir så formelt med Ulvinnen.
men jeg skal skjerpe meg :)
User avatar
boxer wolf
Posts: 1686
Joined: 22 Jun 2007 22:36
Location: Akershus

Re: Rollatorer - "Turreferatene er også i en egen tråd"

Post by boxer wolf »

LordShaft wrote:Mc-forumet har mistet nok medlemmer nå!!! [-( [-X
Det er alltid noen følelser rundt at noen forlater forumet, men selv om noen går kommer det også alltid nye til. Det kalles dynamikk.

Jeg synes Ragnhild har hatt mye å bidra med, selv om vi langt fra alltid har vært enige. Men jeg er ikke i tvil om at det kommer nye medlemmer til som fyller plassen.

Den statistikken som ville være interessant, er om det er et netto tilsig av medlemmer eller ikke. Dersom en forlater oss samtidig som det kommer to nye til, vil jo forumet vokse. Først når det motsatte er tilfelle er det man bør bekymre seg om forumets eksitensgrunnlag. Jeg tror ikke vi er der nå.
Image
Si det du mener, og men det du sier.
User avatar
Ulvinnen
Posts: 4874
Joined: 01 May 2007 21:16
MC: Harley Davidson Sportster 883 Custom 2009 modell

2008: 10000 km
2009: 7000 km
2010: 6000 km
2011: 3900 km
Location: Akershus

Re: Rollatorer - "Turreferatene er også i en egen tråd"

Post by Ulvinnen »

Josie wrote:Beklager Ulvinnen
jeg syns det blir så formelt med Ulvinnen.
men jeg skal skjerpe meg :)
Nei nei, du misforstår. Jeg syns bare det er koselig å bli kalt "Ulvinne", så fortsett endelig med det.
User avatar
Josie
Posts: 85
Joined: 18 Oct 2008 10:35

Re: Rollatorer - "Turreferatene er også i en egen tråd"

Post by Josie »

Er flere her som skriver rene sørgetalene over at Ragnhild sier takk for seg. og det er jo hyggelig for henne. men er det sånn stort tap at hun gir seg? ragnhild har sutra og sytt for at hun ikke fikk lov til å moderere, og da kan hun like gjerne forsvinne for min del. har da ikke bruk for ei som sutrer for det minste, uansett hvor lang fartstid hun har på forumet.

Og litt avgang og utskifting må man kanskje regne med? ellers blir det lett veldig mye intern humor og utestenging av nye brukere. ikke det at jeg syns det har vært vanskelig å komme inn, men jeg er jo vant til å måtte slenge med leppa til mer eller mindre tilregnelige karfolk, etter at jeg kanskje har servert dem litt mer enn fruen finner tilrådelig når hun får ektemaken hjem :-# O:)
User avatar
Juliet
Posts: 895
Joined: 26 Dec 2007 23:22
MC: 2005 Sportster 1200
Location: Øvre Romerike

Re: Rollatorer - "Turreferatene er også i en egen tråd"

Post by Juliet »

Josie wrote:Er flere her som skriver rene sørgetalene over at Ragnhild sier takk for seg. og det er jo hyggelig for henne. men er det sånn stort tap at hun gir seg? ragnhild har sutra og sytt for at hun ikke fikk lov til å moderere, og da kan hun like gjerne forsvinne for min del. har da ikke bruk for ei som sutrer for det minste, uansett hvor lang fartstid hun har på forumet.

Og litt avgang og utskifting må man kanskje regne med? ellers blir det lett veldig mye intern humor og utestenging av nye brukere. ikke det at jeg syns det har vært vanskelig å komme inn, men jeg er jo vant til å måtte slenge med leppa til mer eller mindre tilregnelige karfolk, etter at jeg kanskje har servert dem litt mer enn fruen finner tilrådelig når hun får ektemaken hjem :-# O:)
Og det skriver du i bloggen til Ragnhild? Du kjenner vel ikke henne like godt som de andre her inne som har vært her sammen med henne noen år, det er ganske naturlig at et medlem over lengre tid vil bli savnet, spesielt en som har bidratt såpass mye til forumet som henne. Jeg kjenner henne ikke, men forstår godt at hun blir savnet. Ingen grunn til å begynne å kritisere noen for noe i åpen tråd noe mer nå, det skaper bare dårlig stemning her inne, og leser du såpass mye i eldre tråder som du gir inntrykk av så skjønner du hva jeg mener. Du har jo skrytt av henne i en annen tråd hvis jeg ikke tar feil, så jeg skjønner ikke helt hvor denne plutselige kritikken kommer fra heller... ;-) My five cents....
Image
Vennlig hilsen Juliet
User avatar
Baron von Waffel
Posts: 3477
Joined: 15 Feb 2007 19:21
MC: Veslederoen -Honda Varadero 125, Paragrafen - §uzuki DL 1000 V-strom
Location: Oslo, Dal

Re: Rollatorer - "Turreferatene er også i en egen tråd"

Post by Baron von Waffel »

boxer wolf wrote:Den statistikken som ville være interessant, er om det er et netto tilsig av medlemmer eller ikke. Dersom en forlater oss samtidig som det kommer to nye til, vil jo forumet vokse. Først når det motsatte er tilfelle er det man bør bekymre seg om forumets eksitensgrunnlag. Jeg tror ikke vi er der nå.
Den statistikken tror jeg blir vanskelig å ta ut. Selv om jeg er enig i at den ville vært interessant. De tallene vi kan se er ja antallet medlemmer totalt. Og det tallet stiger. Det betyr at de som har bedt om å få sin konto slettet er ute av tallene. Men de som har lagt ned pennen og sluttet å kikke innom er vel ikke så lette å finne på statistikken.

Det mest relevante er vel om vi tidligere har hatt mange innloggete samtidig, mens det tallet nå synker. Vet ikke om det er tilfellet.
På hjul med
Min stolte Gnager: Suzuki DL 1000 V-strom
Smågnageren: Honda XL125 Varadero
Honda FR-V
Merida Twentynine
Merida Miami m/piggdekk
Ungdomssynder: Suzuki AC 50, Suzuki A100, Honda Camino
User avatar
boxer wolf
Posts: 1686
Joined: 22 Jun 2007 22:36
Location: Akershus

Re: Rollatorer - "Turreferatene er også i en egen tråd"

Post by boxer wolf »

Statistikken er mulig å lage, men sikkert vanskelig å finne historisk.

Dersom det med jevne mellomrom registreres hvor mange av forumets medlemmer som har vært aktive siste f.eks. 4 uker, kan man se om det er en økende eller synkende trend. Dermed kan man finne pålitelige data om en del av forumets "helse".
Image
Si det du mener, og men det du sier.
User avatar
boxer wolf
Posts: 1686
Joined: 22 Jun 2007 22:36
Location: Akershus

Re: Rollatorer - "Turreferatene er også i en egen tråd"

Post by boxer wolf »

Juliet wrote:
Josie wrote:Er flere her som skriver rene sørgetalene over at Ragnhild sier takk for seg. og det er jo hyggelig for henne. men er det sånn stort tap at hun gir seg? ragnhild har sutra og sytt for at hun ikke fikk lov til å moderere, og da kan hun like gjerne forsvinne for min del. har da ikke bruk for ei som sutrer for det minste, uansett hvor lang fartstid hun har på forumet.

Og litt avgang og utskifting må man kanskje regne med? ellers blir det lett veldig mye intern humor og utestenging av nye brukere. ikke det at jeg syns det har vært vanskelig å komme inn, men jeg er jo vant til å måtte slenge med leppa til mer eller mindre tilregnelige karfolk, etter at jeg kanskje har servert dem litt mer enn fruen finner tilrådelig når hun får ektemaken hjem :-# O:)
Og det skriver du i bloggen til Ragnhild? Du kjenner vel ikke henne like godt som de andre her inne som har vært her sammen med henne noen år, det er ganske naturlig at et medlem over lengre tid vil bli savnet, spesielt en som har bidratt såpass mye til forumet som henne. Jeg kjenner henne ikke, men forstår godt at hun blir savnet. Ingen grunn til å begynne å kritisere noen for noe i åpen tråd noe mer nå, det skaper bare dårlig stemning her inne, og leser du såpass mye i eldre tråder som du gir inntrykk av så skjønner du hva jeg mener. Du har jo skrytt av henne i en annen tråd hvis jeg ikke tar feil, så jeg skjønner ikke helt hvor denne plutselige kritikken kommer fra heller... ;-) My five cents....
Må vel si meg enig med Juliet, ser ingen grunn til å kritisere Ragnhild i denne sammenheng. At det har vært så mange sørgetaler kan jeg vel heller ikke si meg enig i, selv om noen har beklaget at hun trapper ned aktiviteten.

Men at det er sunt at det kommer til nytt blod er jeg enig i, ellers kan det, som Josie sier, fort bli litt internt. Men du bør passe deg Josie så du ikke blir for intern selv. ;-)
Image
Si det du mener, og men det du sier.
Locked