Page 1 of 1

Touratech Connected. Erfaringer?

Posted: 08 Sep 2021 11:14
by knutk
I mangel på mer fornuftig tidsbruk havna jeg innom Toura Techs webside. Der promoterer de 'Connected App' https://touratech-connect.com/en.

For så vidt fasinerende teknologi, men jeg sliter litt med å se hvilken nytte dette kan ha, utover å tømme telefonen for strøm.

Noen her med erfaringer eller synspunkt?

Re: Touratech Connected. Erfaringer?

Posted: 08 Sep 2021 16:05
by Spiritofwinter
Har ingen erfaring eller sett dette før, men måtte leste kjapt over informasjonen bare for å se hva det er.

Ser ut som det rett og slett er et verktøy for å gi deg informasjon om sykkelen sin bevegelse underveis på en kjøretur (blant annet). Leste noe om å registrere antall svinger man tar, nedleggsgrader i sving, vinkel på sykkel ved kjøring oppover og nedover, bremsebruk, akslerasjon osv.

Jeg tenker er at dette sikkert er fint for de som kjører mye på bane og skal forbedre kjørestil og rundetider. Det kan sikkert ha mye annet fornuftig for seg også og uten at jeg i første runde ser noe på direkten. Av mer ufornuftige ting tenker jeg at det sikkert er enkelte som vil bruke det som skryteverktøy overfor andre.

Re: Touratech Connected. Erfaringer?

Posted: 08 Sep 2021 17:30
by mekkern
Ja sikkert fint fo å avsløre kjørestil ved en ulykke/kontroll... jeg vil ikke ha en "judas" som sladrer om det jeg gjør... riktig eller feil.. :plystre

Re: Touratech Connected. Erfaringer?

Posted: 08 Sep 2021 17:54
by pelsen
Det er vel bare en sånn kjekt-å-ha greie som havner i skuffen etterhvert.
Jeg har testet en Yamaha-app som også viste max nedleggsvinkel, og mest nedlegg fikk jeg til med bil. :D

Re: Touratech Connected. Erfaringer?

Posted: 08 Sep 2021 23:16
by knutk
pelsen wrote: 08 Sep 2021 17:54 Det er vel bare en sånn kjekt-å-ha greie som havner i skuffen etterhvert.
Jeg har testet en Yamaha-app som også viste max nedleggsvinkel, og mest nedlegg fikk jeg til med bil. :D
Av og til bringer tyskerne oss oppfinnelser som ingen trenger. Informasjonen denne sak viser er vel korrekt nok, men hva skal man benytte informasjonen til?

Som antydes er det trolig mest interessant for dem som jobber med å perfeksjonere kjøringen i den hensikt å kunne kjøre raskere.
Det er vel og bra, men hvorfor har de da lansert denne sak som kun er kompatibel med bokser GS/GSA? Det naturlige ville jo være a lansere den for S1000RR serien (som ikke er nevnt i TT sin presentasjon).

Ja ja, tydeligvis ikke alt jeg forstår... :roll:

Fasinerende hva man kan benytte teknologien til, kanskje en stor sak for kveldens pisse-lengst konkurranse. \:D/