Valg mellom BMW GS eller GSA
Valg mellom BMW GS eller GSA
Hei
Hvordan velge mellom ny GS eller GSA?
Digger begge modellene, men når det nå blir ny bestilling av sykkel, så blir det litt valgets kval.
Tenker litt på vekt, da mitt høyre kne er litt svakt i enkelte vinkler (etter påkjørsel på MC på forkjørsvei i ungdommen.)
Dere som har GSA og kanskje har hatt GS, hva er konklusjonen og fordeler ulemper. (har ikke behov for tankkapasiteten) nok stasjoner.
Superfornøyd med min 1200 GS Rally 2017 modell, da den har alt jeg trenger. Den har GSA stativ og kofferter. Helt ok til turbruk det, men pent? NEI..
Mesteparten av kjøring på mindre turer er uten kofferter og da irriterer det klatrestativet med, men kan lever med det.
Min 2017 1200GS Rally er da til salgs om noen får tenning.
En super strøken sykkel med alt utstyr og kun gått 23.500 km. Helt ny service og kardang (som ny.) ikke noe tull her.
GSA kofferter, Wunderlich sal ?? annet. Pris Kr 199.900 og ikke prutbar.
Hvordan velge mellom ny GS eller GSA?
Digger begge modellene, men når det nå blir ny bestilling av sykkel, så blir det litt valgets kval.
Tenker litt på vekt, da mitt høyre kne er litt svakt i enkelte vinkler (etter påkjørsel på MC på forkjørsvei i ungdommen.)
Dere som har GSA og kanskje har hatt GS, hva er konklusjonen og fordeler ulemper. (har ikke behov for tankkapasiteten) nok stasjoner.
Superfornøyd med min 1200 GS Rally 2017 modell, da den har alt jeg trenger. Den har GSA stativ og kofferter. Helt ok til turbruk det, men pent? NEI..
Mesteparten av kjøring på mindre turer er uten kofferter og da irriterer det klatrestativet med, men kan lever med det.
Min 2017 1200GS Rally er da til salgs om noen får tenning.
En super strøken sykkel med alt utstyr og kun gått 23.500 km. Helt ny service og kardang (som ny.) ikke noe tull her.
GSA kofferter, Wunderlich sal ?? annet. Pris Kr 199.900 og ikke prutbar.
Re: Valg mellom BMW GS eller GSA
Nå er det jo i bunn og grunn samme sykkel.ErikW wrote: ↑31 Mar 2021 11:52 Hei
Hvordan velge mellom ny GS eller GSA?
Digger begge modellene, men når det nå blir ny bestilling av sykkel, så blir det litt valgets kval.
Tenker litt på vekt, da mitt høyre kne er litt svakt i enkelte vinkler (etter påkjørsel på MC på forkjørsvei i ungdommen.)
Dere som har GSA og kanskje har hatt GS, hva er konklusjonen og fordeler ulemper. (har ikke behov for tankkapasiteten) nok stasjoner.
Superfornøyd med min 1200 GS Rally 2017 modell, da den har alt jeg trenger. Den har GSA stativ og kofferter. Helt ok til turbruk det, men pent? NEI..
Mesteparten av kjøring på mindre turer er uten kofferter og da irriterer det klatrestativet med, men kan lever med det.
Min 2017 1200GS Rally er da til salgs om noen får tenning.
En super strøken sykkel med alt utstyr og kun gått 23.500 km. Helt ny service og kardang (som ny.) ikke noe tull her.
GSA kofferter, Wunderlich sal ?? annet. Pris Kr 199.900 og ikke prutbar.
GSA er et par - tre cm høyere på fjæringen, har bedre værbeskyttelse pga større tank og vindskjerm.
Den veier mer, men det er fordi bagasjestativ, motorbeskyttelse, veltebøyler og mer bensin i tanken er standardutstyr og dermed inkludert i vekten. Dette er jo komponenter som mange ettermonterer på GS, og da er det i grove trekk kun bensinmengden som skiller.
Det er ikke lett å anbefale hva som bør velges, så jeg tror at den beste løsningen er å prøvekjøre en GSA og se hvordan de små ulikhetene oppleves.
Kofferter kjenner du til og har helt sikkert gjort deg opp en mening.
Personlig kjører jeg GSA, fordi jeg ønsket værbeskyttelsen og tankstørrelsen. Ekstra høyde fant jeg ikke plagsomt.
I Norge betyr ikke tankstørrelsen så mye, men rakleverket blir tørst når den får opp dampen, og da setter man pris på en sykkel som ikke har peanøtt-blære....
Re: Valg mellom BMW GS eller GSA
Takk for innspill og er mye sant i det du sier om bøyler og slikt på en GS blir ettermontert.knutk wrote: ↑31 Mar 2021 15:48Nå er det jo i bunn og grunn samme sykkel.ErikW wrote: ↑31 Mar 2021 11:52 Hei
Hvordan velge mellom ny GS eller GSA?
Digger begge modellene, men når det nå blir ny bestilling av sykkel, så blir det litt valgets kval.
Tenker litt på vekt, da mitt høyre kne er litt svakt i enkelte vinkler (etter påkjørsel på MC på forkjørsvei i ungdommen.)
Dere som har GSA og kanskje har hatt GS, hva er konklusjonen og fordeler ulemper. (har ikke behov for tankkapasiteten) nok stasjoner.
Superfornøyd med min 1200 GS Rally 2017 modell, da den har alt jeg trenger. Den har GSA stativ og kofferter. Helt ok til turbruk det, men pent? NEI..
Mesteparten av kjøring på mindre turer er uten kofferter og da irriterer det klatrestativet med, men kan lever med det.
Min 2017 1200GS Rally er da til salgs om noen får tenning.
En super strøken sykkel med alt utstyr og kun gått 23.500 km. Helt ny service og kardang (som ny.) ikke noe tull her.
GSA kofferter, Wunderlich sal ?? annet. Pris Kr 199.900 og ikke prutbar.
GSA er et par - tre cm høyere på fjæringen, har bedre værbeskyttelse pga større tank og vindskjerm.
Den veier mer, men det er fordi bagasjestativ, motorbeskyttelse, veltebøyler og mer bensin i tanken er standardutstyr og dermed inkludert i vekten. Dette er jo komponenter som mange ettermonterer på GS, og da er det i grove trekk kun bensinmengden som skiller.
Det er ikke lett å anbefale hva som bør velges, så jeg tror at den beste løsningen er å prøvekjøre en GSA og se hvordan de små ulikhetene oppleves.
Kofferter kjenner du til og har helt sikkert gjort deg opp en mening.
Personlig kjører jeg GSA, fordi jeg ønsket værbeskyttelsen og tankstørrelsen. Ekstra høyde fant jeg ikke plagsomt.
I Norge betyr ikke tankstørrelsen så mye, men rakleverket blir tørst når den får opp dampen, og da setter man pris på en sykkel som ikke har peanøtt-blære....
Mitt tilbud på GS er med bøyler opp/nede + ekstra lys, så da er vi der du sier og vekta.. De har GSA på lager også, så får prøvesitte en.
Vet du om kjøre egenskaper er likt? Har hørt noe om at GSA har litt annen gaffel vnkel
Re: Valg mellom BMW GS eller GSA
Gaffelvinkelen er på papiret litt forskjellig, uvisst av hvilken grunn. Dersom man er en super-kjører greier man kanskje å merke en forskjell, jeg gjør det ikke...ErikW wrote: ↑31 Mar 2021 16:10Takk for innspill og er mye sant i det du sier om bøyler og slikt på en GS blir ettermontert.knutk wrote: ↑31 Mar 2021 15:48Nå er det jo i bunn og grunn samme sykkel.ErikW wrote: ↑31 Mar 2021 11:52 Hei
Hvordan velge mellom ny GS eller GSA?
Digger begge modellene, men når det nå blir ny bestilling av sykkel, så blir det litt valgets kval.
Tenker litt på vekt, da mitt høyre kne er litt svakt i enkelte vinkler (etter påkjørsel på MC på forkjørsvei i ungdommen.)
Dere som har GSA og kanskje har hatt GS, hva er konklusjonen og fordeler ulemper. (har ikke behov for tankkapasiteten) nok stasjoner.
Superfornøyd med min 1200 GS Rally 2017 modell, da den har alt jeg trenger. Den har GSA stativ og kofferter. Helt ok til turbruk det, men pent? NEI..
Mesteparten av kjøring på mindre turer er uten kofferter og da irriterer det klatrestativet med, men kan lever med det.
Min 2017 1200GS Rally er da til salgs om noen får tenning.
En super strøken sykkel med alt utstyr og kun gått 23.500 km. Helt ny service og kardang (som ny.) ikke noe tull her.
GSA kofferter, Wunderlich sal ?? annet. Pris Kr 199.900 og ikke prutbar.
GSA er et par - tre cm høyere på fjæringen, har bedre værbeskyttelse pga større tank og vindskjerm.
Den veier mer, men det er fordi bagasjestativ, motorbeskyttelse, veltebøyler og mer bensin i tanken er standardutstyr og dermed inkludert i vekten. Dette er jo komponenter som mange ettermonterer på GS, og da er det i grove trekk kun bensinmengden som skiller.
Det er ikke lett å anbefale hva som bør velges, så jeg tror at den beste løsningen er å prøvekjøre en GSA og se hvordan de små ulikhetene oppleves.
Kofferter kjenner du til og har helt sikkert gjort deg opp en mening.
Personlig kjører jeg GSA, fordi jeg ønsket værbeskyttelsen og tankstørrelsen. Ekstra høyde fant jeg ikke plagsomt.
I Norge betyr ikke tankstørrelsen så mye, men rakleverket blir tørst når den får opp dampen, og da setter man pris på en sykkel som ikke har peanøtt-blære....
Mitt tilbud på GS er med bøyler opp/nede + ekstra lys, så da er vi der du sier og vekta.. De har GSA på lager også, så får prøvesitte en.
Vet du om kjøre egenskaper er likt? Har hørt noe om at GSA har litt annen gaffel vinkel
-
- Posts: 32
- Joined: 18 Oct 2015 19:47
- MC: BMW 1250
- Location: Vestfold
Re: Valg mellom BMW GS eller GSA
Ser at du skriver at du kjører mest uten sidekofferter og syntes lite om sideveskestativet.
SW-Motech har løsningen hvor en kan koble av/på sideveskestativet veldig raskt. Du kan også velge vesker fra flere fabrikanter da det kan kjøpes adaptere til dem.
https://sw-motech.com/en/bike/BMW/R1250 ... 051573.htm
Hadde et slikt på min forrige sykkel og var veldig fornøyd med det. Vurderer det på sykkelen jeg har nå.
SW-Motech har løsningen hvor en kan koble av/på sideveskestativet veldig raskt. Du kan også velge vesker fra flere fabrikanter da det kan kjøpes adaptere til dem.
https://sw-motech.com/en/bike/BMW/R1250 ... 051573.htm
Hadde et slikt på min forrige sykkel og var veldig fornøyd med det. Vurderer det på sykkelen jeg har nå.
- ojda
- Bamsefar
- Posts: 9174
- Joined: 09 Apr 2008 20:45
- MC: "Helene-GS" BMW R1200GS-Rallye. 2018.
+ en Rally til: 2022 - Honda CRF300 Rally "Doffen"👍😇
2023 - Aprilia Tuareg660 "Amanda" 🫣 - Location: Kristiania
Re: Valg mellom BMW GS eller GSA
Om du ikke ofte kjører med kofferter er jo løsningen en vanlig GS og BMW's egene vario-kofferter.
De har ikke stativ, du fester de rett i bakramma på sykkelen
Jeg har GS selv, å liker den litt mere åpene løsningen.
GSA synes jeg blir litt for mye GoldWing
Å værbeskyttelsen på vanlig GS er temmelig bra den å
De har ikke stativ, du fester de rett i bakramma på sykkelen
Jeg har GS selv, å liker den litt mere åpene løsningen.
GSA synes jeg blir litt for mye GoldWing
Å værbeskyttelsen på vanlig GS er temmelig bra den å
2020: 17000km. 19: 16.6k. 18: 22k. 17: 19k. 16: 28k. 15: 22k. 14: 24k. 13: 25k. 12: 19k. 11: 9k.
Re: Valget blr da ny GS med alt tilbehør/utstyr
Det ble denne. Hentet på Onsdag
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Re: Valg mellom BMW GS eller GSA
Gratulerer
-
- Posts: 2542
- Joined: 06 Oct 2015 21:02
- MC: -22 Ducati Multistrada V4 Pikes Peak
-98 Triumph Tiger 900
-06 Ducati Multistrada 1000 S DS - Location: Ænnebu, Vestfold
Re: Valg mellom BMW GS eller GSA
Grrattlere med flott Beeeemmmer! Du får ta deg en tur til Pølse-Treffet i Ande-bua den 24 Appril, så får vi sikklet litt på ny-sykkern din
- ojda
- Bamsefar
- Posts: 9174
- Joined: 09 Apr 2008 20:45
- MC: "Helene-GS" BMW R1200GS-Rallye. 2018.
+ en Rally til: 2022 - Honda CRF300 Rally "Doffen"👍😇
2023 - Aprilia Tuareg660 "Amanda" 🫣 - Location: Kristiania
Re: Valg mellom BMW GS eller GSA
Du gikk for GS med vario-kofferter ja
Tror ikke du kommer til å angre
Flott sykkel, gratulerer
Tror ikke du kommer til å angre
Flott sykkel, gratulerer
2020: 17000km. 19: 16.6k. 18: 22k. 17: 19k. 16: 28k. 15: 22k. 14: 24k. 13: 25k. 12: 19k. 11: 9k.
- ashland
- U-Svingen
- Posts: 2658
- Joined: 11 Oct 2015 20:11
- MC: BMW R1250GS Rally -22
KTM 690 Enduro R -20 - Location: Halden
Re: Valg mellom BMW GS eller GSA
Gratulerer med flott sykkel
Uvant med gul/svart kombo, men tøft
Uvant med gul/svart kombo, men tøft
fun is not a straight line
- Bikeridr
- Geocache General
- Posts: 4589
- Joined: 08 Oct 2015 09:28
- MC: '11 Yamaha FJR 1300A "Alfred"
'19 Kawasaki Versys-X 300 ADV "Frosken" - Location: Babīte
- Contact:
Re: Valg mellom BMW GS eller GSA
Gratulerer med ny sykkel.
Vi må vel snart omdøpe til beemer-forumet
Vi må vel snart omdøpe til beemer-forumet
Re: Valg mellom BMW GS eller GSA
Kaster meg på rekken av gratulanter.
Beemer forum ? Jeg skjønner at forslaget er fremmet med stort glimt i øyet, men det er jo ikke til å stikke under en stol at BMW har truffet markedet godt, uten at jeg på noen måte mener at andre valg er dårligere.
Litt som å konstatere at det blir solgt flest herresko med nummer 43-45, uten å forkleine dem som ønsker #42 eller #46.
Beemer forum ? Jeg skjønner at forslaget er fremmet med stort glimt i øyet, men det er jo ikke til å stikke under en stol at BMW har truffet markedet godt, uten at jeg på noen måte mener at andre valg er dårligere.
Litt som å konstatere at det blir solgt flest herresko med nummer 43-45, uten å forkleine dem som ønsker #42 eller #46.