Grus fra 0 til 100
- Kant1
- Onkel
- Posts: 3208
- Joined: 06 Oct 2015 06:10
- MC: BMW R1250GSA 2019
Yamaha XTZ 660 Ténéré 1997 (Gamlegutten)
Re: Grus fra 0 til 100
Gilde bileter og morosam lesnad.
Hendene møtast gjentatte gonger
Hendene møtast gjentatte gonger
Nothing last forever---- Nichts is für die Ewigkeit
Norges kanskje beste MC blogg:
http://www.kant1.no
Norges kanskje beste MC blogg:
http://www.kant1.no
Re: Grus fra 0 til 100
Årets første tur i – 16 C
Hadde jo kjørt 525EXC med pigg for mange år siden og det var noe jeg ville gjøre igjen, så med 450`n hjemme og et par dager fri kom jeg på den geniale løsningen… hvorfor legge om hjul når man kan bytte hjulsett akkurat som på bilen.
Igjen så ble det tilbragt noen minutter (timer etter min kones tidsregning) foran skjermen mens Finn og andre forum ble scannet for potensielle hjul til «mopeden».
Sjekket ut noen sett men det var ingen som kunne brukes med en gang. Det som var bra og passet var som forventet i prisklasse med det utekjøkkenet som fruen hadde nevnt opptil flere ganger men som jeg på en høflig måte hadde forklart at var en tanke for dyrt. Hvordan komme rundt et sånt problem?
Yep… ringe Jon hos Spinnin-Wheel og som en god venn og min «pusher» av alt KTM relatert hadde han jo selvfølgelig kjennskap til et sett eller to som kunne passe min sykkel.
Samme kveld fikk jeg audiens hos en meget hyggelig kar i Skiptvedt som hadde lagt enduro`n på hylla og skulle selge unna.
Fikk med meg et godt brukt hjulsett med piggdekk som var innenfor budsjett(halv pris av utekjøkken).
Hjemme i garasjen ble det inspisert og deleliste laget. Neste dag ny tlf til Jon å forklare problemet. Som alle som har MC skjønner er det jo stor forskjell på innkjøp av duppeditter til huset og livsnødvendige deler som bremseskiver o.l. Fruen var veldig forståelsesfull for hva skal man med hjul uten bremser? Her var det bare å handle og jeg fikk hevet med lagersett x 2 og drev i samme slengen. Bare tull å betale porto to ganger hvis man plutselig måtte ha noe mer så jeg kjørte en helgardering og bestilte rubbet!
Delene kom og jeg fikk laget et skikkelig hjulsett til treningspartneren. Nå var det bare å vente på snø og is.
Siden vi bor litt nord for Oslo så pleier vi å ha hvit jul (snakker ikke om alc%) men dette året var det ikke noe snø så med ferdig pigget sykkel i garasjen gikk nesten hele romjula uten å få luftet godsakene. Burde jeg byttet tilbake til knaster uten pigg?
Men den som venter på noe godt osv.. Kulde og snø kom og det ble testet og gledet!
Da var det bare å finne noen som ville kjøre. OTC forumet ble sjekket og jo da, der var det en kar som ville dra i gang allerede 3.Januar. Perfekt! Bare å laste opp 450`n på planet å hive tøy og støvler i baggen. Den tredje kom og vi møtte opp kl 11:00 litt utenfor Skotselv i –16 C og sol. Nå skulle det endelig testes ordentlig. Med Roy foran og Kjetil og gjengen rett bak fikk jeg tømt flere gir på 450`n mens jeg smilte fra øre til øre inne i hjelmen. Hadde nok kledd meg litt tynt men litt frost må man tåle når man får oppleve slike forhold. Hadde heldigvis handlet muffer av Ole-Christian (Backcountry MC) men ikke rukket å installere elektriske varmeholker enda. Kaffe og litt mat rakk vi også på en kjempefin plass langt inn på heia. Dette ga mersmak så neste tur ble planlagt allerede på vei hjem.
Er det noen som vil kjøre på snø og is her på Østlandet og vil ha med en nybegynner er det bare å si ifra. Jeg er klar!
Kald sykkel inn i varm garasje
Hadde jo kjørt 525EXC med pigg for mange år siden og det var noe jeg ville gjøre igjen, så med 450`n hjemme og et par dager fri kom jeg på den geniale løsningen… hvorfor legge om hjul når man kan bytte hjulsett akkurat som på bilen.
Igjen så ble det tilbragt noen minutter (timer etter min kones tidsregning) foran skjermen mens Finn og andre forum ble scannet for potensielle hjul til «mopeden».
Sjekket ut noen sett men det var ingen som kunne brukes med en gang. Det som var bra og passet var som forventet i prisklasse med det utekjøkkenet som fruen hadde nevnt opptil flere ganger men som jeg på en høflig måte hadde forklart at var en tanke for dyrt. Hvordan komme rundt et sånt problem?
Yep… ringe Jon hos Spinnin-Wheel og som en god venn og min «pusher» av alt KTM relatert hadde han jo selvfølgelig kjennskap til et sett eller to som kunne passe min sykkel.
Samme kveld fikk jeg audiens hos en meget hyggelig kar i Skiptvedt som hadde lagt enduro`n på hylla og skulle selge unna.
Fikk med meg et godt brukt hjulsett med piggdekk som var innenfor budsjett(halv pris av utekjøkken).
Hjemme i garasjen ble det inspisert og deleliste laget. Neste dag ny tlf til Jon å forklare problemet. Som alle som har MC skjønner er det jo stor forskjell på innkjøp av duppeditter til huset og livsnødvendige deler som bremseskiver o.l. Fruen var veldig forståelsesfull for hva skal man med hjul uten bremser? Her var det bare å handle og jeg fikk hevet med lagersett x 2 og drev i samme slengen. Bare tull å betale porto to ganger hvis man plutselig måtte ha noe mer så jeg kjørte en helgardering og bestilte rubbet!
Delene kom og jeg fikk laget et skikkelig hjulsett til treningspartneren. Nå var det bare å vente på snø og is.
Siden vi bor litt nord for Oslo så pleier vi å ha hvit jul (snakker ikke om alc%) men dette året var det ikke noe snø så med ferdig pigget sykkel i garasjen gikk nesten hele romjula uten å få luftet godsakene. Burde jeg byttet tilbake til knaster uten pigg?
Men den som venter på noe godt osv.. Kulde og snø kom og det ble testet og gledet!
Da var det bare å finne noen som ville kjøre. OTC forumet ble sjekket og jo da, der var det en kar som ville dra i gang allerede 3.Januar. Perfekt! Bare å laste opp 450`n på planet å hive tøy og støvler i baggen. Den tredje kom og vi møtte opp kl 11:00 litt utenfor Skotselv i –16 C og sol. Nå skulle det endelig testes ordentlig. Med Roy foran og Kjetil og gjengen rett bak fikk jeg tømt flere gir på 450`n mens jeg smilte fra øre til øre inne i hjelmen. Hadde nok kledd meg litt tynt men litt frost må man tåle når man får oppleve slike forhold. Hadde heldigvis handlet muffer av Ole-Christian (Backcountry MC) men ikke rukket å installere elektriske varmeholker enda. Kaffe og litt mat rakk vi også på en kjempefin plass langt inn på heia. Dette ga mersmak så neste tur ble planlagt allerede på vei hjem.
Er det noen som vil kjøre på snø og is her på Østlandet og vil ha med en nybegynner er det bare å si ifra. Jeg er klar!
Kald sykkel inn i varm garasje
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
- Bikeridr
- Geocache General
- Posts: 4564
- Joined: 08 Oct 2015 09:28
- MC: '11 Yamaha FJR 1300A "Alfred"
'19 Kawasaki Versys-X 300 ADV "Frosken" - Location: Babīte
- Contact:
Re: Grus fra 0 til 100
Artig
Selv er jeg nok ingen vinterkjører. Men du kan jo dele erfaringer med @Snikkeren
Han drev med vinterkjøring på sin Honda 250 for etpar år siden. Har YT-kanal og greier. Er jo på andre siden av vannskillet, men likevel
Ja, og han møter du nok uansett på GIØ, om du planlegger å være med der.
Selv er jeg nok ingen vinterkjører. Men du kan jo dele erfaringer med @Snikkeren
Han drev med vinterkjøring på sin Honda 250 for etpar år siden. Har YT-kanal og greier. Er jo på andre siden av vannskillet, men likevel
Ja, og han møter du nok uansett på GIØ, om du planlegger å være med der.
Re: Grus fra 0 til 100
@snikkeren har jeg hatt gleden av å kjøre sammen med på GIØ
Planen var også å dra med seg @Palma ut på tur med pigger i dekkene, men den Blå Dame er litt for tung å slite med i snøfonnene på FInnskogen.
Mangler bare en storgevinst i Lotto så skal vi fikse den saken!
Planen var også å dra med seg @Palma ut på tur med pigger i dekkene, men den Blå Dame er litt for tung å slite med i snøfonnene på FInnskogen.
Mangler bare en storgevinst i Lotto så skal vi fikse den saken!
- Palma
- Posts: 4746
- Joined: 09 Oct 2015 19:20
- MC: BMW R1150GS 2000mod. "Betty"
BMW F650GS 2001 Mod. "Litjkar'n" solgt 2018
BMW F650GS 2003 mod. "650'n" solgt 2018
BMW F800GS 2013 mod. "800'n"
Honda Crf250L 2020 mod. - Location: Tjura
- Contact:
Re: Grus fra 0 til 100
hahahahaha like artig å lese en KTM-influensers betraktninger på det glade/glatte liv. Joda hadde vært artig å vært med en "nybegynner" som tømmer alle gira på moppen innover heia...
(Blir ikke du bedt i julebord på Mysen utpå neste vinter så er det noe veldig feil en plass...)
(Blir ikke du bedt i julebord på Mysen utpå neste vinter så er det noe veldig feil en plass...)
- Palma
- Posts: 4746
- Joined: 09 Oct 2015 19:20
- MC: BMW R1150GS 2000mod. "Betty"
BMW F650GS 2001 Mod. "Litjkar'n" solgt 2018
BMW F650GS 2003 mod. "650'n" solgt 2018
BMW F800GS 2013 mod. "800'n"
Honda Crf250L 2020 mod. - Location: Tjura
- Contact:
Re: Grus fra 0 til 100
Nei og nei...[emoji85]
Du har ikke så influens [emoji1787][emoji1787][emoji1787]
Sent fra min SM-A405FN via Tapatalk
- ashland
- U-Svingen
- Posts: 2650
- Joined: 11 Oct 2015 20:11
- MC: BMW R1250GS Rally -22
KTM 690 Enduro R -20 - Location: Halden
Re: Grus fra 0 til 100
Selv om det kribbler i fingrene etter å komme ut på tur igjen. Så er det bare en ting som gjelder ved 16blå og snø ute, sparke enda mer ved i ovnen og vente på våren
Det skal Jon på Spinnin-Wheel ha, makan til service og god tid fra en selger har jeg sjeldent vært borti
Det skal Jon på Spinnin-Wheel ha, makan til service og god tid fra en selger har jeg sjeldent vært borti
fun is not a straight line
Re: Grus fra 0 til 100
Ja kan ikke klage på servicen hos gutta i Mysen!
Jeg har sendt en del folk i hans retning etter at jeg fikk erfart hvor stor forskjell det er på service i de respektive butikkene.
Kjørte Yamaha FZ-1 et par sesonger (uten å få prikker på lappen) og min erfaring med de som selger dette merke og deler var ikke noe å skrive hjem om.
Stort sett samme erfaring med de som driver med BMW i Oslo(personlig så er BMW min favorittsykkel ). Når jeg blir gammel skal jeg kjøre BMW igjen men da håper jeg de har kommet seg på kundevennlighet også.
Men mens jeg fortsatt er ung (ikke spørr barna min) så får det bli KTM Ready to Race!
- Palma
- Posts: 4746
- Joined: 09 Oct 2015 19:20
- MC: BMW R1150GS 2000mod. "Betty"
BMW F650GS 2001 Mod. "Litjkar'n" solgt 2018
BMW F650GS 2003 mod. "650'n" solgt 2018
BMW F800GS 2013 mod. "800'n"
Honda Crf250L 2020 mod. - Location: Tjura
- Contact:
Re: Grus fra 0 til 100
790ADV_R wrote: ↑27 Jan 2021 07:11Ja kan ikke klage på servicen hos gutta i Mysen!
Jeg har sendt en del folk i hans retning etter at jeg fikk erfart hvor stor forskjell det er på service i de respektive butikkene.
Kjørte Yamaha FZ-1 et par sesonger (uten å få prikker på lappen) og min erfaring med de som selger dette merke og deler var ikke noe å skrive hjem om.
Stort sett samme erfaring med de som driver med BMW i Oslo(personlig så er BMW min favorittsykkel ). Når jeg blir gammel skal jeg kjøre BMW igjen men da håper jeg de har kommet seg på kundevennlighet også.
Men mens jeg fortsatt er ung (ikke spørr barna min) så får det bli KTM Ready to Race!
Re: Grus fra 0 til 100
Hahaha ble på en måte avslørt der Pål
Men som jeg har sagt hele tiden.... vi ender med en BMW til slutt.
Men som jeg har sagt hele tiden.... vi ender med en BMW til slutt.
- ojda
- Bamsefar
- Posts: 9158
- Joined: 09 Apr 2008 20:45
- MC: "Helene-GS" BMW R1200GS-Rallye. 2018.
+ en Rally til: 2022 - Honda CRF300 Rally "Doffen"👍😇
2023 - Aprilia Tuareg660 "Amanda" 🫣 - Location: Kristiania
Re: Grus fra 0 til 100
Trodde aldrig jeg skulle sitte å forsvare Mc-Oslo på nett
Men etter å motvillig ha kjøpt en slik "Gammelmanns-sykkel der" (Faan, butikken ligger 2,5 km fra heimen),
har jeg ikke hatt 1 eneste negativ ting å si om noen av avdelingene jeg har hatt å gjøre med der
Jeg er overrasket i forhold til mitt tidligere inntrykk av butikken, BRA
Men etter å motvillig ha kjøpt en slik "Gammelmanns-sykkel der" (Faan, butikken ligger 2,5 km fra heimen),
har jeg ikke hatt 1 eneste negativ ting å si om noen av avdelingene jeg har hatt å gjøre med der
Jeg er overrasket i forhold til mitt tidligere inntrykk av butikken, BRA
2020: 17000km. 19: 16.6k. 18: 22k. 17: 19k. 16: 28k. 15: 22k. 14: 24k. 13: 25k. 12: 19k. 11: 9k.
- intruder
- Posts: 4302
- Joined: 03 May 2016 15:42
- MC: 1993 Yamaha Virago 750
- Location: Brumunddal
- Contact:
Re: Grus fra 0 til 100
På MC-huset Nydal tar selgerne seg god tid så langt de makter........meen i sessongen er det så mye kunder at de setter grenser.........selv om det lite med gjerde der......
Om det blir noe kikking på meg tell sammars så blir det Lazy Boys og Royal Enfield 350.....60 trebrettinger ut av boka men.......
takk te n Rotmo
Om det blir noe kikking på meg tell sammars så blir det Lazy Boys og Royal Enfield 350.....60 trebrettinger ut av boka men.......
takk te n Rotmo
Re: Grus fra 0 til 100
Godt å høre Da kan jeg trygt vurdere en BMW igjen en gang i fremtiden!ojda wrote: ↑27 Jan 2021 13:20 Trodde aldrig jeg skulle sitte å forsvare Mc-Oslo på nett
Men etter å motvillig ha kjøpt en slik "Gammelmanns-sykkel der" (Faan, butikken ligger 2,5 km fra heimen),
har jeg ikke hatt 1 eneste negativ ting å si om noen av avdelingene jeg har hatt å gjøre med der
Jeg er overrasket i forhold til mitt tidligere inntrykk av butikken, BRA