Intruder 2024....hmmm

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
User avatar
RuneMC
Posts: 2037
Joined: 26 Jun 2009 15:11
MC: 2016 CRF1000D
Location: Hyggen

Re: Intruder 2024....hmmm

Post by RuneMC »

Forskning har også vist at en holder seg yngre på MC... ihvertfall i toppen :) Støtter AT's forslag...
User avatar
Bjerknez
Posts: 881
Joined: 31 May 2023 10:43
MC: Triumph Rocket III GT
Contact:

Re: Intruder 2024....hmmm

Post by Bjerknez »

RuneMC wrote: 17 Apr 2024 08:28 Forskning har også vist at en holder seg yngre på MC... ihvertfall i toppen :) Støtter AT's forslag...
Vertfall frem til det går galt ;-)
Jonta
Posts: 553
Joined: 07 Aug 2016 01:32
MC: Fant, 96 Cagiva Elefant 750
Santa Lisa ll, 98 Ducati ST2
73 Tempo corvette

Re: Intruder 2024....hmmm

Post by Jonta »

Fordelen ved å være pansonist, er jo at man kan bruke utrolig lang tid på en tur.
20 mil på en dag er mer enn nok for meg, selv på relativt raske veger. Og man får mye tid til pauser, og å ligge i gresset :D
En gang brukte jeg to månder herfra til Bulgaria. Riktig nok med bil. Men, det var tur det. Korteste dagsetappe i tjekkia, på to mil, til nærmeste bensinstasjon. Der hadde de is og god kaffe. Det bled mye skravling med andre veifarende, og rusleturer i nærområdet.
Turen til Rudskogen sist sommer tok meg nesten to og en halv time (ca 10 mil). Det var kos det. Var ikke sliten i det hele tatt da jeg kom frem.
Og øktene på banen var på bare 15 minutter, så det gikk greit, selv om det ble hele 15 mil i løpet av dagen.
Hjemturen gikk på hele tre timer, men av helt andre grunner :shock:
User avatar
Bjerknez
Posts: 881
Joined: 31 May 2023 10:43
MC: Triumph Rocket III GT
Contact:

Re: Intruder 2024....hmmm

Post by Bjerknez »

Ja, hva som regnes som passende dagsetappe er veldig individuelt. Derfor er det viktig synes jeg å kjøre samens med noen som har noenlunde lik kjørestil og tanker angående dagsetappe.

Hadde jeg kjørt sammens med deg hadde jeg trolig blitt rimelig rastløs. En passende dagstur en god sommerdag med fint vær er sjelden under 50 mil for min del og aller helst over det. Men jeg starter grytidlig da.

20 mil på en dag har vel nesten aldri skjedd når jeg er på ferietur. Men selvsagt kjører jeg langt kortere turer her hjemme når vi snaker små lokale turer. Jeg snakker her om turer hvor jeg er på ferie.

Jeg starter gjerne i 06:00 tiden på morgenen og gir meg mellom 16:00-18:00. Da har jeg god tid til å ta meg en pils på kvelden og nyte kveldssolen :)
Jonta
Posts: 553
Joined: 07 Aug 2016 01:32
MC: Fant, 96 Cagiva Elefant 750
Santa Lisa ll, 98 Ducati ST2
73 Tempo corvette

Re: Intruder 2024....hmmm

Post by Jonta »

Bjerknez wrote: 17 Apr 2024 13:44 Hadde jeg kjørt sammens med deg hadde jeg trolig blitt rimelig rastløs. En passende dagstur en god sommerdag med fint vær er sjelden under 50 mil for min del og aller helst over det. Men jeg starter grytidlig da.
Ja, man må alltså like å ligge litt i gresset undervegs. Og å kunne sitte helt stille med kaffekoppen, og bare observere...
jeg har ikke noe annet valg, pga helsa. Men om jeg skulle plutselig, mot alle odds, bli frisk i dag, ville jeg fortsatt i noenlunde samme stilen.
User avatar
Bjerknez
Posts: 881
Joined: 31 May 2023 10:43
MC: Triumph Rocket III GT
Contact:

Re: Intruder 2024....hmmm

Post by Bjerknez »

Jonta wrote: 17 Apr 2024 15:26
Bjerknez wrote: 17 Apr 2024 13:44 Hadde jeg kjørt sammens med deg hadde jeg trolig blitt rimelig rastløs. En passende dagstur en god sommerdag med fint vær er sjelden under 50 mil for min del og aller helst over det. Men jeg starter grytidlig da.
Ja, man må alltså like å ligge litt i gresset undervegs. Og å kunne sitte helt stille med kaffekoppen, og bare observere...
jeg har ikke noe annet valg, pga helsa. Men om jeg skulle plutselig, mot alle odds, bli frisk i dag, ville jeg fortsatt i noenlunde samme stilen.
Det viktigste er at man koser seg på tur. Det være seg om man kjører en eller flere hundre mil pr. dag :)

Helsen min med tanke på rygg er ikke god den heller, men trivselen langs veien overgår ryggplagene.... foreløpig... :)
Jonta
Posts: 553
Joined: 07 Aug 2016 01:32
MC: Fant, 96 Cagiva Elefant 750
Santa Lisa ll, 98 Ducati ST2
73 Tempo corvette

Re: Intruder 2024....hmmm

Post by Jonta »

Bjerknez wrote: 17 Apr 2024 15:30
Jonta wrote: 17 Apr 2024 15:26
Bjerknez wrote: 17 Apr 2024 13:44 Hadde jeg kjørt sammens med deg hadde jeg trolig blitt rimelig rastløs. En passende dagstur en god sommerdag med fint vær er sjelden under 50 mil for min del og aller helst over det. Men jeg starter grytidlig da.
Ja, man må alltså like å ligge litt i gresset undervegs. Og å kunne sitte helt stille med kaffekoppen, og bare observere...
jeg har ikke noe annet valg, pga helsa. Men om jeg skulle plutselig, mot alle odds, bli frisk i dag, ville jeg fortsatt i noenlunde samme stilen.
Det viktigste er at man koser seg på tur. Det være seg om man kjører en eller flere hundre mil pr. dag :)

Helsen min med tanke på rygg er ikke god den heller, men trivselen langs veien overgår ryggplagene.... foreløpig... :)
Ja, kjempe bra.
Poenget mitt var bare, at det går an å fortsette å kjøre, selv om helsa er rimelig skral. Man må bare akseptere kortere økter. Og det igjen åpner for nye opplevelser.
Samt, man kan jo droppe teltet og heller gå for hytter og slikt.
Post Reply