Page 3 of 5
Re: Ny Triumph Speed Triple?
Posted: 29 Jan 2018 14:40
by Kant1
JK95 wrote:Tommas wrote:Det blir et ørlite gjesp ser det ut til da?
Dere S1000R/SDR1290 eiere må være bortskjemte på hk, som synes 150hk er gjesp
10hk under S1000R er ikke lite det altså
Jeg tok nok litt feil, det er tydelig at det blir en 1050 motor.
Men motorkoden er helt ny, ifølge noen nettsider jeg har lest.
Jeg har sett og hørt Speed Tripler som har pumpet ut 160+ hk på bakhjulet uten spesielt hard trimming. Så det er håp.
Ser i teaseren de la ut idag at de spør seg:
Who is the smartest?
Who is the most aggressive.
Who is the most powerfull
Who is the most agile?
A new champion will rise - påståes det
Spørs hva de legger i denne hype'n da.
Den beste Speed Triple ever?
Eller den beste i sin klasse?
Men at det helt sikkert blir elektronikk og div
Sykkelen høres definitivt hissig ut på videoen, så frem til 5. feb kl 09 CET får jeg bare krysse fingrene og håpe at BMW og KTM banden blir satt kraftig på plass
Re: Ny Triumph Speed Triple?
Posted: 29 Jan 2018 14:45
by ojda
Holder nå en knapp på 1050-motoren jeg da
Håper bare den blir like holdbar når det tynes litt extra ut av den
Re: Ny Triumph Speed Triple?
Posted: 29 Jan 2018 15:23
by Bjerknez
JK95 wrote:Tommas wrote:Det blir et ørlite gjesp ser det ut til da?
Dere S1000R/SDR1290 eiere må være bortskjemte på hk, som synes 150hk er gjesp
10hk under S1000R er ikke lite det altså
Har du kjørt en SPeed Triple R?
En S1000R med 160HK'er (jeg snakker her om den gamle Speed Triple vel og merke) er et råskinn i forhold, selv om det bare er snakk om et lite antall hester mer. Med tre sylindere på SPeeden og litt mer kubikk så burde den vertfall i det minste vært i nærheten, men det er den faktisk ikke. Selv om jeg så absolutt ikke sier at maskineriet i Speeden er "kjedelig".
Men i forhold til S1000R og SDR 1290 (som jeg også har kjørt litt) så er det nok langt under pari...faktisk.
Det er stor forskjell på og gi gjernet, mens man legger seg ned og bare vill ha mer, og gi gjernet legge seg ned og oppleve akellerasjonen slik at man tenker "var dette egentlig så lurt..."
Men jada... man betaler en del kroner for den følelsen man en sjelden gang ønsker og oppleve. Er det bare tull å tenke sånn? Antageligvis...
Re: Ny Triumph Speed Triple?
Posted: 29 Jan 2018 15:50
by hakhap
Artig å følge deres diskusjon
misspelling with autocorrect
Re: Ny Triumph Speed Triple?
Posted: 29 Jan 2018 18:13
by JK95
Har dessverre til gode å oppleve noen av de store streetfighterene, det nærmeste jeg kommer er SD1290GT, som var hysterisk
Jeg har derimot prøvd noe av det råeste av RR, nemlig ZX10RR i full powermode
Jeg sitter igjen med at uansett hvor morsom både GT og RR var, så synes jeg fortsatt ikke hverken gixxeren jeg hadde, eller min 117hk ish sterke Ducati er kjedelige, jeg synes de er mer enn underholdende nok i motoravdelingen, det til tross for at jeg ofte måtte ned både tre og fire gir på Suzukien for å få nok aks til å "skremme" meg selv
Men det er mulig det bare er jeg som ikke "må ha" det sprekeste som er for å nyte litt rå akselerasjon
Uansett håper jeg jo Triumph slår til med noe som viser de europeiske motstanderene at britene også kan leke denne leken
Re: Ny Triumph Speed Triple?
Posted: 29 Jan 2018 21:39
by Kant1
Bjerknez wrote:JK95 wrote:Tommas wrote:Det blir et ørlite gjesp ser det ut til da?
Dere S1000R/SDR1290 eiere må være bortskjemte på hk, som synes 150hk er gjesp
10hk under S1000R er ikke lite det altså
Har du kjørt en SPeed Triple R?
En S1000R med 160HK'er (jeg snakker her om den gamle Speed Triple vel og merke) er et råskinn i forhold, selv om det bare er snakk om et lite antall hester mer. Med tre sylindere på SPeeden og litt mer kubikk så burde den vertfall i det minste vært i nærheten, men det er den faktisk ikke. Selv om jeg så absolutt ikke sier at maskineriet i Speeden er "kjedelig".
Men i forhold til S1000R og SDR 1290 (som jeg også har kjørt litt) så er det nok langt under pari...faktisk.
Det er stor forskjell på og gi gjernet, mens man legger seg ned og bare vill ha mer, og gi gjernet legge seg ned og oppleve akellerasjonen slik at man tenker "var dette egentlig så lurt..."
Men jada... man betaler en del kroner for den følelsen man en sjelden gang ønsker og oppleve. Er det bare tull å tenke sånn? Antageligvis...
Det skjer ikke så ofte at jeg er enig med det Bjerkiz lirer utav seg, men her skal jeg gi han medhold.
Den gamle Speed Triplen er mer enn sprek nok til å kose seg med, og jeg savner min "Sorte Dame" rett som det er.
MEN.. etter å ha prøvekjørt Super
Duken til Mr.T og S1000R'en til Ovemann, har jeg mer enn en gang uttalt at Speed Triplen jeg hadde, var som moped å regne, i forhold
MEN, nå er det den nye Speed'n som er i fokus, og DEN blir nok både hissig, lynrask, kvikkstyrt og utstyrt med ALL slags sofistikert elektronikk.
Re: Ny Triumph Speed Triple?
Posted: 29 Jan 2018 22:26
by Tommas
Nå skal jeg ikke si at sykler under xxx hk ikke er morsomme, for det er ikke sant.
Men, på hukommelsen har Speed Triple S litt over 120 gamper på bakhjulet (135'ish i motor), mens feks S1000R, Super Duke og Tuono alle leverer gode 160 ponnier på bakhjulet. Det er, selv med min gamle kalkulator, mye mer en "10 ekstra" - og ekstremt merkbart. På toppen av det så veier de ikke noe særlig mer heller. Det verste av alt, S1000R med alt utstyr kostet mindre enn Triumph'en
Ikke noe av det gjorde Speed'en til en dårlig sykkel, den er en av de mer behagelige syklene jeg har prøvd, men hva man fikk for pengene stod ikke i forhold til hva man feks fikk ved å kjøpe en S1000R. Følelsen (i forhold til S1000R og Super Duke) var faktisk litt mer touring-aktig, og langt i fra den hooligan som noen kanskje skulle ønske at den var
Derfor hadde jeg håpet at de skulle smelle til med i det minste et par desiliter motor til, bare for i det minste å ha litt volum å briefe med.
150hk er traktor-nivå i disse dager, så for å leke med de store gutta bør man helst komme drassende med 160... Det bør også holdes et øye med vekta
Det blir spennende å se hva neste uke bringer
Re: Ny Triumph Speed Triple?
Posted: 29 Jan 2018 22:44
by JK95
Så klart blir jo en spydig ungfóle fra Trøndelag kjørt ned i grusen
Ikke så rart i og med at dere har noen år/km mer på baken enn meg
Det blir spennende å se hva neste uke bringer ja
Re: Ny Triumph Speed Triple?
Posted: 30 Jan 2018 01:08
by Bjerknez
Tommas wrote:Nå skal jeg ikke si at sykler under xxx hk ikke er morsomme, for det er ikke sant.
Men, på hukommelsen har Speed Triple S litt over 120 gamper på bakhjulet (135'ish i motor), mens feks S1000R, Super Duke og Tuono alle leverer gode 160 ponnier på bakhjulet. Det er, selv med min gamle kalkulator, mye mer en "10 ekstra" - og ekstremt merkbart. På toppen av det så veier de ikke noe særlig mer heller. Det verste av alt, S1000R med alt utstyr kostet mindre enn Triumph'en
Ikke noe av det gjorde Speed'en til en dårlig sykkel, den er en av de mer behagelige syklene jeg har prøvd, men hva man fikk for pengene stod ikke i forhold til hva man feks fikk ved å kjøpe en S1000R. Følelsen (i forhold til S1000R og Super Duke) var faktisk litt mer touring-aktig, og langt i fra den hooligan som noen kanskje skulle ønske at den var
Derfor hadde jeg håpet at de skulle smelle til med i det minste et par desiliter motor til, bare for i det minste å ha litt volum å briefe med.
150hk er traktor-nivå i disse dager, så for å leke med de store gutta bør man helst komme drassende med 160... Det bør også holdes et øye med vekta
Det blir spennende å se hva neste uke bringer
Der har du et poeng. Problemet ligger kanskje ikke antall hester eller effekten i seg selv, men hvordan denne blir levert på vei til bakhjulet? Kanskje dte er her Triumph burde gjøre endringer?
Re: Ny Triumph Speed Triple?
Posted: 30 Jan 2018 01:19
by Bjerknez
MEN.. etter å ha prøvekjørt Super Duken til Mr.T og S1000R'en til Ovemann, har jeg mer enn en gang uttalt at Speed Triplen jeg hadde, var som moped å regne, i forhold
Å det må også sies at du aldri var over 7.000rpm. med bimmern når du lånte den
Så det du mener er vel egentlig at selv under 7.000rpm. så vil en S1000R få en Speed Triple til å føles som en moped?
Jeg må uansett legge til (igjen) at Speed Triple er en sykkel jeg liker godt. Hadde dem klart og gjøre den mer spennende motormessig, så hadde det vert en sikker vinner. For Speed Triple er ett par hakk bedre å kjøre med tanke på komfort.
Re: Ny Triumph Speed Triple?
Posted: 30 Jan 2018 08:51
by Tommas
@bjerknez, neida. Det er nok bare det at på denne sykkelen har BMW vært konservative når de oppgir hester. Såvidt jeg skjønner helt normalt at det forsvinner 15-20 hk fra motor til bakhjul pga friksjon/motstand i girkasse/drivlinjen etc. S1000R, Super Duke og Tuono har vel omtrent samme hester på bakhjulet om jeg ikke husker feil.
Re: Ny Triumph Speed Triple?
Posted: 30 Jan 2018 09:00
by Bjerknez
Tommas wrote:@bjerknez, neida. Det er nok bare det at på denne sykkelen har BMW vært konservative når de oppgir hester. Såvidt jeg skjønner helt normalt at det forsvinner 15-20 hk fra motor til bakhjul pga friksjon/motstand i girkasse/drivlinjen etc. S1000R, Super Duke og Tuono har vel omtrent samme hester på bakhjulet om jeg ikke husker feil.
Okay... så eeegentlig har jeg kanskje 180 HK'er i Bimmern....?
Re: Ny Triumph Speed Triple
Posted: 30 Jan 2018 09:25
by Tommas
BMW S1000RR mister ca 15hk, så de kunne sikkert solgt den som 175hk og hatt sine ord i behold
De fleste oppgir jo hester på motor, ikke bakhjul, men mulig BMW liker å være konservative?
Re: Ny Triumph Speed Triple?
Posted: 04 Feb 2018 09:50
by Kant1
Imorgen tidlig får vi vite mer om denne sykkelen, og allerede neste lørdag har Alf Graarud Motor skandinavisk premiere på nye Speed Triple.
Der vises den fram for første gang på våre breddegrader
Heldige er de som kan bor i nærheten.... selv for meg blir det litt drøyt med 50 mil i bil for å ta en titt på en sykkel jeg ikke skal ha
Re: Ny Triumph Speed Triple?
Posted: 04 Feb 2018 13:20
by Bjerknez
Kant1 wrote:Imorgen tidlig får vi vite mer om denne sykkelen, og allerede neste lørdag har Alf Graarud Motor skandinavisk premiere på nye Speed Triple.
Der vises den fram for første gang på våre breddegrader
Heldige er de som kan bor i nærheten.... selv for meg blir det litt drøyt med 50 mil i bil for å ta en titt på en sykkel jeg ikke skal ha
Den skal jeg definitivt ta en titt på, siden Graarud kun ligger en drøy mil unna der jeg bor