Svært god grunn til å bli medlem i NMCU
Re: Svært god grunn til å bli medlem i NMCU
Bare for å oppdatere litt generelt, (siden jeg helt har glemt av denne tråden) så har jeg vert i flere møter med NMCU og vi er i gang med prosessen. Dette vil nok ta litt tid, noe vi var klar over. Jeg har gjort grunnjobben med oppsett av hjemmeside og gitt grunnleggende opplæring og informasjon. Nå er det opp til NMCU og publisere innhold på siden.
Dette er en ganske stor jobb og det er nok hektisk nok for dem som det er så dette vil ta tid.
Men vi er i gang, tonen er god og det har blitt noen kopper kaffe og hyggelig prat i så måte
Dette er en ganske stor jobb og det er nok hektisk nok for dem som det er så dette vil ta tid.
Men vi er i gang, tonen er god og det har blitt noen kopper kaffe og hyggelig prat i så måte
- mekkern
- Posts: 5129
- Joined: 22 Jan 2007 11:05
- MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
- Location: Tranby-Lier
Re: Svært god grunn til å bli medlem i NMCU
fortjener to tommeler opp.
- Kant1
- Onkel
- Posts: 3208
- Joined: 06 Oct 2015 06:10
- MC: BMW R1250GSA 2019
Yamaha XTZ 660 Ténéré 1997 (Gamlegutten)
Re: Svært god grunn til å bli medlem i NMCU
Kjempebra!!
Det blir spennende å se resultatet! Gleder meg
Det blir spennende å se resultatet! Gleder meg
Nothing last forever---- Nichts is für die Ewigkeit
Norges kanskje beste MC blogg:
http://www.kant1.no
Norges kanskje beste MC blogg:
http://www.kant1.no
Re: Svært god grunn til å bli medlem i NMCU
Høres veldig bra ut.. Blir veldig spennende å se hvordan de "fornyer" seg
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
YouTube
MyRoute-app
Re: Svært god grunn til å bli medlem i NMCU
Blir spennende å se! De trenger desperat en mer moderne side
- DrGreve
- Moderator
- Posts: 2021
- Joined: 06 Oct 2015 12:48
- MC: Honda VFR800 ABS 2005
- Location: Mo i Rana
Re: Svært god grunn til å bli medlem i NMCU
I forslag til statsbudsjett 2018 så foreslår regjeringen å fravike prinsippet om 2 hjul-halv avgift. Nå er det en stund siden at det prinsippet har blitt forlatt men nå begynner det å bli for stor avstand mellom halv avgift (av bil) og det regjeringen ønsker vi skal betale at noen må reagere. Og de eneste vi mc-folk har som kan tale vår sak og det er NMCU, valget er ditt
http://nmcu.org/hjul-halv-avgift-eller
http://nmcu.org/hjul-halv-avgift-eller
Re: Svært god grunn til å bli medlem i NMCU
Strengt tatt burde det jo være kvart avgift, 2 hjul og halve året i bruk (for de fleste...)
(når det er sagt så er nesten all slitasje tungtrafikk og piggdekk, så vi burde slippe unna...)
(når det er sagt så er nesten all slitasje tungtrafikk og piggdekk, så vi burde slippe unna...)
- kvase
- Posts: 4053
- Joined: 04 Oct 2016 10:43
- MC: Dyslektiker
KTM 1290 SAR 21/22 mod
Er dyslektiker min verden kan være nesten slik som i artiklen her
http://www.dagbladet.no/2016/03/09/nyhe ... /43421895/ - Contact:
Re: Svært god grunn til å bli medlem i NMCU
Kopierer den i hel het å deler noen andre plasser vis det er okDrGreve wrote:I forslag til statsbudsjett 2018 så foreslår regjeringen å fravike prinsippet om 2 hjul-halv avgift. Nå er det en stund siden at det prinsippet har blitt forlatt men nå begynner det å bli for stor avstand mellom halv avgift (av bil) og det regjeringen ønsker vi skal betale at noen må reagere. Og de eneste vi mc-folk har som kan tale vår sak og det er NMCU, valget er ditt
http://nmcu.org/hjul-halv-avgift-eller
Vi ble født for å være Ekte ikke perfekte
https://locatoweb.com
For turplanleging å sporinger GPX etc. https://www.myrouteapp.com/routelab
https://locatoweb.com
For turplanleging å sporinger GPX etc. https://www.myrouteapp.com/routelab
- DrGreve
- Moderator
- Posts: 2021
- Joined: 06 Oct 2015 12:48
- MC: Honda VFR800 ABS 2005
- Location: Mo i Rana
Re: Svært god grunn til å bli medlem i NMCU
kvase wrote:Kopierer den i hel het å deler noen andre plasser vis det er okDrGreve wrote:I forslag til statsbudsjett 2018 så foreslår regjeringen å fravike prinsippet om 2 hjul-halv avgift. Nå er det en stund siden at det prinsippet har blitt forlatt men nå begynner det å bli for stor avstand mellom halv avgift (av bil) og det regjeringen ønsker vi skal betale at noen må reagere. Og de eneste vi mc-folk har som kan tale vår sak og det er NMCU, valget er ditt
http://nmcu.org/hjul-halv-avgift-eller
Re: Svært god grunn til å bli medlem i NMCU
Å uten piggdekk hadde vi hatt et kjempeproblem på sommeren hver gang det regnetTommas wrote:Strengt tatt burde det jo være kvart avgift, 2 hjul og halve året i bruk (for de fleste...)
(når det er sagt så er nesten all slitasje tungtrafikk og piggdekk, så vi burde slippe unna...)
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
YouTube
MyRoute-app
Re: Svært god grunn til å bli medlem i NMCU
Jeg sier jo ikke nei til piggdekk, tvert imot så virker det jo som nesten alle veier blir glattere uten folk med piggdekk.
Men med tanke på MC'enes helt marginale slitasje burde vi sluppet unna med en symbolsk veiavgift. Vi bruker jo til og med helst de gamle veiene
Men med tanke på MC'enes helt marginale slitasje burde vi sluppet unna med en symbolsk veiavgift. Vi bruker jo til og med helst de gamle veiene
Re: Svært god grunn til å bli medlem i NMCU
Ja, det kan jeg være enig iTommas wrote:Jeg sier jo ikke nei til piggdekk, tvert imot så virker det jo som nesten alle veier blir glattere uten folk med piggdekk.
Men med tanke på MC'enes helt marginale slitasje burde vi sluppet unna med en symbolsk veiavgift. Vi bruker jo til og med helst de gamle veiene
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
YouTube
MyRoute-app
Re: Svært god grunn til å bli medlem i NMCU
Ja, der det ikke finnes underskinne ... eller overskinne. Og mye dårlig asfalt og mye løsgrus, da trives vi bestTommas wrote: ... ... Vi bruker jo til og med helst de gamle veiene
Re: Svært god grunn til å bli medlem i NMCU
De som ikke er medlemmer av NMCU burde betalt dobbel veiavgift. Pluss piggdekkavgift.
- ojda
- Bamsefar
- Posts: 9159
- Joined: 09 Apr 2008 20:45
- MC: "Helene-GS" BMW R1200GS-Rallye. 2018.
+ en Rally til: 2022 - Honda CRF300 Rally "Doffen"👍😇
2023 - Aprilia Tuareg660 "Amanda" 🫣 - Location: Kristiania
Re: Svært god grunn til å bli medlem i NMCU
KliffArne wrote:De som ikke er medlemmer av NMCU burde betalt dobbel veiavgift. Pluss piggdekkavgift.
Selvfølgelig, for slike nmcu'ere har jo gått kurs så de ikke skal slite så fælt på veiene
Desuten burde det innføres 2/3- dels bomavgift på motorsykkler
Det er garantert ikke mer enn den siste tredjedelen som er nyttekjøring
I mitt tilfelle burde jeg kansje betale full avgift, men da hadde jeg ikke fått råd til nmcu-avgiften
2020: 17000km. 19: 16.6k. 18: 22k. 17: 19k. 16: 28k. 15: 22k. 14: 24k. 13: 25k. 12: 19k. 11: 9k.